Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5, Xbox Series X, Switch 2 – konsolipelaamisen 9. sukupolvi

Haluaisitko heittää pari esimerkkiä näistä? Itseltäni mennyt tuollaiset ohi.
Tämä nyt tuli ainakin ensimmäisenä mieleen:



Ja vastaavan tyyppisiä ylimielisiä kommentteja asiakkaita kohtaan on laukonut mm. hintojen nostamisesta. On myös noiden hinnannostamisten takana oleva päätekijä.
 
Tämä nyt tuli ainakin ensimmäisenä mieleen:



Ja vastaavan tyyppisiä ylimielisiä kommentteja asiakkaita kohtaan on laukonut mm. hintojen nostamisesta. On myös noiden hinnannostamisten takana oleva päätekijä.

Niin sitä vain kumminkin Jim Ryanin alaisuudessa pleikkari otti askeleen eteenpäin mitä tulee vanhoihin peleihin uudistetun PS Plussan myötä. Pystyt pelaamaan niitä tilauspalvelun kautta tai jopa ostamaan yksittäisinä peleinä. Jos olit pelin ostanut joskus 10-15 vuotta sitten niin pelejä ei tarvinnut uudestaan ostaa. Joo en minä sitä sano, että tuo palvelu on täydellinen, mutta jos pointtina on kritisoida Jim Ryanin tekoja, ei sanoja, niin eikö hän kumminkin onnistunut paremmin kuin aikaisemmat pleikkarin CEO:t mitä tulee vanhojen pelien tukemiseen?

Onko myös mitään lähdettä sille, että se oli nimenomaan Jim Ryan joka ajoi hinnannostoja eteenpäin? Ei esimerkiksi esimiehet joille hänkin joutuu vastaamaan? Ja eikös Phil Spencerkin tuotteidensa hintoja nostanut? Oliko hänen perustelut asiaan jotenkin erilaisia kuin Jim Ryanin? En muista sinun nostaneet samanlaista älömölöä Xboxin hinnannostoista mitä pleikkarin hinnannostoista vaikka voisi kuvitella yhtiöillä olleen aivan samanlaiset perusteet asiaan. :)
 
Niin sitä vain kumminkin Jim Ryanin alaisuudessa pleikkari otti askeleen eteenpäin mitä tulee vanhoihin peleihin uudistetun PS Plussan myötä. Pystyt pelaamaan niitä tilauspalvelun kautta tai jopa ostamaan yksittäisinä peleinä. Jos olit pelin ostanut joskus 10-15 vuotta sitten niin pelejä ei tarvinnut uudestaan ostaa. Joo en minä sitä sano, että tuo palvelu on täydellinen, mutta jos pointtina on kritisoida Jim Ryanin tekoja, ei sanoja, niin eikö hän kumminkin onnistunut paremmin kuin aikaisemmat pleikkarin CEO:t mitä tulee vanhojen pelien tukemiseen?

Onko myös mitään lähdettä sille, että se oli nimenomaan Jim Ryan joka ajoi hinnannostoja eteenpäin? Ei esimerkiksi esimiehet joille hänkin joutuu vastaamaan? Ja eikös Phil Spencerkin tuotteidensa hintoja nostanut? Oliko hänen perustelut asiaan jotenkin erilaisia kuin Jim Ryanin? En muista sinun nostaneet samanlaista älömölöä Xboxin hinnannostoista mitä pleikkarin hinnannostoista vaikka voisi kuvitella yhtiöillä olleen aivan samanlaiset perusteet asiaan. :)
Tuossa pleikkarin tilauspalvelussa on kyllä todella heikosti niitä taaksepäin yhteensopivia vanhempia pelejä, ja harva niistä on edes pelaamisen arvoisia. Striimattunahan ei voi mitään pelejä kunnolla pelata, joten sellaista tarjontaa en sitten laske yhtään minkään arvoiseksi. Tuo tarjonta ei siis joka tapauksessa ole mitään verrattuna boxin taaksepäin yhteensopivuuteen ja sen tarjontaan peleissä. Valtava pettymys oli ainakin itselleni tuo tarjonta kyseisissä pleikkarin vanhemmissa peleissä. Eli käytännössä lähes merkityksetön juttu loppujen lopuksi. Toimenpiteenä sellainen suunnilleen: ”tehdään nyt jotain, vaikka paskat onkin jo housuissa”-ratkaisu tuosta tulee lähinnä mieleen.

Olen jo kommentoinut sitä, että ensinnäkin boxilla hinnanousut tapahtuivat vuoden myöhemmin kuin Sonyn toimesta, toiseksi ne eivät ole olleet yhtä laaja-alaisia eivätkä myöskään yleensä yhtä suuriakaan kuin Sonylla, eli tilanne on edelleen boxilla asiassa parempi, ja boxin yksinoikeuspelien osalta asia on täysin merkityksetön, jos tilaa Game Passin, koska Microsoftin yksinoikeuspelit tulevat Game Passiin day one, eivätkä ole sieltä tähän mennessä vielä poistuneet. Sony oli joka tapauksessa suunnannäyttäjä hinnannousuissa, ja on tehnyt ne suurimmat hinnannousut edelleen, eli ikävästi on nimenomaan heidän toimestaan toimittu asiakkaita kohtaan. Muut sitten toki seuraavat jossain vaiheessa hintojen nostajan perässä, tai ainakin menevät samaan suuntaan, jotta eivät liian korkeiksi pääse kate-erotkaan kilpailussa.

Ja Ryan on todellakin kovaan ääneen eri haastatteluissa promotoinut hintojen nostamista ja sen kohtuullisuutta. Jos olet ne kommentit missannut, niin vähän heikosti olet sitten aiheeseen tutustunut. En ala puolestasi aiheeseen tutustumista tekemään jotain linkkejä tänne kaivelemalla. Jos et toteamiani Ryanin sanomisia muista, tai jopa kiistät niiden olemassaolon, niin se on loppujen lopuksi minulle täysin yhdentekevää.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa pleikkarin tilauspalvelussa on kyllä todella heikosti niitä taaksepäin yhteensopivia vanhempia pelejä, ja harva niistä on edes pelaamisen arvoisia. Striimattunahan ei voi mitään pelejä kunnolla pelata, joten sellaista tarjontaa en sitten laske yhtään minkään arvoiseksi. Tuo tarjonta ei siis joka tapauksessa ole mitään verrattuna boxin taaksepäin yhteensopivuuteen ja sen tarjontaan peleissä. Valtava pettymys oli ainakin itselleni tuo tarjonta kyseisissä vanhemmissa peleissä. Eli käytännössä lähes merkityksetön juttu loppujen lopuksi.
Mutta eikö fakta silti seiso, että Jim Ryanin alaisuudessa pleikkari teki jotain asian saralla josta häntä nyt syytät. Missä oli PS4 aikakautena taaksepäinyhteensopivuus kun Shawn Layden johti puljua? Parempihan tuo on kuin ei mitään. Eikä Xboxin taaksepäinyhteensopivuuskaan ihan yhdessä vuodessa syntynyt vaan sitä on yli vuosikymmen työstetty. Kuka tietää mihin pleikkarin ponnistelut taaksepäinyhteensopivuuden kanssa johtaa 10 vuoden päästä. :)
Olen jo kommentoinut sitä, että ensinnäkin boxilla hinnanousut tapahtuivat vuoden myöhemmin kuin Sonyn toimesta, toiseksi ne eivät ole olleet yhtä laaja-alaisia eivätkä myöskään yleensä yhtä suuriakaan kuin Sonylla, eli tilanne on edelleen boxilla asiassa parempi
"Mut kun Ville-Valtteri löi mua ekana niin munkin oli pakko!!!"

Eiköhän Microsoft ihan omat johtopäätökset tehnyt hinnannostoistaan ja olisivat suurella todennäköisyydellä pärjänneet yhtiönä ilman, että olisivat hintoja nostaneet tuotteillaan. Ei tuota tarvitse sen enempää puolustella vaan todeta, että ahne yhtiö teki sen mitä ahne yhtiö tekee, ihan niin kuin Sonynkin keississä olit aikanaan heti implikoimassa.

Ja Ryan on todellakin kovaan ääneen eri haastatteluissa promotoinut hintojen nostamista ja sen kohtuullisuutta.
Aivan niin kuin Phil Spencer. Mutta ainoastaan Jim Ryan on jota kritisoidaan. Kysyn edelleen miksi? :)

Muistutuksena:


"Pricing is always something we're conscious of, and the impact it has on our customers." He goes on to say, "Given our economic realities right now, something had to give in terms of us continuing to run the business, with the increased cost basis that we had."

Eli hintaa oli pakko nostaa jotta bisnestä oli mahdollista jatkaa. Lähes puilla paljailla varmaan olivat ja mitään muuta ratkaisua ei enää löytynyt. :P

"I can definitely say we have no plans today to raise the price of our consoles," he said. "We think in a time when our customers are more economically challenged and uncertain than ever, we don't think it's the right move for us at this point to be raising price on our consoles."

Kaksi kuukautta ennen Xbox-konsolien hinnannostoja Phil Spencerillä oli tälläistä sanottavanaan. Ilmeisesti hänen mielestään taloustilanne meillä kuluttajilla helpotti niin, että hinnannostoihin oli aihetta.
 
Mutta eikö fakta silti seiso, että Jim Ryanin alaisuudessa pleikkari teki jotain asian saralla josta häntä nyt syytät. Missä oli PS4 aikakautena taaksepäinyhteensopivuus kun Shawn Layden johti puljua? Parempihan tuo on kuin ei mitään. Eikä Xboxin taaksepäinyhteensopivuuskaan ihan yhdessä vuodessa syntynyt vaan sitä on yli vuosikymmen työstetty. Kuka tietää mihin pleikkarin ponnistelut taaksepäinyhteensopivuuden kanssa johtaa 10 vuoden päästä. :)

"Mut kun Ville-Valtteri löi mua ekana niin munkin oli pakko!!!"

Eiköhän Microsoft ihan omat johtopäätökset tehnyt hinnannostoistaan ja olisivat suurella todennäköisyydellä pärjänneet yhtiönä ilman, että olisivat hintoja nostaneet tuotteillaan. Ei tuota tarvitse sen enempää puolustella vaan todeta, että ahne yhtiö teki sen mitä ahne yhtiö tekee, ihan niin kuin Sonynkin keississä olit aikanaan heti implikoimassa.


Aivan niin kuin Phil Spencer. Mutta ainoastaan Jim Ryan on jota kritisoidaan. Kysyn edelleen miksi? :)

Muistutuksena:




Eli hintaa oli pakko nostaa jotta bisnestä oli mahdollista jatkaa. Lähes puilla paljailla varmaan olivat ja mitään muuta ratkaisua ei enää löytynyt. :p



Kaksi kuukautta ennen Xbox-konsolien hinnannostoja Phil Spencerillä oli tälläistä sanottavanaan. Ilmeisesti hänen mielestään taloustilanne meillä kuluttajilla helpotti niin, että hinnannostoihin oli aihetta.
Se, että paskoo ensin housuihinsa ja sitten keksii, että mennäänpä käväisemään kuitenkin vessassa vielä, huuhdellaan housuja hieman, ja sitten laitetaan ne samat housut kuitenkin takaisin jalkaan, ei mielestäni ole merkki jotenkin hienosta toiminnasta.

Totuushan on bisneksessä se, että kilpailijoiden hinnoittelusta ei voi jäädä liikaa alle, vaan hinnoissa on pyrittävä ainakin samansuuntaiseen katteeseen, jos ei haluta antaa kilpailijalle ylimääräistä etua tuotoissa katteiden kautta. Kyllä se Sony on hinnannousujen suurin syyllinen, vaikka kuinka tuotkin tuollaista lapsellista, ”kun tuo löi ensin”-esimerkkiä esille. Kertoo nyt enemmänkin siitä, ettei oikein ole hinnoitteluun ja bisneksen kannattavuuteen liityvät asiat siellä ilmeisesti kovin hyvin tiedossa. Kyllä se ikävin toimija tässä asiassa on Sony, koska teki tuon päänavauksen hintojen nostamisessa. Ja ovat joka tapauksessa nostaneet hintoja kaiken kaikkiaan selkeästi laajemmin ja suuremmilla summilla kuin Microsoft kaiken kaikkiaan.

Ja edelleenkin se boxin omistaja ei juurikaan edes kärsi pelien (sinänsä yleensä pleikkaria maltillisemmista) hinnannousuista, jos tilaa Game Passin, mikä on mielestäni kaikille paljon pelaaville boxin omistajille järkevä ratkaisu. Game Passin hankintaan ohjaamiseksihan Microsoft myöskin osittain lähti hinnanousuihin mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nykyisen genin Xboxilla on hemmetin hienoa taaksepäinyhteensopivuuden lisäksi se että voin laittaa USB tikun kiinni ja RetroArchin kautta pelata Nes, Snes, Sega, N64, PS1, PS2 ja gameboyt yms... Ja on muuten hyvä pelattavuus. Hommasin tuommoisen 8bitdo retro-ohjaimen ihan tuota RetroArchia varten ja voi pojat kuinka hyvä pelattavuus. Tähän lisäksi vielä että voi USB:n kautta käynnistää Windows 98:n ja pelata sillä kaikkia vanhoja retro-tietokonepelejä ja kokea Windows 98:n järjestelmän nostalgian.

Se että tuon voi tehdä Series S:llä mitä löytää käytettynä jopa alle 200e hintaan on monelle köyhälle aivan ennennäkemätön ja lyömätön diili, siihen päälle tietty Game Pass tilaus.

Itse jäisin ihan oikeasti paljosta paitsi jos olisin valinnut PS5:en tämän genin aikana, onneksi oli silmät auki ostoksia tehdessä.
 
Itse jäisin ihan oikeasti paljosta paitsi jos olisin valinnut PS5:en tämän genin aikana, onneksi oli silmät auki ostoksia tehdessä.
Itse taas koen, että oli hyvä kuinka jäin katsomaan ensiksi mitä tuleman pitää enkä uskonut kaikkea todeksi mitä Xbox hypetti ennen konsolin julkaisua, koska yhtiön perinteisiin kuuluen puheet olivat isoja ja teot sitäkin pienempiä.

Iso paino oli siinä kuinka niitä uusia pelejä alkaa nyt tulemaan, mutta paskanmarjat sanon minä. :D Julkaisuikkuna meni ilman pelejä, seuraava vuosi oli sitä tuttua Forzahalogearsia joka ei edelleenkään meikää kiinnosta, vuonna 2022 pidettiin sapattivapaata AAA-pelien julkaisusta ja nyt vuosi 2023 näyttää jo hieman valoisammalta. Tuossa oli kumminkin se kolmen vuoden ajanjakso jolloin Xbox ei pystynyt käytännössä yhtään itseäni kiinnostavaa first party peliä tuomaan markkinoille samaan aikaan kun pleikkari on joka vuosi tarjonnut jotain pelinälkääni eikä tahti näytä hidastuvan vaan siellä on vielä kärkistudioiden uudet pelit yhä julkistamatta. Tuon suhteen kesän showcase ei voi tulla liian nopeasti.

Tähän geniin lähdettäessä isoin kysymysmerkki pleikkarin suhteen oli itselläni mikä on tämän ja edellisen sukupolven pelien suorituskyky. Ei kai niistä edellisen genin 60fps patcheista joudu maksamaan kuten vaikkapa PS4 TLOU1 tapauksessa? No ei joutunut sillä 99 prosenttia Sonyn ja muiden kumppaneiden peleistä sisälsi sen ilmaisen ruudunpäivitys-boostin. Tällä tapaa tuli pelailtua daysgonet ja tsushimat uudestaan tuolla paremmalla suorituskyvyllä ja hyvin maistui!

Sitten oli tuo "ylikellotettu 9 teraflopsin nuhapumppukonsoli" vastaan "12 teraflopsin monsterikonsoli joka syö toisia monstereita aamupalaksi" FUDuilu joka lopulta osoittautui täysin mitäänsanomattomaksi taistoksi, kun suurimmassa osassa pelejä sitä olisi tarvinnut teleskooppia jotta eroja pelien suorituskyvyissä olisi huomannut sillä niin hyvin oli heikomman PS5-konsolin optimointi hoidettu. Joissakin peleissä erot voi olla isompia Series X:n hyväksi ja joissakin isoissa peleissä tehojen puolesta heikompi PS5 on taas suoriutunut paremmin (Elden Ring, Hogwarts etc). Vaikea löytää voittajaa tuolta saralta.
 
Paljosta jää paitsi ne, jotka jäävät jumiin sen yhden konsolin kanssa. Konsolisodan todelliset voittajat ovat ne, jotka pystyvät pelaamaan kaikilla konsoleilla huolimatta siitä, mikä logo siellä koneen kyljessä on.
Niin, eihän sitä kaikki ferrareillakaan ajele. Jotkut joutuvat tyytymään vähempään.
Itse taas koen, että oli hyvä kuinka jäin katsomaan ensiksi mitä tuleman pitää enkä uskonut kaikkea todeksi mitä Xbox hypetti ennen konsolin julkaisua, koska yhtiön perinteisiin kuuluen puheet olivat isoja ja teot sitäkin pienempiä.

Iso paino oli siinä kuinka niitä uusia pelejä alkaa nyt tulemaan, mutta paskanmarjat sanon minä. :D Julkaisuikkuna meni ilman pelejä, seuraava vuosi oli sitä tuttua Forzahalogearsia joka ei edelleenkään meikää kiinnosta, vuonna 2022 pidettiin sapattivapaata AAA-pelien julkaisusta ja nyt vuosi 2023 näyttää jo hieman valoisammalta. Tuossa oli kumminkin se kolmen vuoden ajanjakso jolloin Xbox ei pystynyt käytännössä yhtään itseäni kiinnostavaa first party peliä tuomaan markkinoille samaan aikaan kun pleikkari on joka vuosi tarjonnut jotain pelinälkääni eikä tahti näytä hidastuvan vaan siellä on vielä kärkistudioiden uudet pelit yhä julkistamatta. Tuon suhteen kesän showcase ei voi tulla liian nopeasti.

Tähän geniin lähdettäessä isoin kysymysmerkki pleikkarin suhteen oli itselläni mikä on tämän ja edellisen sukupolven pelien suorituskyky. Ei kai niistä edellisen genin 60fps patcheista joudu maksamaan kuten vaikkapa PS4 TLOU1 tapauksessa? No ei joutunut sillä 99 prosenttia Sonyn ja muiden kumppaneiden peleistä sisälsi sen ilmaisen ruudunpäivitys-boostin. Tällä tapaa tuli pelailtua daysgonet ja tsushimat uudestaan tuolla paremmalla suorituskyvyllä ja hyvin maistui!

Sitten oli tuo "ylikellotettu 9 teraflopsin nuhapumppukonsoli" vastaan "12 teraflopsin monsterikonsoli joka syö toisia monstereita aamupalaksi" FUDuilu joka lopulta osoittautui täysin mitäänsanomattomaksi taistoksi, kun suurimmassa osassa pelejä sitä olisi tarvinnut teleskooppia jotta eroja pelien suorituskyvyissä olisi huomannut sillä niin hyvin oli heikomman PS5-konsolin optimointi hoidettu. Joissakin peleissä erot voi olla isompia Series X:n hyväksi ja joissakin isoissa peleissä tehojen puolesta heikompi PS5 on taas suoriutunut paremmin (Elden Ring, Hogwarts etc). Vaikea löytää voittajaa tuolta saralta.
Jos ne elokuvapelit + PSVR painaa paljon omassa vaakakupissa eikä Game Passin tarjonta kelpaa niin silloin PS5 on tietenkin parempi vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
Konsolisodan todelliset voittajat ovat ne, jotka pystyvät pelaamaan kaikilla konsoleilla huolimatta siitä, mikä logo siellä koneen kyljessä on.

Nimenomaan näin. Itselleni Switch ja Series S ovat olleet todella toimivaa viihde-elektroniikkaa ja pelitunteja on kertynyt satoja molemmilla, mutta siltikin backlog pitenee jatkuvasti. Ei sitä vaan ehdi pelaamaan tarpeeksi ja siltikin PS5 myös lopulta löytää tiensä tuonne television alle, kunhan vaan saatavuus pysyy nykyisellä tasolla ja Returnalin, Kenan sekä Strayn lisäksi vielä jotain muutakin kiinnostavia yksinoikeuksia saavat ulos.

Nämä yhden konsolin sankarit tottakai keksivät kyllä aina miksi se oma valinta on ollut se ainoa ja oikea, eikä tämä ole mihinkään muuttumassa.
 
Meikäläinen lakkaa kyllä seuraamasta tätä ketjua, on nimittäin niin puuduttavaa ”juupas eipäs!”, ”Mun isä on kovempi ku sun isä!” keskustelua päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Meikäläinen tykkää pelata hyviä pelejä ja fiilistellä niitä eikä seurata tämmöstä negatiivistä paskaa. Mutta jatkakaa te muut ihmeessä jos tämmösestä tykkäättä.
 
Haluaisitko heittää pari esimerkkiä näistä? Itseltäni mennyt tuollaiset ohi.
Jos aihe kiinnostaa, niin Google vaan laulamaan. Esimerkkejä ei ole vaikea löytää, sen verran Ryanilta löytyy historiaa tällä saralla. Itselleni tulee heti mieleen miehen älytön cross-play puhe, jossa pelaajia piti suojella ikävältä väestöltä joka ei pelaa Playstationin alla. Kun rahahommat saatiin kuosiin ei pelaajien suojelu yllättäen enää kiinnostanutkaan.

 
Itselleni tulee heti mieleen miehen älytön cross-play puhe, jossa pelaajia piti suojella ikävältä väestöltä joka ei pelaa Playstationin alla.
Jokaisella on mielipiteeseensä oikeus. Voin sanoa olevani tuosta asiasta Ryanin kanssa täysin samaa mieltä. Haluan pelata omat moninpelini Playstation-herraskansan kanssa. Onneksi esim. NBA 2K:n puolella tuota cross-play-ominaisuutta ei ole. FIFAn puolella tuo on olemassa ja eräskin 'seuraamani' pelaaja on useampaan kertaan viikonlopun tärkeimmässä turnauksessa satunnaisotannalla joutunut pelaamaan jotain PC-peluria vastaan, jolla on ollut sitä sun tätä 'extrakoodia' käytössään.
 
Jokaisella on mielipiteeseensä oikeus. Voin sanoa olevani tuosta asiasta Ryanin kanssa täysin samaa mieltä. Haluan pelata omat moninpelini Playstation-herraskansan kanssa. Onneksi esim. NBA 2K:n puolella tuota cross-play-ominaisuutta ei ole. FIFAn puolella tuo on olemassa ja eräskin 'seuraamani' pelaaja on useampaan kertaan viikonlopun tärkeimmässä turnauksessa satunnaisotannalla joutunut pelaamaan jotain PC-peluria vastaan, jolla on ollut sitä sun tätä 'extrakoodia' käytössään.
Tämä on varsin helppoa hoitaa oikein. Laitetaan pelin valikoihin tyhjä ruutu, jonka vieressä lukee enable cross-play. Tyhjään ruutuun saa tarvittaessa vekin päälle tai pois. Vekki määrittää että pelataanko vain Playstation-herraskansan kanssa vai halutaanko päästää kurittamaan myös vähempiarvoisia.

Kannaltasi valitettavasti Ryankin on tosiaan jo kantansa pyörtänyt kun saivat raha-asiat sovittua.

E: Cross-playstä jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Ryanin perustelut miksi PS ei ole mukana cross playssä tekivät hänen kommentistaan älyttömän. Kruununa vielä se, kun selvisi, että oikeasti raha hommathan siellä ahdistivat, eikä pelaajien suojelu.
 
Viimeksi muokattu:
Jos aihe kiinnostaa, niin Google vaan laulamaan. Esimerkkejä ei ole vaikea löytää, sen verran Ryanilta löytyy historiaa tällä saralla. Itselleni tulee heti mieleen miehen älytön cross-play puhe, jossa pelaajia piti suojella ikävältä väestöltä joka ei pelaa Playstationin alla. Kun rahahommat saatiin kuosiin ei pelaajien suojelu yllättäen enää kiinnostanutkaan.

Nykykanta on kumminkin tämä. Mitäpä näitä vanhoja liikaa muistelemaan.

 
FIFAn puolella tuo on olemassa ja eräskin 'seuraamani' pelaaja on useampaan kertaan viikonlopun tärkeimmässä turnauksessa satunnaisotannalla joutunut pelaamaan jotain PC-peluria vastaan, jolla on ollut sitä sun tätä 'extrakoodia' käytössään.
Minuakin ärsyttää pelata PC-pelaajien(=huijareiden) kanssa. Xboxin puolella on aika monessa pelissä pakko pelata ja katsella, kun PC-sankari esim. Forzassa Horizonissa lentää tasaisessa maastossa yli neljää sataa ohi viiden metrin korkeudessa. Voisi olla kiva, jos peleissä ei olisi mitään kilpailullisia tavoitteita, että jokainen saa sikailla niin paljon kuin jaksaa, mutta ei kyllä kiinnosta kamppailla huijareiden seassa siitä, kuka pärjää parhaiten.
 
Minuakin ärsyttää pelata PC-pelaajien(=huijareiden) kanssa. Xboxin puolella on aika monessa pelissä pakko pelata ja katsella, kun PC-sankari esim. Forzassa Horizonissa lentää tasaisessa maastossa yli neljää sataa ohi viiden metrin korkeudessa. Voisi olla kiva, jos peleissä ei olisi mitään kilpailullisia tavoitteita, että jokainen saa sikailla niin paljon kuin jaksaa, mutta ei kyllä kiinnosta kamppailla huijareiden seassa siitä, kuka pärjää parhaiten.
Itse olen käyttänyt Xboxin asetuksista "block crossplay" jos en ole halunnut pelata PC pelaajia vastaan.

Select Xbox privacy from the displayed options. Once your privacy settings are displayed, select View details & customize. Choose Communications & multiplayer to access the online preferences for your console. Under the setting for You can join cross-network play, switch the selection from Allow to Block.
 
Jokaisella on mielipiteeseensä oikeus. Voin sanoa olevani tuosta asiasta Ryanin kanssa täysin samaa mieltä. Haluan pelata omat moninpelini Playstation-herraskansan kanssa.
Ymmärrän kyllä jos konsolipelaaja ei halua PC-pelaajia vastaan pelata (huijarit ja padi vs hiirinäppis) mutta kuinka Nintedolla ja Xboxilla samassa pelissä pelaavat huonontavat sun pelikokemusta?
 
Ylös Bottom