Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 305 74,8%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 103 25,2%

  • Äänestäjiä yhteensä
    408
Nykykonsoleistakin Xbox One tukee tätä, joten kaiken järjen mukaan next gen laitteissa IPv6 tuki olisi?
Näinhän sitä voisi kuvitella esim. HDMI-CECistäkin, mutta silti Xbox Onet eivät sitä tue. Joten niin kauan kuin virallista tietoa ei ole, ei voi varmaksi sanoa.
 
Onnekkaat! Briteissä ei onnistu vielä mistään!

Täällä Suomessa ennakkovaraaminen on onnistunut jo viime syksystä lähtien. Tässä muistaa vielä hyvin tilanteen PS2 kohdalla vuonna 2000, kun ensimmäisestä erästä ei riittänyt läheskään kaikille, vaan iso osa sai odottaa vuoden vaihteen yli tammikuulle konsoliaan.

 
Viimeksi muokattu:
Sonyn on tarkoitus julkaista PlayStation 5 samanaikaisesti ympäri maailmaa.

Julkaisuikkuna voi tosin olla laajempi kuin pari.päivää tai -viikkoa. Tämän on historia osoittanut, kun PS3 tuli myyntiin Pohjois-Amerikassa marraskuussa ja Euroopassa vuodenvaihteen jälkeen maaliskuussa. Viimeksi eroa oli pari viikkoa PS4 kohdalla marraskuussa 2013.

Sony’s PlayStation chief Jim Ryan has stressed that the machine’s launch should be simultaneous around the globe, according to people in the company’s supply chain.

 
Bungiella ennen työskennellyt Marcus Lehto on innostunut PS5 SSD:n nopeuden tuomista eduista pelisuunnittelussa. Enää latauksia ei tarvitse piilottaa välivideoihin yms. Pelit voidaan suunnitella ilman tätä latausajan pullonkaulaa.

Marcus Lehto, the former Bungie art director behind the expansive battlefields of the original Halo, has said the PS5 SSD tech is something he’s excited about.

“It will make a huge difference,” Lehto told VGC. “It will open up the door for more expansive content that can stream a lot faster. Players won’t be waiting on load screens and we won’t have to hide loading behind cinematics and that kind of thing.

“It will just help make things a lot more seamless and fluid for the player when it comes to their experience on those consoles.

“I am really excited about that because that’s one of the things that’s really hard for us in particular right now: dealing with those old platforms. These platforms have been around for what, seven years? Developing for them is like developing for machinery in the stone age.”

 
Viimeksi muokattu:
Bungiella ennen työskennellyt Marcus Lehto on innostunut PS5 SSD:n nopeuden tuomista eduista pelisuunnittelussa. Enää latauksia ei tarvitse piilottaa välivideoihin yms. Pelit voidaan suunnitella ilman tätä latausajan pullonkaulaa.

Marcus Lehto, the former Bungie art director behind the expansive battlefields of the original Halo, has said the PS5 SSD tech is something he’s excited about.

“It will make a huge difference,” Lehto told VGC. “It will open up the door for more expansive content that can stream a lot faster. Players won’t be waiting on load screens and we won’t have to hide loading behind cinematics and that kind of thing.

“It will just help make things a lot more seamless and fluid for the player when it comes to their experience on those consoles.

“I am really excited about that because that’s one of the things that’s really hard for us in particular right now: dealing with those old platforms. These platforms have been around for what, seven years? Developing for them is like developing for machinery in the stone age.”

Minkähän takia tuo uutinen on otsikoitu niin että puhuisi pelkästään PS5:stä..? Tässä alkuperäinen haastis jossa Marcus Lehto puhuu siis ihan yleisesti molempien tulevien konsolien SSD-levyjen tuomista eduista.

Marcus Lehto, the co-creator of Halo, currently has the unique experience of having to complete his next game universe from home.
 
Minkähän takia tuo uutinen on otsikoitu niin että puhuisi pelkästään PS5:stä..? Tässä alkuperäinen haastis jossa Marcus Lehto puhuu siis ihan yleisesti molempien tulevien konsolien SSD-levyjen tuomista eduista.

Marcus Lehto, the co-creator of Halo, currently has the unique experience of having to complete his next game universe from home.
Omituista clickbaittailua kyllä. Toki pleikan SSD:llä nuo haastateltavan mainitsemat ominaisuudet korostuvat vielä enemmän, mutta heikkoa journalismia silti tuolla tapaa hakea uudet klikkaukset samasta aiheesta pistämällä otsikkoon PS5.
 
Omituista clickbaittailua kyllä. Toki pleikan SSD:llä nuo haastateltavan mainitsemat ominaisuudet korostuvat vielä enemmän, mutta heikkoa journalismia silti tuolla tapaa hakea uudet klikkaukset samasta aiheesta pistämällä otsikkoon PS5.
Varsinkin kun molemmat jutut on julkaistu samalla sivustolla :D Noh, ei se mitään. Pisti vain silmään kun redditissä oltiin ihmetelty samaa.
 
Varsinkin kun molemmat jutut on julkaistu samalla sivustolla :D Noh, ei se mitään. Pisti vain silmään kun redditissä oltiin ihmetelty samaa.

Supernopea SSD tulee olemaan PS5 keskeisimpiä ominaisuuksia, joka samalla erottaa sen kilpailijoistaan. Ei ole lainkaan ihmeellistä jos asiaa tuodaan esille tälle lukijakunnalle. Pelintekijät kehuvat kilpaa.
 
Supernopea SSD tulee olemaan PS5 keskeisimpiä ominaisuuksia, joka samalla erottaa sen kilpailijoistaan. Ei ole lainkaan ihmeellistä jos asiaa tuodaan esille tälle lukijakunnalle. Pelintekijät kehuvat kilpaa.
Tottakai tuota tuodaan esille, kun kilpailija vetää melkein kaikissa muissa teknisissä asioissa pidemmän korren, ei ole muuta jolla "keulia".

Mielestäni täysin väärä tapa, toisivat niitä pelejä näytille ja sitä kautta jäisi tekninen puoli vähemmälle. Nyt tuo SSD:n korostaminen näyttää omaan silmään aika rämpimiselle. Kun jäätiin teknisellä puolella kilpailijalle, niin pitäisi käyttää voimavarat muihin asioihin.
 
Nyt tuo SSD:n korostaminen näyttää omaan silmään aika rämpimiselle.

Ollut tapetilla kaiken aikaa, jo sieltä vuoden takaisesta Wiredin haastattelusta lähtien.

At the moment, Sony won’t cop to exact details about the SSD—who makes it, whether it utilizes the new PCIe 4.0 standard—but Cerny claims that it has a raw bandwidth higher than any SSD available for PCs. That’s not all. “The raw read speed is important,“ Cerny says, “but so are the details of the I/O [input-output] mechanisms and the software stack that we put on top of them.

 
Ollut tapetilla kaiken aikaa, jo sieltä vuoden takaisesta Wiredin haastattelusta lähtien.
Erona nykyhetkeen on se, että tuossa artikkelissa puhuivat vielä muustakin kuin SSD:stä.

Odotan kyllä mielenkiinnolla miten paljon nimenomaan PS5:n SSD on gamechanger. SSD itsessään on iso loikkaus eteenpäin, mutta missä menee se raja kun käytännössä ero tulee selvästi esille "normaalin" SSD:n ja PS5:n välillä. Jos veikata pitäisi, niin vaikea on saada esille, koska luultavasti vain 1st partyt ulosmittaa tuon ominaisuuden.
 
Ylös Bottom