Enemy
Well-Known Member
Tähän vielä päälle Ray Tracing jota ei nähty tech demossa ja korkeampi resoluutio(?).Iso osahan XGS studioista, käyttää Unreal engineä, joten tästä saanee jonkinlaisen viitekehyksen mitä voi odottaa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tähän vielä päälle Ray Tracing jota ei nähty tech demossa ja korkeampi resoluutio(?).Iso osahan XGS studioista, käyttää Unreal engineä, joten tästä saanee jonkinlaisen viitekehyksen mitä voi odottaa.
Selvennähän vähän boldattua.Puhut nyt 1440p ja 30fps tasosta...
Tässä on itseasiassa taas yksi malliesimerkki kuinka hyvin upscaling toimii nykyään. Heikommistakin lähtökohdista saadaan irti kunnon silmäkarkkia. Omaan silmään tech demo näytti todella hyvältä.
Ehkä isoin ihmetys oli, että edelleen hiivittiin kapeiden tunneleiden läpi. Vaikka tekniikka pohjautui PS5:n huippunopeaan SSD:hen. Pitäisikö olla huolissaan?
Iso osahan XGS studioista, käyttää Unreal engineä, joten tästä saanee jonkinlaisen viitekehyksen mitä voi odottaa. Mielessä on toki edelleen Unreal Engine 4:jän PS4 tech demo, jonka tasoa ei peleissä saavutettu kuin vasta genin loppupuolella.
Tuo tech demo oli dynaamisella 1440p resoluutiolla ja 30 framea sekunnissa ilman Ray tracingia tai muita vastaavia hienouksia.Selvennähän vähän boldattua.
Eikös Minecraftin Ray Tracing esitelty taannoin 1080p30fps Series X:llä? Selvästi seuraavan genin grafiikkaherkut tulevat hinnan kanssa.Tuo tech demo oli dynaamisella 1440p resoluutiolla ja 30 framea sekunnissa ilman Ray tracingia tai muita vastaavia hienouksia.
Minecraftista en tiedä. Ehkä se oli 1080p/30fps ray tracing, mutta kyllä sitä vaan toivoisi enemmän tulevalta sukupolvelta. Siis enemmän kuin 1440p/30fps tai 1080p/30fps ray tracing. Ja sanon tämän siis ihan ilman mitään konsolisotaa: toivoisin parempaa ihan kummaltakin konsolilta.Eikös Minecraftin Ray Tracing esitelty taannoin 1080p30fps Series X:llä? Selvästi seuraavan genin grafiikkaherkut tulevat hinnan kanssa.
Valaistus oli sen verran upea jo tuossa Epicin demossa, että en tiedä kuinka paljon tässä itse RT:tä jää kaipaamaan lopulta.
Näinhän se on. Kuten tuosta tech demosta nähdään niin edes PS5:n maaginen SSD-levy ei tee autuaaksi. Dynaaminen resoluutio maks. 1440p ja 30fps, lataustaukojen ollessa edelleen siellä.Selvästi seuraavan genin grafiikkaherkut tulevat hinnan kanssa.
Tietenkin itsekin liputan aina korkeiden kuvataajuuksien puolesta ja tulen jokaisessa pelissä jossa performance mode löytyy valitsemaan sen, mutta jos esimerkiksi AC:Odyssey saatiin DF:n toimesta hädin tuskin pyörimään pyörimään 40fps 4k resolla PC:llä parhaimmalla mahdollisella setupilla niin taitaa jäädä haaveeksi korkean reson 60fps pelit ensi genissä joissa hyödynnetään RT:tä ja joissa on edes asteen kunnianhimoiset grafiikat ja maailma. Varmasti joitakin 60fps open world pelejä löytyy ensi genissä, mutta ne tuskin tulee niiltä studioilta joilta niitä toivoisimme.Minecraftista en tiedä. Ehkä se oli 1080p/30fps ray tracing, mutta kyllä sitä vaan toivoisi enemmän tulevalta sukupolvelta. Siis enemmän kuin 1440p/30fps tai 1080p/30fps ray tracing. Ja sanon tämän siis ihan ilman mitään konsolisotaa: toivoisin parempaa ihan kummaltakin konsolilta.
Tuo UE demo näytti että grafiikkaa saadaan parannettua nykyisestä. Se on hyvä, mutta samalla se tehtiin ainakin osittain sekä resoluution että frameraten ehdoilla. Ray tracingistä nyt puhumattakaan.
Digital Foundry käynyt läpi tätä PlayStation 5 ajettua pelidemoa.
Voisiko olla niin, että tehosyöppöä Ray Tracingiä voidaan korvata Global Illuminationilla? Tämän tietäen olisi Mark Cerny painottanut näytönohjaimen sijaan supernopeaa SSD:tä?
Joo, PS5:n näytönohjaimessa on niin selvästi vähemmän Compute Unitteja, että se auttamatta vaikuttaa mahdolliseen ray tracingiin.Sen verran voitaneen ainakin GPU-ratkaisusta päätellä, että RT peleissä ei tule olemaan Sonyn suurin focus vaan next gen fiilistä pyritään muilla tavoin luomaan pelaajalle.
En kiistä etteikö kunnon RT ole varmasti hemmetin hienon näköinen, mutta kyllä tuo UE5-demo ja tietyt pelit tässä genissä todisti ettei se nyt välttämättä pakollinen ole jotta peli näyttää upealta ja omaa uskottavan valaistuksen.
Toki RT taitaa olla vain siinä mielessä erinomainen ratkaisu, että se poistaa deveiltä jonkin verran työsarkaa kun ei tarvitse jokaista neliömetriä pelissä erikseen tarkistaa valaistuksen suhteen.
Vähän kaksipiippuinen juttu liputtaako RT:n puolesta vai ei. Varmaan pelikohtaisesti joutuu miettimään asiaa.
Jos Series X:n teraflopseilla pyörivä demo jäi Minecraftin kaltaisessa pelissä 1080p30fps niin puhutaan sen verran kovasta suorituskyvyn putoamisesta, että voi olla itselleni helppo valinta jättää RT pois asetuksista ennen kuin sitä on saatu hiottua suorituskyky-ystävällisemmäksi. Tähän lähinnä viittasin RT:n liputtamisella.Joo, PS5:n näytönohjaimessa on niin selvästi vähemmän Compute Unitteja, että se auttamatta vaikuttaa mahdolliseen ray tracingiin.
Sitä ei pysty vielä sanomaan kuinka hienoja Vau -efektejä ray tracing tulee ensi sukupolvessa tarjoamaan tai että kuinka laajasti sitä edes hyödynnetään. Sen vähän mitä olen itse nähnyt niin näyttäähän se todella upealta kun valo "elää", heijastuu ja kimpoilee oikein. Mikään pakollinen se ei ole, niinkuin ei ole 4k resoluutio tai 60 sekunnin ruudunpäivitys, mutta ainahan sitä toivoisi että lähemmäs näitä asioita päästäisiin.
Sinällään ray tracingin puolesta ei tarvitse liputtaa tai olla liputtamatta. Katsotaan ja ihastellaan vaan millaista jälkeä kehittäjät saavat aikaan.
Aivan varmasti osa monialustapeleistäkin hyötyy PS5:n SSD:stä. Aivan kuten osa peleistä XSX:n suuremmasta tehosta. Se että ovatko erot isoja onkin toinen juttu, veikkaan että eivät ole.Jääköhän sittenkään Sonyn yksinoikeuspelien iloksi SSD:n hyödyt?
Jääköhän sittenkään Sonyn yksinoikeuspelien iloksi SSD:n hyödyt? UE kuitenkin sen verran suosittu engine 3rd party studioiden keskellä.
Äh, tuo demo on full path tracingiä. Jolla saadaan kyykytettyä oikeastaan mitä tahansa. Jo se, että asiaa edes demotaan Series X:llä on aivan helvetin vaikuttavaa.Jos Series X:n teraflopseilla pyörivä demo jäi Minecraftin kaltaisessa pelissä 1080p30fps niin puhutaan sen verran kovasta suorituskyvyn putoamisesta, että voi olla itselleni helppo valinta jättää RT pois asetuksista ennen kuin sitä on saatu hiottua suorituskyky-ystävällisemmäksi. Tähän lähinnä viittasin RT:n liputtamisella.