Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

Lopuista pari oli jo lunastettu ja muut eivät olleet enää voimassa. Hyvät joulut kuitenkin!
 
Semmosta vaan että jos sulla sattuu olemaan rahaa ps4:sen lompakossa ja hommaat ps5, niin siirtyykö nuo lompakon rahat vai onko se samaa struktuuria??
 
Semmosta vaan että jos sulla sattuu olemaan rahaa ps4:sen lompakossa ja hommaat ps5, niin siirtyykö nuo lompakon rahat vai onko se samaa struktuuria??
Sama PSN-tunnus kauttaaltaan, joten luonnollisestikin myös PSN-kukkaron varallisuus kulkee konsolilta toiselle.
 
Tuli itselle pieni "ongelma" profiilien ja plussan kanssa. Nythän on mennyt onneksi niin että kun omalla profiilillani on plussa jäsenyys, on myös poika pystynyt pelaamaan samoja pelejä omalla koneellaan kunhan olen vain ne ensin asentanut laitteelle profiilillani. Kuitenkin jos ostaa pelin sisällä jotain lisäosia tms, ne ei vissiin siirry muille? Huomasin kun koitin ostaa pojalle minecraftissa "pelirahaa". Ne näkyy vain minulla, ei pojalla. Ajattelin että näkyisi mahdollisesti kummallakin.

Tuo aikaisempi ongelma jossa ostin Minecraft dungeoniin pojalle lisäosan, toimikin lopulta oikein.
 
Kuitenkin jos ostaa pelin sisällä jotain lisäosia tms, ne ei vissiin siirry muille? Huomasin kun koitin ostaa pojalle minecraftissa "pelirahaa". Ne näkyy vain minulla, ei pojalla. Ajattelin että näkyisi mahdollisesti kummallakin.
DLC:t taitavat pääsääntöisesti toimia, mutta tuollaiset pelin sisäiset rahat ja muut ”kuluvat” jutut toimivat vain sillä PSN-tunnuksella, jolla ne on hankittu.
 
Olen laittanut PS5 sen paremman suojauksen. Nyt kun kaivoin kaapista vanhan PS3 niin se ei suostu kirjautuun. Olen laittanut saman tunnuksen ja salasanan kuin kaikissa muissakin mutta väittää vaan että väärä salasana. Siinä lukee että sähköpostiin pitäis tulla jotain liittyen siihen suojaukseen mutta ei ole tullu mitään
 
Olen laittanut PS5 sen paremman suojauksen. Nyt kun kaivoin kaapista vanhan PS3 niin se ei suostu kirjautuun. Olen laittanut saman tunnuksen ja salasanan kuin kaikissa muissakin mutta väittää vaan että väärä salasana. Siinä lukee että sähköpostiin pitäis tulla jotain liittyen siihen suojaukseen mutta ei ole tullu mitään
Sonyn oma ohjeistus taitaa olla kovin kehno, kun tää on nyt kolmas tai neljäs kerta lyhyen ajan sisään, kun tästä samasta asiasta jou... pääsen neuvomaan.

Kun kaksivaiheinen varmistus on päällä, ei PS3:lla voi käyttää tavallista PSN-salasanaa, vaan tarvitaan Device Setup Password. Tuollaisen salasanan pääsee luomaan PSN-tilinhallinnasta.

Kun salasana on luotu, käytä sitä PS3:lla kirjautumiseen, ja laita päälle asetus, että salasana muistetaan jatkossa automaattisesti.
 
Siellä on taas iso kasa pelejä tarjolla nykyisessä indie peli kampanjassa.
Itsellä meni ostoskoriin kaikki osat sisältävä the exorcist paketti 19.5e, paljon kehuttu escape room peli the room vr 15e ja mages tale 10e.

edit: Eipä sitä sitten ostoskoria pidemmälle päästykään kun pleikkarin mielestä kortin tiedot on väärin vaikka ne on ihan samat mitä tähänkin asti ja just viimeksi kaksi päivää sitten ostin kaksi peliä.
Onneksi nuo on 11.3 asti voimassa niin voi odotella jos psn vaan oikuttelee taas vaihteeksi. Tai sitten ostan 50e rahakortin prismasta kun seuraavaksi käyn.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä sitä sitten ostoskoria pidemmälle päästykään kun pleikkarin mielestä kortin tiedot on väärin vaikka ne on ihan samat mitä tähänkin asti ja just viimeksi kaksi päivää sitten ostin kaksi peliä.
Lonkalta veikkaan, että maksu epäonnistui PSD2:n myötä tulleeseen lisävarmistukseen, joka ei ainakaan toistaiseksi konsoleilla onnistu.

Sony varoitteli tuosta viime vuoden lopulla.
 
Ei johtunut tuosta sillä äsken meni maksu ihan normaalisti läpi.
Tuohan siis ilmoitti "the credit card information on file is not valid" ja käski menemään asetuksiin tarkistamaan tiedot.
Googlen perusteella tuostakin ongelmasta on kärsitty vuosia.
 
PlayStation Video Storen taru päättyy 31.8.2021. Ilmeisesti palvelu on ollut jo pidempään taloudellisesti kannattamaton, joten elokuvien ja TV-sarjojen osto ja vuokraus tulee Pleikkarin osalta päätökseensä.

At SIE, we strive to provide the best entertainment experience for PlayStation fans, and that means evolving our offerings as customer needs change. We’ve seen tremendous growth from PlayStation fans using subscription-based and ad-based entertainment streaming services on our consoles. With this shift in customer behavior, we have decided to no longer offer movie and TV purchases and rentals through PlayStation Store as of August 31, 2021.
Käyttöoikeus tehtyihin ostoksiin säilyy tuon päiväyksen jälkeenkin.

Lähde: PS.Blog
 
Itse olen tuolta muutaman elokuvan vuokrannut viime vuosina, kun ei ole enää vuosiin teattereissa tullut käytyä tai ostettua Blu-ray leffoja. Siinä mielessä harmi, että oli ihan hyvin toimiva palvelu. Ymmärrettävää kyllä, että palvelu loppuu heikon kannattavuuden takia.

Nyt täytyy käyttää muita palveluja vuokraamiseen tai sitten odottaa, että elokuvat eksyvät joskus Netflixiin.
 
Lonkalta veikkaan, että maksu epäonnistui PSD2:n myötä tulleeseen lisävarmistukseen, joka ei ainakaan toistaiseksi konsoleilla onnistu.

Sony varoitteli tuosta viime vuoden lopulla.
Itse asiassa kyllä se onnistuu. On vain ihmeellistä arpapeliä. Eli voi tulla monta kertaa vaikkapa peräkkäin se salasanan pyyntöilmoitus, mutta kun sitten tarpeeksi monta kertaa siitä pakittaa ja yrittää uudelleen, niin jossain vaiheessa tuota salasanaa ei kysytäkään. Olen jo useamman pelin saanut ostettua tuolla tavalla tämän vuoden puolella sekä boxilla, pleikkarilla että Nintendolla.
 
Itse asiassa kyllä se onnistuu. On vain ihmeellistä arpapeliä. Eli voi tulla monta kertaa vaikkapa peräkkäin se salasanan pyyntöilmoitus, mutta kun sitten tarpeeksi monta kertaa siitä pakittaa ja yrittää uudelleen, niin jossain vaiheessa tuota salasanaa ei kysytäkään. Olen jo useamman pelin saanut ostettua tuolla tavalla tämän vuoden puolella sekä boxilla, pleikkarilla että Nintendolla.
Todella erikoista. Tosin teknisesti tuo ei sitä PSD2-tarkistusta silti tee, vaan jollain erikoisella tavalla ohittaa sen. Ja se toisaalta vielä kyllä pohjaa koko hommalta, koska PSD2:n tarkoitus oli tehdä korttimaksamisesta turvallisempaa (käytettävyyden kustannuksella).

Täytyypä kysellä yhdeltä kaverilta, joka noista korttiasioista työnsä puolesta tietää, että miten tuollainen voi olla mahdollista.
 
Onko siihen joku syy mikset vaan laita sitä pyydettyä salasanaa vai eikö se vaan toimi?
Itse juuri pari päivää sitten tein taas ostoksia ja danskelta tuli tekstarilla koodi ja sen käyttäminenkin toimi kuten kuuluu.

Edit:

Tullut muutama muukin uusi julkistus / traileri tänään.






Teen noita ostoksia usein sellaisella luottokortilla, jonka pankissa minulle ei ole sinänsä pankkitiliä, eikä varsinaisia verkkopankkitunnuksia. On olemassa tilittömille pankin luottokortin käyttäjille palvelu minkä kautta voi seurata korttinsa käyttöä, mutta sinne kirjaudutaan jollakin vaihtoehtoisella tavalla, jota en edes muista, kun en tuota toimintoa ole käyttänyt moneen vuoteen. Ja tuon oman pankkini kortin tunnussanat eivät toimi noin, eli mitään tekstaria ei todellakaan koskaan tule. Eli ei toimi toisella kortilla. Ja toiselle minulla ei ainakaan itsellä ole tuollaisia tunnuksia edes tiedossa, kun en pankin varsinainen tiliasiakas ole.
 
Ylös Bottom