Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Menipä se tunteisiin monella kun totesi myyntien kertovan siitä kumpaa pelaajat pitää parempana :D Ainahan sitä ulinaa riittää jokaisen valmistajan somessa kovien fanipoikien toimesta.
 
Tätä ketjua on turha tän enempää tällä täyttää mutta myynnit ei kerro sitä kumpaa pelaajat pitävät parempana, vaikka toinen olisi myynnyt tuplat niin sieltä löytyy varmana semmoisia jotka omistaa molemmat niin kumpi heille on parempi?
Väittelyketjuhan tämä on ja täällä on käsitelty paljonkin enemmän tai vähemmän ketjuun kuuluvaa. Kyllä se myyntimäärä vahvasti kertoo mitä pelaajat pitävät parempana. Ostatko sinä huviksesi vähemmän kiinnostavan jos käytössä on rajallisesti rahaa? Uskallan väittää, että molempien konsolien omistajia on suhteessa hyvin vähän koska sama pelivalikoima on molemmilla yksinoikeuksia lukuunottamatta.

Joku kyseli, että onko Nintendo Switch sitten paras. No voihan se ollakin. Jos se PS4 myynnit ohittaa niin voidaan sanoa, että laite puhutteli enemmän pelaajia siinä sukupolvessa. Miksi tällainen asia on joillekin niin vaikea myöntää?
 
Kyllä se vahvasti kertoo mitä pelaajat pitävät parempana. Ostatko sinä huviksesi vähemmän kiinnostavan jos käytössä on rajallisesti rahaa? Uskallan väittää, että molempien konsolien omistajia on suhteessa hyvin vähän.

Huvikseehan niitä konsoleita aina onkin ostettu. Henkilökohtaisesti vaakakupissa minulla oli molemmat konsolit sekä PlayStation 5 ja Xbox Series X mutta päädyin Playstation 5:een melkein yli vuoden olleen ennakkotilauksen ja Spider-Manin perustella. Myyntien perusteella siltikään en voi tehdä päätöstä kumpi on parempi enkä voi sitä henkilökohtaisesti arvoida koska en ole päässy Series X tai S konsolia hipistelemään.
 
Huvikseehan niitä konsoleita aina onkin ostettu. Henkilökohtaisesti vaakakupissa minulla oli molemmat konsolit sekä PlayStation 5 ja Xbox Series X mutta päädyin Playstation 5:een melkein yli vuoden olleen ennakkotilauksen ja Spider-Manin perustella. Myyntien perusteella siltikään en voi tehdä päätöstä kumpi on parempi enkä voi sitä henkilökohtaisesti arvoida koska en ole päässy Series X tai S konsolia hipistelemään.
Sitä tarkoitin, että jos sinulla on 500€ niin ostaisitko mielestäsi huonomman ja vähemmän myyneen vai sen jokaisen huulilla olevan tuplasti myyneen kilpailijan joka on myös aiemmissa sukupolvissa myynyt kovaa? Meidän perheestä löytyy molemmat valmistajat eli PS5 ja Series S. Itselleni en olisi hankkinut jälkimmäistä koska sille ei ole mitään käyttöä pc hoitaessa kaiken paremmin. Aivan sama koskee myös PS5 multiplattarien osalta. PS5 sen sijaan saa kovia excluja niin kyllähän pelimieheltä sellainen konsoli silloin pitää löytyä.
 
Sitä tarkoitin, että jos sinulla on 500€ niin ostaisitko mielestäsi huonomman ja vähemmän myyneen vai sen jokaisen huulilla olevan tuplasti myyneen kilpailijan joka on myös aiemmissa sukupolvissa myynyt kovaa? Meidän perheestä löytyy molemmat valmistajat eli PS5 ja Series S. Itselleni en olisi hankkinut jälkimmäistä koska sille ei ole mitään käyttöä pc hoitaessa kaiken paremmin. Aivan sama koskee myös PS5 multiplattarien osalta. PS5 sen sijaan saa kovia excluja niin kyllähän pelimieheltä sellainen konsoli silloin pitää löytyä.

Edelleen voisin kirjoittaa että noilla myynneillä ei olisi itselle hevon vitun vertaa merkitystä. Aivan sama kumpaan olisin päätynyt niin olisin 100% varmuudella ollut tyytyväinen päätökseeni.
 
Täällä taas vihreät suurlähettiläät pitää kovaa puolustus muuria yllä.
Ihan sama henkilökohtaisesti, se on vaan hieman raskasta seurattavaa. Vinkkinä että pienellä sijoituksella jäähdyttävään ilmapumppuun saa laatua nukkumisen/pelaamisen lämpötiloihin!
 
Edelleen voisin kirjoittaa että noilla myynneillä ei olisi itselle hevon vitun vertaa merkitystä. Aivan sama kumpaan olisin päätynyt niin olisin 100% varmuudella ollut tyytyväinen päätökseeni.
Täällä yksi herrarodulla pelkästään pelannut ja nykyisin myös konsolin omistava. En miettinyt hetkeäkään Xbox sarjan konsoleita vaan Sonyn pelisarjat kiinnostivat sen verran, että 500€ joutui satsaamaan laitteeseen. Toistuvasti kovaa myyvä pelikonsolivalmistaja ei voi olla huono satsaus. Mietinnässä on hankkia Nintendon konsolikin mutta en jaksa uskoa laitteen kiinnostavan muutamaa peliä pidemmälle. Eikä tulossakaan ole mitään kiinnostavaa.
 
Sitä tarkoitin, että jos sinulla on 500€ niin ostaisitko mielestäsi huonomman ja vähemmän myyneen vai sen jokaisen huulilla olevan tuplasti myyneen kilpailijan joka on myös aiemmissa sukupolvissa myynyt kovaa? Meidän perheestä löytyy molemmat valmistajat eli PS5 ja Series S. Itselleni en olisi hankkinut jälkimmäistä koska sille ei ole mitään käyttöä pc hoitaessa kaiken paremmin. Aivan sama koskee myös PS5 multiplattarien osalta. PS5 sen sijaan saa kovia excluja niin kyllähän pelimieheltä sellainen konsoli silloin pitää löytyä.
Minä ainakin omistan kaikki kolme tärkeintä konsolia, ja minulle niistä selvästi paras konsoli on XSX. Playstation 5:llä on toki
vahvuutensa, joka minulle on Sonyn yksinoikeuspelit (nekään eivät minulle ihan niin suuri vahvuus ole, mitä joillekin tuntuu olevan, mutta selkeä vahvuus kuitenkin). Muuta selkeää vahvuutta en XSX:ään nähden itselleni löydä. Käyttäjäystävällisyydessä, tiedostohallinnassa sekä käyttiksen ja hardwaren suunnittelussa PS5 häviää aivan pystyyn XSX:lle eikä konsolien välillä tule minun silmissäni minkäänlaista kilpailua noilla itselleni tärkeillä osa-alueilla.

Juu toki PS5:llä on haptiset ohjaimet, ja joissakin peleissä muutaman sekunnin nopeampi SSD-asema, mutta nuo seikat ovat itselleni käytännössä merkityksettömiä. Ohjain on lähinnä gimmick-juttu, joka joissain peleissä on itse asiassa ärsyttävä niiden liipaisinten vastuksen takia. Ja tärinät nyt eivät ole koskaan tuoneet minulle peleissä juuri mitään merkittävää aikaisemmissakaan sukupolvissa, eivätkä tuo nytkään.

Ja tosiaan tuo muutaman sekunnin joissain peleissä nopeampi SSD-asemakin on itselleni täysin merkityksetön asia. Minua eivät ole koskaan ennenkään haitanneet minuutinkaan lataukset joissain kohdin pelejä, koska olen sen ajan hyödyntänyt vaikka nettiä selaamalla. Se mahdollinen muutaman sekunnin ero on yksinkertaisesti täysin yhdentekevä asia itselleni, kun nopeita ovat joka tapauksessa molempien konsoleiden SSD-asemat, eikä tuo nopeus siis muutenkaan ole itselleni tärkeä asia.

Miten siis esim. minun tapauksessani se, että olen ostanut PS5:n yhden vahvuutensa takia, osoittaa, että PS5 olisi minulle muka paras konsoli, kun kuitenkin XSX:llä on mielestäni paljon enemmän itselleni tärkeitä ominaisuuksia ja se on sen takia mielestäni markkinoiden selvästi paras konsoli? Vai vääntävätkö PS5:n paremmat myynnit mielestäsi konsolin minullekin paremmaksi kuin XSX?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi herrarodulla pelkästään pelannut ja nykyisin myös konsolin omistava. En miettinyt hetkeäkään Xbox sarjan konsoleita vaan Sonyn pelisarjat kiinnostivat sen verran, että 500€ joutui satsaamaan laitteeseen. Toistuvasti kovaa myyvä pelikonsolivalmistaja ei voi olla huono satsaus. Mietinnässä on hankkia Nintendon konsolikin mutta en jaksa uskoa laitteen kiinnostavan muutamaa peliä pidemmälle. Eikä tulossakaan ole mitään kiinnostavaa.
Miksi et mennyt ostamaan xboxia kun myynneillä ei ole mitään merkitystä?
Minä ainakin omistan kaikki kolme tärkeintä konsolia, ja minulle niistä selvästi paras konsoli on XSX. Playstation 5:llä on toki
vahvuutensa, joka minulle on Sonyn yksinoikeuspelit (nekään eivät minulle ihan niin suuri vahvuus ole, mitä joillekin tuntuu olevan, mutta selkeä vahvuus kuitenkin). Muuta selkeää vahvuutta en XSX:ään nähden itselleni löydä. Käyttäjäystävällisyydessä, tiedostohallinnassa sekä käyttiksen ja hardwaren suunnittelussa PS5 häviää aivan pystyyn XSX:lle eikä konsolien välillä tule minun silmissäni minkäänlaista kilpailua noilla itselleni tärkeillä osa-alueilla.
Niin kyllä meiltä se Nintendon Switch löytyy myös ja sen laadukkaista yksinoikeuksista on saatu nauttia vaikka niitä ei kovin montaa olekaan eikä edes tulossa. Ja käsikonsolin mahdollisuus on lisäplussa laitteelle. Itse en näe boksia mitenkään edistyksellisempänä käyttäjäystävällisyydessä.
Juu toki PS5:llä on haptiset ohjaimet, ja joissakin peleissä muutaman sekunnin nopeampi SSD-asema, mutta nuo seikat ovat itselleni käytännössä merkityksettömiä. Ohjain on lähinnä gimmick-juttu, joka joissain peleissä on itse asiassa ärsyttävä niiden liipaisinten vastuksen takia. Ja tärinät nyt eivät ole koskaan tuoneet minulle peleissä juuri mitään merkittävää aikaisemmissakaan sukupolvissa, eivätkä tuo nytkään.
Ja tosiaan tuo muutaman sekunnin joissain peleissä nopeampi SSD-asemakin on itselleni täysin merkityksetön asia. Minua eivät ole koskaan ennenkään haitanneet minuutinkaan lataukset joissain kohdin pelejä, koska olen sen ajan hyödyntänyt vaikka nettiä selaamalla. Se mahdollinen muutaman sekunnin ero on yksinkertaisesti täysin yhdentekevä asia itselleni, kun nopeita ovat joka tapauksessa molempien konsoleiden SSD-asemat, eikä tuo nopeus siis muutenkaan ole itselleni tärkeä asia.
Kun oikein kahteen kappaleeseen muistit kertoa ettei nopeammalla SSD:llä ole merkitystä niin taitaa se sittenkin kaivella. Itselleni tuo on pitkän linjan pc pelaajana todella mullistava juttu kun parhaassa tapauksessa eli R&C latausaikoja ei ole missään tilanteessa peliä. Tällaista tuskin tulemme näkemään yhdessäkään Xbox pelissä. PC on tuntunut nyt nopeasta nvme asemasta huolimatta antiikkiselta latausaikoineen mutta parempaa on sinnekin tulossa. Myös DualSensen ominaisuudet ovaty huippuluokkaa ja se on huomattu pc puolellakin kun Steam peleissä alkaa löytyä tukea näille herkuille. Paluuta ei ole enää muihin ohjaimiin kun DualSenseä on käytellyt. PS5 puolella voit vastukset säätää tai poistaa tarvittaessa kokonaan joten nyt kyllä keksit tästä ongelmaa tai et omista konsolia.
Täällä taas vihreät suurlähettiläät pitää kovaa puolustus muuria yllä.
Ihan sama henkilökohtaisesti, se on vaan hieman raskasta seurattavaa. Vinkkinä että pienellä sijoituksella jäähdyttävään ilmapumppuun saa laatua nukkumisen/pelaamisen lämpötiloihin!
Kieltämättä osui ytimeen.
 
Täällä taas vihreät suurlähettiläät pitää kovaa puolustus muuria yllä.
Ihan sama henkilökohtaisesti, se on vaan hieman raskasta seurattavaa. Vinkkinä että pienellä sijoituksella jäähdyttävään ilmapumppuun saa laatua nukkumisen/pelaamisen lämpötiloihin!
Täällä taas siniset suurlähettiläät pitää kovaa puolustus muuria yllä.
Ihan sama henkilökohtaisesti, se on vaan hieman raskasta seurattavaa. Vinkkinä että pienellä sijoituksella jäähdyttävään ilmapumppuun saa laatua nukkumisen/pelaamisen lämpötiloihin.
 
Miksi et mennyt ostamaan xboxia kun myynneillä ei ole mitään merkitystä?

Niin kyllä meiltä se Nintendon Switch löytyy myös ja sen laadukkaista yksinoikeuksista on saatu nauttia vaikka niitä ei kovin montaa olekaan eikä edes tulossa. Ja käsikonsolin mahdollisuus on lisäplussa laitteelle. Itse en näe boksia mitenkään edistyksellisempänä käyttäjäystävällisyydessä.


Kun oikein kahteen kappaleeseen muistit kertoa ettei nopeammalla SSD:llä ole merkitystä niin taitaa se sittenkin kaivella. Itselleni tuo on pitkän linjan pc pelaajana todella mullistava juttu kun parhaassa tapauksessa eli R&C latausaikoja ei ole missään tilanteessa peliä. Tällaista tuskin tulemme näkemään yhdessäkään Xbox pelissä. PC on tuntunut nyt nopeasta nvme asemasta huolimatta antiikkiselta latausaikoineen mutta parempaa on sinnekin tulossa. Myös DualSensen ominaisuudet ovaty huippuluokkaa ja se on huomattu pc puolellakin kun Steam peleissä alkaa löytyä tukea näille herkuille. Paluuta ei ole enää muihin ohjaimiin kun DualSenseä on käytellyt. PS5 puolella voit vastukset säätää tai poistaa tarvittaessa kokonaan joten nyt kyllä keksit tästä ongelmaa tai et omista konsolia.

Kieltämättä osui ytimeen.
Ööh? Et sitten ymmärtänyt, että nimenomaan avasin tarkemmin sitä miksi SSD-aseman nopeudella ei ole minulle merkitystä. Pelkkänä heittona tuollaiset lauseet ovat mielestäni aika huonoa kommentointia, joten perustelin siitä syystä asiaa vielä toisessa kappaleessa. Sinä se näköjään haluat päättää minun puolestani mitä tarkoitan milläkin ja mikä konsoli on itselleni paras. Olemme selvästi vain eri mieltä monesta asiasta, koska itse heti puolustelit hanakasti PS5:n käytettävyyttä.

Edelleenkin on todettava, että XSX on aivan valtavasti edellä käyttäjäystävällisyydessä. Tämä on minun mielipiteeni, joka perustuu omiin kokemuksiini niistä asioista, jotka ovat minulle konsolien käytettävyydessä tärkeitä. Niitä ominaisuuksia ovat virheetön ja hyvin sekä nopeasti hoidettava tiedostohallinta, pelien kansiointimahdollisuus, pienet asiat, kuten pääsy peliluettelolta suoraan pelin storesivulle, tai mihin vain muuhunkin peliä koskevaan olennaiseen asiaan, erittäin helposti vaihdettava SSD-asema (olen näitä ostanut jo kolme XSX:lle, ja vaihtelen niitä lennossa, enkä murehdi koskaan sitä mahtuuko tuo tai tuo peli SSD-asemalle, lisähinta on minulle yhdentekevää, koska käyttäjäystävällisyys on minulle kaikki kaikessa) sekä mahdollisuus kytkeä vaikka kaksi USB-kovoasemaa valtavan edellisten sukupolvien backlogini asennuksiin.

Ja dualsense ei tosiaankaan ole edelleenkään minulle kuin gimmick. Ilmeisesti saattaa olla jossain vaiheessa tulossa jotain vastaavaa myös Xboxille, mutta henkilökohtaisesti sekin on minulle aivan sama tuleeko sitä boxille vai ei. Tulen ostamaan tässä sukupolvessa lähinnä Sonyn yksinoikeuspelit pleikkarille, ja jotkut moninpelit, joissa saan peliseuraa enemmän pleikkarilla. Muutoin siis ostan pelit XSX:lle. Enkä itse asiassa sillekään aivan valtavasti niitä taida ostaa, kun on tuo Game Pass…
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän jätetä nyt tämä sota tähän ja käytetä tämäkin energia siihen mistä kuitenkin kaikki täällä tykkää eli pelaamiseen.
Ja jokainen pelaa parhaaksi havaitsemallaan (toivottavasti ei myynti käyriin perustuvalla ) konsolilla/konsoleilla. Hyvää kesää kaikille ja huomenna lomille lomps.
Ps. Loman kunniaksi käyn huomenna noutamasta paikallisesta gigantista varaamani F1 2021:n boksille ja Legend of zelda skyward sword hd:n switchille. Aiemmin on jo noudettu PS5:lle Ratchet and Clank, joten pelattavaa löytyy lomille KAIKILLE konsoleille. Peace Out.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän jätetä nyt tämä sota tähän ja käytetä tämäkin energia siihen mistä kuitenkin kaikki täällä tykkää eli pelaamiseen.
Ja jokainen pelaa parhaaksi havaitsemallaan (toivottavasti ei myynti käyriin perustuvalla ) konsolilla/konsoleilla. Hyvää kesää kaikille ja huomenna lomille lomps.
Ps. Loman kunniaksi käyn huomenna noutamasta paikallisesta gigantista varaamani F1 2021:n boksille ja Legend of zelda skyward sword hd:n switchille. Aiemmin on jo noudettu PS5:lle Ratchet and Clank, joten pelattavaa löytyy lomille KAIKILLE konsoleille. Peace Out.
Nimenomaan. Tämähän se Xboxin twiitin pointtikin oli. Pelaa sillä millä itse tykkäät pelata.

Mitä tulee myynteihin perustuvaan laitteiden paremmuuteen, niin miten ne myynnit vaikuttaa henkilön kokemukseen laitteen parissa? Niinpä, ei yhtään mitenkään.
 
Miksi et mennyt ostamaan xboxia kun myynneillä ei ole mitään merkitystä?

Siis onko joillakin myyntiluvuilla oikeasti jotain merkitystä, kun konsolia lähdetään ostamaan? Ikinä ymmärtänyt, mikä niissä myyntilukujen kyttäämisessä niin kiehtoo. Tai no siis, ymmärrän. Saahan niistä myyntilukujen kuolaamisella ihan hyvää polttoainetta konsolisotimiseen. Käännetääkin tämä näin päin, että en ymmärrä konsolisotaa. Enkä tule koskaan ymmärtämäänkään. Kun omistaa kaikki konsolit, ei siihen ole tarvetta. Pelkkää ajan hukkaa.

Ja nyt aloittelemaan Zelda Skyward Sword HD:tä. Sainkin sopivasti viime viikolla uuden Ratchet & Clankin läpi, niin on hyvä hetki aloittaa taas uusi peli.
 
Mainospuheet ovat painospuheita ja pr:ää. Kauniita sanoja voi mikä tahansa megakokoinen firma julkaista ja jutella. "Pelatkaa millä haluatte!"-tyyliset twitteröinnit ja "Me emme halua konsolisotaa!"-tyyliset ulostulot ovat ihan täyttä mainospuhetta ja irtopisteiden kalastelua. Varsinkin, kun noita puheita vertailee sitten kyseisen firman tekoihin. "Emme halua konsolisotaa!"-höpötykset päätyvät aika nopeasti naurunalaisiksi ja jopa kaksinaamaisiksi jutuiksi, kun aletaan katsomaan, kuinka kyseinen sama firma lietsoo sitä samaa sotaa ostelemalla multiplattareista tunnettuja studioita ja muuttaa ne saman tien yksinoikeusstudioiksi. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu ja puheillahan niitä irtopisteitä vähän vähemmän valveutuneilta keräillään. Samanlaisia juttuja nähdään ja kuullaan aina vaalitenteissä ennen vaaleja: Puhutaan yhtä, tehdään toista ja tekemisen jälkeen selitellään mustaa valkoiseksi.

Myyntiluvuista voidaan sitten päätellä, kuinka moni uusimman konsolisukupolven laitteen ostajista on noihin mainospuheisiin haksahtanut ja kuinka moni ei ole. Playstation 5 vissiin on myynyt noin tuplat Xboxiin nähden, vaikka sen saatavuus taitaa edelleen olla globaalistikin vaativampaa kuin Xboxin. Tai ehkä ne Sonyn mainospuheet sitten vaan ovat pari kertaluokkaa parempia.
 
Eihän PR-pisteiden kalastelu Xboxin PR-tiimiltä mitään uutta ole (saman tyylistä huutelua löytyy esimerkiksi jokaisesta pleikan twiitin kommenttiosiosta mutta eivät he silti näitä nosta esille), mutta ovat kyllä oikeassa siinä, että jokainen voi itse päättää mikä kenellekin on se paras konsoli. Ei kai tuossa sen kummempaa.

Sille on edelleen ihan järkeen käyvät syyt minkä takia pleikkari on suositumpi. Ei välttämättä objektiivisesti parempi, mutta suositumpi. Ja kyllähän se kaikki suosio pitää ansaita hyvällä duunilla. Xboxikin tehnyt viime aikoina hyvää duunia minkä takia sitä moni pitää heidän ykköskonsolinaan. Hyvin menee molemmilla konsolivalmistajilla.
 
Mainospuheet ovat painospuheita ja pr:ää. Kauniita sanoja voi mikä tahansa megakokoinen firma julkaista ja jutella. "Pelatkaa millä haluatte!"-tyyliset twitteröinnit ja "Me emme halua konsolisotaa!"-tyyliset ulostulot ovat ihan täyttä mainospuhetta ja irtopisteiden kalastelua. Varsinkin, kun noita puheita vertailee sitten kyseisen firman tekoihin. "Emme halua konsolisotaa!"-höpötykset päätyvät aika nopeasti naurunalaisiksi ja jopa kaksinaamaisiksi jutuiksi, kun aletaan katsomaan, kuinka kyseinen sama firma lietsoo sitä samaa sotaa ostelemalla multiplattareista tunnettuja studioita ja muuttaa ne saman tien yksinoikeusstudioiksi. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu ja puheillahan niitä irtopisteitä vähän vähemmän valveutuneilta keräillään. Samanlaisia juttuja nähdään ja kuullaan aina vaalitenteissä ennen vaaleja: Puhutaan yhtä, tehdään toista ja tekemisen jälkeen selitellään mustaa valkoiseksi.

Myyntiluvuista voidaan sitten päätellä, kuinka moni uusimman konsolisukupolven laitteen ostajista on noihin mainospuheisiin haksahtanut ja kuinka moni ei ole. Playstation 5 vissiin on myynyt noin tuplat Xboxiin nähden, vaikka sen saatavuus taitaa edelleen olla globaalistikin vaativampaa kuin Xboxin. Tai ehkä ne Sonyn mainospuheet sitten vaan ovat pari kertaluokkaa parempia.
Tottakai mainospuheet on mainospuheita. Niinhän ne aina on. Kaikki firmat tekee tätä. Se ei poista sitä, että virallisen Xboxin tilin twiiteissä on järjestäen vaikka kuinka paljon pleikkarifanipoikia kirjoittamassa "PS5 is better". Paljon turhempaa hommaa en keksi.

On aika hurjaa sanoa että Microsoft lietsoo konsolisotaa ostamalla studioita. Ei Microsoft studioita siksi osta, että fanipojat saisivat lisää ammuksia sotiinsa, vaan siksi että pyrkivät tekemään omasta alustastaan houkuttelevamman.
 
On aika hurjaa sanoa että Microsoft lietsoo konsolisotaa ostamalla studioita. Ei Microsoft studioita siksi osta, että fanipojat saisivat lisää ammuksia sotiinsa, vaan siksi että pyrkivät tekemään omasta alustastaan houkuttelevamman.
Ei se minusta hurjaa ole. Microsoft vaan tekee toista ja puhuu toista. Ei Microsoft toki niitä studioita varmasti konsolisotaa lietsoakseen osta, mutta niiden osto kuitenkin aiheuttaa sitä, kun vastakkainasettelu ja "konsolisotiminen somessa" lisääntyy. Puheet ja teot ovat ainakin osin ristiriidassa keskenään, kun toisaalta isoon ääneen tullaan sanomaan "We don't want console wars!" ja seuraavaksi kuitenkin tehdään tekoja, jotka nimenomaan lietsovat sitä.

Siksi suhtaudunkin noihin Microsoftin someiluihin lähinnä naureskellen ja lähinnä ihmettelen niitä, jotka tuollaisille jutuille antavat mitään oikeaa painoarvoa. Kuten sanoin, pr-puheet ovat pr-puheita ja niiden kohdalla vastuu on lähes aina täysin kuulijalla.
 
Ylös Bottom