Ippenator
Well-Known Member
Juuri tämä vaara saattaa tosiaan olla. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy. Menestys tuppaa varsinkin bisnesmaailmassa kovin helposti tekemään ylimieliseksi ja laiskaksi. Tästä löytyy valitettavan paljon esimerkkejä. Toki niitäkin yrityksiä löytyy, jotka ymmärtävät, että menestyksen ja valta-aseman saavutettuaan pitää satsata entistäkin enemmän asioihin, jos haluaa asemansa jatkossakin pitää.Ikuisena pessimistinä pakko heittää, että nähdään taas pari cgi-traileria ja sitte lopuksi hehkuttelua ssd:stä ilman mitään oikeaa kontekstia. Koko homman kruunaa jo valmiiksi överit hinnat joihin tulee vielä Suomi-lisä päälle. Pari kolme viikkoa ton jälkeen kuullaan miten Sony ei saa kuin nimellisen määrän konsoleita myyntiin tän vuoden puolella, jolloin päästään oikeasti uuteen sukupolveen vasta ens vuonna. Ne vähät konsolit menee pääasiassa vahvemmille markkina-alueille, Suomi ei kuulu näihin.
Yllätyn erittäin positiivisesti jos nähdään mitään vakuuttavaa. Kyllä se niin on että viime sukupolven vaihdoksessa Microsoft möhli ja Sony vei. Nyt Microsoft on oppinut virheistään ja Sonysta on tullut laiska kiitos helpon viime sukupolven.
Valta-asemaan tuudittautuminen millään osa-alueella on yleensä jyrkän alamäen alku. Joitain merkkejä tästä on Sonyllakin ehkä ajoittain näkynyt. Toki toistaiseksi ovat aika terävän oloisesti kuitenkin kaikkiaan toimineet ja kehittäneet tuotteitaan ja palveluitaan. Nyt kuitenkin Microsoft on tosiaan selkeästi oppinut virheistään ja myös ihan tosissaan hakenut sellaisia elementtejä joilla voi hyvinkin lyödä pahastikin kapuloita Sonyn rattaisiin - varsinkin jos Sony sortuu miltään osin ylimielisyyteen ja aliarvioi kilpailijoitaan saatika asiakkaitaan.
Nyt Sonynkin pitää olla todella nöyrä, vaikka se valta-asema saatiin selvästi edellisessä sukupolvessa. Sen voi kuitenkin todellakin menettää nopeastikin, jos ylimielisyys pääse iskemään päälle miltään osin.
Viimeksi muokattu: