Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Jos nyt tästä VR hommasta tehdään juttu muun kehityksen kustannuksella ja Microsoft tajuaa olla tekemättä mitään Nitcheä niin ennustan Sonyn häviävän seuraavan sukupolven konsolisodan.

Aamen. Johan se nähtiin vuonna 2013, kuinka paljon ihmiset tykkäsivät XOnen kylkeen väkisin tungetusta ja pakotetusta Kinectistä.
 
Jos nyt tästä VR hommasta tehdään juttu muun kehityksen kustannuksella ja Microsoft tajuaa olla tekemättä mitään Nitcheä niin ennustan Sonyn häviävän seuraavan sukupolven konsolisodan.

Sony on tehnyt VR:ää koko ajan ja on yhä konsoleiden ylivoimainen markkinaykkönen. Seuraavassa vaiheessa saisivat naittaa nämä yhteen entistä selvemmin, esimerkiksi julkaisemalla bundlatun paketin PSVR2+PS5. Siihen kaikki tarpeellinen mukaan ja killeripeli. Hinta tuskin olisi PS3:n julkaisuhintaa korkeampi.

Sony ei ole yksin liikkeellä VR:n kanssa, joten virtuaalitodellisuus pysyy taatusti otsikoissa laajalla rintamalla.
 
Sony on tehnyt VR:ää koko ajan ja on yhä konsoleiden ylivoimainen markkinaykkönen. Seuraavassa vaiheessa saisivat naittaa nämä yhteen entistä selvemmin, esimerkiksi julkaisemalla bundlatun paketin PSVR2+PS5. Siihen kaikki tarpeellinen mukaan ja killeripeli. Hinta tuskin olisi PS3:n julkaisuhintaa korkeampi.

Sony ei ole yksin liikkeellä VR:n kanssa, joten virtuaalitodellisuus pysyy taatusti otsikoissa laajalla rintamalla.

En näe syytä miksi pitäisi erityisemmin bundlata yhteen, ihan eri suunnalla molemmat laitteet. Kukaan ei tule pelkästään VR pelejä pelaamaan kun monia ongelmia ei saada lähitulevaisuudessa ratkaistua. Pakkobundlauksessa tulee vaan kinectin kohtalo.. iso osa porukasta ei tee laitteella mitään ja käytetyn markkinat likipitäen 0 (siis oletetun ps5 + vr bundlen vr laitteella)

Ison alueen vapaan liikkumisen VR+AR voisi olla se isompi kehitysaskel.. menisi holodeck suuntaan. Se taas jotenkin suuntautuu olohuoneesta pois..
 
Ison alueen vapaan liikkumisen VR+AR voisi olla se isompi kehitysaskel.. menisi holodeck suuntaan. Se taas jotenkin suuntautuu olohuoneesta pois..
Johan tämä on jo ratkaistu, kun näitä "langattomia" VR-laitteita on alettu puskea markkinoille. En näe miksei tätä voisi suunnata myös "olohuonepelaamiseen". Kaikille se ei tietenkään sovellu (kuten ei soveltunut liiketunnistuspelaaminenkaan tilanpuutteen vuoksi), mutta *joillekin* tämä kävisi.

Pakkobundlausta tuskin tapahtuisi, mutta ymmärrän kyllä, että osa pelaajista VR:llä pelaisin mielellään. Itsellä kyseinen menisi silti todella paljon ohi-sektorin.
 
Sony on tehnyt VR:ää koko ajan ja on yhä konsoleiden ylivoimainen markkinaykkönen. Seuraavassa vaiheessa saisivat naittaa nämä yhteen entistä selvemmin, esimerkiksi julkaisemalla bundlatun paketin PSVR2+PS5. Siihen kaikki tarpeellinen mukaan ja killeripeli. Hinta tuskin olisi PS3:n julkaisuhintaa korkeampi.

Sony ei ole yksin liikkeellä VR:n kanssa, joten virtuaalitodellisuus pysyy taatusti otsikoissa laajalla rintamalla.

Tulee vain kalliimmaksi tommoset bundlet ja jää kauppoihin ku porukka ostaa xboxia. Mikkis oppi kineckistä jo läksynsä
 
Tulee vain kalliimmaksi tommoset bundlet ja jää kauppoihin

Sony voi näiden kohdalla tehdä samat kuin viimeksi, eli PSVR2 myyntiin syksyllä ja PS5 marras- joulukuussa. Muutaman kuukauden väli.

Spekulaatiot PSVR2 kohdalla kiihtyvät. Sonyn osin omistamalta näyttövalmistajalta on tulossa 1001ppi (pistettä tuumassa) ruutu, kun nykyisessä PSVR:ssä on 368ppi.

Screen manufacturer Japan Display (JDI), of which Sony is a member, has built a new VR-ready screen offering 1,001 pixels per inch.

For context, the current PlayStation Vue model has a 368ppi display. The new 3.25-inch LCD also beats the HTC Vive Pro (615ppi), HTC Vive (448ppi) and Oculus Rift (461ppi).

The joint venture between Hitachi, Sony and Toshiba announced its 3.25-inch screen that’ll be available to ship to manufactures by the end of March 2019.

Lähde: https://www.trustedreviews.com/news/psvr-2-release-date-specs-3472947
 
Sony voi näiden kohdalla tehdä samat kuin viimeksi, eli PSVR2 myyntiin syksyllä ja PS5 marras- joulukuussa. Muutaman kuukauden väli.
Mielestäni tämä olisi se fiksuin veto. Omalla kohdalla olisi vaikea kuvitella, että raaskisin ostaa kertaheitolla sekä uuden sukupolven konsolin että uuden sukupolven VR-kypärän.

Kinect vertauksia en pysty sisäistämään* saati sitä, että panostus VR-pelaamiseen olisi rutonomainen vitsaus jonka myötä PS5 olisi myyntien osalta pettymys/jäisi jälkeen kilpailevista konsoleista. Sony on panostanut VR-pelaamiseen jo muutaman vuoden ajan, mikä on näkynyt ns. perinteisten (TV:n kautta pelattavien) indiepelien määrän vähentymisenä. Konsolisukupolven alussa PS4:lle julkaistiin varsin vaikuttava määrä pienemmän budjetin pelejä (Transistor, LucasArtsin/Tim Schaferin seikkailupelit jne.) joita ei julkaistu Xbox Onelle ja Wii U:lle. Nykyään tilanne on toisenlainen ja PS4:n tulevat indieyksinoikeuspelit voi aika lailla laskea yhden käden sormilla. Vastavuoroisesti Xbox Onelle ja eritoten Switchile on julkaistu/julkistettu liuta pienten studioiden yksinoikeuspelejä. Tästä huolimatta PS4 on myynyt erinomaisesti ja myyntien osalta kasvattanut eroa Microsoftin kotikonsoliin, joka ei mahdollista VR-pelaamista.

*Toki VR-kypärän pakkonaittaminen olisi aivan järkyttävän typerä veto, mutta Nisupulla ei näin koskaan edes ehdottanut.
 
Tästä huolimatta PS4 on myynyt erinomaisesti ja myyntien osalta kasvattanut eroa Microsoftin kotikonsoliin, joka ei mahdollista VR-pelaamista.

Tää nyt ei mistään VRstä johdu vaan erinomaisista eksluista. Ja siitä, että pleikka sai alussa hyvän momentin päälle. Porukka ostaa sen konsolin mikä kavereillakin on.

VR panostaminen on ku potkis kuollutta hevosta. Tekniikka ei ole lähimainkaan sillä tasolla, että lasit pystyttäis tekeen miellyttäviksi. Eli niiden pitäis olla yhtä pienet kuin elokuvateattereiden 3d-lasit ja sopia silti maagisesti myös niille, joilla on silmälasit.
 
VR panostaminen on ku potkis kuollutta hevosta. Tekniikka ei ole lähimainkaan sillä tasolla, että lasit pystyttäis tekeen miellyttäviksi.

Tässä nyt paistaa enemmän asenne kuin se missä mennään. Laseja on myyty yli 3,000,000 kpl. Sieltä on tullut erinomaisia VR pelejä, joista kaksi kovaa killeriä tänä syksynä (Firewall & Astro Bot). Silmälasit mahtuvat hyvin nykyisen mallin sisään, kokemusta on sadoista tunneista VR-pelaamista.

Kehitys kulkee ja siellä jossain janan toisessa päässä meillä on ne ihmelasit ilman piuhoja ja otsapantaa.
 
Tää nyt ei mistään VRstä johdu vaan erinomaisista eksluista.
En väittänyt, että RIGS ja kumppanit olisivat #1 tekijä, kun pohditaan PS4:n hyvää menekkiä.

Kommentillani halusin välittää sen viestin, että:
a) Sony jo nykyisellään panostaa VR-pelaamiseen ja
b) PS4 myy edelleen erinomaisesti, vaikka osa resursseista on kohdistettu VR-peleihin.

En näe syytä, miksi panostus VR-pelaamiseen vuonna 2020 olisi yhtäkkiä äärimmäisen negatiivinen asia, jonka johdosta tämä heikentäisi PS5:n asemaa markkinoilla.

Mitä tulee Sonyn erinomaisiin eksluihin. Onko meillä syytä epäillä, että Naughty Dog, Sony Santa Monica, Guerrilla Games ym. merkittävät 1st party studiot ovat jatkossa kehittämässä VR-pelejä PS5:lle? Viime kuukausina ResetEran puolella on keskusteltu Sonyn sisäisten studioiden avoimista työpaikoista ja näiden pohjalta em. studiot edelleen keskittyvät perinteisten pelien kehittämiseen. Toisin sanoen viime vuosien erinomaiset yksinoikeuspelit saavat jatkoa tulevalla sukupolvella eikä sieltä ole tulossa muutaman tunnin God of War VR-kävelysimulaattoria tai Horizon: Zero Dawn VR-raideräiskintää PS5:lle.
 
Tässä nyt paistaa enemmän asenne kuin se missä mennään. Laseja on myyty yli 3,000,000 kpl. Sieltä on tullut erinomaisia VR pelejä, joista kaksi kovaa killeriä tänä syksynä (Firewall & Astro Bot). Silmälasit mahtuvat hyvin nykyisen mallin sisään, kokemusta on sadoista tunneista VR-pelaamista.

Kehitys kulkee ja siellä jossain janan toisessa päässä meillä on ne ihmelasit ilman piuhoja ja otsapantaa.

Eli kun konsoleita on myyty noin 82miljoonaa niin noin 3-4% on noi lasit. Ei ihan vakuuta.
 
Kannattaa verrata myös siihen, että konsoli on ollut markkinoilla hieman pidempään kuin VR-lasit
Lisäksi on hyvä pitää mielessä kyseisen lisälaitteen julkaisuhinta ($399) ja verrata tätä konsolien hintoihin (Slim: $299, Pro: $399).
 
Eli kun konsoleita on myyty noin 82miljoonaa niin noin 3-4% on noi lasit. Ei ihan vakuuta.
Mistä tarkkaan ottaen pitäisi vakuuttaa? Miten tuo prosenttilukema liittyy PS5:een? En oikein nyt saa kiinni villevainon pointista.
 
Kannattaa verrata myös siihen, että konsoli on ollut markkinoilla hieman pidempään kuin VR-lasit

Ei ne sisällöntuottajat sitä kattele ku miettii kannattaako tuolle parille prosentille tehdä sisältöä.

Lisäksi on hyvä pitää mielessä kyseisen lisälaitteen julkaisuhinta ($399) ja verrata tätä konsolien hintoihin (Slim: $299, Pro: $399).

Aivan. Se on todella kallis. Ei oikein vastinetta rahoille.

Mistä tarkkaan ottaen pitäisi vakuuttaa? Miten tuo prosenttilukema liittyy PS5:een? En oikein nyt saa kiinni villevainon pointista.

Jos ps5 ostajista alle 5% innostuu hommaan nuo lasit niin sisältöäkään ei tarvi odottaa tään enempää.


Muna vai kana ongelma.


Jos PS5 tehdään ja markkinoidaan VR-koneena. Massat ei ole noiden myyntilukujen valossa oikein kiinnostunut. Se on vähän sama kuin MS teki xBox onen kans. Otti harha-askeleen kineckin ja muun viihdekäytön kans, sen sijaan että olis kaupannu pelejä pelaajille.

Siis tää on mun pelko. Toivottavasti ei toteudu. Vaan PS5 on julmetun hyvä pelikone peruspeleillekkin.
 
Viimeksi muokattu:
Sit jos ps5 kehityksestä on jääny jotai puolitiehen VR hommien takia ja MS keskittyy tekeen paremman konsolin. Siis toivottavasti näin ei käy.
Jäikö PS4:n kehitys mielestäsi puolitiehen?

Kysyn tätä sen takia, koska Project Morpheus/PSVR on ollut kehityksessä vuodesta 2011 lähtien.
 
Siis tää on mun pelko. Toivottavasti ei toteudu. Vaan PS5 on julmetun hyvä pelikone peruspeleillekkin.

Minun pelkoni taas on se, ettei konsolisukupolvi erotu tarpeeksi edellisestä.

Olen täysin lovet VR:ään, joka tarjoaa uuden tuntemattoman pelikentän niin tekijöille kuin suorittajille. Tällaista uutta ideaa tarvitaan, innostamaan kurottamaan taas uuteen. Saman vanhan toistaminen näivettää.

Huhut Sonyn uusista patenteista VR:ään lupaavat hyvää. Ei jäädä pelkästään tehopäivitykseksi seuraavalla kierroksella.
 
Ylös Bottom