Enemy
Well-Known Member
Jäähdytys maksimoitu eikä turhia riskejä oteta sijoittamalla konsoleita esim. tv-tasoonSinäpä se oikein varsinainen puutarhatonttu olet, jos konsolit pihalla on. Jäähdytys ainakin toimii..
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Jäähdytys maksimoitu eikä turhia riskejä oteta sijoittamalla konsoleita esim. tv-tasoonSinäpä se oikein varsinainen puutarhatonttu olet, jos konsolit pihalla on. Jäähdytys ainakin toimii..
Tässä on se ero Playstationin ja Xboxin suosiossa, Boxin julkaisupäivänä kaikki ihan normaalia ja Playstation kaataa koko internetin. Sony on kyllä tehnyt yksäreillään loistavaa työtä eikä auta että ohjainta hehkutetaan jokapuolella maailmaa. Viikonloppuna sitten tutkimaan omaa masiinaa ja pääsee vertailemaan sitä miten se pärjää X:lle eri asioissa.
Täytyy myöntää, että kun eilen katsoin Digital Foundryn videon Demon's Souls Remake:sta niin pieni kyynel valui poskelle.
Imin sen kuitenkin takaisin silmään ja lohduttauduin kaikilla niillä 12 teraflopsilla mitkä xbox:lla on tarjota ja huokasin, että ehkä joskus niillekin on jotain käyttöä. Kävin vielä katsomassa vaatekaapista laatikkoa missä boxi tuli, vähän helpotti......
Voiko siinä mennä puolikin vuotta kunnes konsoleita on kunnolla saatavilla? Itse olen jo myynyt vanhan pleikkarini, joten tästä tulee aika pitkä tauko. No, ehkä Xboxia saa hieman ennemmin, kun ps5 on se massojen laite.
Nyt ei tosiaan hyvältä näytä Suomen osalta jatko. Ehkä keväällä tulee konsoleita, ehkä ei. Osta Series S, jos on pakko saada joku konsoli. Se on aika kova diili vaikka ei olisi "tehokonsolien" tasolla.Voiko siinä mennä puolikin vuotta kunnes konsoleita on kunnolla saatavilla? Itse olen jo myynyt vanhan pleikkarini, joten tästä tulee aika pitkä tauko. No, ehkä Xboxia saa hieman ennemmin, kun ps5 on se massojen laite.
S vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta, mutta kyllä mä siihen X:n ilmestymiseen jaksan odottaa. Olisihan se kiva päästä leikkimään uudella konsolilla, mutta toisaalta niitä huippupelejä ei hirveästi vielä ole. Ehkä tässä on hyvä sauma kehittää henkistä vahvuutta sinnittelemällä ilman pelejä. Tämän foorumin lukeminen ei kyllä auta asiaa...Nyt ei tosiaan hyvältä näytä Suomen osalta jatko. Ehkä keväällä tulee konsoleita, ehkä ei. Osta Series S, jos on pakko saada joku konsoli. Se on aika kova diili vaikka ei olisi "tehokonsolien" tasolla.
Nyt näyttää kevään osalta vielä siltä, että PS5 tulee rulettamaan aika nopeasti ilmestyvillä yksinoikeuspeleillään (jos eivät myöhästy) ja siksi ehkä on vielä tässä vaiheessa parempi uusia pelejä kaipaavalle kuin Xbox. Uskoisin, että Xboxin uuden sukupolven kulta-aika alkaa vasta ensi syksynä. Vasta vuoden päästä joulumarkkinoilla käydään se todellinen taistelu sukupolven alun herruudesta. Silloin pitää olla jo jotakin konkreettista tarjottavaa, jolla saadaan konsoleita myytyä. Nyt taistellaan siitä, kumpi saa jaettua early adoptereille enemmän konsoleita.S vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta, mutta kyllä mä siihen X:n ilmestymiseen jaksan odottaa. Olisihan se kiva päästä leikkimään uudella konsolilla, mutta toisaalta niitä huippupelejä ei hirveästi vielä ole.
Voiko siinä mennä puolikin vuotta kunnes konsoleita on kunnolla saatavilla? Itse olen jo myynyt vanhan pleikkarini, joten tästä tulee aika pitkä tauko. No, ehkä Xboxia saa hieman ennemmin, kun ps5 on se massojen laite.
- 60 fps ei ole tullut ongelmitta geniin kuten AC Valhalla osoittaa tearing-ongelmillaan
Jos kerta viilataan niin en puhunut lukitusta 60fps:stä. Valhallassa tippuu välillä freimit ja sen olen itsekin nähnyt, mutta kokonaisuutena voidaan kai sanoa, että 60fps pelaaminen on vihdoinkin mahdollista molemmilla konsoleilla?... Okei sana ongelmitta, oikei. Lähes tulkoon ongelmitta. Kävisikö tuo
- levytilan käytössä ei huomioida eroja tekstuuripakkauksen osalta, suomeksi tämä tarkoittaa sitä että PS5 versio pelistä on pienempi kuin Series X versio tehokkaamman pakkaustavan ansiosta
Totta, mutta ei se poista sitä faktaa, että PS5 on vähemmän levytilaa käytössä. En nyt muista paljonko tehokkaampi pakkaus vapauttaa tilaa, mutta tuskin kuitenkaan niin paljon, että kuroisi kiinni tuota 135GB:tä.
- AutoHDR:n toiminta varauksin, et yksinkertaisesti saa toimivaa HDR-toteutusta ilman että peliä olisi suunniteltu HDR:ää silmälläpitäen
Ei, mutta se on totettu Series X:llä, en ottanut kantaa miltä se pelikohtaisesti näyttää. Joissakin tapauksissa varsin toimiva ja kiva lisä.
- Boostaileva kellotaajuus on yksinkertaisesti virheellistä FUD:ia joka ihmeen kumman syystä kuitenkin sitkeästi elää edelleen, katso "Road to PS5" niin ymmärrät miten tämä smartshift-toiminto on hoidettu PS5 osalta.
Katsottu on. Kansankielellä voidaan kai puhua boostailusta vaikkakin kyse on siitä, että on annettu tietty tehobudjetti joka on sidottu lämpörajoihin minkä mukaan kellotaajuuksia muutellaan CPU:n ja GPU:n välillä sen mukaan missä tehoa sillä hetkellä enemmän tarvitaan ja kuinka paljon se on rajojen mukaan mahdollista.
- Coil Whine on yksittäistapauksia, en alkaisi väittämään tätä yleiseksi ongelmaksi
Sitä on kuitenkin esiintynyt. Jonkun mielestä se on ok ja kuuluu osana elektroniikkaa. Minun mielestä ei pidä kuulua ja vaihdan laitteet jotka sirinää pitää, koska ne komponentit saadaan tehtyä myös ilman korviin kuuluvaa sirinää.
Jos asioita halutaan verrata, niin miksi niitä ei voi esittää ilman ilmeistä puolueellisuutta suuntaan tai toiseen?
Erittäin validi pointti itse kullekin.
Tässä pari kysymystä lisää:
Miksi "puolueettoman" arvioinnin jokaisen pointin kohdalla täytyy pitää puolustuspuheenvuoro?
Entä miksi jokaisen postauksen pitää olla jonkin sortin vertailu? Miksi toisten konsolivalinta saa kankun kutisemaan NÄIN paljon?
- Coil Whine on yksittäistapauksia, en alkaisi väittämään tätä yleiseksi ongelmaksi
Pystyisitkö laittamaan lainauksen jossa näin on joku väittänyt vai mitä tarkoitat? Itse löysin vain tällaisen kommentin aiheesta: " joitain tapauksia tullut eteen".
Eli sinusta on ok että asioista tehdään johtopäätöksiä virheellisten tai puutteellisten tietojen pohjalta? @Jiz n arviot kun valitettavasti olivat vahvasti värittyneitä, joita sitten kommentoin.
Jos asioita halutaan verrata, niin miksi niitä ei voi esittää ilman ilmeistä puolueellisuutta suuntaan tai toiseen?
Esität "boostailun" aivan kuin se olisi huonompi ratkaisu kuin tämä väitetty 12 TF constant teho, vaikka kyseessä on teoreettinen peak suorituskyky. Kuten jo todettua, kellot elävät pleikkarissa muutaman prosentin verran tehontarpeen mukaan.
Jos tämä oli pointtisi niin se varmaan kannattaa suoraan siihen kirjoittaa, eikä yrittää väittää jotain sellaista mitä ei ole kirjoitettu. Mitä tulee puutteelliseen vertailuun, niin sehän voi johtua niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin että kirjoittaja ei tällaisesta ongelmasta ollut tietoinen. Tuskin mikään vertailu on täydellinen.Pointtinani tässä oli se, että miksi otetaan random ongelma toisesta konsolista esiin mutta jätetään samalla mainitsematta samalla Series X:n ongelmat optisen aseman kanssa? Ei tuo kerro muusta kuin puutteellisesta vertailusta.