Digitaalisuudessa kyllä, mutta se miten rahaa tehdään pelialalla ei ole lähelläkää yksi yhteen sama kuin vaikkapa Netflixillä ja vaatii edelleenkin hyvin yksinkertaista näkemystä, jos haluaa nähdä samanlaisina bisneksinä elokuva- ja peliteollisuuden.
Streaming shows, in contrast, have fewer ads (or none at all) and are typically confined to their original platforms forever.
Peliteollisuuden ytimeen ei mainosraha vaikuta samalla tavalla, sitä ei siis menetetä jakelemalla pelejä tilauspalvelussa, eikä toisaalta se artikkelissa vahvasti käsitelty arvokas kaapelitelevisio löydä verrokkina mitään vastaavaa menetystä peliteollisuuden puolelta.
Ja tietenkin, se olennaisin ero esimerkiksi Game Passin ja Netflixin välillä on niinkin yksinkertainen, että Game Pass ei ole yhdenkään palvelussa olevan tuotteen ainoa jakelukanava, eikä se siis sitä kautta myöskään ole ainoa kassavirta, vaan sen lisäksi tuloja syntyy monelta eri suunnalta ja medialta.
Ja myös luonnollisesti elokuvat ja sarjat ovat huomattavasti enemmän kertakäyttöistä kuin pelit, jotka generoivat merkittävää liikevaihtoa (erityisesti GaaS) pidemmällä aikavälillä. Jälleen kerran, tässä bisnesmallissa on selkeä ero tv- ja elokuvateollisuuteen.