Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Hieno "performance patch" Ubisoftilta.

On kyllä. Redditin käyttäjien mukaan Series X versiosta löytyy vielä vanhoja bugeja ja suorituskykyä on saatu "optimoitua" huonontamalla asetuksia:

https://www.reddit.com/r/XboxSeriesX/comments/k1m2h3/they_didnt_fix_valhalla_with_patch_104_and_made/ sanoi:
The quality mode is terrible as far as frame rate goes. It is supposed to be a 30fps mode but there are several times it easily dropped into the low 20s to the point it looks like it was stuttering.

The 60fps mode (performance) used to be fantastic. Never had any issues with it at all. Now, everything is muted and washed out. There is a haze over much of the game and the lighting has been reduced severely.

Going into an underground area and lighting it up with a torch was great in the original version. Now, the torch hardly makes a difference and the area is just lit up with grey fog.

Knowing how much better it was before and too see the changes made to make the game worse with absolutely no benefit, I have no more desire to play the game. Should have know better than to pick up an Ubisoft title when it first launches. In it's current state, this is a budget title at best
 
Näköjään Ubisoft hoitaa taas ton homman niin hyvin että voi varmuudella veikata tämän kuuluvan taas norsunluutornissa sielä Ranskassa kun heidän pelejään analysoidaan päivitysten jälkeen:

1d8c514154a5456a6536f433ae8500fc.png
 
Ubisoftin QA loistaa taas. Toisaalta eipä yllätä että moinen tusinasarja saa enää tätä vastaavan kohtelun muilta pelinkehityksen osilta.

Sitten hieman mielenkiintoisempi käyttäjäkokemus liittyen DualSenseen:


"

I applaud what they [Sony] did with the controller, not actually for — well, I shouldn’t say not for the specifics of the controller, but more than just the specifics of the controller. I think for all of us in the industry, we should learn from each other and the innovation that we all push on, whether it’s distribution of business model like Game Pass, or controller tech, or the Wii back in the day, which clearly had an impact on us when we went off and did Kinect and Sony did the Move.

I think all of that innovation is something that we should all be looking at and learning and growing and saying, ‘Okay, what’s really going to break out and become a common part of a platform that developers and players are going to look for?’ Or, ‘What is more vertical around a specific scenario on a specific piece of hardware?’ We’re trying to be eyes open on that. For any technology, whether it’s a controller, or any VR, or anything else."

Xbox dualsense controller confirmed? :D
Eli vähän sama kun Jim Ryan sanoi, että heiltä on tulossa vastaus Xbox Game Passille. Hyvä vaan että ottavat oppia toisiltaan, jos ja kun se meitä pelaajia hyödyttää.
 
Aivan varmasti on tulossa vastaavanlainen viritelmä. Ja hyvä niin. Näin saadaan 3rd party studiot tukemaan näitä ohjaimien uusia ominaisuuksia tulevaisuudessakin.
Tämä.

Tavallaan olisi aika tärkeää, että vaikka nämä konsolit kilpailevat keskenään, niin ne olisivat ominaisuuksien puolesta aika lähellä toisiaan. Se takaisi 3rd party peleissä ominaisuuksien tukemisen kautta linjan.
 
Eli vähän sama kun Jim Ryan sanoi, että heiltä on tulossa vastaus Xbox Game Passille. Hyvä vaan että ottavat oppia toisiltaan, jos ja kun se meitä pelaajia hyödyttää.

Ihan en alkaisi tämän suhteen henkeäni pidättelemään kun ovat samalla miettineet kuinka tämän saa kannattamaan AAA-tason peleillä. Tätä ei myöskään edesauta se seikka, että MS:ltä ei saada konkreettisia lukuja liiittyen GP:n bisnespuoleen. Sen sijaan tämän PS+ Collectionin laajentaminen kuukausittain voisi tulla kyseeseen PS plusssan tapaan.

 
Ihan en alkaisi tämän suhteen henkeäni pidättelemään kun ovat samalla miettineet kuinka tämän saa kannattamaan AAA-tason peleillä. Tätä ei myöskään edesauta se seikka, että MS:ltä ei saada konkreettisia lukuja liiittyen GP:n bisnespuoleen. Sen sijaan tämän PS+ Collectionin laajentaminen kuukausittain voisi tulla kyseeseen PS plusssan tapaan.

No siis jonkinlainen vastaus. Ei sen tarvitse olla suora kopio Game Pass -palvelusta.
 
Nyt on @Noobeinstein ja @Dragonfly asian ytimessä. Jos ja kun tuo tulee molemmille koneille, niin kehittäjät innostuvat luultavasti tukemaan sitä enempikin ja silloin taas pelaajat voittaa, kun saadaan yksi ominaisuus lisää käyttöön kutakuinkin kaikille.
 
Nyt on @Noobeinstein ja @Dragonfly asian ytimessä. Jos ja kun tuo tulee molemmille koneille, niin kehittäjät innostuvat luultavasti tukemaan sitä enempikin ja silloin taas pelaajat voittaa, kun saadaan yksi ominaisuus lisää käyttöön kutakuinkin kaikille.
Tämähän nähtiin jo viime sukupolvessa, kun tärinän omaavat liipaisimet olivat vain Xboxilla, niin eipä niitä juuri tuettu. Sitten taas perinteiset tärinät löytyivät käytännössä jokaisesta pelistä. Varmaan suurimmilta osin juurikin siksi, että molempien valmistajien ohjaimet tätä tukivat.
 
No siis jonkinlainen vastaus. Ei sen tarvitse olla suora kopio Game Pass -palvelusta.

Onkos tämä jokin yleinen konsensus, että GP on ollut puhtaasti hyvä uudistus pelialalle? Mitä olen palvelun kehitystä sivusta seurannut, niin ikävän moni MS:n julkaisema peli on tullut palveluun keskeneräisenä. Ihan varauksetta en siis alkaisi hehkuttamaan GP:n tarvetta myös Sonylla jos tämä sitten näkyy negatiivisena kehityksenä pelijulkaisujen laadussa.
 
Onkos tämä jokin yleinen konsensus, että GP on ollut puhtaasti hyvä uudistus pelialalle? Mitä olen palvelun kehitystä sivusta seurannut, niin ikävän moni MS:n julkaisema peli on tullut palveluun keskeneräisenä. Ihan varauksetta en siis alkaisi hehkuttamaan GP:n tarvetta myös Sonylla jos tämä sitten näkyy negatiivisena kehityksenä pelijulkaisujen laadussa.
Enhän minä sitä tässä hehkuttanut, vaan toistin vaan sitä mitä Sonyn pomo on sanonut. He haluavat vastata tavalla tai toisella Game Passille. Oli se sitten hyvä uudistus pelialalle tai ei. Näin henkilökohtaisella tasolla minä olen kyllä palvelusta tykännyt niinkuin ilmeisesti noin 15 miljoonaa muutakin tilaajaa.
 
Onkos tämä jokin yleinen konsensus, että GP on ollut puhtaasti hyvä uudistus pelialalle? Mitä olen palvelun kehitystä sivusta seurannut, niin ikävän moni MS:n julkaisema peli on tullut palveluun keskeneräisenä. Ihan varauksetta en siis alkaisi hehkuttamaan GP:n tarvetta myös Sonylla jos tämä sitten näkyy negatiivisena kehityksenä pelijulkaisujen laadussa.

Niin ja ei kai Sonyn tarvitse julkaista keskeneräisiä pelejä jos kerta MS näin tekee? Tai mitä nyt siinä sivusta seuranneena pystyt sanomaan, että ikävän moni MS:n julkaisema peli on tullut keskeneräisenä gamepassiin. Sonyhän saa hoitaa laadunvalvonnan paremmin.

Ihan lähtökohtaisesti olet jokaista asiaa vastaan mikä liittyy xboxiin?
 
Niin ja ei kai Sonyn tarvitse julkaista keskeneräisiä pelejä jos kerta MS näin tekee? Tai mitä nyt siinä sivusta seuranneena pystyt sanomaan, että ikävän moni MS:n julkaisema peli on tullut keskeneräisenä gamepassiin. Sonyhän saa hoitaa laadunvalvonnan paremmin.

Ihan lähtökohtaisesti olet jokaista asiaa vastaan mikä liittyy xboxiin?

Ei tarvitsekaan ja tuolla bisnesstrategialla ei siihen ole varaakaan.

En ole lähtökohtaisesti xboxia liittyviä asioita vastaan, en vaan purematta niele kaikkea hypetystä liittyen näihin "innovaatioihin" kun tämän tuomat lieveilmiöt ovat olleet konkreettisesti nähtävissä. Onhan se pelistudiolle aivan eri tilanne laittaa peli eetteriin tietäen että rahat tulevat joka tapauksessa julkaisijalta vrt. tilanne, jossa pelistä studion saama kompensaatio on sidoksissa pelin niin kaupalliseen kuin arvostelumenestykseen.

Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa pelien korkea laatu ja olen konsolivalmistajasta riippumatta kaikkea sellaista vastaan, jossa pelien laatu kärsii. Turha taas yrittää kääntää tätä pelkästään Xboxia koskevaksi asiaksi.
 
Ei tarvitsekaan ja tuolla bisnesstrategialla ei siihen ole varaakaan.

En ole lähtökohtaisesti xboxia liittyviä asioita vastaan, en vaan purematta niele kaikkea hypetystä liittyen näihin "innovaatioihin" kun tämän tuomat lieveilmiöt ovat olleet konkreettisesti nähtävissä. Onhan se pelistudiolle aivan eri tilanne laittaa peli eetteriin tietäen että rahat tulevat joka tapauksessa julkaisijalta vrt. tilanne jossa pelistä studion saama kompensaatio on sidoksissa pelin niin kaupalliseen kuin arvostelumenestykseen.

Minua henkilökohtaisesti kiinnostaa pelien korkea laatu ja olen konsolivalmistajasta riippumatta kaikkea sellaista vastaan, jossa pelien laatu kärsii. Turha taas yrittää kääntää tätä pelkästään Xboxia koskeavaksi asiaksi.
Mutta aika vahvasti yleistät, että kaikki Xboxin julkaisemat pelit olisivat keskeneräisiä, koska ne tulevat Game Passiin. Joo, Sea of Thieves oli, mutta mites Forza Horizon 4 tai Gears 5? Olihan myös vaikka Days Gone aika buginen julkaisussa, vaikkei mitään Game Passia siellä ollutkaan käytössä.

Ori and the Will of the Wisps oli myös aikalailla kunnossa. Vain pieniä ruudunpäivityksen notkahteluja. Samoin kunnossa oli myös Gears Tactics. Joten ei kaikki Game Passiin tulevat pelit ole keskeneräisiä tai edes lajityypiltään Game as a Service -pelejä, jotka ehkä ovat noin yleisestikin lajityyppinä sellaisia pelejä, että julkaistaan vähän keskeneräisinä.
 
Mutta aika vahvasti yleistät, että kaikki Xboxin julkaisemat pelit olisivat keskeneräisiä, koska ne tulevat Game Passiin. Joo, Sea of Thieves oli, mutta mites Forza Horizon 4 tai Gears 5? Olihan myös vaikka Days Gone aika buginen julkaisussa, vaikkei mitään Game Passia siellä ollutkaan käytössä.

Ori and the Will of the Wisps oli myös aikalailla kunnossa. Vain pieniä ruudunpäivityksen notkahteluja. Samoin kunnossa oli myös Gears Tactics. Joten ei kaikki Game Passiin tulevat pelit ole keskeneräisiä tai edes lajityypiltään Game as a Service -pelejä, jotka ehkä ovat noin yleisestikin lajityyppinä sellaisia pelejä, että julkaistaan vähän keskeneräisinä.

Jep, ei se ihan niin ole, että valitettavan moni peli olisi tullut huonossa kunnossa gamepassiin, ehkä enemmänkin niin, että valitttavan vähän tuli pelejä MS:n toimesta Gamepassiin. Kyllä tuolta palvelulta äkkiä tilaajat loppuu jos keskeneräisiä pelejä rupeaa olemaan liikaa tarjolla. Toki ymmärrän Anzan perustellun huolen ja mielipiteen.

Tosin ei Netflixikään tainnut tehdä sen enempää hallaa leffateollisuudelle vaikka jotkut saattoi tätä mieltä olla. On niillä pelien/leffojen/sarjojen yms. tekijöillä kuitenkin joku vastuu omasta tekemisestään ja jokainen tuotos on esimerkki osaamisesta. Pari hutia niin ei tarvitse enää puuhastella. Ehkä Sony enemmänkin kamppailee sen asian kanssa, että mikä olisi paras tapa tuoton kannalta.
 
Kaikki pelithän on enempi tai vähempi rikki julkkarissa nykyään, niin empä itte nää sitä mitenkään erikoisena että game passiin tulee myös pelejä mitkä ei oo ihan iskussa julkkarissa.

Hyvä asiahan se ei ole että tuodaan raakileita pihalle, mutta jos pitäis täydellistä vaan tuoda ulos, niin me pelattais Pongia edelleen.. ;)
 
Mutta aika vahvasti yleistät, että kaikki Xboxin julkaisemat pelit olisivat keskeneräisiä, koska ne tulevat Game Passiin. Joo, Sea of Thieves oli, mutta mites Forza Horizon 4 tai Gears 5? Olihan myös vaikka Days Gone aika buginen julkaisussa, vaikkei mitään Game Passia siellä ollutkaan käytössä.

Ori and the Will of the Wisps oli myös aikalailla kunnossa. Vain pieniä ruudunpäivityksen notkahteluja. Samoin kunnossa oli myös Gears Tactics. Joten ei kaikki Game Passiin tulevat pelit ole keskeneräisiä tai edes lajityypiltään Game as a Service -pelejä, jotka ehkä ovat noin yleisestikin lajityyppinä sellaisia pelejä, että julkaistaan vähän keskeneräisinä.

Aika vahvasti olet sanoja suuhuni laittamassa, kun en missään vaiheessa ole todennut ongelman koskevan kaikkia MS:n julkaisuja. Lueppa tekstini tarkemmin.
 
Aika vahvasti olet sanoja suuhuni laittamassa, kun en missään vaiheessa ole todennut ongelman kaikkia MS:n julkaisuja. Lueppa tekstini tarkemmin.
Et sanatarkasti joo, mutta ehkä sitten luen tätä tekstiäsi väärin.
Onkos tämä jokin yleinen konsensus, että GP on ollut puhtaasti hyvä uudistus pelialalle? Mitä olen palvelun kehitystä sivusta seurannut, niin ikävän moni MS:n julkaisema peli on tullut palveluun keskeneräisenä.
"Ikävän moni" tarkoittaa nyt sitten Sea of Thieves ja? Ehkä State of Decay 2? En tosin muista kuinka pahasti buginen se oli mutta ehkä siinä jotain ongelmia oli?

En äkkiseltään keksi muita. Mietin Crackdown 3:sta, mutta pelasin sen heti julkaisussa läpi, enkä kyllä huomannut isoja merkkejä keskeneräisyydestä. Se ei lunastanut odotuksia tai ollut korkean arvosanan peli, mutta ei muistaakseni myöskään erityisen buginen.

Joten onko muutama peli nyt sama asia kuin "ikävän moni"?
 

Bileet peruttu xbox-faneilta:

1606475146254.png

Nyt kun nämä ensimmäiset multiplattarit ovat olleet pikselinviilaajien käsittelyssä, niin Redmondissa on täysi hulabaloo käynnissä:



:D
Et sanatarkasti joo, mutta ehkä sitten luen tätä tekstiäsi väärin.

"Ikävän moni" tarkoittaa nyt sitten Sea of Thieves ja? Ehkä State of Decay 2? En tosin muista kuinka pahasti buginen se oli mutta ehkä siinä jotain ongelmia oli?

En äkkiseltään keksi muita. Mietin Crackdown 3:sta, mutta pelasin sen heti julkaisussa läpi, enkä kyllä huomannut isoja merkkejä keskeneräisyydestä. Se ei lunastanut odotuksia tai ollut korkean arvosanan peli, mutta ei muistaakseni myöskään erityisen buginen.

Joten onko muutama peli nyt sama asia kuin "ikävän moni"?

Sea of Thieves, State of decay 2 & Bleeding Edge nyt tulee suoriltaan mieleen. Tietty 3rd party exclu PUBG on oma lukunsa, mutta tätä ei julkaistu GP:n kautta jos oikein muistan. Muutama on ikävän moni MS:n osalta, kun näiden 1st party julkaisujen määrä on ollut valitettavan vähäistä, kuten varmasti tiedät.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom