Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mikähän "reikä" tuossa silmikossa on tuossa nenän yläpuolella..joku säätö? Liekkö miten hoidettu tuossa silmäväli säätö ja tarkennus..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

oli kiva tietää näin ens aluksi että minkälaiset ohjaimet tähän tulee kylkeen. koska jos sä vaan pistät lasit päähän ja pelaat jollain ohjaimella niin eikö se "virtuaalitodellisuus" mene vähän niinkuin siinä? :D

ohjain on jo monessa pelissä huonompi kuin esimerkiksi hiiri ja näppäimmistö.

toiseksi terveysvaikutuksen: mitkä on pitkäaikaisen käytön vaikutukset? 2 ruutua sentin päässä silmistä tuskin tekee hyvää silmillä/aivoille. puhumattakaan siitä että sä pistät tommoset silmille ja headseti korville, jos semmottis käyttää vaikka puol vuotta aina kun pelaa niin miten keho siihen ragoi.

jos joku voi vinkata linkin missä näitä käsitellään niin olisi ihan ok :)
Ruudut ovat fyysisesti "sentin päässä", mutta koska välissä on linssit, on näillä kuvaruutu heijastettu kauemmaksi. Näkö ei siis tarkennu sentin päähän, vaan toimivat aivan samalla tavalla kuin silmälasitkin: kuva siirretään tietylle etäisyydelle.

Ohjaimet eivät tapa immersiota, immersio syntyy kun näet kaiken syvyyden ja mikäli latenssi on hyvin hyvin pieni, aivosi tottuvat muutamissa kymmenissä sekunneissa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ohjaimet eivät tapa immersiota, immersio syntyy kun näet kaiken syvyyden ja mikäli latenssi on hyvin hyvin pieni, aivosi tottuvat muutamissa kymmenissä sekunneissa.

Kun kuva seuraa tarkasti pelaajan pään liikkeitä ollaan jo syvällä virtuaali todellisuudessa. Peliohjaimen napit pystyy tarkistamaan esimerkiksi BattleZonen tapaan katsomalla virtuaalista peliohjainta, joka on 1:1 se mikä kädessäsi. Move-patukoiden kohdalla tarttumiseen käytettävä liipaisin löytyy kuin itsestään.

Ainoa immersiota syönyt tekijä oli se kun hahmoa kolmannen persoonan kuvakulmasta pelattaessa en silti nähnyt omia jalkojani kun katsoin alaspäin. Outo tunne, vaikka leijut siellä kaukana pelihahmosta. Läsnäolo on niin väkevä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ainoa immersiota syönyt tekijä oli se kun hahmoa kolmannen persoonan kuvakulmasta pelattaessa en silti nähnyt omia jalkojani kun katsoin alaspäin. Outo tunne, vaikka leijut siellä kaukana pelihahmosta. Läsnäolo on niin väkevä.

Peero kommentoi samaa haihäkistä. Niissä parissa mun pelaamassa pelissä (London Heist ja RIGS) mä en törmännyt samaan ongelmaan, vaikka RIGSissä olikin hiukan hämäävää se, että ruudulla näkyneet käpälät eivät liikkuneet synkassa omien käsien kanssa.

Mutta se katseen kääntelyn aiheuttama immersio on kyllä jotain ihan huikeaa, eikä sitä ihan täysin pysty ymmärtäämään kokeilematta. Jotenkin hauskaa oli se, että testitilaisuudessa näkyi jokaisen testaajan naamalla sellainen hölmö hymy, kun ensimmäisen kerran astuu virtuaalimaailmaan.

Voi könä, nyt mä nostan omaa hypeäni. Melkein jo harmittaa, että kypärä ei ole ennakkotilattu ja saattaa olla pienoinen riski, että en pääse ostamaan omaa heti ekana päivänä. Mutta en mä kyllä sitä ala nyt enää varaamaan. Ostan jos löytyy.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

(en pysty "lainaamaan" kommentteja jostain syystä) nisupulla en tiedä tosta sun kommentista joka oli tarkotettu mulle että oliko ihan puhtaasti kenttävittuilua vai tuntuiko se vain siltä(aamu kahvi vielä mukissa) mutta mulle siis nää vr jutut on suhkot uus asia. en ole mistään niistä lukenut tai saatika kattonut edes mitään videoita. kai sillon on oikeus miettiä edes vähän myös turvallisuutta?

oli miten oli, ehkä tulee jossain näitä testattua ja nytten kun julkaisu lähenee niin otettua selvääkin enemmän, varautukaa tyhmiin kysymyksiin :)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

En ole päässyt kokeilemaan mitään tällaisia virtuaalivirityksiä, mutta kyllähän tämä PSVR menee hankintaan, pakkohan se on nähdä tämäkin ja kun ajopelit on lähellä sydäntä niin noihinhan tämä istuu loistavasti ja vaikkei vielä simuja ole tarjolla niin pääsee ainakin Driveclubin tahdissa kokeilemaan ajamistakin.

Yksi ominaisuus myös puoltaa hankintaa jos vain toimii eli tuo cinema-ominaisuus, ainakin väittävät myyntipuheissa että voin pelata muitakin pelejä kun VRlle tehtyjä ja käyttää laseja isona näyttönä josta pääsemmekin kysymykseen, onko tuossa cinema-tilassa pelaaminen mielekästä, näyttääkö pelit hyvältä jos ne sitä tekevät tv.stäkin vai asettaako nämä lasit rajoituksia kuvan laatuun esmes tuon resoluution takia?

13.10 siis julkaisu näille, saapa nähdä monellekko näitä riittää vai onko varastot pullollaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Yksi ominaisuus myös puoltaa hankintaa jos vain toimii eli tuo cinema-ominaisuus, ainakin väittävät myyntipuheissa että voin pelata muitakin pelejä kun VRlle tehtyjä ja käyttää laseja isona näyttönä josta pääsemmekin kysymykseen, onko tuossa cinema-tilassa pelaaminen mielekästä, näyttääkö pelit hyvältä jos ne sitä tekevät tv.stäkin vai asettaako nämä lasit rajoituksia kuvan laatuun esmes tuon resoluution takia?
Kyllähän siinä väkisinkin resoluutioon tulee selkeä heikennys, koska kuva on rajattu vain osaan sitä 1920x1080-resolla olevaa paneelia. Testisessiossani näin vain vähän PS4:n omaa käyttöliittymää tuon Cinema Moden kautta, ja sen perusteella käyttö perinteisemmissä peleissä jäänee omalta osaltani pelkkään testailuun. Mieluummin 50 tuuman "aito 1080p" (eli telkkari) kuin 5 metrin kangasta vastaava virtuaaliteatteri pienemmällä tarkkuudella.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ei mitään mielenkiintoa kyseistä härpäkettä kohtaan. Eipä oo semmosia pelejä vielä ainakaan tulossa,ett mielenkiintoa ois.
Drive club ja gt sport vr-peleinä ei riitä,tarvitaan parempia.

Ehkäpä pcars2 vr-pelinä ja tietysti dirt,assetto,ride2 saisivat hypetyksen aikaan mulla.:)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vähän käänteistä galluppia. Mikä on nyt julkaistuista demoista se mitä odotatte vähiten / köykäisin julkaisu tai mikä peligenre ei ainakaan tule taittumaan VR-maailmaan?

Omalta osaltani ehkä se pallopeli, missä piti päätä heiluttelemalla puskea palloja vaikuttaa todella tylsältä. Olen jopa yllättynyt, kun muutamat laitetta testanneet ovat pitäneet tuosta tekeleestä. Ehkä se on ollut heidän ainoa kosketuksensa VR-maailmaan ja siksi pitivät siitäkin.

Toinen mikä ei kyllä ollenkaan iske on se golffi isoilla roboteilla. No thanks, en oikein edes ymmärrä miksi juuri tämä combo on valittu. Odotan josko yllättyisin positiivisesti.

Ja sitten tietty nuo japanilaiset-anime-pikkutyttömusavideot jossa ollaan yleisössä heilumassa ovat ihan oma lukunsa :D
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Omalta osaltani ehkä se pallopeli, missä piti päätä heiluttelemalla puskea palloja vaikuttaa todella tylsältä. Olen jopa yllättynyt, kun muutamat laitetta testanneet ovat pitäneet tuosta tekeleestä.

Positiiviset previkat juontavat juurensa siitä, että peli tarjoaa kiinnostavan lähtökohdan ja tapahtumapaikan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Paljon on sellaisia pelejä, joita olisi hauska kokeilla, mutta toisaalta ei oikeastaan yhtään sellaista, mitä voisi kuvitella pelaavansa enemmänkin tai mistä olisi valmis maksamaan muutamaa euroa enempää.. Niin hieno kokemus kuin VR onkin, niin ilman laadukasta sisältöä saattaa vielä flopata pahemman kerran ja vähän pelkäänkin, että alkuinnostuksen jälkeen jää ihmisillä (ja kaupoilla) lasit hyllyyn pölyttymään. Sama kai on vähän nähtävissä pc-puolellakin, että alkuhypen jälkeen on laitteiden myynnit romahtanut ja oikein mitään "killer appia" ei ole vieläkään ilmestynyt.

Oma psvr-ennakkotilaus on vielä "varmuuden vuoksi" voimassa, mutta tulee kyllä peruttua, jos ei nyt jotain odottamatonta jokerikorttia vielä satu paljastumaan. Katsellaan sitten joskus, jos johonkin autosimuun kunnollinen tuki saadaan..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Omalta osaltani ehkä se pallopeli, missä piti päätä heiluttelemalla puskea palloja vaikuttaa todella tylsältä. Olen jopa yllättynyt, kun muutamat laitetta testanneet ovat pitäneet tuosta tekeleestä. Ehkä se on ollut heidän ainoa kosketuksensa VR-maailmaan ja siksi pitivät siitäkin.
Ennen kuin tuota Headmasteria PSVR:llä testasin, olin jo päässyt ottamaan VR-tyypityksiä Oculus Riftin kahdella ensimmäisellä kehitysversiolla muutamaankin kertaan. Ja vaikka omatkin ennakkoluulot olivat aika pessimistiset kyseistä peliä kohtaan, yllätti se silti todella positiivisesti.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Aikamiehellä aikainen joulu. Näin voi päätellä kun katsoo miten Colin ja Greg hihkuvat myyntipakettia avatessa. Vielä pari viikkoa saadaan katsella kun toiset pelaavat.

 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

https://www.vrfocus.com/2016/09/new-playstation-4-camera-showcased-at-playstation-meeting/

Näemmä sieltä on tulossa uusi kamera PS4 pro/ VR varten. 100% varmasti kameran kehitystyö on jo valmis mutta eivät sitä vain v***umaisuuttaan julkaise nyt vaan myydään varastot tyhjiksi vanhoista kameroista. Minullakin on headsetin kanssa tulossa tuo kamera, joka onkin reilun kuukauden päästä vanha laite. GG Sony

Toivottavasti tuo ei paljoa eroa suorituskyvyltään vaikka ainakin säätövarat siinä on paljon paremmat.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos laitteen näyttö on vain 5,7" ja se on 2cm päässä silmistä, näkyykö näytön reunat? Entäs onko minkäänlaista "silmäkulmakuvaa" vai pitääkö niskat katkaista? Youtubevideoista koitin katsoa ja aikalailla joutuu päätä heiluttamaan että näkee sivuille yhtään mitään...

Omia headsettejä ei taida saada päähän noiden oikeiden VR-lasien kanssa?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Näemmä sieltä on tulossa uusi kamera PS4 pro/ VR varten. 100% varmasti kameran kehitystyö on jo valmis mutta eivät sitä vain v***umaisuuttaan julkaise nyt vaan myydään varastot tyhjiksi vanhoista kameroista. Minullakin on headsetin kanssa tulossa tuo kamera, joka onkin reilun kuukauden päästä vanha laite. GG Sony
Suomesta en tiedä, mutta tuo redesign -malli on ollut myynnissä jo muutaman viikon ajan.

Peru/palauta käyttämätön kamera ja ennakkotilaa uudistettu malli esim. Amazonista.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Oeppae: Uuden PS Camera -mallin suorituskyvyssä ei tietääkseni pitäisi olla mitään eroa. Kyseessä on lähinnä uudelleenmuotoilu ja mahdollisesti halvemmat komponentit.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Jos laitteen näyttö on vain 5,7" ja se on 2cm päässä silmistä, näkyykö näytön reunat? Entäs onko minkäänlaista "silmäkulmakuvaa" vai pitääkö niskat katkaista? Youtubevideoista koitin katsoa ja aikalailla joutuu päätä heiluttamaan että näkee sivuille yhtään mitään...

Omia headsettejä ei taida saada päähän noiden oikeiden VR-lasien kanssa?
Sinnähän ei ole väliä mitä nuo mitat on vaan se minkä katselukulman ne tarjoaa..jos nyt oikein muistan niin 100 astetta kattaa psvr näkökentästä ja melko saman nuo vivet ja riftitkin.
Ideana on että kääntelet päätä sinne minne haluat katsoa, muutenhan olisi sama katsoa vaikka videoprojektorin kuvaa sopivalta etäisyydeltä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ok kiitti vastauksista, onneksi noin. Ei kyllä amazonista uskalla ennakkotilata ettei jää saamatta. Nooh jos noi on vaa redesign niin antaa tulla ne vanhat tai sitten muutan ne tilauksesta jos kerkee parin viikon sisällä tulla verkkokauppaan
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tähän tapaan tunteella vetää ensikosketuksen yhteen VR:llä ylipäätänsä jo pelaillut kaveri.

 
Ylös Bottom