Vastaus: PlayStation Vita (huhut ja uutiset)
Tähtäsinkin lähinnä siihen, että Vitan kaltaisella laitteella onnistuu sekä ps3 tasoisen kaltaiset isommat ja laajemmat pelit, ja koska siinä on myös fyysiset näppäimet, toisin kuin niissä Iphoneissa, joita olen itse testannut. Se ei ole niin kömpelö, kuin edellä mainitut älypuhelimet. Itse ainakin haluan, että jatkossakin vaikka kosketusnäyttö teknologiasta tulisikin suositumpaa, säilyy myös kunnon nappulat ja tattiohjaimet. Pelkän kosketusnäytön sisältävät puhelimet/pelilaitteet ovat hyviä lähinnä angry birdsin tapaisissa yksinkertaisissa peleissä.
Mitä tarkoitat, ettei Vita ole aina mukana?
Kyllä minä aion sen hankittuani esimerkiksi pitää laitetta paljonkin mukanani, kun lähden kotoani. Oma puhelimeni on niin sökönä, että Vita tuli kuin tilauksesta. Kuka muuten pelaa ylipäätään 5 tuntia putkeen, esim bussissa? Siinähän menee pää ihan sekaisin. Ainakin minulla menisi.
Junissa on nykyään pistorasiat, jos akkua pitää alkaa lataamaan.
Minusta akkukestosta valittaminen on vähän turhaa, kun laitteen voi esim. laittaa kiinni, jos pitää säästää virtaa.
Näin lopuksi, en ole valmis maksamaan älypuhelimesta sellaista määrää, mitä sen hankkiminen nyt edellyttää. Sen takia minusta on mukavaa, että markkinoille tulee halvempi laite, joka pystyy monilla saroilla tarjoamaan monipuolisempaa ja kovempitasoisempaa pelattavaa, kuin Iphonet. En ole nähnyt tuolla laiteosastolla vielä peliä, joka vetäisi näyttävyydessään vertoja edes Super Stardust Deltalle ja olisi samaan aikaan viihdyttävä. Vitan kautta saa kaiken hyvän ohjelmiston(Netti, google map, musiikkisoitin, videokuvaus järjestelmän, Skypen, jne) paljon halvempaan hintaan(verrattuna Ihopne. Se on hyvä härpäke, mutta sopii enemmän casuaalimpaan käyttöön, kun mennään peleihin), puhumattakaan juuri noista isomman luokan peleistä. Little big planetkin näyttäisi tulevan Vitalle, joten laite on itselleni täydellinen kannettava multimedia vekotin.
Tietenkään sinun ei kannata hankkia Vitaa, jos se ei omiin mieltymyksiisi iske. Se olisi rahojesi tuhlaamista. Pääasia minusta on kuitenkin, että markkinoilla on kohta tarjolla niillekin ihmisille laite, jotka haluavat saada PS3:n tasoista materiaalia taskukoossa. Toivoisin oikeastaan, että Sonylle kävisi Nintendot ja he joutuisivat alentamaan Vitan hintaa, kuten Nipa 3DS:ssän.
PS. Kunpa Microsoft:kin lähtisi kunnolla mukaan kannettavan pelaamisen tukemiseen. Windowsille luulisi saavan todella pienetkin kehittäjät tekemään hyviä pelejä, jotka parhaimmassa tapauksessa ehkä voisivat(laitteen kapasiteetista riippuen) kivuta Xbox 360 tasolle. Se olisi aika fantastista.
PPS. Voi, kunpa tämä tarjous olisi tulossa Suomeenkin. 3G -malli nääs tuli ennakkotilattua Vitasta. Super Stardust Delta ilmaiseksi olisi todella legendaarinen juttu:
http://www.gametrailers.com/side-mi...-stardust-delta-confirmed-as-3g-vita-freebie/
Skype on tarjolla heti julkaisussa, käy tästä video haastattelusta ilmi. Wuhuu!!
http://www.ustream.tv/recorded/20431450