Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

• Perinteisen, tarvitsen sen levyn

Äänet: 305 74,8%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

Äänet: 103 25,2%

• Äänestäjiä yhteensä
    408
Eikös se ollut PS3 aikana kun oli parin viikon katko, reipas 10-15 vuotta sitten? En muista yhtään tuliko siitä mitään hyvitystä..

Eikös se ollut PS3 aikana kun oli parin viikon katko, reipas 10-15 vuotta sitten? En muista yhtään tuliko siitä mitään hyvitystä..

Tuli siinä joku 3kk psn plus kaikille ja joku ilmaispeli tjsp. Mut ainakin ittellä taas näyttäis kaverlista ym toimivan, mut ds3 online servuille ei vieläkää pääse, et varmaa jotenkin portattain tulossa takaisin.

No jos tätä jatkuu 23 päivää nii sitten, tuskin ne nyt vielä tässä vaiheessa alkaa hyvittämään yhtää mitään.

Eihä se oo ollut edes vuorokautta vielä alhaalla niin nyt jo aletaan "vaatimaan" 20e ym vahinkokorvauksia, sony vaa jakaa miljoonia pois. Jos nyt ensin katotaa vko lopun yli, toki jos kuten sanoin tätä tulee jatkumaan viikkotolkulla nii sit voikin joku vahinkokorvaus olla paikallaa.

Se oli lähinnä vitsi. :D

No jos tätä jatkuu 23 päivää nii sitten, tuskin ne nyt vielä tässä vaiheessa alkaa hyvittämään yhtää mitään.

Eihä se oo ollut edes vuorokautta vielä alhaalla niin nyt jo aletaan "vaatimaan" 20e ym vahinkokorvauksia, sony vaa jakaa miljoonia pois. Jos nyt ensin katotaa vko lopun yli, toki jos kuten sanoin tätä tulee jatkumaan viikkotolkulla nii sit voikin joku vahinkokorvaus olla paikallaa.
Nojaa, kyllä se kuitenkin on niin, että ovat itse ajaneet pelaamista enemmän tuohon digi-onlyyn päin, ja muutenkin verkosta riippuvaisena kaikkea halutaan asiakkaille päin toteuttaa. Itse näen, että jo parin päivän tai sitä useamman päivän maksamiensa palveluiden alhaallaolosta on ainakin jonkin korvauksen oikeutettu saamaan. Olen aina saanut vastaavista katkoksista nettiyhteydenkin katkenneena olleena korvausta operaattoreilta, joten en kyllä näe miten tämä olisi juurikaan eri asia. No, ei tämä silti paljoa vaikuta, kun käynnistän vihellellen XSX:n ja Switchin, jos tänään tai lähiaikoina haluan pelata.

Viimeksi muokattu:
No, ei tämä silti paljoa vaikuta, kun käynnistän vihellellen XSX:n ja Switchin, jos tänään tai lähiaikoina haluan pelata.
Jos yksinpelit riittää lauantain viihteeksi, ei tämä PSN-katko Pleikkarillakaan juuri mihinkään vaikuta konsolin ollessa ns. ensisijainen järjestelmä. Ja uskoisin, että valtaosalla on vain yksi PS4 ja/tai PS5, ja ne ovat oletuksena tuollaisia primäärilaitteita. Toki tähänkin liittyy harvinaisia poikkeuksia kuten Gran Turismo 7, mutta ylivoimaisesti suurin osa PS4/PS5-yksinpeleistä toimii vaikka täysin ilman verkkoyhteyttä.

Sen sijaan mikä itseäni yllätti tässä tilanteessa oli se, että etäpelaus PS Portalilla ei toiminut PSN:n ollessa nurin. Puhelimen Remote Play -sovelluksella se kuitenkin onnistui.

En tiedä, miksi Portal halusi etsiä sitä etäpelaamiseen tarkoitettua konsolia ensin nimenomaan julkisesta internetistä eikä suoraan kodin lähiverkosta, kuten iOS:n RP-sovellus. Tässä on Sonylle siis petrattavaa.

Joillain ilmeisesti yhteydet jo palailleet ainakin hetkittäin
Täällä Portalkin palasi taas elävien kirjoihin. Aiemmin päivällä se näytti vain tyhjää näkymää, josta ei voinut valita yhtään mitään, ja sitä myöten koko vekotin oli käytännössä täysin käyttökelvoton.

Nyt toimii PSN ainakin meikäläisellä. Uusi nelinumeroinen koodi piti kehitellä sisäänkirjautuessa. Kai siellä joku palvelunestohyökkäys tms. sitten on ollut.

Melko heikkoa on ollut Sonyn tiedottaminen. Ei ainakaan tullut missään vastaan mitään virallisia selityksiä näiden perusjargonien lisäksi.

Ai se oli niinki vähän kun 30 päivää, muistelisin jostain syystä että 3kk, joo ne onnettomat pelit kyl muistan mitä sai.
Kaikki käyttäjät saivat 30 päivää ja jos oli plussa ollut voimassa ennen tuota katkoa, sai vielä toiset 30 päivää, eli yhteensä 60 päivää. Itseltä meni varmaan nuo PSP-pelit ihan ohitse, en muista että oisin niitä lunastanut.

Nyt toimii PSN ainakin meikäläisellä. Uusi nelinumeroinen koodi piti kehitellä sisäänkirjautuessa. Kai siellä joku palvelunestohyökkäys tms. sitten on ollut.

Melko heikkoa on ollut Sonyn tiedottaminen. Ei ainakaan tullut missään vastaan mitään virallisia selityksiä näiden perusjargonien lisäksi.

No ei mulla vaa pitänyt kehitellä yhtää mitään vaan palasi normisti onlineen, vai olitko ulos kirjautuneena? Ite en koska "sign out" pleikkarilla et ehkä se sitten vaikuttaa.

No ei mulla vaa pitänyt kehitellä yhtää mitään vaan palasi normisti onlineen, vai olitko ulos kirjautuneena? Ite en koska "sign out" pleikkarilla et ehkä se sitten vaikuttaa.
En ainakaan tietoisesti ollut kirjautunut ulos (enkä koskaan kirjaudukaan ulos). Lapset toki olivat myös "ohjaimissa" päivän ja illan aikana.

Itse näen, että jo parin päivän tai sitä useamman päivän maksamiensa palveluiden alhaallaolosta on ainakin jonkin korvauksen oikeutettu saamaan.
Samaa mieltä. Korvauksen ei tarvitse olla suuri, vaan esimerkiksi tilauksen voimassaolon pidentäminen toimimattomien päivien määrällä riittäisi. Jos katkos jää vain yhden päivän mittaiseksi, niin eipä tuolla suurta merkitystä toki ole. Mutta ihan periaatteenkin vuoksi, kun palvelusta maksetaan, kuuluu palvelu myös saada. Kaipa sopimusehdoista tosin löytyy jokin pykälä, joka kumoaa asiakkaan oikeudet hyvitykseen vikatilanteissa, joten en realistisesti odota saavani mitään korvauksia mikäli katkos jää lyhyeksi.

Asiallinen korvaus mielestäni. Jotkut ovat voineet suunnitella lauantaille moninpelisessioita kaveriporukalla jo etukäteen, ja homma mennyt sitten pieleen, kun PSN ei olekaan toiminut. Ja onhan noita monenlaisia järjestelyjä perheiden konsoleiden kanssa, joten on varmasti monien viikonloppupelaamista hankaloittanut tai estänyt jopa kokonaan. Itseäni ei haitannut, kun pelasin pleikkarilla hiljattain fyysisenä kappaleena ostamaani Black Myth: Wukongia. Ja moninpelejä hieman XSX:llä. Toki korvaus on annettava sitten kaikille, jotka ovat PSN:n maksullisesta käytöstä maksaneet, joten totta kai otan korvauksen itsekin mielellään vastaan, enkä koe minkäänlaista huonoa omaatuntoa siitä, että minäkin sen saan.

Viimeksi muokattu:
Asiallinen korvaus mielestäni. Jotkut ovat voineet suunnitella lauantaille moninpelisessioita kaveriporukalla jo etukäteen, ja homma mennyt sitten pieleen, kun PSN ei olekaan toiminut. Toki korvaus on annettava sitten kaikille, jotka ovat PSN:n maksullisesta käytöstä maksaneet, joten totta kai otan korvauksen itsekin mielellään vastaan, enkä koe minkäänlaista huonoa omaatuntoa siitä, että minäkin sen saan.
Kyllä pieni kolahdus omatunnossa sietäisi tuntua.

En mä tollasta olis halunnut kun nyt mulla loppuu plussa aina just sopivasti kun black friday tarjoukset alkaa. Toivottavasti tuo ei sitten heitä päättymispäivää sen yli.

En mä tollasta olis halunnut kun nyt mulla loppuu plussa aina just sopivasti kun black friday tarjoukset alkaa. Toivottavasti tuo ei sitten heitä päättymispäivää sen yli.
Eikö Plussaa pysty ostamaan koska tahansa lisää ja se jatkuu automaattisesti entisen tilauksen päättymisen perään?

Vai astuinko miinaan?

Ylös Bottom