Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Playstation Home - Mun koti ei oo täällä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blaster-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Playstation Home

Home täyttää pian vuoden verran, ja sen kunniaksi kaikki halukkaat saavat huomenna ilmaisen Tree House -kämpän. Kyseinen mesta on tarjolla vain kahden viikon ajan, joten älkää jättäkö lunastamista viime tippaan. :)
 
Vastaus: Playstation Home

Pitääkö tuo kämppä käydä lunastamassa sieltä ostoskeskuksen "kiinteistönvälityksestä"?
Luulen näin. Ostarien kaupoista suurin osa ilmaiskamoista haetaan. (Niissä kannattaa välillä vierailla, sillä joukkoon saattaa olla tulla ilmaistauhkaa ilman erillisiä ilmoituksia.)
 
Vastaus: Playstation Home

Luulen näin. Ostarien kaupoista suurin osa ilmaiskamoista haetaan. (Niissä kannattaa välillä vierailla, sillä joukkoon saattaa olla tulla ilmaistauhkaa ilman erillisiä ilmoituksia.)

OMGGGGGGGGG! Vähän siistiä. :D

EDIT: Väärä lainaus. No ihan sama...
 
Vastaus: Playstation Home

Kerran (joskus 2-3kk sitten) eräs ulkomaalainen kaverilistaltani invisi minut hänen kämppäänsä ja siellä oli melkein koko kämppä täynnä ja huomasin erään erikoisen jutun, että siellä oli kaijuttimet ja joku DJ nurkkaus ja musiikki soi siellä. Ihmettelen, että miten hän on saanut nuo? Osaisiko joku selittää tuon?

Ja kysymykseni on, että onko Homeen lähiaikoina tai edes koskaan tulossa mitään TV:tä tai radiota, joilla voisi esim. kuunnella musiikkia omassa kämpässä tai katsoa videoita?
 
Vastaus: Playstation Home

Öh, unohdin koko tuon Tree House -tarjouksen. Parasta mennä nyt vielä kun muistaa, niin lunastamaan se kämppä itelle. Ei oo tullukkaan Homessa käytyä taas pitkään aikaan, niin saa nähdä mitä päivityksiä sitä pitää latailla ennen sisään pääsyä...
 
Vastaus: Playstation Home

Toimiiko Home teillä? minulla jumittaa aina tuohon warning! -tekstiin :confused:
vanha 60 @320gb malli kyseessä.
 
Vastaus: Playstation Home

Kokeilin pari kertaa ilman tulosta. Joko ne nyt on tämän(kin) särkeneet. :(
 
Vastaus: Playstation Home

Tänään pitäisi Homeen tulla oma alueensa Gravity Crashille sekä Audille. Vaatteita ja huonekaluja LittleBigPlanet-teemalla sekä pelin launchista Homesta käsin vielä jotain bonusta siihen päälle. SingStarin vippi-huone on saanut myös uuden ilmeen.

4190499132_65d9480d5b.jpg


Lähde: Giant PS Home Update – Audi, Gravity Crash, LittleBigPlanet & More! – PlayStation.Blog.Europe
 
Vastaus: Playstation Home

Olen tässä tänään yrittänyt uutena ps3:n omistajana tehdä lähempää tuttavuutta homen kanssa, mutta ei tässä pääse puusta pitkälle. :(

Ihan älytön juttu (ainakin henkilöiden, joilla on käytössä 1Mbit/s netti, kannalta) on se ettei homen asennuspaketissa ollut mukana mitään alueita. Nyt kun yrittää mennä keskusaukiolta vaikka vaatekauppaan, niin pitää joka välissä odottaa 10min että uudet tilat ehtivät latautua netistä... Onneksi taustalataus on keksitty, muttei se paljoa pelasta.
Tämän lisäksi vielä puolen tunnin päästäkin osasta hahmoja näkyy edelleen vain ääriviivat.

Puolen tunnin jälkeen koko home ei jaksanut enää pahemmin kiinnostaa (keskusaukio kaikkine italialaisineen tuli hyvinkin tutuksi). Jätin kuitenkin kymmenkunta tilaa lataamaan jos vaikka jaksais sinne joku päivä palata tutkiskelemaan. Olisivat voineet valikkoon laittaa edes "download all" vaihtoehdon...
 
Vastaus: Playstation Home

Olen tässä tänään yrittänyt uutena ps3:n omistajana tehdä lähempää tuttavuutta homen kanssa, mutta ei tässä pääse puusta pitkälle. :(

Ihan älytön juttu (ainakin henkilöiden, joilla on käytössä 1Mbit/s netti, kannalta) on se ettei homen asennuspaketissa ollut mukana mitään alueita.

Alueet muuttuvat ja päivittyvät aika-ajoin, joten niitä ei ole järkevää leipoa mukaan asennuspakettiin, koska silloin myös se pitäisi aina päivittää kun jokin yksittäinen alue muuttuu.

Alueet pitää kuitenkin ladata vain kerran, joten jatkuva vaiva tuo latailu ei ole. Alueen päivittyessä pitää se ladata uudestaan, mutta perusalueet (aukio, ostoskeskus, leffateatteri, keilahalli jne.) eivät päivity kovikaan usein, eikä kerran ladatut erikoisalueetkaan esim. pelien omat alueet. Jos käyt kaikki alueet läpi ja laitat taustalataukseen, saat tuon "download all" efektin, joskin hieman kiertotietä. Alueiden koot vaihtelevat n. 15-30 megatavun välillä

Avatatien lataus kestää välillä ärsyttävän kauan nopeallakin yhteydellä.
 
Vastaus: Playstation Home

Alueet muuttuvat ja päivittyvät aika-ajoin, joten niitä ei ole järkevää leipoa mukaan asennuspakettiin, koska silloin myös se pitäisi aina päivittää kun jokin yksittäinen alue muuttuu.

Alueet pitää kuitenkin ladata vain kerran, joten jatkuva vaiva tuo latailu ei ole. Alueen päivittyessä pitää se ladata uudestaan, mutta perusalueet (aukio, ostoskeskus, leffateatteri, keilahalli jne.) eivät päivity kovikaan usein, eikä kerran ladatut erikoisalueetkaan esim. pelien omat alueet. Jos käyt kaikki alueet läpi ja laitat taustalataukseen, saat tuon "download all" efektin, joskin hieman kiertotietä. Alueiden koot vaihtelevat n. 15-30 megatavun välillä

Avatatien lataus kestää välillä ärsyttävän kauan nopeallakin yhteydellä.

Kiitokset vinkistä. Tosin noita alueita keräsinkin taustalle latailemaan ja toivoin että ne sieltä valmiina löytyisivät seuraavalla kerralla. Ainoa puute tuossa vain on se, että osasta tiloista löytyy taas lisää kaikkea ladattavaa (pelejä, lisää huoneita tms.) joten noita latauksia ei saa millään hoidettua kerralla.
 
Vastaus: Playstation Home

Tänään tulossa ilmeisesti vuoden ensimmäinen päivitys Playstation Homeen.

Mukana mm. uusi henkilökohtainen tila, hintaan 4.99 €. Miljöö klassisesta brittipubista, tikkatauluineen. Siitä vaan kavereiden kanssa perinteistä pubitikkaa, jossa katsojat heittäjän takana ovat myös vaarassa :D

<poistin hotlinkatut kuvat, koska ne ei toimineet // TT-2k>

Lähde: PlayStation Home London Pub, Complete with Darts Board - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Playstation Home

Koskas tuo uusi kämppä tulee myyntiin? Ja onkos kukaan muuten saanut tuota Audi kämppää itselleen? Itse eilen juuri voitin tuon kämpän ja huonekalut ja on kyllä hieno kämpää ilmaiseksi. Nyt minulla taitaakin olla Homessa jo melkein 10 kämppää voisi tuon pubin ostaa, kun tulee.
 
Vastaus: Playstation Home

Koskas tuo uusi kämppä tulee myyntiin? Ja onkos kukaan muuten saanut tuota Audi kämppää itselleen? Itse eilen juuri voitin tuon kämpän ja huonekalut ja on kyllä hieno kämpää ilmaiseksi. Nyt minulla taitaakin olla Homessa jo melkein 10 kämppää voisi tuon pubin ostaa, kun tulee.

Tuollahan tuo jo oli..

Ite oottelen tuota Waterfall Terancea missä mm. kalastusmahdollisuus :)

EDIT: Itseasiassa eipä ole enää. Päivällä vielä oli mutta vähän aikaa sitten hävisi Estaten valikoimista. Jospa tuo vielä tulisi tälle päivälle takaisin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Playstation Home

Tulevien Home-alueiden aikatauluista on taas hieman tietoa. Samalla tosin selviää, että jo Homen ensimmäisissä videoissa nähtyä Warhawk-alueetta ei Eurooppaan ole näillä näkymin tulossa koskaan.
Assassin’s Creed 2 – it’s coming soon.
Warhawk space – will not be released, as we can’t localise it.
Siren – coming soon.
Namco – we’re awaiting updates from Namco.
LocoRoco – was intended for January, now planned for February.
Pixeljunk – very soon.
Paris, Waterfall – under consideration
Kannattaa myös tutustua Homessa pyörivään Heavy Rain: Evidence Analysis -minipeliin.

Lähde: PS.Blog
 
Vastaus: Playstation Home

Kiva ylläri taas Tekken 6:n kohdalla, kun tuli ilmotus että olin saanut jonkun "Home Rewardin", kun suoritin jotain tehtävää pelissä (tms. - en muista). :) Eli saa varmaan jotain ilmasia vaatteita ym. Tekkeniä pelaamalla. Tää ominaisuushan löytyi jo esim. Street Fighter IV.stäköhä se oli(?)... Sais tulla moniin muihinki peleihi. Esim. platinan saaneet voisivat saada jonkun Tekken 6 -huonekalun. Kröhöm. :D

Millonhan tulee edes ne trophytkin sinne Homeen..?

Jep, minäkin unlockasin jonkin "home rewardin". Olisi vain kiva tietää minkä, osaisiko joku kertoa minkä ja mistä sen löytää?

Piti kuitenkin käydä katsastamassa tuo Home. Vähän epäselväksi minulle jää kaiken tarkoitus. "Virtuaalimaailmana" nuo mestat ovat ihan siistin näköisiä, mutta se funktionaalisuus minua askarruttaa. Mikä on Homen idea noin loppuviimein? Miksi käyttää sitä keskustelualueena kun irc-toimii tässä pleikan vieressä PC:llä ihan hyvin ja kirjoittaminen näppikseltä on paljon helpompaa kuin pleikan padilla.

En myöskään tiedä kun en ole kokeillut, ovatko kaikki paikat auki sitten kavereilleni jos sellaisia sattuisin kutsumaan homeen. Esim. ostin porvarina itselleni tuon evil genius lairin oleskelutilaksi mutta onko se pelkästään minulle vai saanko kutsuttua sinne kavereitani jotka kyseistä mestaa eivät ole ostaneet? Jos näin olisi, on koko tilan idea aika koetuksella. Ei elävässä elämässäkään tarvitse ystävieni ostaa asuntoani ennenkuin heidät kylään kutsun.
Toinen asia on se, ettei sinne tunnu saavan mitään funktionaalista kuin korkeintaan jalkalampun.. Telkkakin on vain koriste, kanavat eivät kuuluneet kauppaan!

Paras idea homen käyttöön mitä näen olisi sen käyttäminen pelaajien ' online lobbynä' sellaisissa peleissä joissa ei omaa lobbyä ole tai matchmaking on muuten rajoittunut. Esim tekkenissä mahtuu lobbyyn vain neljä ihmistä. Jos Homea voisi käyttää matsien sopimiseen ja omaa vuoroa odoteltaessa tapahtuvaan chattailuun niin se voisi toimia. Homen omat minipelit nyt ovat minulle lähinnä kertakokeilun luokkaa oleva kuriositeetti. Joku toiminnallisuus tekkenin kanssa homella on, mutten vielä ole saanut testattua miten se toimii tai toimiiko edes.

Muutenkin mestojen koristelu on aika rajoittunutta. Mitään ei oikeasti pelaaja pysty itse 'luomaan' ainoastaan ostamaan valmiin roinan. Homen kutsuminen yhdessäkin mainoksessa termillä 'open-ended' on kyllä mielestäni loukkaus ihmisten älyä kohtaan.

En ole varmastikaan vielä kaikkea löytänyt mutta toistaiseksi vähän heikolta tuntuu.
 
Vastaus: Playstation Home

Jep, minäkin unlockasin jonkin "home rewardin". Olisi vain kiva tietää minkä, osaisiko joku kertoa minkä ja mistä sen löytää?
Ne ovat yleensä uusia vaatteita Home-ukkeleille ja -akkeleille. Löytyvät siis "vaatekomerosta".

Esim. ostin porvarina itselleni tuon evil genius lairin oleskelutilaksi mutta onko se pelkästään minulle vai saanko kutsuttua sinne kavereitani jotka kyseistä mestaa eivät ole
ostaneet?
Voit kutsua, mutta kaverien pitää toki ensimmäisellä visiitillä ladata - ei ostaa - kyseinen mesta itselleen.

Jos Homea voisi käyttää matsien sopimiseen ja omaa vuoroa odoteltaessa tapahtuvaan chattailuun niin se voisi toimia.
Siihen se jossain määrin soveltuukin, jos vaan saa kutsuttua kaikki kaverinsa samaan instanssiin. Helpoiten homma onnistuu, kun joku kutsuu muut omaan kämppäänsä. Silloin ei vahingossakaan ole random-muukalaisia joukossa.
 
Vastaus: Playstation Home

Ne ovat yleensä uusia vaatteita Home-ukkeleille ja -akkeleille. Löytyvät siis "vaatekomerosta".
Mielenkiintoista mitäköhän ne nyt sitten mahtoivat olla, koska esim. Heihachin kledjuista jouduin kyllä maksamaan.

Voit kutsua, mutta kaverien pitää toki ensimmäisellä visiitillä ladata - ei ostaa - kyseinen mesta itselleen.
Jotain hyvää sentään!
 
Ylös Bottom