Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Siis moni näistä puuttuvista ominaisuuksista tuodaan varmasti päivityksillä myös PS5:lle.

Samaa ilmiötä nähtiin PS3->PS4 yhteydessä. Uuden konsolin softapuoli on aina raakile, mistä lähdetään kehittämään.

Kokonaisuutta kun tarkastelee, niin pelaamisen ulkopuolisena laitteena sekä kodin multimediakeskuksena PS3 on edelleen kukkulan kuningas vaikka vuodet ovat karusti kuluneet eikä pikselit enää veny 2020 luvulle.
 
Miten.. vaikuttaako televisio paljon siihen että kuinka paljon eroa on? Itsellä kun 2008 vuoden samsung malli televisiona . Sillä ei kannata paljon odottaa eroja?
Suosittelen kyllä vahvasti uutta telkkua jos nykyinen on 13 vuotta vanha, varsinkin jos tuo ei ole edes FullHD. Jää 4K, HDR sun muut herkut pois, ja vasteaikakin voi olla aika huono. Eikä siihen välttämättä tarvitse yli tonnia laittaa, vaikka moni täällä niin sanookin.
 
En ole käynnistänyt Pleikkaa kuukauteen, jottei Playstation brändätty lämpöpatteri lämmitä jo ennestään ylikuumentunutta taloa. Nyt laitoin käyntiin ja täällä on vähän rästissä olevia päivityksiä. :D
rastipaivityksetqej4t.jpg
 
Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko PS5:ssä mahdollisuutta pitää ”stand-by” -tilaa missä päivitykset valuu automaattisesti taustalla jotta ei joka jumalan pelikerta mene päivityksiä ihmeteltäessä?

Kysyn tämän PS3 omistajana, joka aikanaan tuskastui Sonyn saamattomuuteen päivityksien kanssa aloittaessaan harvinaiset pelisessionsa aina käyttöjärjestelmä- ja pelipäivityksillä.

Edelleen: Gamecube on viimeinen aito pelikonsoli ja kaikki sen jälkeen tulleet konsolit ovat olleet naamioasuisia tietokoneita.
 
Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko PS5:ssä mahdollisuutta pitää ”stand-by” -tilaa missä päivitykset valuu automaattisesti taustalla jotta ei joka jumalan pelikerta mene päivityksiä ihmeteltäessä?
Samanlainen Rest Mode on kuin PS4:lläkin. Jos se on käytössä ja päivityksien asentamisen on asetuksista sallinut, tarkistaa PS5 kerran päivässä pelien ja käyttöjärjestelmän päivitykset, ja asentaa ne automaattisesti. Jos päivitys on ihan tuore, eli tullut vasta päivittäisen tarkistuksen jälkeen, aletaan sitä ladata vasta seuraavalla konsolin käynnistyksellä.
 
Otetaas varman päälle ettei mene rahat hukkaan. Eli meinasin tuon MK11 aftermath laajennuksen ostaa. Peli on alkujaan PS4 fyysinen kopio joka on päivitetty digitaaliseen PS5 versioon. Nyt jos tämän laajennuksen ostan PS Storesta toimiiko se PS5 versiossa vai ainoastaan pelattavana PS4 versiossa ? Pahoittelut jos meni väärään ketjuun
 
Otetaas varman päälle ettei mene rahat hukkaan. Eli meinasin tuon MK11 aftermath laajennuksen ostaa. Peli on alkujaan PS4 fyysinen kopio joka on päivitetty digitaaliseen PS5 versioon. Nyt jos tämän laajennuksen ostan PS Storesta toimiiko se PS5 versiossa vai ainoastaan pelattavana PS4 versiossa ?
Storessa on hämmentävästi ja hämäävästi kaksi eri versiota tuosta Aftermathista, ja vain toinen toimii sekä PS4:llä että PS5:llä. Hommaa siis alla oleva versio.

 
Storessa on hämmentävästi ja hämäävästi kaksi eri versiota tuosta Aftermathista, ja vain toinen toimii sekä PS4:llä että PS5:llä. Hommaa siis alla oleva versio.

Itsekin katselin tuota ja alkoi epäilyttämään koko ostos. Kiitos vastauksesta, mennään tällä.
Edit: Siellä olikin juuri sopivasti Summer Sale tarjoukset päällä. Aftermath laajennus plus combat pack 1 sekä 2 yhteensä 24,97€. Loistoa !
 
Viimeksi muokattu:
Jos siirrän tiedot PS4->PS5 niin säilyykö silloin pelit ja tallennukset PS4, siirron jälkeen?
Kyllä. Nimestään huolimatta se operaatio on käytännössä kopiointi, eikä varsinainen siirto. Eli kaikki jää siirron jälkeen PS4:lle olemaan ihan normaalisti.
 
Nyt menin sortumaan ja tilaamaan vitosen niin kysytääs tälläistä.

Mulla on tähän asti ollut niin, että PS4 Slim on pääkone jossa lasten tilit. Eli pelanneet mun ostamia pelejä omilla tunnuksilla PS4 Pro ollut mun käytössä ja se on sit vaatinut mun tunnuksilla kirjautumisen ja nettiyhteyden et toimii pelit.

Mutta nyt olisin antanut slimin toiselle lapselle ja pro:n toiselle. Mutta nyt tajusin ettei pro:lla voi sit pelata muksu omilla tunnareilla? Vain niillä mun?

Ja kun mulle tulee Ps5, kirjaudun tietty omilla tunnuksillani sisään, niin silloin ei varmaan voi mitenkään samaan aikaan olla kirjautunut tuolla Pro:lla niillä mun tunnuksilla? Eli onko tilanne se, että jatkossa ei voida mitenkään pelata kaikki kolme samaan aikaan?
 
Ja kun mulle tulee Ps5, kirjaudun tietty omilla tunnuksillani sisään, niin silloin ei varmaan voi mitenkään samaan aikaan olla kirjautunut tuolla Pro:lla niillä mun tunnuksilla? Eli onko tilanne se, että jatkossa ei voida mitenkään pelata kaikki kolme samaan aikaan?
Tämä olikin hyvä kysymys, ja innostuin asiaa käytännössä testaamaan - tosin vain kahdella konsolilla eli PS5:llä ja PS4 Prolla, joissa molemmissa olin omalla tunnuksellani. Lopputulema oli, että kahta PS4-peliä ei voinut pelata samaan aikaan. Vaan jos PS5:llä oli aito PS5-peli, ja PS4 Prolla luonnollisesti PS4-peli, se ei menoa haitannut. Sitä en tosin ehtinyt testata, että miten käy, jos pelaa saman pelin PS4- ja PS5-versiota samaan aikaan samalla PSN-tunnuksella.

Mutta noin periaatteessa järjestely toimii hyvin, jos maltat pelata PS5:llä pelkästään PS5-julkaisuja. PS4-pelejä varten joudutte sitten sumplimaan omat pelivuorot.

Se kolmas konsoli (eli PSN-tunnuksesi ensisijainen PS4-järjestelmä) toiminee myös oikein hyvin, kun sillä pelataan lasten omilla tunnareilla.
 
Oho, no tämäpä yllätti positiivisesti. Nimenomaan kun Fifa/änäri ja tulevat tietyt yksinoikeuspelit on ne mitä pelaan ja muksu vääntää jotain Simsiä, Farming simua ja fortnitea, joten tämähän tulee toimimaan täydellisesti!
 
Tulipa nyt mielenkiinnosta testattua No Man's Skyllä tuota, että voiko saman pelin PS4- ja PS5-versiota pelata samalla PSN-tunnuksella yhtä aikaa. Ja onnistuu sekin. :)
 
Tulipa nyt mielenkiinnosta testattua No Man's Skyllä tuota, että voiko saman pelin PS4- ja PS5-versiota pelata samalla PSN-tunnuksella yhtä aikaa. Ja onnistuu sekin. :)
Mitenköhän käy jos tulee peli mistä on oma versionsa ps5, et ps4:lle, mutta silti olisi esim nettipelissä crossplay. Kummankohan heittää ulos? :D
 
Toivottavasti jatkossakin näin, että tallennukset hoituvat näinkin vaivattomasti. Ilmeisesti siellä on tehty duunia behind the scenes ja hyvä näin.
Pitäisi hoitua, koska ominaisuus on hiljattain lisätty Sonyn omiin PS5-kehitystyökaluihin.

We had a look at Sony's SDK roadmap a while back and the concept of allowing PlayStation 5 titles to access PlayStation 4 user data was promised for a future update, which now appears to have rolled out.
 
Eikös siinä uudessa PS5 käyttöjärjestelmän Betassa ollut 3D Audio myös kaiuttimille, onko sen toteuksen laadusta vuotanut mitään tietoja?
 
io-techin foorumilla eräs kertoo saaneensa jo tuota uutta mallia. Prismasta oli tilannut tiistaina.
 
Ylös Bottom