Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sony haluaa voimakkaasti painottaa PlayStation VR:n olevan kehitetyn perusmallin PS4:lle. Tämä voi olla myös osa syy siihen, miksi Prota ei ole pönkitetty VR:n yhteydessä tämän enempää.

For those buying PlayStation VR, should they be looking at the Pro?

The position on this was subject to very careful thought. An enhanced VR experience will be possible through PS4 Pro. But we absolutely maintain the primary platform for PlayStation VR is the standard PS4. All 40m of them are capable of a great VR experience. It’s very important that people are clear about that. - Sonyn markkinointi- ja myyntipäällikkö Jim Ryan

Lähde: http://www.mcvuk.com/news/read/sony...ps4-and-ps4-pro/0172465?utm_source=feedburner
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sony haluaa voimakkaasti painottaa PlayStation VR:n olevan kehitetyn perusmallin PS4:lle.

Lykkyä tykö. Minun intoni ainakin laski PROn myötä ja nyt harkitsen vakavasti kannattaako VR-laseja tässä sukupolvessa hankkia. Ostin PS4:n yhdeksän kuukautta sitten ja nyt tuli jo uudempi ja tehokkaampi PS4. Jos ostan kuukauden päästä VR-lasit, kuka takaa ettei vuoden sisällä ole jo uusia ja parempia laseja tarjolla?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos ostan kuukauden päästä VR-lasit, kuka takaa ettei vuoden sisällä ole jo uusia ja parempia laseja tarjolla?

Lasejen parantaminen tarkoittaisi käytännössä resoluution nostamista ja siihen taas ei pro-mallinkaan tehot riitä millään. Ei pc-puolen lasitkaan teknisesti kovin paljoa ole edellä, koska huimat tehovaatimukset rajoittaa kehitystä varsin tehokkaasti sielläkin.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos ostan kuukauden päästä VR-lasit, kuka takaa ettei vuoden sisällä ole jo uusia ja parempia laseja tarjolla?

Tekniikka menee eteenpäin ja hyvä niin. Itse uskon kuitenkin ettei laseissa ole samanlaista päivitystarvetta kuin sille kuvaa syöttävällä konsolilla.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Lykkyä tykö. Minun intoni ainakin laski PROn myötä ja nyt harkitsen vakavasti kannattaako VR-laseja tässä sukupolvessa hankkia. Ostin PS4:n yhdeksän kuukautta sitten ja nyt tuli jo uudempi ja tehokkaampi PS4. Jos ostan kuukauden päästä VR-lasit, kuka takaa ettei vuoden sisällä ole jo uusia ja parempia laseja tarjolla?

Tuolla ajattelutavalla on varmaan parempi ettet osta ikinä mitään.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos ostan kuukauden päästä VR-lasit, kuka takaa ettei vuoden sisällä ole jo uusia ja parempia laseja tarjolla?

Voin taata ettei Sony julkaise uuden generaation PSVR laseja vuoden sisällä.

Katsellaan sitten mikä on tilanne kun PS5 julkaistaan. Ja tässäkin tapauksessa on hyvin mahdollista, että originaali PSVR toimii PS5:n VR -peleissä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Aika pahalta kuulostavat nämä viimeaikaiset irtisanomiset Sonyn VR studioilta. San Diego on nyt hieman kysymysmerkki, mutta Lontoon studiossa kyse on kuitenkin tärkeästä pioneerista aina uusien laitteiden kanssa (EyeToy pelit, Playroom, Singstar yms).

Reilu temppu muutenkin antaa kenkää vain alle kuukausi ennen julkaisua. Ei taida kovin kova luotto olla omille studioille jos vuosia laitteen kanssa työskentelevät ammattilaiset potkitaan jo nyt ulos. Toivottavasti joku 3rd party nappaa nämä Sonylle kelpaamattomat marjat.

Muun muassa Gamesindustry kirjoittanut hyvän huolestuneen yhteenvedon asiasta.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

28949204711_a13e46735c.jpg


Ajopelit ohjaamonäkökulmasta ajettuna lienee yksi ensimmäisistä mitä tulee mieleen mitä VR-laseilla haluaa kokea. Nyt on Amazon ehtinyt jo lisäämään listoille Driveclub VR:n. Kyse on itsenäisestä pelistä, siitä ei ole tietoa miten Driveclubin jo hankkineet tulevat tässä kohdelluksi.

Sisältää 114 rataa, 80 autoa, yksinpelin, verkkopelin 2-8 kuskille. Uutuutena matkustajamuoto, jossa pääset kokemaan kierrokset pelkääjän penkistä.

Kotisivu: https://www.playstation.com/fi-fi/games/driveclub-vr-ps4/

 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuossa Driveclub YouTube-pätkässä ihan mielenkiintoinen huomio muuten se, että pelaaja kokee olevansa parempi taidoiltaan VR:ssa (jos pelattavuus on suurinpiirein ns. normaalia peliä vastaavaa). Kertoo ehkä virtuaalitodellisuuden eduista esim. tilan hahmottamisen osalta. Saattaisikin olla mielenkiintoinen kontrasti palata sitten tavalliseen autopelaamiseen. Tuntuisivatko tavalliset pelit rajoittuneilta ja vanhanaikaisilta tai muuten vaikeilta?

Driveclubia on helppo veikata kevyeksi "killer appiksi", joka vetoasi massaan (vaikka virtuaalitodellisuudesta ei nyt tulisikaan suurta menestystä näin "ensimmäisessä sukupolvessa"). Kovin monelle ei välttämättä kallista lisälaitetta myydä hassuttelu/tekniikkademoilla tai edes avaruuslentelyllä. Haitaksi ei ole myöskään se, että peli näyttää jopa yllättävän hyvältä pleikan tehoille.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sony haluaa voimakkaasti painottaa PlayStation VR:n olevan kehitetyn perusmallin PS4:lle. Tämä voi olla myös osa syy siihen, miksi Prota ei ole pönkitetty VR:n yhteydessä tämän enempää.

For those buying PlayStation VR, should they be looking at the Pro?

The position on this was subject to very careful thought. An enhanced VR experience will be possible through PS4 Pro. But we absolutely maintain the primary platform for PlayStation VR is the standard PS4. All 40m of them are capable of a great VR experience. It’s very important that people are clear about that. - Sonyn markkinointi- ja myyntipäällikkö Jim Ryan

Lähde: http://www.mcvuk.com/news/read/sony...ps4-and-ps4-pro/0172465?utm_source=feedburner

Kivasti sanottu ja kaikkea, mutta kyllä ihmeellisen välimallikonsolin sotkeminen markkinoille on selvästi meikäläiselle suurin este olla PSVR:stä innostumiselle. Pakko odottaa vertailuja (ja katsoa pääsiskö jossain itse testaamaan) siitä, miten paljon versiot eroavat toisistaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuolta on tulossa ihan posketon määrä VR-pelejä. Harvat kuitenkaan ainakaan Youtube-videoiden pohjalta säväyttävät. Musiikkivideoiden sanotaan hyppäävän uudelle tasolle, kun katsoja saadaan tapahtumien keskelle ja kuva voi olla täydet 360 astetta. Näistä löytyy jo tuubista esimerkkejä.

Tässä hämäriä japanilaisia PSVR -esimerkkejä. Laseilla läsnäolo on ihan toisenlaista kuin ruudulta parista metristä töllöttäessä. Näistä voi ehkä saada viittauksia missä VR-pelit lyövät läpi.

The Idolmaster: Cinderella Girls Viewing Revolution.(13.10., Japani)


Hatsune Miku: VR Future Live, julkaisu 14. lokakuuta
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kivasti sanottu ja kaikkea, mutta kyllä ihmeellisen välimallikonsolin sotkeminen markkinoille on selvästi meikäläiselle suurin este olla PSVR:stä innostumiselle. Pakko odottaa vertailuja (ja katsoa pääsiskö jossain itse testaamaan) siitä, miten paljon versiot eroavat toisistaan.

Välimalli on tarkoitettu patoamaan pelaajien virtaa PC-puolelle. Pelit virtuaali todellisuudelle on tehty täysin standardi pleikkarin ehdoilla.

Driveclubia on helppo veikata kevyeksi "killer appiksi", joka vetoasi massaan (vaikka virtuaalitodellisuudesta ei nyt tulisikaan suurta menestystä näin "ensimmäisessä sukupolvessa"). Kovin monelle ei välttämättä kallista lisälaitetta myydä hassuttelu/tekniikkademoilla tai edes avaruuslentelyllä. Haitaksi ei ole myöskään se, että peli näyttää jopa yllättävän hyvältä pleikan tehoille.

Tässä alkuvaiheessa VR myydään perinteisillä peleillä johon lasit tuovat kivan lisämausteen. Odotan enemmän pelejä, jotka tehdään täysin tämän uuden välineen ehdoilla. Samaan tapaan miten mobiilipelit löysivät viimein alustansa.

Lasien 'Cinema Mode' kokematta, sallii perinteiset pelit 2,5 metrin päästä viiden metrin virtuaalikankaasta. Antaako lisäarvoa vai ei.



Paranormal Activity: The Lost Soul, julkaisu loppuvuosi 2016

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tässä alkuvaiheessa VR myydään perinteisillä peleillä johon lasit tuovat kivan lisämausteen. Odotan enemmän pelejä, jotka tehdään täysin tämän uuden välineen ehdoilla. Samaan tapaan miten mobiilipelit löysivät viimein alustansa.

Lasien 'Cinema Mode' kokematta, sallii perinteiset pelit 2,5 metrin päästä viiden metrin virtuaalikankaasta. Antaako lisäarvoa vai ei.

Juu ja harvat etukäteen kykenevät näkemään mihin suuntaan uusi teknologia ja sen sovellukset kehittyvät (tai täsmällisemmin sitä, että mitkä jutut ovat sitten lopulta niitä megahittejä - ehkä jälleen kerran internetin tavoin mm. uudentyyppinen sosiaalisen kanssakäymisen muoto tai hieman pelejä rennommat ja helpommin omaksuttavat elokuvamaiset kokemukset yms.). Toisaalta siirryttäessä virtuaalisesta todellisuudesta arkitodellisuuteen myös puhtaasti taloudelliset seikat painavat varmaan suhteellisen paljon ainakin aluksi, kun rauta on kallista. Ehkä tuo toisena näyttönä (tai talouden ainoana "jättiruutuna") toimiminen ei olisi myöskään niin triviaali juttu, kuin aluksi ajattelee. Itselläkin jopa Wii U:n ohjaimen näyttötoiminto on ollut yllättävän hyödyllinen ja virtuaalisuudessa koko on ihan eri luokkaa (sillä toivomuksella kuitenkin, että kuvanlaatu ei ainakaan pahasti "puuroudu", kun näyttö luodaan virtuaalisesti).
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Juu ja harvat etukäteen kykenevät näkemään mihin suuntaan uusi teknologia ja sen sovellukset kehittyvät (tai täsmällisemmin sitä, että mitkä jutut ovat sitten lopulta niitä megahittejä - ehkä jälleen kerran internetin tavoin mm. uudentyyppinen sosiaalisen kanssakäymisen muoto tai hieman pelejä rennommat ja helpommin omaksuttavat elokuvamaiset kokemukset yms.).

Edessä avautuu suuri tuntemattomuus, jota vielä värittää se miten scifi on asiasta osannut meitä valmistaa. Siksi aiheesta kohkataan niin paljon ja me pikkupojasta aiheesta jo unelmoineet olemme jalat irti maasta yöjonossa näitä hakemassa. Moni tekijä haluaa olla tässä pioneerivaiheessa mukana ja saattaa hypätä varmemmalta aaa-projektista tähän propellipäiden hypeen. Unelma toisesta maailmasta on varmasti ikiaikainen ja siihen halutaan jättää oma kädenjälki. Vielä ei osaa sanoa mihin tie vie, mutta ainakaan yrityksen puutteesta se ei tällä kertaa ole kiinni. Teknologia ja pääomat ovat valmiina.

Kun on nähnyt miten Internet ja kännykät ovat muuttaneet maailmaa, uskaltaa VR:stä odottaa jotain vastaavaa mullistusta siihen miten arjen koemme.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

VR taitaa olla uusi Move. Useat innostuvat ja muutama ehkä ihan kivakin peli tulee sille, mutta pääosin iso kasa melkoista tusinaa ja yhden kikan ihmeitä. Sitten se pikkuhiljaa taas hiipukin, kun alkubuumin jälkeen laitteet jäävät kauppojen hyllyille pölyttymään.

Nyt kosiskellaan sitä kärkiryhmää ja PS5:n yhteydessä todennäköisesti julkaistaan uusittu VR, jolla yritetään valloittaa myös massat. Tuskin valloitetaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ei se vr ole mikään ihmeentekijä, ihan kiva pelailla kaiken näköisiä pikkupelejä, mutta niihin kyllästyy melko nopeasti.
Simulaattori käytössä olen itse tykännyt eniten, dirt rally, euro truck simulator ja assetto corsa ollut kovimmalla käytöllä.
Tämän hetkisten virtuaali kokemusten pohjalta jää playstation vr lasit hankkimatta, vive saa riittää.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Videolla annetaan vastauksia moniin kysymyksiin, jotka saattavat nousta esille laitetta harkitsevalla.

 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tässä yksi mielenkiintoisimmista julkaisupeleistä Rez Infinite.



Toimittajat pitivät kovasti. VR tuo selvän lisäarvon pelille.

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tämä Call of Duty: Jackal Assault VR saapuu ladattavaksi ilmaiseksi jokaiselle Infinite Warfaren hankkineelle marraskuun 4. päivä. Erillinen minipeli kyseessä, sivuaa ilmeisesti kuitenkin pääpelin tapahtumia. Vielä siis erillään, kenties jonain päivänä lentotehtävät ohjaamonäkökulmasta hoidetaan normipelissäkin halutessaan VR-kypärän kautta. Tällainen symbioosi sotapeleissä olisi kyllä mitä herkullisin. Kopukuskina tai hävittäjän puikoissa.



Lähde: http://uploadvr.com/call-of-duty-jackal-assault-vr-mission-footage/
 
Ylös Bottom