Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402



Rehellistä puhetta Jim Ryanilta. Muutenkin kuulostaa erittäin hyvältä, että fokus on saada jo konsolisukupolven ensimmäisellä puolikkaalla saman kaliiberin pelejä mitä saimme edellisen sukupolven jälkimmäisellä puolikkaalla. Ja tämä luonnollisesti toteutetaan pelintekijöitä kuunnellen eikä riskejä tulla jatkossakaan välttämään uusien IP:eiden osalta. Näin sen pitääkin mennä. :)
 
En ole vielä hakenut pleikkaria,mutta pari kysymystä. Miten te joilla on PS5 niin pidätte sitä? pystyssä vai vaakatasossa? Mitä nopeasti katsoin youtubessa niin ilmeisesti vaakatasoon on hiukan helpompi (tosin ei niillä varmaan paljon eroa ole) laittaa. Vaakatasoon myös itse haluaisin laittaa. Ihan sen takia että vaikka siinä onki se tuki, niin saan sen kuitenkin kaatumaan :D
 
En ole vielä hakenut pleikkaria,mutta pari kysymystä. Miten te joilla on PS5 niin pidätte sitä? pystyssä vai vaakatasossa? Mitä nopeasti katsoin youtubessa niin ilmeisesti vaakatasoon on hiukan helpompi (tosin ei niillä varmaan paljon eroa ole) laittaa. Vaakatasoon myös itse haluaisin laittaa. Ihan sen takia että vaikka siinä onki se tuki, niin saan sen kuitenkin kaatumaan :D
Vaaka.
 

Liitetiedostot

  • 20210622_145808.jpg
    20210622_145808.jpg
    1,5 MB · Lukukerrat: 30
En ole vielä hakenut pleikkaria,mutta pari kysymystä. Miten te joilla on PS5 niin pidätte sitä? pystyssä vai vaakatasossa? Mitä nopeasti katsoin youtubessa niin ilmeisesti vaakatasoon on hiukan helpompi (tosin ei niillä varmaan paljon eroa ole) laittaa. Vaakatasoon myös itse haluaisin laittaa. Ihan sen takia että vaikka siinä onki se tuki, niin saan sen kuitenkin kaatumaan :D
Mullakin on vaakatasossa. Pidin aluksi hetken myös pystyssä, mutta vaihdoin sitten kuitenkin vaakaan kun on niin omaan silmään kivemman näköinen.
 

Liitetiedostot

  • BC492FC8-26BF-413B-BDD9-5580F4869FEF.jpeg
    BC492FC8-26BF-413B-BDD9-5580F4869FEF.jpeg
    2,5 MB · Lukukerrat: 34
Mulla ollut pleikkarit 1-4 aina vaakatasossa mutta tämän vitosen pidän mieluummin pystyssä. Omaan silmään sen muodot sellaiset, että hienompi pystyssä. Vaikka kämpässä tälläkin hetkellä +31 niin vitonen pysyy aivan hilljaisena, ei kuuma kämppä laita huutamaan. Ei ole tarvinnut hetkeäkään katua ostoa.
 
En ole vielä hakenut pleikkaria,mutta pari kysymystä. Miten te joilla on PS5 niin pidätte sitä? pystyssä vai vaakatasossa? Mitä nopeasti katsoin youtubessa niin ilmeisesti vaakatasoon on hiukan helpompi (tosin ei niillä varmaan paljon eroa ole) laittaa. Vaakatasoon myös itse haluaisin laittaa. Ihan sen takia että vaikka siinä onki se tuki, niin saan sen kuitenkin kaatumaan :D
Itellä on plese pystyssä. Tuo jalusta on vähän leveämpi kuin itse pleikkari. Ärsyttävänä puolena: vaatii enemmän tilaa, kuin varsinainen konsolin leveys. Hyvänä puolena: ei tuo tuosta vahingossa pääse kaatumaan, vähän tarttee jo vauhtia, jos meinaa nurin saada. Vaikkakin sanottava, että tuo alusta on koko konsolin heikoin osa ja olisi toivonut, että sen suunnitteluun olisi käytetty 15min enemmän aikaa.

Internettiä jos uskominen, niin 90% ihmisistä yrittää laittaa ensimmäisellä kerralla kiekon väärin päin sisään pleikkarin ollessa pystyssä. :D
 
Internettiä jos uskominen, niin 90% ihmisistä yrittää laittaa ensimmäisellä kerralla kiekon väärin päin sisään pleikkarin ollessa pystyssä. :D
Joo mulle myös kävi noin kun ekan kerran piti kiekkoa syöttää koneeseen. Katsoin varmuuden vuoksi netistä, että kumminpäin se pitää syöttää. Ainakin oikeakätiselle kun ottaa levyn kotelosta niin pitää ottaakin sieltä levy alta kiinni sen jälkeen kun levy ponnahtanut kotelon kiinnityksestä irti, samalla pitää varoa ettei jätä levyyn sormenjälkiä tai naarmuja.
Jos konsoli vaakatasossa niin käy suoraan levyn päältä heittää kotelosta koneeseen. Vasenkätinen saa konsolin ollessa pystyssä myös suoraan kotelosta levyn syöttää koneeseen. Pieniä, mutta käyttöön vaikuttavia asioita.
 
Itseäni kyllä harmittaa, että en saa PS5:sta millään näyttävästi esille tv-tasolle ja varsinkaan pystyyn. Pienemmän television kanssa varmaan sopisi hyvin myös tv-tason päälle.

Nyt se PS5 on makanut vaaka-asennossa jo yli puolivuotta todella väljän tv-tason hyllyssä lähellä lattiaa. Ei sen ulkonäkö kuitenkaan pääse siellä oikein esille.

Muutaman kerran olen pölyt pyyhkinyt päältä, muuten ei ole koko laitteeseen tarvinnut edes fyysisesti koskea. Pitäisi varmaan jo pikkuhiljaa laitteen sisältäkin vähän pölyjä puhalella pois varmuuden vuoksi.

Aletaan lähestymään pelottavasti sitä hetkeä, kun konsolit on korvattu pilvipelaamisella. 10 more years..
 
Ehdottomasti pystyasennossa pidän uutta pleikkaria. Itselleni on tärkeintä nykyisten tehokonsoleiden kanssa, että saavat mahdollisimman paljon ilmaa joka puolelta. Siksi sekä PS5 että XSX ovat itse asiassa TV-tason edessä pystyasennossa itselläni, vaikkei se toki esteettisesti ajatellen ideaali paikka olekaan.
 
Itsellä on Pleikkari ollut jo useamman sukupolven ajan vaakatasossa. Turvallisempi tapa pitää, kun ei ole kaatumisen vaaraa. Näppärää muutenkin, kun on kaikilta suunnilta avoin taso konsolia varten. Asennosta viis, mutta ei tulisi mieleenikään tunkea tuntuvaa jäähdytystä vaativaa laitetta mihinkään ahtaaseen ja umpinaiseen kaikukoppaan.
 
Housemarque liittyy Sonyn studioksi. Hieno homma!

Looginen siirto. Hieno homma Housemarquelle. Ovat taloudellisesti turvattu ja saavat rauhassa kehittää pelejä. Tämä poikinee entistä isompia projekteja, mikä on pienistä arcadepeleistä ponnistaneelle studiolle tietysti iso juttu. Innolla seuraan mitä seuraavaksi tekevät. Toivottavasti jotain muuta kuin roguelite lajityypin pelin. :)

Jatketaan samankaltaisilla uutisilla. Tai no ainakin huhuilla. Nimittäin PlayStationin Japanin Twitter-tili lipsautti väärän kuvan Housemarque uutiseen. Onko siis pian tulossa ilmoitus myös Bluepoint Gamesin liittymisestä PlayStation Studiosin sateenvarjon alle? Molemmat mainitut studiot ovat käytännössä jo olleet PlayStationin studioita, joten ihan loogista olisi tämäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Looginen siirto. Hieno homma Housemarquelle. Ovat taloudellisesti turvattu ja saavat rauhassa kehittää pelejä. Tämä poikinee entistä isompia projekteja, mikä on pienistä arcadepeleistä ponnistaneelle studiolle tietysti iso juttu. Innolla seuraan mitä seuraavaksi tekevät. Toivottavasti jotain muuta kuin roguelite lajityypin pelin. :)

Jatketaan samankaltaisilla uutisilla. Tai no ainakin huhuilla. Nimittäin PlayStationin Japanin Twitter-tili lipsautti väärän kuvan Housemarque uutiseen. Onko siis pian tulossa ilmoitus myös Bluepoint Gamesin liittymisestä PlayStation Studiosin sateenvarjon alle? Molemmat mainitut studiot ovat käytännössä jo olleet PlayStationin studioita, joten ihan loogista olisi tämäkin.


Hyviä sijoituksia molemmat, hienoa nähdä että Suomalaisen studion tulevaisuus on myös turvattu.
 
Looginen siirto. Hieno homma Housemarquelle. Ovat taloudellisesti turvattu ja saavat rauhassa kehittää pelejä.
Varjopuolena sitten se, että pelien pitää sitten myös myydä hyvin, koska isolla rahalla tehtyjen pelien kaupallista epäonnistumista tuskin hyväksytään. Tilanne on siis se, että pelimerkit kasvavat ja mahdollisuuksia on, mutta riskit kasvavat samalla ihan eri luokkaan odotusten noustessa. Täytyy toivoa, että suomalainen pelistudio onnistuu ja nousee yhdeksi isoista tekijöistä pelimarkkinoilla. Nyt siihen on ainakin annettu mahdollisuus.
 
Varjopuolena sitten se, että pelien pitää sitten myös myydä hyvin, koska isolla rahalla tehtyjen pelien kaupallista epäonnistumista tuskin hyväksytään. Tilanne on siis se, että pelimerkit kasvavat ja mahdollisuuksia on, mutta riskit kasvavat samalla ihan eri luokkaan odotusten noustessa. Täytyy toivoa, että suomalainen pelistudio onnistuu ja nousee yhdeksi isoista tekijöistä pelimarkkinoilla. Nyt siihen on ainakin annettu mahdollisuus.
Juu, tämäkin on totta.

Tiedä sitten millaisista tulostavoitteista tuolla puhutaan. Tuskin tässä hypätään ainakaan ihan heti kärkeen mihinkään Last of Us tai God of War mittasuhteisiin, mutta maltillinen nousu isompien projektien pariin olisi siistiä nähdä. Varsinkin kun tätä katsoo sinivalkoisten lasien läpi.

Ehkäpä tosin jalostavat vain omaleimaista arcadepelityyppiään eteenpäin. Returnal toi sen jo kolmanteen persoonaan, joskin henk. koht. harmillisesti mentiin samalla rogueliteen. Jos saa toivoa, niin saisivat palata takaisin Resogunin maailmaan, mutta nyt vaan isommalla budjetilla ja kaikin puolin isommin. Se oli aivan loistava peli.
 
Vaikka jotkut jostain syystä näitä studio shoppailuita vastustaakin (ja onhan se sääli toki, että Suomen pelialan vanhin ei enää edes teoriassa ole itsenäinen toimija), niin hienoa kuitenkin nähdä, että Housemarquen hyvä työ saa tässä tietynlaisen siunauksen Sonylta. Ja nyt tosiaan toivottavasti myös saavat vähän kaikenlaiseen tekemiseen markkinoinnista tekniseen toteutukseen jeesiä ison talon sisältä vielä aikaisempaakin enemmän ja ulos tulee vähintäänkin vanhaan tapaan taattua laatua. Ja miksipä ei tulisi.
 
Vaikka jokainen devi varmasti haluaisi tehdä pelejään mahdollisimman monelle ihmiselle, on se myös varmasti eräänlainen helpotus kun ei tarvitse keskittyä kuin yhteen alustaan toteuttaakseen pelinsä visio.



Eiköhän sieltä myös Bluepointin ostaminen aikanaan julkaista. Nyt varmaan vain halutaan antaa valokeila Housemarquelle ja myöhemmin on sitten Bluepointin vuoro.
Vaikka jotkut jostain syystä näitä studio shoppailuita vastustaakin
Se nyt vain edelleenkin on monen mielestä isompi paha ostaa iso 3rd party studio tai jopa julkaisija joilla iso multiplatform-tausta kuin ostaa 3rd party studio kuten Housemarque tai Next Level Games joilla on jo valmiiksi pitkä historia yksinoikeuksista kyseisen julkaisijan kanssa. Ei näiden studioiden hommailuissa hirveän moni jää itkemään kyseisten studioiden entisten multiplatform-pelien mahdollisten jatko-osien perään, kun ne eivät ole niitä joilla kyseiset studiot ovat tehneet itsensä tunnetuiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka jokainen devi varmasti haluaisi tehdä pelejään mahdollisimman monelle ihmiselle, on se myös varmasti eräänlainen helpotus kun ei tarvitse keskittyä kuin yhteen alustaan toteuttaakseen pelinsä visio.
Näinhän se menee. Tätähän Bethesdan Todd Howard myös sanoi haastattelussa E3 messujen jälkeen, että on helpompi kehittää kun voi keskittyä vain Xbox + PC. Ainakin tämä ilo näillä studio-ostoilla ja ison julkaisijan rahallisella panostuksella on.
 
Ylös Bottom