Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Saahan sitä pelaajat vaatia vaikka kuinka äänekkäästi mutta ikinä et tule pelaamaan Zeldaa Pleikkarilla, Unchartedia Xboxilla tai Haloa Nintendolla. Jos helvetti jäätyy ja näin kuitenkin kävisi niin millä nuo valmistajat kilpailisi sen jälkeen? Pelaajat valkkaa jonkun kolmesta ja muut kuolee pois ja samalla myös kilpailu loppuu siihen ja silloin ollaan siinä pelätyssä monopoliasemassa mikä ei ole millään mittarilla pelaajille hyvä asia enään, vaikka kuinka olisi kaunis ajatus, että saisi pelata kaiken yhdellä alustalla.
Näinpä. En minä halua uutta tietokonetta markkinoille. Jokainen konsoli valmistaja tekee asiat omalla tavallaan ja hyvä niin!! Ei ole kyse pelkästään alustasta, vaan monista muista asioista myös, kuten ohjaimesta jne. N64:n/tupla-stikkien jälkeen meiltä pelaajilta on puuttunut monen vuoden ajan se uusi tapa ohjata, mutta onneksi Sony teki asialle nyt jotain ja parhaimmillaan Dualsense on niin hyvä, ettei sitä muulla ohjaimella halua enää pelata
 
Sitten päälle Sonyn kehno käyttäjäystävällisyys sekä hardwaren että käyttiksen osalta

rajoitetusti ja huonosti suunniteltu lisäkovalevytilan käyttö

Mitäs kehnoa tuossa PS5:n lisäkovalevyn lisäämisessä on? Asennus kestää sen 5 minuuttia ja tarviit vain ruuvimeisselin. Pitkällä juoksulla sä säädät X:llä enemmän noiden 1Tb patukoiden kanssa, mitä asennat vaikka 2/4 Tb kovon PS5. Mä ostan sun vastauksen, jos keksit jotain muuta kuin X:llä työnnetään tikku vain takapuoleen ja et mainitse vastauksessa Game Passia. Itse taas näkisin, että X:llä on vielä rajoittuneempi ratkaisu. Saatavilla on vain yhden valmistajan ja vain 1Tb lisäkovalevyä 260€ hintalapulla. Sonyn ratkaisulla vaihtoehtoja on varmaan yli 100 erilaista patukkaa eri tilavuuksilla vielä edullisempaan hintaan, vaikka lukunopeuden on oltava speksien sisällä.
 
Mitäs kehnoa tuossa PS5:n lisäkovalevyn lisäämisessä on? Asennus kestää sen 5 minuuttia ja tarviit vain ruuvimeisselin. Pitkällä juoksulla sä säädät X:llä enemmän noiden 1Tb patukoiden kanssa, mitä asennat vaikka 2/4 Tb kovon PS5. Mä ostan sun vastauksen, jos keksit jotain muuta kuin X:llä työnnetään tikku vain takapuoleen ja et mainitse vastauksessa Game Passia. Itse taas näkisin, että X:llä on vielä rajoittuneempi ratkaisu. Saatavilla on vain yhden valmistajan ja vain 1Tb lisäkovalevyä 260€ hintalapulla. Sonyn ratkaisulla vaihtoehtoja on varmaan yli 100 erilaista patukkaa eri tilavuuksilla vielä edullisempaan hintaan, vaikka lukunopeuden on oltava speksien sisällä.
XSX:llä se ei nimenomaan ole rajoitettua. Minulla on noita kortteja useampia ja vaihdan niitä lennossa. Kaikki pelit mitä omistan ovat minulla aina asennettuina, koska kieltäydyn lähtemästä minkäänlaiseen pelien installointi- ja poistorumbaan. Se on XSX:llä haluamani kortti laitettu kahdessa sekunnissa koneeseen ja kone lukee välittömästi kaiken mitä siellä on. Eli täysin Ilman viiveitä aloitan pelaamaan kyseiseltä kortilta pelejä. Ei ruuvimeisselisäätöjä, ei koneen sammutuksia ja uudelleenkäynnistyksiä, ei sekunninkaan tarvetta miettiä joidenkin pelien poistoa. Lisäksi pleikkarilla on typerästi ulkoisten kovojenkin osalta pelien asentaminen rajattu vain yhteen kovoon. Boxilla minulla on kolme ulkoista kovoa johon asennan pelejä. En siis mikromanageeraa pelien asennusten ja poistojen kanssa minkään konsolisukupolven pelien kanssa.

Tällaista pelaamista minä haluan, en sitä muinaisten PC-aikojen pelien kovolle asentamisten ja poistamisten kanssa venkslaamista. Pleikkarilla joudun taas siihenkin, kun jossain vaiheessa tuo kahden teran asema on täynnä. Eikä siihen enää kauaa menekään, kun jo nyt minulla on enää alle puoli teraa siitä täyttämättä ja nyt tulee tämän kevään aikana useampi peli ostettua nimenomaan pleikkarille.
 
Viimeksi muokattu:
Kait mä sit ostan tuon sun vastauksen, kun et maininnu Game Passia ja vastaus oli melkein yhtä rajoittunut mitä X-konsolin kovalevytarjonta. Jos sulla on noita kortteja vaikka 4 kpl joihin oot sijoittanu 1040€, niin kirjoitat sä tarralapun mitä pelejä missäkin kortissa on? Vai onko sulla lottoarvonta aina mikä peli on milläkin kortilla?
 
Kait mä sit ostan tuon sun vastauksen, kun et maininnu Game Passia ja vastaus oli melkein yhtä rajoittunut mitä X-konsolin kovalevytarjonta. Jos sulla on noita kortteja vaikka 4 kpl joihin oot sijoittanu 1040€, niin kirjoitat sä tarralapun mitä pelejä missäkin kortissa on? Vai onko sulla lottoarvonta aina mikä peli on milläkin kortilla?
Raha ei ole pelilaitteisiin satsausten suhteen minulle ongelma. Jokainen toki tavallaan. Ja korttien suhteen olen tehnyt selkeän lajittelun. Microsoftin pelit ovat XSX:n omalla levyllä. Korteissa on tosiaan yhden tarran kirjaimet pelien mukaan. U niinkuin Ubisoft. M niinkuin multiplayer, R niinkuin roolipelit ja T niinkuin toimintaseikkailut. Kevään aikana hankin vielä näillä näkymin viidennen kortin, johon tulee sitten tarra K niinkuin kilpa-ajopelit, kun noissakin tullut tarjontaa ja ostan ainakin tuon Grid Legendsin kevään aikana. Saan jatkossa muille korteille sitten myös lisää tilaa, kun siellä roikkuneet autopelit siirtyvät tuolle. Pieni säätäminen tuossa toki, mutta jatkuvaan säätöön ei tarvitse sen jälkeen enää vaivautua.
 
Viimeksi muokattu:
Kait mä sit ostan tuon sun vastauksen, kun et maininnu Game Passia ja vastaus oli melkein yhtä rajoittunut mitä X-konsolin kovalevytarjonta. Jos sulla on noita kortteja vaikka 4 kpl joihin oot sijoittanu 1040€, niin kirjoitat sä tarralapun mitä pelejä missäkin kortissa on? Vai onko sulla lottoarvonta aina mikä peli on milläkin kortilla?
Usko jo se on parempi kun on repullinen kalliita muistikortteja joita veivata edestakaisin kuin yksi iso levy johon asennuksen jälkeen ei tarvitse koskea. Se on pakko olla näin kun omistaa kaikkien konsolivalmistajien laitteet.
 
PS5:lle saisi Saksan Amazonista 4 teran patukan reilulla 600 eurolla (sekä muutama kymppi heatsinkiin). Tulee hieman halvemmaksi kuin neljä erillistä teran Xbox-laajennuskorttia, eikä tarvitse edes vaihdella mitään.


Kiitos tiedosta! Tuohon tulee varmasti kyllä jossain vaiheessa satsattuakin. Mennään nyt varmaan muutama kuukausi vielä tuolla puolella teralla mikä pleikkarilla on jäljellä. Sitten varmasti tulee taas ostettua pleikkarillekin lisää pelejä, kun tuon saa hommattua. Toki siis nyt keväällä menevät hankintaan melkeinpä kaikki uudet pleikkarin yksinoikeuspelit, ja menikin hankintaan jo pleikkarille myös Dying Light 2.
Usko jo se on parempi kun on repullinen kalliita muistikortteja joita veivata edestakaisin kuin yksi iso levy johon asennuksen jälkeen ei tarvitse koskea. Se on pakko olla näin kun omistaa kaikkien konsolivalmistajien laitteet.
Vaan kun ei riitä noiden asennettavien kovojen tila. Pidemmällä tähtäimellä ei riitä kuusikaan teraa kuin pariksi kolmeksi vuodeksi todennäköisesti. Jos riittäisi, niin no problem.
 
On muuten syntisen hintaista muistia, kun ajattelee, että lisäpatukka maksaa 260 euroa. Tuolla rahallahan saa jo 4 uutta peliä. Siihen rahaan kyllä sulattaa jo muutaman uudelleenasennuksen. Täytyy sanoa, että onneksi oma pelaaminen pystyy keskittymään 3-4 peliin kerrallaan, niin ei tarvitse koko aikaa olla asentelemassa uudelleen. Ei tarvitse 'pelisurffata' kanavasurffaamisen tapaan, vaan pystyy keskittymään muutamaan kerrallaan. Tai ehkä tuo 'pelisurffaus' tulee sitten Game Passin lieveilmiönä, pitää testata vähän kaikkea ja siitä seuraa tuo jatkuva poistan, lataan ja asennan-rumba. Tai toisena vaihtoehtona kalliiden lisämuistien kanssa veivaaminen.

Lueskellessani tuota meidän foorumimme oman Phil Spencerin tarinaa, palasivat muistot viime vuosituhannelle ja 1990-luvulle. Silloin itse olen edellisen kerran touhunnut ensimmäisen Playstationin kohdalla muistikorttien kanssa ja veivannut niitä edestakaisin muistikorttipaikkojen välillä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut, mutta kukin konsolibrändi tietenkin käy nämä kehitysvaiheensa läpi eri tahtia. Joissain Playstation-kodeissa veivattiin muistikorttien kanssa 1990-luvulla, joissain Xbox-kodeissa sitä tehdään vielä 2020-luvullakin. Kukin koti veivaa omalla tavallaan :D

Oma pelaaminen on helppoa, kun on tosiaan peluussa 3-4 nimikettä kerrallaan. Ne mahtuvat kerralla konsolin tallennustilaan ainakin tässä vaiheessa ja jos tulevaisuudessa tilanne on toinen, niin ostaa lisämuistin, asentaa sen kerran ja se on sitten siinä. Jätän muiden kotien ja konsolibrändien huoleksi nuo jokapäiväiset veivaukset ja kalliit palikat. Toisaalta hintahan ei pitäisi olla mikään yllätys, koska muistaakseni Microsoft myi jo X360-aikana lisälaitteita kovaan hintaan ja piti huolen samalla siitä, että konsolilla toimivat vain heidän omat laitteensa, jotka tietenkin oli hinnoiteltu Microsoft-brändiin kuuluvasti.
 
Vaan kun ei riitä noiden asennettavien kovojen tila. Pidemmällä tähtäimellä ei riitä kuusikaan teraa kuin pariksi kolmeksi vuodeksi todennäköisesti. Jos riittäisi, niin no problem.
Nyt on kyllä pakko kysyä mitä ihmettä sinne levylle oikein hilloat, jos noin paljon arvelet tarvitsevasi tilaa jatkuvasti? Onko kaikki omistetut pelit pakko olla koko ajan asennettuna?
 
Nyt on kyllä pakko kysyä mitä ihmettä sinne levylle oikein hilloat, jos noin paljon arvelet tarvitsevasi tilaa jatkuvasti? Onko kaikki omistetut pelit pakko olla koko ajan asennettuna?

Voisin veikata että perheen muidenkin jäsenien pelit löytyvät kovolta.
 
On muuten syntisen hintaista muistia, kun ajattelee, että lisäpatukka maksaa 260 euroa. Tuolla rahallahan saa jo 4 uutta peliä. Siihen rahaan kyllä sulattaa jo muutaman uudelleenasennuksen. Täytyy sanoa, että onneksi oma pelaaminen pystyy keskittymään 3-4 peliin kerrallaan, niin ei tarvitse koko aikaa olla asentelemassa uudelleen. Ei tarvitse 'pelisurffata' kanavasurffaamisen tapaan, vaan pystyy keskittymään muutamaan kerrallaan. Tai ehkä tuo 'pelisurffaus' tulee sitten Game Passin lieveilmiönä, pitää testata vähän kaikkea ja siitä seuraa tuo jatkuva poistan, lataan ja asennan-rumba. Tai toisena vaihtoehtona kalliiden lisämuistien kanssa veivaaminen.

Lueskellessani tuota meidän foorumimme oman Phil Spencerin tarinaa, palasivat muistot viime vuosituhannelle ja 1990-luvulle. Silloin itse olen edellisen kerran touhunnut ensimmäisen Playstationin kohdalla muistikorttien kanssa ja veivannut niitä edestakaisin muistikorttipaikkojen välillä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut, mutta kukin konsolibrändi tietenkin käy nämä kehitysvaiheensa läpi eri tahtia. Joissain Playstation-kodeissa veivattiin muistikorttien kanssa 1990-luvulla, joissain Xbox-kodeissa sitä tehdään vielä 2020-luvullakin. Kukin koti veivaa omalla tavallaan :D

Oma pelaaminen on helppoa, kun on tosiaan peluussa 3-4 nimikettä kerrallaan. Ne mahtuvat kerralla konsolin tallennustilaan ainakin tässä vaiheessa ja jos tulevaisuudessa tilanne on toinen, niin ostaa lisämuistin, asentaa sen kerran ja se on sitten siinä. Jätän muiden kotien ja konsolibrändien huoleksi nuo jokapäiväiset veivaukset ja kalliit palikat. Toisaalta hintahan ei pitäisi olla mikään yllätys, koska muistaakseni Microsoft myi jo X360-aikana lisälaitteita kovaan hintaan ja piti huolen samalla siitä, että konsolilla toimivat vain heidän omat laitteensa, jotka tietenkin oli hinnoiteltu Microsoft-brändiin kuuluvasti.
Haha, on se pleikkari sitten ylivertainen herrasväen konsoli, kun on niin edistyksellinen ettei ole tarvinnut kymmeniin vuosiin pelata ”muistikorttien” kanssa. Huhhuh mitä settiä taas ja samalla vihjaillaan toista osapuolta kiertoteitse fanipojaksi…

Mitä tuohon tallennustilaan tulee niin en näe kumpaakaan ratkaisua merkittävästi toista parempana. Etunsa kummassakin. Onhan se huomattavasti kätevämpi vaihtaa boksilla mutta pleikkarilla taas on mukava, kun ei ole valmistajaan sidottu. Hinnat taitaa mennä noissa teran ja kahden muisteissa aika tasoihin nykyisellään kuitenkin.

Sitä en tosin minäkään hoksaa miten tuota tilaa voi tarvita monen kortillisen verran ellei tosiaankin ole niin, ettei ikinä poista mitään pelejä vaikka ne olisi jo läpikin pelannut. Mulla on yksi kortti ostettuna boksille ja PS5:lle on ollut tarkoitus ostaa teran tai kahden levy, kunhan raaskii. Pleikkarin kovo on ihan täynnä kokoajan ja aina jos jotain haluaa asentaa niin on pakko poistaa jotain vanhaa. Boksilla tuon lisätilan avulla joutuu harvemmin enään putsaamaan.
 
Nyt on kyllä pakko kysyä mitä ihmettä sinne levylle oikein hilloat, jos noin paljon arvelet tarvitsevasi tilaa jatkuvasti? Onko kaikki omistetut pelit pakko olla koko ajan asennettuna?
Kyllä. Itse pelaan tosiaankin aikalailla fiilispohjalta, joten pelit vaihtuvat keskenkin ollessaan tiuhaan tahtiin. Sitten vain, jos johonkin peliin oikein kunnolla koukutun, niin sitten pelaan pitkään samaakin peliä. Ja kuten olen todennut, yhtään ei kiinnosta mennä tuohon aikoinaan itsellänikin PC-aikoina olleeseen vakiojuttuun, että joutuisin useinkin pähkäilemään sitä mitä pelejä poistaisin kun hankin uusia pelejä ja alan niitä asentelemaan.

Mutta tapansa toki kullakin. Mielenkiintoista, että kun minä arvostelen sinänsä nimenomaan Sonya konsolinsa heikkouksista, niin täällä jotkut kääntävätkin asian minun pelaamistapani arvosteluksi tai kyseenalaistamiseksi. Jännästi kuitenkin Microsoft on suunnitellut konsolinsa juuri sellaiseksi, että minunkin tyyppisesti pelaava pelaaja voi laitteella todella mielekkäästi pelata ilman säätämisiä. Tämä on sitä erinomaista konsolin suunnittelua mitä itse arvostan ja olen siitä ja hyvinkin monesta muusta syystä ollut todella paljon tyytyväisempi XSX:ään kuin pleikkari vitoseen.

Toki molemmilla tehot ja pelit ovat hyviä, joten tärkein on siis molemmilla kunnossa. Pelaan kuitenkin edelleen erittäin paljon myös edellisten sukupolvien pelejä, joten siitäkin syystä XSX on paremman taaksepäinyhteensopivuustarjonnan ansiosta ollut selvästi mielekkäämpi konsoli minulle.
 
Pelaan kuitenkin edelleen erittäin paljon myös edellisten sukupolvien pelejä, joten siitäkin syystä XSX on paremman taaksepäinyhteensopivuustarjonnan ansiosta ollut selvästi mielekkäämpi konsoli minulle.
Tässä on oikein hyvä pointti, ja juuri se missä Sony on aiemmin mennyt metsään vaikka selvästi nyt PS5:n osalta on parantanutkin. PS3-pelien yhteensopimattomuuden kanssa osasin kyllä elää ennen viime kevättä kun itse laite kuitenkin löytyy, mutta Sony säikäytti sen verran sittemmin pyörretyllä päätöksellään PS3 Storen sulkemisesta, että nimenomaan sen vuoksi aloin aktiivisemmin miettiä muita vaihtoehtoja. Kesällä tämä ajatusketju johti XSX:n hankintaan eli ensimmäistä kertaa kahden keskenään tasaveroisen "ykköskonsolin" omistamiseen. Tätä päätöstä ei ole tarvinnut katua, molemmista laitteista saa parhaat puolet esille ja pelaaminen on mukavampaa kuin koskaan ennen. Eli todellakin, Sony on tässä se hyväntekijä, koska se sai toimillaan ajattelemaan aihetta ja hylkäämään yhden ykköskonsolin politiikan! :D

Lisättäköön tähän vielä se, että vanha mutta täysin toimiva Xbox One lähti Series X:n tieltä uuteen kotiin kaverilleni, joka ei Sega Mega Driven jälkeen ollut konsoleita ostellut. Nyt sielläkin pelataan mm. Game Passin tarjontaa sekä iskän että lasten toimesta, joten voisin väittää että ainakin tässä tapauksessa laajaan taaksepäin yhteensopivuuteen panostaminen on kannattanut Microsoftilta, ja kannattaisi Sonyltakin. Oikeaan suuntaan sielläkin kyllä ollaan menossa PS5:n kanssa, joten mikäs tässä pelaillessa!
 
On muuten syntisen hintaista muistia, kun ajattelee, että lisäpatukka maksaa 260 euroa. Tuolla rahallahan saa jo 4 uutta peliä. Siihen rahaan kyllä sulattaa jo muutaman uudelleenasennuksen. Täytyy sanoa, että onneksi oma pelaaminen pystyy keskittymään 3-4 peliin kerrallaan, niin ei tarvitse koko aikaa olla asentelemassa uudelleen. Ei tarvitse 'pelisurffata' kanavasurffaamisen tapaan, vaan pystyy keskittymään muutamaan kerrallaan. Tai ehkä tuo 'pelisurffaus' tulee sitten Game Passin lieveilmiönä, pitää testata vähän kaikkea ja siitä seuraa tuo jatkuva poistan, lataan ja asennan-rumba. Tai toisena vaihtoehtona kalliiden lisämuistien kanssa veivaaminen.

Lueskellessani tuota meidän foorumimme oman Phil Spencerin tarinaa, palasivat muistot viime vuosituhannelle ja 1990-luvulle. Silloin itse olen edellisen kerran touhunnut ensimmäisen Playstationin kohdalla muistikorttien kanssa ja veivannut niitä edestakaisin muistikorttipaikkojen välillä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut, mutta kukin konsolibrändi tietenkin käy nämä kehitysvaiheensa läpi eri tahtia. Joissain Playstation-kodeissa veivattiin muistikorttien kanssa 1990-luvulla, joissain Xbox-kodeissa sitä tehdään vielä 2020-luvullakin. Kukin koti veivaa omalla tavallaan :D

Oma pelaaminen on helppoa, kun on tosiaan peluussa 3-4 nimikettä kerrallaan. Ne mahtuvat kerralla konsolin tallennustilaan ainakin tässä vaiheessa ja jos tulevaisuudessa tilanne on toinen, niin ostaa lisämuistin, asentaa sen kerran ja se on sitten siinä. Jätän muiden kotien ja konsolibrändien huoleksi nuo jokapäiväiset veivaukset ja kalliit palikat. Toisaalta hintahan ei pitäisi olla mikään yllätys, koska muistaakseni Microsoft myi jo X360-aikana lisälaitteita kovaan hintaan ja piti huolen samalla siitä, että konsolilla toimivat vain heidän omat laitteensa, jotka tietenkin oli hinnoiteltu Microsoft-brändiin kuuluvasti.
Taas sellaista höppänätajunnanvirtaa sinulta, etten jaksa kommentoida muuta kuin tökeröä asiavirhettäsi. Itse olen maksanut nimittäin enimmillään 220 euroa per kortti noista neljästä kortista. Ja itse asiassa kaksi niistä ostin kahdellasadalla eurolla per kappale, jolloin samalla kertaa ostettuina maksoivat 400 euroa. Gigantista kun olen kytännyt noihin alennukset, vaikka kyllä tuollaisen tarvittaessa voin täyteenkin hintaan ostaa, kun olen valmis peliharrastukseeni kyllä kunnolla satsaamaan, eikä nykytilanteessa ole sinänsä taloudellisia murheita ollut eikä näköpiirissäkään.

Sonylle ostin kahden teran aseman heatsinkeineen hintaan 480 euroa. Toki kyseessä oli Firecuda, joka on yksi parhaina pidetyistä asemista pleikkarille, joten sinänsä todennäköisesti hyvä ostos. Mutta kumman laitteen kanssa tuo menikään syntisen kalliiksi? Varmaankin molempien kanssa kuitenkin. Itse en kuitenkaan autoile lainkaan, enkä juuri baari-iltoja harrasta, joten noista asioista säästyneet rahat voin käyttää mm. peliharrastuksen rahoittamiseen. Toki moneen muuhunkin asiaan säästyy jo noista asioista rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
XSX:llä se ei nimenomaan ole rajoitettua. Minulla on noita kortteja useampia ja vaihdan niitä lennossa. Kaikki pelit mitä omistan ovat minulla aina asennettuina, koska kieltäydyn lähtemästä minkäänlaiseen pelien installointi- ja poistorumbaan. Se on XSX:llä haluamani kortti laitettu kahdessa sekunnissa koneeseen ja kone lukee välittömästi kaiken mitä siellä on. Eli täysin Ilman viiveitä aloitan pelaamaan kyseiseltä kortilta pelejä. Ei ruuvimeisselisäätöjä, ei koneen sammutuksia ja uudelleenkäynnistyksiä, ei sekunninkaan tarvetta miettiä joidenkin pelien poistoa. Lisäksi pleikkarilla on typerästi ulkoisten kovojenkin osalta pelien asentaminen rajattu vain yhteen kovoon. Boxilla minulla on kolme ulkoista kovoa johon asennan pelejä. En siis mikromanageeraa pelien asennusten ja poistojen kanssa minkään konsolisukupolven pelien kanssa.

Tällaista pelaamista minä haluan, en sitä muinaisten PC-aikojen pelien kovolle asentamisten ja poistamisten kanssa venkslaamista. Pleikkarilla joudun taas siihenkin, kun jossain vaiheessa tuo kahden teran asema on täynnä. Eikä siihen enää kauaa menekään, kun jo nyt minulla on enää alle puoli teraa siitä täyttämättä ja nyt tulee tämän kevään aikana useampi peli ostettua nimenomaan pleikkarille.
Minkä hintainen settii nuo kaikki ulkoiset ja sisäiset ovat?
 
Minkä hintainen settii nuo kaikki ulkoiset ja sisäiset ovat?
No, ulkoiset kovot ostettu jo Xbonelle aikoinaan, joten niille ollut käyttönsä jo pitkään. Vaikea sanoa kokonaishintaa. Ainakin hitosti vähemmän kuin auto kustantaisi kaikkinensa jo yhden vuoden aikana. No, en autoa tarvitsisikaan mihinkään, joten se siitä.

Sinänsä mielenkiintoista, että ulkoisen 8 teraisen aseman ostin alunperin PS4:ää varten, mutta yllätys yllätys, pleikkari ei asemaa hyväksynyt, vaikka oli erään saitin mukaan kaikki pleikkarilla edellytetyt ominaisuudet asemassa.

No, kokeilin sitten piruuttani Xboxille samaa asemaa, niin taas kerran, yllätys yllätys, sillä toimikin heti mukavasti, ja onkin sitten sen jälkeen ollut vuosia kovassa käytössä boxilla. Ja nyt siis jo seuraavan sukupolven konsolillakin. Tässäkin taas esimerkki siitä miten jäykästi pleikkarilla asiat tuppaavat menemään, ja vastaavasti boxilla toimii kuin unelma.

En voi itse sille mitään, mutta boxi on vain aivan älyttömän paljon paremmin suunniteltu monenlaisen käyttäjän näkökulmasta. Paljon monipuolisempi ja joustavampi konsoli kuin pleikkari.
 
Entäs jos käy nyt näin:


Siinä on kyllä semmonen firma misä risu ei riitä että paikat saadaan kuriin vaan halolla(ei pelillä vaan metrin puulla) pitää hakata sakkia päähän.
 
Ylös Bottom