Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Moikkelimoi! Onko jossain pätevä ja ajantasainen lista parannelluista PS4-peleistä PS5:lle aktiivista seurailua varten?
 
Levyasemallinen PS5 on myös täällä. Pitkään pohdin, että mihin konsolivalmistajaan käännyn ja kun Prisman erä tuli tarjolle, niin pleikkarilla jatketaan edelleen. Digimalli olisi kelvannut mieluummin, mutta mennään nyt tällä.

Paketti ja itse konsoli ei ole mitenkään ihmeellinen. Perusmuovia ilman premiumfiilistä ja koko on kyllä iso. Ohjaimesta taas huokuu premium, paino ja tuntuma ehdottomasti dualshockia parempi.

Aiemmin minulla oli PS4 prossa teran ssd, joka nyt siirtyi lisäkovoksi vitoseen. PS4 pelejä pelatessa en huomannut eroa latausnopeuksissa ainakaan RDR2:ssa tai Raymanissa.

Ohjain on kyllä tervetullut uudistus. Siinä on kaikkine ominaisuuksineen potentiaalia, kuitenkin omasta mielestä foorumin hehkutus on mennyt yli. Kauko-ohjain on kätevä ja fiilikseltään aiempaa sukupolvea parempi. Kuulokkeina toimii erinomaisesti Fidelio X2:t lakulla ohjaimeen liitettynä.

Käyttöliittymä on keskeneräinen ja eniten käytetyt toiminnot tulisi olla helpommin saatavissa (mm. virransäästö, lataukset). Edelleen nopea viimeksi pelattuun peliin paluu on tosi jees, mutta kilpailija on kyllä edellä quick resumen kanssa. Tätä toivon eniten tulevana ominaisuutena ja myös kansiot kelpaisivat. Luukki on käyttöliittymässä hieno.

Lisätallennustila tulee varmasti olemaan suolaisen hintainen, toisaalta vielä vuosi mennään pääosin PS4-peleillä ja silloin ulkoinen SSD auttaa tallennustilahaasteisiin.

Konsoli on hiljainen ja se on sitten kyllä huippujuttu. Itse hämmästelin, että konsoli oli hiljainen myös nhl20 ja cars-pelien levyt sisällä.

Suorituskyvyn osalta aika näyttää. Jos 4K60Hz täyttyy pelissä kuin pelissä ok/hyvillä grafiikoilla, olen ihan tyytyväinen. Mitään ongelmia, kaatumisia tai bugeja en ole kokenut.

Nyt odotetaan hyviä PS5-pelejä julkaisuun, erityisesti Horizonia ja Ratchetia.

Hyvä startti ja tästä varmasti paranetaan.
 
Tuskimpa se siitä muuksi muuttuu.
Näin se näköjään onkin, että tuo on Sonylle ihan ok.

Tämä on hyvä homma, niille jotka haluavat maalata mustaksi :)

“Please note that removing and painting the panels doesn’t invalidate the console’s warranty, as long as the serial number and seal are still visible/intact.” “Note that if in the future will a repair required in order to have the console sent to us, is not guarantee that you will receive this painted panels back.”

 
Näin se näköjään onkin, että tuo on Sonylle ihan ok.

Tämä on hyvä homma, niille jotka haluavat maalata mustaksi :)



Juu takuu menee vasta, jos alat ruuveja avaamaan itse vissiinkin.
 
Takuuhan menee silloin, kun takuusinetit on rikottu. Niitä löytyy yleensä koneen kasassa pitävien ruuvien päältä. Ainakin PS4:ssa näin oli. Se ruuvi, mikä pitää avata kovalevyn vaihdossa ei mitään riko. Virallisissa ohjeissakin neuvottiin, miten kovo vaihdetaan, joten se on täysin sallittua.
 
Missään ei olla vielä tosin sanottu, että niitä lisämuisteja saa itse asentaa sisälle sitten joskus kun niitä tulee, mutta kyllä sekin aikanaan selviää.
Saa sen itse laittaa sinne lisämuistille varattuun paikkaan. PS5:ssä valmiina olevaa SSD:tä ei voi vaihtaa koska se on juotettu emolevyyn.

Eihän siinä olisi mitään järkeä, jos joutuisi huoltoon lähettämään sen takia, että haluaa asentaa lisää tallennustilaa.
 
On saanut asentaa jo PS3 lähtien. Päivitä tietosi.
Tästä tosin vielä ilmoitettu mitään Sonyn puolelta eli kannattaa itse päivitellä.
Saa sen itse laittaa sinne lisämuistille varattuun paikkaan. PS5:ssä valmiina olevaa SSD:tä ei voi vaihtaa koska se on juotettu emolevyyn.

Eihän siinä olisi mitään järkeä, jos joutuisi huoltoon lähettämään sen takia, että haluaa asentaa lisää tallennustilaa.
En mitään huoltoa meinannut, helposti Sony saa tehtyä sopimuksen jonkun puljun kanssa ja rahastaa silllä.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tosin vielä ilmoitettu mitään Sonyn puolelta eli kannattaa itse päivitellä.
On ilmoitettu jo aikoja sitten, ja kerrottu yhteensopivien listan tulevan myöhemmin.


Can I expand PS5’s ultra-high speed SSD storage?

PS5 features an expansion port that will, in the future, enable players to add M.2 SSD storage to be used for installing and playing PS5 games.

This M.2 SSD storage upgrade functionality will come to PS5 after launch as part of a system software update. We’ll share more details in the future, including around which type of M.2 SSD storage drive will be compatible with PS5.

On day one, you’ll be able to connect a compatible USB drive and use it to store and play your PS4 games. You’ll be able to play PS4 games while they remain stored on the external device. PS5 games need to reside on PS5’s internal SSD before play.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom