Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation 5

Kumman PlayStation 5 -version aiot hankkia?

  • Perinteisen, tarvitsen sen levyn

    Äänet: 300 74,6%
  • Digital Edition, pelit ykkösinä ja nollina

    Äänet: 102 25,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    402
Juju piileekin siis tallennusten siirtämisessä. Näillä pääsen eteenpäin, kiitos!
Ja jotta ei olisi niin helppoa, joissain peleissä (esim. Gran Turismo 7) tallennus on pelin omilla palvelimilla. Silloin ei tarvitse itse mitään siirtää, vaan kaikki hoituu kuin itsestään.

Ja nyt kun GT7:n mainitsin, niin tajusin sen olevan poikkeus myös siihen sääntöön, että PS5-versiolla ansaittua Trophya ei saa PS4-versioon. Jos GT7:n PS5-versiolla saa Trophyn (jota ei ole PS4-versiossa saanut), PS4-version käynnistämällä tuon erikoisen tallennussysteemin takia sama pytty kilahtaa auki myös PS4:llä.

Jospa seuraavassa sukupolvessa Sony saisi nämä asiat hoidettua suoraviivaisemmin… Vaikka onhan niissä tuplaplatinoissa omat puolensa.
 
Ja jotta ei olisi niin helppoa, joissain peleissä (esim. Gran Turismo 7) tallennus on pelin omilla palvelimilla. Silloin ei tarvitse itse mitään siirtää, vaan kaikki hoituu kuin itsestään.

Ja nyt kun GT7:n mainitsin, niin tajusin sen olevan poikkeus myös siihen sääntöön, että PS5-versiolla ansaittua Trophya ei saa PS4-versioon. Jos GT7:n PS5-versiolla saa Trophyn (jota ei ole PS4-versiossa saanut), PS4-version käynnistämällä tuon erikoisen tallennussysteemin takia sama pytty kilahtaa auki myös PS4:llä.

Jospa seuraavassa sukupolvessa Sony saisi nämä asiat hoidettua suoraviivaisemmin… Vaikka onhan niissä tuplaplatinoissa omat puolensa.
Joo, lisähuomiona tuohon että alkuun tuo ei toiminut ihan kaikilla pytyillä, mutta päivitys sitten korjasi asiaa. Olin platinoinut PS5:llä tuon ja sitten kaverin kanssa pelattiin niin että itse pelasin ps4:llä niin rupesi kilahtelemaan ekalla kerralla, muttei kaikkia. Osan tein uudestaan mutta loput sitten tuli pävityksen jälkeen ding ding.
 
Ja jotta ei olisi niin helppoa, joissain peleissä (esim. Gran Turismo 7) tallennus on pelin omilla palvelimilla. Silloin ei tarvitse itse mitään siirtää, vaan kaikki hoituu kuin itsestään.

Ja nyt kun GT7:n mainitsin, niin tajusin sen olevan poikkeus myös siihen sääntöön, että PS5-versiolla ansaittua Trophya ei saa PS4-versioon. Jos GT7:n PS5-versiolla saa Trophyn (jota ei ole PS4-versiossa saanut), PS4-version käynnistämällä tuon erikoisen tallennussysteemin takia sama pytty kilahtaa auki myös PS4:llä.

Jospa seuraavassa sukupolvessa Sony saisi nämä asiat hoidettua suoraviivaisemmin… Vaikka onhan niissä tuplaplatinoissa omat puolensa.

Tämähän on trophyhunterien märkä päiväuni, internetissä on oikee pitkä lista mistä peleistä saa tuplaplatinat. Ite en ole tota urakalla tehnyt paitsi ne pelit mitkä oikeesti olen halunnut myös ps5 versiona ja sattumoisin ollut jo platina ps4 versiosta, kuten nyt esim GOT, NMS, ym. Toki olen sit käynyt nappaa platinat niistä joihin on tullut ps5 versiot kuten resident evilit.
 
Ja jotta ei olisi niin helppoa, joissain peleissä (esim. Gran Turismo 7) tallennus on pelin omilla palvelimilla. Silloin ei tarvitse itse mitään siirtää, vaan kaikki hoituu kuin itsestään.

Ja nyt kun GT7:n mainitsin, niin tajusin sen olevan poikkeus myös siihen sääntöön, että PS5-versiolla ansaittua Trophya ei saa PS4-versioon. Jos GT7:n PS5-versiolla saa Trophyn (jota ei ole PS4-versiossa saanut), PS4-version käynnistämällä tuon erikoisen tallennussysteemin takia sama pytty kilahtaa auki myös PS4:llä.

Jospa seuraavassa sukupolvessa Sony saisi nämä asiat hoidettua suoraviivaisemmin… Vaikka onhan niissä tuplaplatinoissa omat puolensa.
Outriders on muuten myös tälläinen peli. Siitä pelasin platinan PS5:llä ja sen jälkeen PS4 version käynnistämällä sai trophyt myös siinä.
 
No mikä nyt on elinkaarensa loppupuoli, vielä semmoset 3-4 vuotta ja sen jälkeen kun uudet konsolit tulee nii roikotellaan vielä mukana kuten aina edellisen sukupolven konsoleita 3 vuotta niin en nyt tiie onko nyt niinkää elinkaarensa loppu. :D
 
No mikä nyt on elinkaarensa loppupuoli, vielä semmoset 3-4 vuotta ja sen jälkeen kun uudet konsolit tulee nii roikotellaan vielä mukana kuten aina edellisen sukupolven konsoleita 3 vuotta niin en nyt tiie onko nyt niinkää elinkaarensa loppu. :D
Juuri näin, jos normisykli pitää, niin 2027 loppuvuodesta ilmestyy ps6.
 
Olihan se nyt niin, että jos konsolista poistaa pelin, pelin poistaminen ei poista itse peliin liittyviä tallennuksia? Eli kun joskus taas pelin lataa ja asentaa uudelleen, voi peliä jatkaa siitä mihin on jäänyt?
 
Olihan se nyt niin, että jos konsolista poistaa pelin, pelin poistaminen ei poista itse peliin liittyviä tallennuksia? Eli kun joskus taas pelin lataa ja asentaa uudelleen, voi peliä jatkaa siitä mihin on jäänyt?
Kyllä on joo. Tallennustilan hallinnan alla on eritelty pelien asennukset ja tallennukset. Jos vain asennuksen poistaa, niin tallennuksille ei tapahdu mitään ja uudelleen asennuksen jälkeen voi jatkaa suoraan siitä, mihin jäi.
 
Olihan se nyt niin, että jos konsolista poistaa pelin, pelin poistaminen ei poista itse peliin liittyviä tallennuksia? Eli kun joskus taas pelin lataa ja asentaa uudelleen, voi peliä jatkaa siitä mihin on jäänyt?
Tämä on itseänikin välillä mietityttänyt kun jonkun ikuvanhan pelin lataa uudelleen niin ei löydy mitään tallennuksia. Sitten taas toisella pelillä löytyy?
Liekö jotain tekemistä sillä että on ensin pelattu PS4 versiota ja sitten parin vuoden päästä aloitettu sama peli PS5 versiolla tms, en ole yhtään edes miettinyt mitään patternia tuohon mutta pari kertaa on käynyt niin että alusta on saanut aloittaa uudestaan jonkun vanhan pelin
 
PSN-tunnukset tukevat nyt myös ns. todennusavainta eli passkeytä. Lisätietoja löytyy lähdelinkistä sekä Pleikkarin omista ohjeista.

Passkeyn kanssa kirjautuminen on periaatteessa entistäkin helpompaa, koska salasanaa ei tarvita lainkaan. Toisaalta se myös estää salasanan joutumisen vääriin käsiin, koska perinteistä salasanaa ei enää ole olemassakaan. Samalla poistuu myös tarve käyttää kaksivaiheisen varmistuksen vaihtuvaa koodia.

Update! Passkeyn käyttöönoton jälkeen Store-ostoksia ei valitettavasti voi enää vahvistaa salasanalla, joten jos pelkää esim. lasten tekevän vahingossa ostoksia PSN-tunnuksellasi, kannattaa ehkä pysyä perinteisessä kaksivaiheisessa varmistuksessa. Toivottavasti tulevaisuudessa Sony keksii jonkin tavan, jossa PSN-lompakkoa vinguttaessa täytyy jonkinlainen todennus antaa.

Lähde: PlayStation
 
Viimeksi muokattu:
Toi on kyl outoo että psn storessa voit vaa ostaa ilman et kysytää mitään varmistusta, kun nykyään jokapaikassa kysytään niitä pankkitunnuksia. Eipä se siis mua haittaa ku täs ei kukaa muu pleikkaria käytä mut kuitenkin.
 
Toi on kyl outoo että psn storessa voit vaa ostaa ilman et kysytää mitään varmistusta, kun nykyään jokapaikassa kysytään niitä pankkitunnuksia. Eipä se siis mua haittaa ku täs ei kukaa muu pleikkaria käytä mut kuitenkin.
En tiedä millä logiikalla tuo toimii, välillä kyllä joutuu pankkitunnukset Storessakin syöttämään ja taas välillä ei.
 
Taitaa riippua pankista. Nordealla kysyi aina välillä, mutta vaihdoin S-pankin kortin pleikkakauppaan niin se on kysynyt vahvistusta joka ostolla.
 
Niin kauan kun minä olen elämäni aikana PSN storea käyttänyt, lisännyt lompakkoon rahaa/ostanut ei ole kertaakaa vielä kysynyt pankkitunnuksia (nordea mulla). Switchillä tuli kyllä joskus vuos tai pari sitten että kun lisää rahaa lompakkoon niin kysyy pankkitunnuksia mut ei enää sen jälkeen kun rahat on sielä ja tekee ostoksia.
 
Moro.
Tietojen siirto uuteen konsoliin...
Pääprofiili (plus) siirtyy kai kaikki pilvestä? Siis pelitallennukset ym?

Miten kakkosprofiilin tallennukset?
Pitikö siirtää tikulle? Mistä se tehtiin?
 
Ylös Bottom