Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Plus Essential on loppumassa. Miten kannattaa toimia, jotta Essential olisi jatkossa mahdollisimman edullinen? Käyttää lyhyitä pätkiä seuraavaan days of play-tarjouksiin asti (jolloin 12kk heti kamppiksen aluksi) vai jokin muu tapa?

Plus Essential on loppumassa. Miten kannattaa toimia, jotta Essential olisi jatkossa mahdollisimman edullinen? Käyttää lyhyitä pätkiä seuraavaan days of play-tarjouksiin asti (jolloin 12kk heti kamppiksen aluksi) vai jokin muu tapa?
Tähän jos jollain on hyvä vinkki niin itsekin mieluusti kuulisin. En oikeastaan tarvisi koko palvelua kuin tallennusten pilveen jemmaamiseen, joten ei huvittaisi maksaa kuin mahdollisimman vähän. Ja jos Sony mahdollistaisi tallennusten siirron usb-vehkeelle niin en välttämättä tarvitsisi koko palvelua. Sonymaista menoa siis että pakotetaan ihmiset maksamaan asioista, joista ei tarvitsisi, ihan kuten se täysin keinotekoinen Dualsense-vaatimus, ettei muka voi peleissä käyttää DS4-ohjainta vaikka se muuten konsolilla toimii (kaikki PS5-pelit kun eivät todellakaan käytä tai tarvitse Dualsenseä).

Mä jo ymmärsin väärin ja aloin paniikoimaan että "Plus Essential on loppumassa". Että se halvin versio tulisi kokonaan poistumaan ja että se seuraava halvin olisi "extra". Se olisiki aika veemäinen temppu sonyltä, (nyt ne varmaa lukee tän mun viestin ja saa ideoita :D) Ite nyt tarvitsen sen plussan online pelaamiseen, tosin sekin on vähän ristiriitainen että jotkut pelit nyt muka vaatii ja jotkut ei, sit jotkut toimii jotenkin mut ei kaikki ominaisuudet jne, esim division 2 pystyy pelaa coopis mut pvp ym ei onnistu, gta online ei edes mene koko peliin jos ei ole plussaa.

Että oliski joku selkeä raja että joko se on pakko olla pelaat mitä tahansa online peliä. Plussa pelit on nyt se ja sama, siel ne kymmenet ellei satoja pelejä vaa kirjastossa mätänemässä, joskus erittäin harvoin siel on joku peli mitä oikeesti pelaa.

Ja jos Sony mahdollistaisi tallennusten siirron usb-vehkeelle niin en välttämättä tarvitsisi koko palvelua.

Tota mä en ees tiennyt, kun toi plussa nyt on ollut jo vuosia nii en oo edes yrittänyt, eiks vielä joskus ps4 aikana pystynyt siirtää niitä tallennuksia tikulle? PS3.lla ainakin pystyi kun vähä välii sitä tein. Tottakai tommoset poistetaan kun aika monet käyttää sitä plussaa juuri sen takia, mut aika kallis palvelu jos se on vain tallennuksia varten.

-- sekin on vähän ristiriitainen että jotkut pelit nyt muka vaatii ja jotkut ei, sit jotkut toimii jotenkin mut ei kaikki ominaisuudet jne, esim division 2 pystyy pelaa coopis mut pvp ym ei onnistu, gta online ei edes mene koko peliin jos ei ole plussaa.
Tässähän on huvittavinta se, että pelailen Fortniteä täysin ilmaiseksi ja myös peli on ilmainen. Olen toki joskus sinne niitä passeja ostellut (koska lapseni kanssa pelataan ja yhdessä ostettiin), joten Sony siitä jotain hiluja on saanut, mutta onhan se typerää että ilmaispeliä saa pelata myös netissä ilmaiseksi mutta kun ostat vaikka Sonyn oman hittimega-AAAA:n reiluun 80 euron hitaan niin sen nettipelistä pitää maksaa vielä erikseen. Huoh.

Tota mä en ees tiennyt, kun toi plussa nyt on ollut jo vuosia nii en oo edes yrittänyt, eiks vielä joskus ps4 aikana pystynyt siirtää niitä tallennuksia tikulle? PS3.lla ainakin pystyi kun vähä välii sitä tein. Tottakai tommoset poistetaan kun aika monet käyttää sitä plussaa juuri sen takia, mut aika kallis palvelu jos se on vain tallennuksia varten.
PS5:llehan tuo "upgrade" tuli eli PS4:lla pystyy kai vieläkin tallennukset laittamaan usb-vehkeelle talteen. Ei tuossakaan ole varmasti mitään muuta syytä taustalla kuin saada lisäpakotteita Plussan tilaamiseen.

PS5:llehan tuo "upgrade" tuli eli PS4:lla pystyy kai vieläkin tallennukset laittamaan usb-vehkeelle talteen. Ei tuossakaan ole varmasti mitään muuta syytä taustalla kuin saada lisäpakotteita Plussan tilaamiseen.
Ja itseasiassa PS5:llä voi edelleen PS4-pelien tallennuksia siirrellä molempiin suuntiin, sekä konsolilta usb:lle, että usb:ltä konsolille. Eli voit tuoda PS4:ltä tallennukset PS5:lle ilman plus-jäsenyyttä. Rajoitus koskee vain PS5-pelejä, niitä ei usb:lle saa.

Mä jo ymmärsin väärin ja aloin paniikoimaan että "Plus Essential on loppumassa". Että se halvin versio tulisi kokonaan poistumaan ja että se seuraava halvin olisi "extra". Se olisiki aika veemäinen temppu sonyltä, (nyt ne varmaa lukee tän mun viestin ja saa ideoita :D)
Pahoittelut pelottelusta. Ihan itseltäni on loppumassa, ei kaikilla. Portal löytyy itseltäni, niin hieman houkuttelisi premium streemauksen takia. Toisaalta taitaa käyttö olla aika vähäistä, joten halpa ratkaisu Essentialle houkuttelee eniten.

Uusin taas just vuodeksi essential jäsenyyden kun oli kerrankin sen uusiminen mullekin alennuksessa (53,96e). Olin koittanu aiemminkin sitä kikkaa että olin sanonu irti plussan hyvissä ajoin mutta ei alennuksia silti tullut. Tällä kertaa en ollu sen lisäksi ladannu vielä kuukauden pelejäkään joten olisko se nyt vaikuttanu että tarjosi alennettua hintaa vai mistä alennus nyt johtu (tai sit alennus on taas kaikille saatavilla). Olin kyllä kahden vaiheilla olisinko edes jatkanut plussaa täydellä hintaa enää kun sen verran vähän kerkiää pelaamaan (olis loppunut 4.8).

Ylös Bottom