Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Mä olen niin vainoharhainen, että käyn aina päivää tai kahta ennen loppumista tarkistamassa, että se uusiutuminen on edelleen pois päältä.
Muistaakseni mullakin se oli mennyt takaisin päälle joskus vuosia sitten vaikka otan sen pois heti oston jälkeen.
PS3 -aikaan tietynlaiset ostot aktivoivat aina kk-tilauksen (prepaid-korttien syöttäminen, uuden plus-tilauksen osto yms.). Mielestäni tämä tosin korjattiin (tai lähinnä muutettiin eurooppalaista lainsäädäntöä vastaavaksi, jottei se mene automaattisesti päälle).

PS3 -aikaan tietynlaiset ostot aktivoivat aina kk-tilauksen (prepaid-korttien syöttäminen, uuden plus-tilauksen osto yms.). Mielestäni tämä tosin korjattiin (tai lähinnä muutettiin eurooppalaista lainsäädäntöä vastaavaksi, jottei se mene automaattisesti päälle).
Niin siis silloin ku itellä tuo tapahtu niin eka kävin pleikal ja puhelimel et onko tarjouksia plussasta ja olen satavarma et joku näistä klikeistä aktivoi sen uudestaan.
Ei voi olla muuta vaihtoehtoa tai tiedä näistä :D

Nyt päivänä muutamana PS5-pelien striimaus pilvestä ei ole enää toiminut PS5 Prolla eikä myöskään tavallisella PS5:llä. Portalin kautta kyllä toimii mitä mainioimmin, ja PS5:lläkin voi suoratoistaa PS3- ja PS4-pelejä. PS5-nimikkeiden kohdalla homma tyssää virhekoodiin CE-118134-8, josta ei tunnu juurikaan tietoa löytyvän. Lähinnä muutama japaninkielinen (?) twiitti, jossa valitellaan samasta ongelmasta.

Pari viikkoa kohta mennyt, eikä edellisessä viestissä mainitsemani ongelma ole suoranaisesti poistunut. Mutta tänään tuli vastaan vieraalla kielellä oleva twiitti, jossa kerrottiin vian juurisyy sekä keino, jolla PS5-pelien suoratoiston saa toimimaan. Eli ilmeisesti tässä uusimmassa v26.02-13.00.00-firmiksessä on bugi, joka aiheuttaa virheen PS5-pelien striimauksessa, jos konsolin asetuksista on valittu, ettei screenshot-notifikaatiota näytetä.

Kyllä. Äärimmäisen hämärä bugi, mutta äsken todistin omin silmin, että tuota asetusta muuttamalla PS5-pelejäkin pystyi taas pelata suoraan pilvestä. Kyseinen asetus löytyy tällaisen polun päästä: Settings > Captures and Broadcasts > Shortcuts for Create Button > Display Save Confirmation for Screenshots.

Eli tuo asetus täytyy olla päällä tai muuten ei PS5-nimikkeitä voi PS5:llä suoratoistaa.

Toivottavasti Sony tuon pikaisesti korjaa, koska ite en halua nähdä noita kuvakaappauksista tulevia ilmoituksia.

Toivottavasti Sony tuon pikaisesti korjaa, koska ite en halua nähdä noita kuvakaappauksista tulevia ilmoituksia.
Jotain on nyt lopultakin tehty, koska nyt PS5-pelien suoratoisto toimii, vaikka kuvakaappauksien ilmoitukset olisikin estänyt. Hyvä, hyvä!

Sony nostaa PS plus tilaus hintoja.
Jahas. Hassu sattuma kun eilen juuri ostin kuukaudeksi Plussaa että saa vähän kikkailla trophyjen ja tallennusten kanssa. Samalla tuli ostettua pari Plussan kautta lisäalessa ollutta teostakin.

Mutta onpahan perseestä että vielä entisestään nousee. Ja nimenomaan kaikki tasot eikä vain ne kalliimmat.

Tympeääkin tympeämmässä PS Plussan hinnankorotuksessa on pieni hopeareunus: PS Plussan hinta ei nouse 12kk tilauksissa. Aika selvä merkki siitä, että halutaan sitouttaa tilaajia kerralla pidemmäksi aikaa. Itselleni tällä korotuksella ei ole merkitystä, koska tilaus on ollut aina vuoden kerrallaan, koska se on halvempi niin. Toisaalta tässä on tullut pohdittua sitäkin, että jättäisi tämän nykyisen loputtua pois. Mitään muita tilauspalveluita kun ei ole käytössä enää minkään muunkaan sisällön osalta, eikä niitä ole osannut kaivatakaan.

Tympeääkin tympeämmässä PS Plussan hinnankorotuksessa on pieni hopeareunus: PS Plussan hinta ei nouse 12kk tilauksissa. Aika selvä merkki siitä, että halutaan sitouttaa tilaajia kerralla pidemmäksi aikaa. Itselleni tällä korotuksella ei ole merkitystä, koska tilaus on ollut aina vuoden kerrallaan, koska se on halvempi niin.

No tämähän siinä on. Ainahan tilauspalveluissa lyhyempi tilaus on ollut suhteessa kalliimpi verrattuna vuositilaukseen. Mutta ei tämä oikein lämmitä tällaista satunnaista käyttäjää, jolla ei koskaan ole ollut tarvetta ottaa Plussaa vuodeksi kerrallaan.

Ei mahda minkään. Pakkohan Sonyn on jollain keinoin Concordien, Marathonien ja tulevien floppaavien live service-peliensä tappioita paikkailla.

Pari vuotta olen itse ollut nyt Plussatta, siten että ostanut aina pari kolme kertaa vuoteen tuon kuukauden extra-jäsenyyden, sellaisina kuukausina kun on ollut aikaa pelata tavallista enemmän, tai extraan on tullut jotain uutta kiinostavaa. Edelleenkin, näillä hinnan nostoilla tulee itselle huomattavasti edullisemmaksi ostaa se kaksi tai kolme yksittäistä kuukauden jäsenyyttä, kuin tuota vuoden tilausta.

Ei sillä, kovin harvakseltaan tuonne extraan ja premiumiin tunnutaan lisäävät niitä kovinkaan kiinnostavia pelejä. Lähinnä tuntuu valuvan sellaisia muutaman vuoden vanhoja keskinkertaisia budjetti- ja indiejulkaisuja, eikä niitäkään määrällisesti kovinkaan montaa. Vain harvakseltaan jotain isompaa, kuten pari kuukautta sitten Spiderman 2. Tällä hetkellä esim. ei taida extrassa löytyä oikein mitään mikä suuremmin kiinnostaisi.

Plussatta pärjäilee siis mukavasti. Nyt hinnan noston myötä tulee entistä tarkempaan harkittua ostaako niitä kuukauden jäsenyyksiäkään.

Vaikka kaikki hintojen nousu on perseestä, niin pakko tässä nyt leikkiä "devils advocatea" Tällä nykyisellä selvästi halutaa rangaista näitä satunnaisia kuukauden ja kolmen tilaajia että siirtyisivät pitkän ajan tilaajiksi, mutta silti vaikka hinnat on pari kertaa nousseet 50eurosta sinne 70e, on psn plus tilaus silti halpaa kun makkaraa verrattuna mitä vaikka esim mulle netflix tulee maksaa vuodessa, sen verran paljon sitäkin kuitenkin katson että sekin maksaa itsensä takaisin.

Mun käytöllä vaikka onkin välillä hiljaisia kausia, on siitä kuitenkin ollut hyötyä ja on ollut jatkuvassa käytössä siitä asti kun psn plussa keksittiin, tallennukset ja kaikki plus nettipelaaminen ja gta onlineen ei pääse ollenkaan ellei ole plussaa käytössä. Mutta tämä essentials riittää vallan mainiosti, en näe mitään syytä/tarvetta nostaa tieriä ylemmäksi.

Kyllä sieltä ahneus selkeästi paistaa läpi monissa asioissa. Se on keskustelupalstojen hienous että niistä bongaa kenelle antavat alennuksia vuositilauksessa ja kenelle ei. Tai varmaanhan minun kohdalla algoritmi on todennut että ostan joka tapauksessa niin ei tarjoa alennuksia ollenkaan siihen ainoaan tasoon, jota olen ikinä käyttänyt. Saavat sitten jäädä ilman tilauspalvelurahaa kokonaan yhden henkilön osalta.

Ja kyllä, olen hieman katkera asian suhteen.

Vaikka kaikki hintojen nousu on perseestä, niin pakko tässä nyt leikkiä "devils advocatea" Tällä nykyisellä selvästi halutaa rangaista näitä satunnaisia kuukauden ja kolmen tilaajia että siirtyisivät pitkän ajan tilaajiksi, mutta silti vaikka hinnat on pari kertaa nousseet 50eurosta sinne 70e, on psn plus tilaus silti halpaa kun makkaraa verrattuna mitä vaikka esim mulle netflix tulee maksaa vuodessa, sen verran paljon sitäkin kuitenkin katson että sekin maksaa itsensä takaisin.
No itsehän en tilaa mitään palveluita jatkuvasti ja PS Plus ja XBox Live oli ainoita, joissa oli vuosikausia tilaukset päällä. Ei ole Netflixejä, Spotifytä tai mitään muutakaan tilauksia. Tällä hetkellä taas Apple TV käytössä kuukauden kun sai ilmaiseksi. Sitten ottaa aina jonkin palvelun kuukaudeksi ja katsoo kaiken mitä haluaa/ehtii ja vaihto seuraavaan. Joka kuukausi edes tarvitse maksaa kun aina tuntuu johonkin koodi olevan ja Areenankaan tarjonnassa olisi niin paljon katseltavaa ettei ehdi kaikkea katsoa.

Plussaa en itse edes tarvitsisi kuin joihinkin pakollisiin online-trophyihin kun en säännöllisesti tai yleensä pelaa mitään moninpelejä. Ja ne mitä pelaan, on Fortnite tai joku vastaava, joista ei huvittavasti tarvitse nettipelauksestakaan maksaa eli voi pelata täysin ilmaiseksi.

Ylös Bottom