Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 303 74,8%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    405
Settings > Saved Data and Game/App Settings > Game Presets > Performance or Resolution Mode.

Onkohan tämä muuten pakollinen vai pelintekijöiden päätettävissä oleva ominaisuus. Tämähän ei käsittääkseni toimi, ellei peli tue ominaisuutta. Onko kenelläkään tullut vastaan, että PS5 asetuksista määritellyt jotakin ja pelissä tulee eri asetus.
 
Onkohan tämä muuten pakollinen vai pelintekijöiden päätettävissä oleva ominaisuus.
Ei ole tietääkseni mitenkään pakollinen, koska ei kaikissa PS5-peleissä edes ole mahdollisuutta valita erilaisista graffa/ruudunpäivitystiloista.
 
Ohan tää nyt ihan upee vehke.Ohjain on paras ikinä ja ps4 pelitkin näyttää paremmilta,tosin oon pelannu alkuperäisellä ps4 aijemmin.Huutaa aika reippaasti kun pelin laittaa mut sitten hiljenee.Ei juuri mitää kuulu.Hyvä juttu että usb portteja on kolme,voi pitää rattipoljinsysteemit,kuulokepalikan sekä ulkosen kovon yhtaikaa kiinni.Ne palautteet liipasimissa otin suoraan pois,ne on lähinnä karun tuntoset eikä räiskinnästä tullut mitään.Voipa olla tottumiskysymys.
 
Ohan tää nyt ihan upee vehke.Ohjain on paras ikinä ja ps4 pelitkin näyttää paremmilta,tosin oon pelannu alkuperäisellä ps4 aijemmin.Huutaa aika reippaasti kun pelin laittaa mut sitten hiljenee.Ei juuri mitää kuulu.Hyvä juttu että usb portteja on kolme,voi pitää rattipoljinsysteemit,kuulokepalikan sekä ulkosen kovon yhtaikaa kiinni.Ne palautteet liipasimissa otin suoraan pois,ne on lähinnä karun tuntoset eikä räiskinnästä tullut mitään.Voipa olla tottumiskysymys.

Tottumiskysymys ne liipaisimet, ei itsellä tullut alussa COD:sta mitään niiden kanssa mutta kun sääti vähän vähemmälle sitä vastusta ja harjoitteli niin se iskostui selkärankaan että liipaisin ei vaan painu suoraan pohjaan kun ampuu, toki jos pelaa tosissaan niin siinä antaa kyllä sen verran etua vastustajalle että poishan ne kannattaa laittaa.
 
Kaikkeen ei totu. The Division 2 päivitys reilu 200MB. Lataus n.30s, kopiointi 31 minuuttia. Olisi luullut että supernopea SSD olisi edes vähän auttanut. Ei tämä ihan tätä päivää ole.
 
Kaikkeen ei totu. The Division 2 päivitys reilu 200MB. Lataus n.30s, kopiointi 31 minuuttia. Olisi luullut että supernopea SSD olisi edes vähän auttanut. Ei tämä ihan tätä päivää ole.
En ole expertti, mutta voiko johtua siitä, että kyseessä ei ole puhdas PS5-versio?

Esimerkkinä Rainbow Six Siege kopioi PS4 aikaan reilusti yli puoli tuntia, mutta PS5:lla kopiointi tapahtuu muutamassa minuutissa.
 
En ole expertti, mutta voiko johtua siitä, että kyseessä ei ole puhdas PS5-versio?

Esimerkkinä Rainbow Six Siege kopioi PS4 aikaan reilusti yli puoli tuntia, mutta PS5:lla kopiointi tapahtuu muutamassa minuutissa.
Kopiointi on siis todennäköisesti oikeasti "Asennus" mikä voi olla paljon muuta kuin tiedostojen päällekirjoitus. Se saattaa ajaa erilaisia migraatioskriptejä, joiden nopeus ei välttämättä ole mitenkään riippuvainen luku-/kirjoitusnopeudesta, vaan tarkistaa vaikkapa asennettuja lisäosia tms.
 
Division 2 on vain ps4 versio joka pyörii 60 FPS PS5, siksi se ei hyödy sen tuomista eduista sekä pelin päivitykset on samaa paskaa kuin PS4.
 
PS5:llä tuo kopiointivaihe on olemassa myös "aidoilla" PS5-peleilläkin. Eli toisin kuin luvattiin, PS5:n SSD ei valitettavasti tuonut tuohon perseilyyn vielä mitään muutosta. Voi olla, että se vaatii jonkin syvällisemmän muutoksen myös siihen, miten PS4/PS5-pelit sekä niiden päivitykset konsolin kehitystyökaluilla kootaan. Voi olla, että tuo SDK-versio ei vaan ole vieläkään käytössä.
 
PS5:llä tuo kopiointivaihe on olemassa myös "aidoilla" PS5-peleilläkin. Eli toisin kuin luvattiin, PS5:n SSD ei valitettavasti tuonut tuohon perseilyyn vielä mitään muutosta. Voi olla, että se vaatii jonkin syvällisemmän muutoksen myös siihen, miten PS4/PS5-pelit sekä niiden päivitykset konsolin kehitystyökaluilla kootaan. Voi olla, että tuo SDK-versio ei vaan ole vieläkään käytössä.

Totta tämäkin, tiedä sitten olisiko nopeampa jos olisi täysi PS5 versio, itsekkin kiroilin eilen tuon kanssa et 200 megaa ja 30 min asennus vaihe.
 
Tähän varmaan myös vaikuttaa peli/päivityksen laajuus. Itsellä asensi toissapäivänä FIFA:n viimeisimmän päivityksen silmänräpäyksessä latauksen valmistuttua ja pääsin heti jatkamaan pelaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän varmaan myös vaikuttaa peli/päivityksen laajuus. Itsellä asensi toissapäivänä FIFA:n viimeisimmän päivityksen silmänräpäyksessä latauksen valmistuttua ja pääsin heti jatkamaan pelaamista.
Nimenomaan se vaikuttaa, kuinka paljon sitä aiempaa päivitysdataa on päässyt kertymään. Kakkosdivarin koko on paisunut julkaisunsa jälkeen kuin pullataikina lukuisten* päivitysten seurauksena.

* Laskin, että päivityksiä on tullut jo peräti 30!
 
Se on ärsyttävää, että mistään ei näe onko peli päällä. Varsinkin, jos tulee Rest Modesta ja ei muista onko jäänyt peli päälle.

Saisi keväällä jo alkaa tulemaan noita perusominaisuuksia käyttikseen, kun niihin on jo tottunut aikaisemmin PS4:n parissa. Toivottavasti tämä Sonyn toimintatapa julkaista yksinkertainen käyttis konsolijulkaisuun ei johdu vain siitä, että niillä on sitten päivitysten yhteydessä mainostaa isompia muutoksia.

Muutenhan käyttis on näyttävä, nopea, looginen ja hyvin toimiva.
 
Onkohan väliä onko vahvistimessa dolby vai dts lukemassa kun äänet kuulostaa kummassakin samalta kun ne ps5 valikosta säätää?Mulla hdmi piuha menee adapteriin josta otan ulos optisen joka menee vahvistimeen.
 
Ylös Bottom