Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tämä. Halvempi hinta tälle versiolle.
Tuo nyt on ihan järjetön ajatus, bluray tms. asema maksaa luokkaa pari kymppiä.. haluat säästää sen konsolin hinnassa ja maksat sitten vuodessa 10-20 kertaisen summan extraa kun ostat diginä pelit..no huvinsa kullakin.
Luulen Sonyn kyllä katsovan kaikki kortit jolla konsolin hinta saadaan painettua alas. Siinä Blu-ray asema on todennäköisesti listalla.
Fyysinen levyasema ollut itselle turhake jo tässä sukupolvessa. Jätin sen pois tietokoneestakin.
Eiköhän tässä olla matkalla palveluihin, joihin sisältyy rajoittamaton pelioikeus kuukausihintaan.
Tämä ssd kiintolevy sijoittaminen koneeseen toivottavasti toteutuu. Luulisi, että muutaman vuoden päästä ei tarvitse gigasesta pulittaa enää monia satoja tiskiin. Näin saaden hyvinkin sitä hinta alemmaksi.
Levytön kone kelpaisi toki, mutta sen pitäisi kyllä sitten näkyä tuntuvasti pelien hinnoissa. Eli tervetuloa digimaailma ja hinnat alas. Kiitos!
Ei paljon lämmitä, jos parin ostetun pelin jälkeen alkaa tulla takkiin se mitä levyaseman hinnassa voitettiin.
Niin kuka maksaa mistäkin. Mä maksan vaikka kympin jo siitä ekstraa et voin pelata sitä peliä klo 00, eikä vasta ”joskus julkaisupäivänä”. Ja sen toisen kympin siitä, että voin lennosta vaihtaa koska vain peliä ilman levyjen kanssa säätämistä. Ja vaikka kolmannen kympin siitä, että joka kerta kun pelin asennan koneelle, se on aina suoraan uusimmassa versiossaan, etenkin näinä aikoina kun julkaisussa on jo uusi päivitys tarjolla.Näin juuri. Itsekin olen lisännyt digiostosten määrää, mutta ne ovat käytännössä aina alennuksessa olevia pelejä. Täyteen hintaan uutena julkaisussa ei ole mitään järkeä ostaa, kun fyysisen kopion saa pari kymppiä halvemmalla.
Ei paljon lämmitä, jos parin ostetun pelin jälkeen alkaa tulla takkiin se mitä levyaseman hinnassa voitettiin.
2 eri versiota on tähän se ainut ratkaisu..Soittimen sisältävä ja karvalakki malli ilman soitinta, niin kaikki saavat valita mielensä mukaan..Niin kuka maksaa mistäkin. Mä maksan vaikka kympin jo siitä ekstraa et voin pelata sitä peliä klo 00, eikä vasta ”joskus julkaisupäivänä”. Ja sen toisen kympin siitä, että voin lennosta vaihtaa koska vain peliä ilman levyjen kanssa säätämistä. Ja vaikka kolmannen kympin siitä, että joka kerta kun pelin asennan koneelle, se on aina suoraan uusimmassa versiossaan, etenkin näinä aikoina kun julkaisussa on jo uusi päivitys tarjolla.
Idea tuossa levyasemattomassa versiossa olisi sen matala hinta. Jaetaan puoli-ilmaiseksi ja otetaan rahat takaisin piilohintoina Storessa.
Niin kuka maksaa mistäkin. Mä maksan vaikka kympin jo siitä ekstraa et voin pelata sitä peliä klo 00, eikä vasta ”joskus julkaisupäivänä”. Ja sen toisen kympin siitä, että voin lennosta vaihtaa koska vain peliä ilman levyjen kanssa säätämistä. Ja vaikka kolmannen kympin siitä, että joka kerta kun pelin asennan koneelle, se on aina suoraan uusimmassa versiossaan, etenkin näinä aikoina kun julkaisussa on jo uusi päivitys tarjolla.
Mä olen Nisun kanssa kyllä samaa mieltä. Lisäksi hinta ei ole ainoa asia. Levyasema kasvattaa laitteen kokoa melkoisesti. Nettiyhteydet alkaa olla näillä laitteilla nykyään jo melkeinpä pakolliset. Fyysisen median ei myöskään tarvitsisi olla enää levy, jonka mekaaninen lukutapa taitaa olla nykyään melkoinen hidaste.No mutta kun ei se sisäinen asema montaa kymppiä edes maksaHintaseuranta.fi antaa halvimmaksi kuluttajahinnaksi 57 euroa ja voidaan varmaan aika turvallisesti sanoa, että Sonylle hinta könttänä ostettuna per asema on varmasti pari kymppiä vähemmän kuin tuo. Käytännössä se levyasematon malli olisi siis jonkun 30-50 euroa asemallista mallia halvempi. Mitä tuollainen rahamäärä sitten vaikuttaa laiteostoksessa, joka tehdään 2-3 kertaa vuosikymmessä? Ei käytännössä mitään...
Tuskimpa Sony kuitenkaan nykytilanteessa luopuu levyasemasta, koska fyysisiä pelejä myydään vielä niin paljon. Lisäksi läheskään kaikkialla ei ole edes tarjolla sellaisia nettiyhteyksiä, joilla voisi huoletta latailla parissa tunnissa kymmeniä gigoja tavaraa. Datakattoja taitaa olla edelleen olemassa. Sony on myös mukana leffabisneksessä, joten he varmasti haluavat, että heidän laitteellaan voi katsella heidän julkaisemiaan elokuvia myös levyiltä ja niin edelleen.
PS5 on vuoden-kahden päässä tässä vaiheessa. Jos tuo 30-50 euroa "turhasta levyasemasta" on kauhean kipeä juttu, niin nyt kun aloitatte säästämään jättämällä pari limupulloa per kuukausi ostamatta, niin voitte sitten ostaa sen "kalliin konsolin turhalla levyasemalla", kun se tulee ulos.
Lisäksi hinta ei ole ainoa asia. Levyasema kasvattaa laitteen kokoa melkoisesti. Nettiyhteydet alkaa olla näillä laitteilla nykyään jo melkeinpä pakolliset.
Näinhän se on.Jokainen toki arvottaa itselleen tärkeät asiat.
Jos olet valmis maksamaan siitä, että saat pelata yöllä hieman levyversiollisia aikaisemmin tai et jaksa kävellä konsolille vaihtamaan levyä, niin se on ihan OK. Itse en maksaisi noista turhuuksista senttiäkään.
Viimeinen pointtisikin on validi ainoastaan silloin, kun olet ennakko-ostanut ja -ladannut juuri julkaistavan pelin. Joku 50-gigainen peli asentuu päivityksineen nopeammin levyltä.
No mutta kun ei se sisäinen asema montaa kymppiä edes maksaHintaseuranta.fi antaa halvimmaksi kuluttajahinnaksi 57 euroa ja voidaan varmaan aika turvallisesti sanoa, että Sonylle hinta könttänä ostettuna per asema on varmasti pari kymppiä vähemmän kuin tuo.
(naps)
Haiskahtaa nyt ihan siltä, ettei Nisu halua PS5:een levyasemaa, koska ei itse sellaista tarvitse. Kun hän ei tarvitse, niin ei tarvitse tarvita muidenkaan! Hinta-perustelu on ainakin nyt nollattu. Se parin kympin asema luokkaa 400-500 euron laitteen ostohinnassa on niin pieni kärpäsen paska, että jos siitä tulee "kynnyskysymys", niin kannattanee pohtia muita harrastuksia.
Tuskimpa Sony kuitenkaan nykytilanteessa luopuu levyasemasta, koska fyysisiä pelejä myydään vielä niin paljon. Lisäksi läheskään kaikkialla ei ole edes tarjolla sellaisia nettiyhteyksiä, joilla voisi huoletta latailla parissa tunnissa kymmeniä gigoja tavaraa. Datakattoja taitaa olla edelleen olemassa. Sony on myös mukana leffabisneksessä, joten he varmasti haluavat, että heidän laitteellaan voi katsella heidän julkaisemiaan elokuvia myös levyiltä ja niin edelleen.
Digipelejä ei osteta, vaan niihin vuokrataan lisenssi. Se ois kyllä Sonyn itsemurha jos levyasema jätettäis pois.