Varmaan Arit vihjaa tähän:
Tuossa kyllä todellisuus on klikkiotsikoita ihmeellisempää jälleen kerran, kun Hines ihmettelee nimenomaan viestintää (PR-henkilö kun on), eikä sitä, että CoD olisi jatkossakin multiplatform-julkaisu.
Tässä hieman paremmin kuvattuna sama uutinen:
That being said, Hines also implied that he was blindsided by Xbox's commitments to bring Activision games like Call of Duty to PlayStation and other platforms, while Bethesda games remained strictly Xbox exclusive. Hines said the messaging surrounding Call of Duty confused him, since it was "the opposite of what we were just asked — told — to do with our other titles".
Hines said no one at Xbox gave Bethesda a heads up about the Call of Duty decision, and that he thought Phil Spencer would explain in an interview why the multiplatform approach is acceptable for Activision games like Call of Duty, but not Bethesda games like Starfield of The Elder Scrolls VI.
Hines explained he didn't understand why CoD can be multiplatform while Starfield remains exclusive.
nordic.ign.com
En usko, etteikö Muropaketin uutisen kirjoittanut toimittaja osaisi sisäistää lukemaansa, mutta pienillä "väärinymmärryksillä" tuosta saa herkullisemman kohun.
Raha on ilmeisesti ainoa ratkaisu millä tilannetta koitetaan ratkoa, ironista kyllä Redfall osoitti että rahalla ei hyviä pelejä ja asemaa paranneta varsinkaan Microsoftin suunnalta.. Se ei korvaa laatua.
Ilman rahaa ei kukaan tee pelejä, eikä varsinkaan AAA-pelejä, joten kyllähän se raha nyt vaan on prio yksi ja ainakin kaksi, mutta tottahan toki silläkin on merkitystä miten tuota rahaa käyttää. Pitkään aikaan MS ei resursseja Xboxiin laittanut ja se ei ainakaan ollut toimiva konsepti, vaan koko Microsoft Gaming oli hyvinkin näivettynyt.
Nyt resursseja laitetaan osastolle ja Microsoft Gaming on sekä kasvattanut nykyisiä studioita että hakenut laajentumista yrityskauppojen muodossa. Itse en osaa nähdä parempaa tietä kasvaa kuin investoinnit ja toisaalta jo mm. Game Pass vaatii vahvaa ja laajaa inhousea, joten oman analyysini mukaan ihan oikealla tiellä ovat, vaikka Xbox Onen sukupolvi meni eksyneenä haahuillessa ja näivettyessä.
Ja Redfall liittyy vain hyvin vähän Microsoftin päätöksiin, se kun oli kehityksessä jo ennen kuin MS osti Arkanen emoyhtiö ZeniMaxin ja kaiken perusteella peli oli virhe jo suunnittelyupöydällä. Vaikeata kuitenkaan nähdä, että Arkane Austinin ostaminen osana muuta pakettia olisi ollut virhe, vaikka nyt epäonnistuivatkin Redfallin kanssa, mutta tämän toki aika näyttää.