Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Storen tarjoukset

Jos haluaa vähän NFS nälkää rauhoittaa ennen uutta peliä niin Need for Speed 5€ ja Hot Pursuit remaster 4€ ovat aika hyvissä tarjouksissa vielä huomiseen asti.
 
Muutama mielestäni kiinnostava alennus tuli tänään:

Soma 2,84 €
Callisto Protocol 31,47 €
A Plague Tale bundle 49,56 €

Vaikka vanha peli onkin, niin Soman alennusta sieltä 30€ hujakoilta olen odotellut pitkään ja nyt alenikin oikein kunnolla. Eikun huone pimeäksi ja kuulokkeet päähän ja tärisemään.
 
Myös Gran Turismo 7 viimein allennuksessa. oliko 59€ tms :) Tuon mikäkin suostuin maksamaan.
Ja kiitos vinkistä, Callisto Protocol menee ostoon
 
Myös Gran Turismo 7 viimein allennuksessa. oliko 59€ tms :) Tuon mikäkin suostuin maksamaan.
Ja kiitos vinkistä, Callisto Protocol menee ostoon
Yllättävän kallis, kun on ollut aikaisemmin neljä kertaa 10€ tuota halvemmalla hinnalla.

Ja ylipäänsä voisi ajatella, että GT7 ei ole missään hyvässä tarjouksessa ollut vielä. Itse tosin olen sitä mieltä, että se on ihan ok pitää peruspelin hintaa hieman korkeampana, kun ei ole mitään DLC-maksuja tai Season Passeja ja uutta sisältöä on kuitenkin tullut aika hyvin. Mm. No Man's Sky on vähän samanlaista rahoitusmallia toteuttanut.
 
Ja ylipäänsä voisi ajatella, että GT7 ei ole missään hyvässä tarjouksessa ollut vielä.

Turun Kupittaan Cittarista bongasin noin kuukausi sitten Gran Turismo 7:n 30 eurolla. Kyseessä oli toki PS4-versio ja päivittäminen PS5-versioon on noin kympin luokkaa, mutta 40 euroakin on todella hyä tarjous verrattuna Storen hintoihin.
 
Tammikuun alennukset käynnissä Storessa. Näyttäisi olevan yli 4500 nimikettä tarjousten piirissä. Esimerkiksi "Aivohalvaus Majava" on nyt vain 2,37e.


On siellä pari muutakin aivohalvauspeliä tarjouksessa:


Varmasti hyviä pelejä.
 
Omia bongauksia puoli-ilmaisista peleistä joita etukäteen voisi luulla laadukkaiksi: The Evil Within 2,99 €, Prey 2,99 € ja Firewatch 4,98 €. Harmi tosin, että Prey ei ilmeisesti ole saanut uusille konsoleille 60 fps päivitystä.
 
Omia bongauksia puoli-ilmaisista peleistä joita etukäteen voisi luulla laadukkaiksi: The Evil Within 2,99 €, Prey 2,99 € ja Firewatch 4,98 €. Harmi tosin, että Prey ei ilmeisesti ole saanut uusille konsoleille 60 fps päivitystä.
Jos en väärin muista niin Xbox Series X/S pyörii 60 fps FPS Boostin ansiosta
 
Tuli ostettua alennuksesta:
  • Outer Wilds: Archaeologist Edition - 23,97€ / -40% - Tämä on varmaan saanut jo kaikki päivityksensä ja tätä on kehuttu paljon.
  • Goodbye Volcano High - 18,71€ / -25% - Joulukuun Pelit-lehti kirjoittaa: Kaunis interaktiivinen animaatioelokuva nuoruudesta, maailmanlopusta ja itsensä löytämisestä. 89 pistettä.
 
Vähän kade, että joku pääsee kokemaan tämän vasta ensimmäistä kertaa. Onnea tutkimusmatkalle!
Täällä tuli pelailtua vasta tuo lisäri ja loistava homma että tuossa on ostettu nimenomaan versio, jossa sekin on mukana. On nimittäin myös ihan hiton loistava kokonaisuus. Toisaalta se voi jopa "rikkoa" tai haitata tuota pääpelin kokonaisuutta koska se on niin oma hommansa. Pelasinkin sen siis täysin erillisenä kokemuksena emopelistä. Onhan se tietysti tarinallisesti sidottu pääpeliin mutta silti ainakin minä koin sen tietyllä tapaa irtonaisena kokonaisuutena.
 
Täällä tuli pelailtua vasta tuo lisäri ja loistava homma että tuossa on ostettu nimenomaan versio, jossa sekin on mukana. On nimittäin myös ihan hiton loistava kokonaisuus. Toisaalta se voi jopa "rikkoa" tai haitata tuota pääpelin kokonaisuutta koska se on niin oma hommansa. Pelasinkin sen siis täysin erillisenä kokemuksena emopelistä. Onhan se tietysti tarinallisesti sidottu pääpeliin mutta silti ainakin minä koin sen tietyllä tapaa irtonaisena kokonaisuutena.
Olisiko jotain vinkkiä tämän pelaamiseen? Sinä kun ainakin olet kyseistä peliä kovasti hehkuttanut. Itselleni kuitenkin vaikuttaa tuo 22 minuutin aikaraja muodostuvan aika pahaksi turnoffiksi. Toisaalta se on joskus aivan liian lyhyt aika ja ärsyttää siinä, tai sitten jos tulee pelatessa mieleen kesken rundia, että haluaisi kokeillakin jotain tiettyä asiaa, ja sitten aikaa ei enää olekaan riittävästi ja joutuu odottamaan seuraavan rundin alkamista, niin sekin on ärsyttävää. Ehkä tämä peli ei vain ole minulle, kun en ole oikein koskaan sietänyt aikarajoja peleissä. En varsinkaan tutkimiseen ja seikkailuun perustuvissa peleissä,
 
Olisiko jotain vinkkiä tämän pelaamiseen? Sinä kun ainakin olet kyseistä peliä kovasti hehkuttanut...Toisaalta se on joskus aivan liian lyhyt aika ja ärsyttää siinä, tai sitten jos tulee pelatessa mieleen kesken rundia, että haluaisi kokeillakin jotain tiettyä asiaa, ja sitten aikaa ei enää olekaan riittävästi ja joutuu odottamaan seuraavan rundin alkamista, niin sekin on ärsyttävää.
Avaruusaluksessa oleva tietokone pitää aika tarkkaan lukua kertyneistä vinkeistä ja siitä mitä ehkä kannattaa tutkia seuraavaksi. Toki lopulta internethän antaa varmastikin kullekin planeetalle aika kivasti tuuppauksia oikeaan suuntaan, jos oikeasti jossain nousee tie pystyyn. Musta tuntui, että aina oli joku alue, jossa tarina eteni.

Ymmärrän kommenttisi luuppimekanismin mahdollisesti aiheuttamasta turhautumisesta. Tuossa pelissä orastava supernova tosin on mielestäni oivallisesti koko juonen keskiössä. Samoja asioita ei tarvitse juuri tehdä lainkaan uudestaan ja aina tuntuu olevan uutta löydettävää. Tiestithän, että luupin voi halutessaan skipata suoraan loppuun, jos toteaa menneensä turhaan umpikujaan? Ei tarvitse odottaa.

Parasta tässä pelissä oli endorfiiniryöppy toistuvien oivallusten äärellä. Pelasin tämän yhdessä tuolloin n. 15-v. poikani kanssa, joten meillä oli kahdet aivot työstämässä puzzleja ja välillä kävimme erikseen tahoillamme ratkaisemassa jotain eri aluetta. Yksi parhaista videopelikokemuksista ikinä.

Jaksaa jaksaa ;). Toki kaikki pelit eivät ole kaikille, eikä siinäkään mitään.
Tiestithän, että luupin voi halutessaan skipata suoraan loppuun, jos toteaa menneensä turhaan umpikujaan? Ei tarvitse odottaa.
Kah, piti muistuttaa itselleni, että tuon taidon oppii vasta pelin aikana tietyssä kohdin. Päävalikon kautta voi tehdä saman tempun, mutta rikkoo immersion.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olikin jo hyvin laitettu vastausta, joten vastailen ja kommentoin siihen pohjaten:

Avaruusaluksessa oleva tietokone pitää aika tarkkaan lukua kertyneistä vinkeistä ja siitä mitä ehkä kannattaa tutkia seuraavaksi.
Tämä on kyllä tärkeimpiä juttuja. Aina kannattaa tarkistaa mitä sinne on ilmestynyt ja pelihän siitä aina ilmoittaa kun sinne lokiin jotain lisätään. Muistia kannattaa siis aina virkistää ja katsoa missä ylipäänsä on kysymysmerkkejä ja tutkittavaa. Nekin näkyy selkeästi.

Toki lopulta internethän antaa varmastikin kullekin planeetalle aika kivasti tuuppauksia oikeaan suuntaan, jos oikeasti jossain nousee tie pystyyn.
Pyrkisin itse pysymään poissa netistä. Päädyin itse lisärin jumissa nettiin ja harmitti sen jälkeen. En tiedä olisinko sitä keksinyt itse ja kauanko siihen olisi mennyt mutta silti harmitti. Olisi sen voinut niistä vinkeistä eli lokista päätellä ja testailla :p

Musta tuntui, että aina oli joku alue, jossa tarina eteni.
Tämä on varsinkin pääpelin kanssa totta mutta myös lisärissä tuntui aina olevan paikka, jossa oli jotain tutkittavaa tai sai asioita eteenpäin.

Ymmärrän kommenttisi luuppimekanismin mahdollisesti aiheuttamasta turhautumisesta. Tuossa pelissä orastava supernova tosin on mielestäni oivallisesti koko juonen keskiössä. Samoja asioita ei tarvitse juuri tehdä lainkaan uudestaan ja aina tuntuu olevan uutta löydettävää. Tiestithän, että luupin voi halutessaan skipata suoraan loppuun, jos toteaa menneensä turhaan umpikujaan? Ei tarvitse odottaa.
Tärkein neuvo tuohon odottelemiseen onkin että ei muuta kuin vaikka suoraan aurinkoon ja hyppy rotkoon niin saa sen täyden ajan seuraavaan tutkimukseen. Jos siis on joku asia, jota haluaa tutkia rauhassa ja kunnolla, niin ottaa sen ojan juuri siihen.

Toki minulla oli paljon myös hetkiä että jäi tutkimukset kesken mutta jos ärsytti niin kävin muualla ja palasin myöhemmin sinne keskeneräiseen.

Parasta tässä pelissä oli endorfiiniryöppy toistuvien oivallusten äärellä.
Juuri niiden omien oivallusten saamiseksi pysyisin tosiaan pois netistä viimeiseen asti.

Ehkä mieluummin kysyy vaikka täällä ja voi yrittää mahdollisimman spoilaamatta törkkiä oikeaan suuntaan tai vinkkiin tms.

Kah, piti muistuttaa itselleni, että tuon taidon oppii vasta pelin aikana tietyssä kohdin. Päävalikon kautta voi tehdä saman tempun, mutta rikkoo immersion.
En edes tiennyt että voi skipata - paitsi nuotiolla - mutta en koskaan sitä tehnyt. Se oli aina itsemurhan kautta minulla jos halusin ajan nollata.
 
Ylös Bottom