Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Dirt Rally VR on omaan makuun (ratilla ja ajopenkillä) kaikkein vaikuttavin VR-julkaisu. Grafiikat unohtuu noin viiden minuutin jälkeen, kun huomaa, että peliä pystyy vetämään täysin perstuntumalla aivan kuin ajaisi oikeasti autoa. Mikään muu VR-peli ei ole saanut uskomaan yhtä vahvasti "siellä olemiseen" kuin Dirt Rally VR. Se myös tuhosi ruudulta pelattavat realistisuuteen pyrkivät ajopelit, ei niitä vain ole mitään järkeä pelata enää, kun on saanut kokea niin paljon parempaa. Mutkien havainnointi, pinnanmuodot, etäisyydet, jopa sivuikkunoiden hyödyntäminen, nämä ovat täysin totaalisen eri tasolla VR vs flat screen.

Pelaan Prolla, en tiedä sitten onko normilla niin paljon huonompi ettei ole enää pelattava. Kyllä Prollakin harmitti grafiikat alkuun, mutta tosiaan meni ohi viidessä minuutissa.

Mulle saman fiiliksen antoi GTS (osa radoista), vaikka siinä ei voi kuin hot lapata. Pitää antaa Dirtille vielä uusi mahdollisuus, kuitenkin koko peli pelattavissa vr:llä ja perusversioo tykkäsin ajaa.
 
Dirt Rally VR on omaan makuun (ratilla ja ajopenkillä) kaikkein vaikuttavin VR-julkaisu. Grafiikat unohtuu noin viiden minuutin jälkeen, kun huomaa, että peliä pystyy vetämään täysin perstuntumalla aivan kuin ajaisi oikeasti autoa. Mikään muu VR-peli ei ole saanut uskomaan yhtä vahvasti "siellä olemiseen" kuin Dirt Rally VR. Se myös tuhosi ruudulta pelattavat realistisuuteen pyrkivät ajopelit, ei niitä vain ole mitään järkeä pelata enää, kun on saanut kokea niin paljon parempaa. Mutkien havainnointi, pinnanmuodot, etäisyydet, jopa sivuikkunoiden hyödyntäminen, nämä ovat täysin totaalisen eri tasolla VR vs flat screen.

Pelaan Prolla, en tiedä sitten onko normilla niin paljon huonompi ettei ole enää pelattava. Kyllä Prollakin harmitti grafiikat alkuun, mutta tosiaan meni ohi viidessä minuutissa.
Totta. Ainoa huono puoli on tuo että tosiaa tuo tappaa halun pelata enää ruudulta mitään realistisuuteen pyrkivää ajopeliä.
 
Onkohan firewalliin tulossa jotain tdm tyylisiä pelimuotoja joskus? Vähä syö peli intoa tuo kun ensin kestää pirun kauan et löytää tarpeeksi pelaajia peliin ja matsi kestää joku 3-5min ja sitten taas lobbyyn odotteleen seuraavaa, miksei vaikka siege tyyliin 5 erää jne.. itseä ainakin puuduttaa jos ei ole muita vaihtoehtoja kun tämä yksi ainoa. Tietty porukassa aika menis ehkä nopeemmin mutta tykkään pelaa yksinkin vain räiskiä menemään.
 
Pelaan Prolla, en tiedä sitten onko normilla niin paljon huonompi ettei ole enää pelattava. Kyllä Prollakin harmitti grafiikat alkuun, mutta tosiaan meni ohi viidessä minuutissa.

Samanlaiset fiilikset normin ja DS:n kanssa pelatessa. Ensivaikutelma Dirt Rallysta ei todellakaan vastannut koko kuvaa. Itse tykkään vähän kevyemmästä ja viihteellisemmästä ajelusta (Wipeout on mun suosikkini VR-ajopeleistä), mutta eihän mikään konsolipeli ole päässyt lähellekään tällaista auton ajamisen tuntua. Ja vielä mä joskus sen Lancia Stratoksenkin taltutan.

GTS sen sijaan oli VR:n osalta kaikkien aikojen alisuoritus. Siihen ei varmaankaan ole vieläkään tullut muita lisäyksiä kuin se aika-ajo? Olisivat nyt herran tähden laittaneet edes ne autokoulu- yms haasteet toimimaan VR:ssä. Koko VR-sisältö lienee ollut joku sopimuksellinen pakko, joka on sitten saatu täytettyä tekemällä tuommoinen nollasuoritus.

Ajopelien osalta flatiin palaaminen tuntuu tosiaan todellakin kaukaiselta. Sama juttu kauhupeleissä.

Kritisoin aiemmin Tornia, mutta inhoan haaskaamista ja palasin siihen. Pelasin sen läpi aika vähillä tallentamisilla. Kertaalleen nakkasi seinän sisälle, mutta ei kovin syvälle ja hanskasin tilanteen helposti astumalla vaan eteenpäin sen verran että olin pelialueella ja ohjaus toimi taas. Tarttumisen ongelmat sain poistettua kääntämällä kameraa paljon alemmas kuin yleensä. Nykimistä oli hieman ja kerran peli crashasi kokonaan. Puzzleilu ei ollut kovinkaan kaksista aivojumppaa, mutta stoori kantoi ja miljööstä tykkäsin. Voi kun tämä olisi maltettu tehdä valmiiksi asti..
 
Onkohan firewalliin tulossa jotain tdm tyylisiä pelimuotoja joskus? Vähä syö peli intoa tuo kun ensin kestää pirun kauan et löytää tarpeeksi pelaajia peliin ja matsi kestää joku 3-5min ja sitten taas lobbyyn odotteleen seuraavaa, miksei vaikka siege tyyliin 5 erää jne.. itseä ainakin puuduttaa jos ei ole muita vaihtoehtoja kun tämä yksi ainoa. Tietty porukassa aika menis ehkä nopeemmin mutta tykkään pelaa yksinkin vain räiskiä menemään.

Jatkossa voi tulla mitä vain päivitysten myötä. Mielestäni tämä nykyinen systeemi on hyvä tähän tilanteeseen. Pelaajien karkaaminen häviön alta on vieras ilmiö kun eriä on vain yksi, heti jos laitetaan esimerkiksi paras kolmesta, alkaa kato viimeistään toisessa erässä ja kolmas menee harakoille. Tekijät lisäsivät viime päivityksessä sakon rintamakarkureille.

Peli pääsee uusiin korkeuksiin kun liittyy (suomi)porukkaan joka hakee hostin heti alussa ja vetää tiiminä pelit läpi. PSN: Firewall Zero Hour Suomi.
 
Viimeksi muokattu:
.
Dirt Rally VR on omaan makuun (ratilla ja ajopenkillä) kaikkein vaikuttavin VR-julkaisu. Grafiikat unohtuu noin viiden minuutin jälkeen, kun huomaa, että peliä pystyy vetämään täysin perstuntumalla aivan kuin ajaisi oikeasti autoa. Mikään muu VR-peli ei ole saanut uskomaan yhtä vahvasti "siellä olemiseen" kuin Dirt Rally VR. Se myös tuhosi ruudulta pelattavat realistisuuteen pyrkivät ajopelit, ei niitä vain ole mitään järkeä pelata enää, kun on saanut kokea niin paljon parempaa. Mutkien havainnointi, pinnanmuodot, etäisyydet, jopa sivuikkunoiden hyödyntäminen, nämä ovat täysin totaalisen eri tasolla VR vs flat screen.

Pelaan Prolla, en tiedä sitten onko normilla niin paljon huonompi ettei ole enää pelattava. Kyllä Prollakin harmitti grafiikat alkuun, mutta tosiaan meni ohi viidessä minuutissa.

Pelailin lisää Dirt Rally VR:ää ja on pyörrettävä oma mielipide. Ajoin nyt kustomoidun sprintti-kauden, eli yks random-pätkä joka maasta. Suomi sattui tulemaan kolmantena kisana ja sieltä ajettavana vieläpä Järvenkylän pätkä, ton jälkeen olin myyty ja komppaan kyllä teikäläistä, Dirt Rally toimii hyvin vr:nä.
 
Viimeksi muokattu:
Yhdysvaltojen viime vuoden myydyimmät PSVR-pelit dollareina mittatuna. Kolme ensimmäistä ovat aseohjaimelle ja myös DOOMi siellä perällä.

DxoVyX0U8AA0pRZ.jpg


Lähde
 
Viimeksi muokattu:
Komeaa! Toivottavasti myyntiluvut houkuttelevat kehittäjiä tekemään lisää Aim-yhteensopivia pelejä.
 
Kun ei Ace Combat 7 =lentelyä ole uskaltanut vielä kolmen VR-tehtävän takia hankkia, oli lohdutuksena otettava muutama erikoispätkä DiRT Rallya. Kopissa sitä istutaan myös tässä ja maisemat vilahtelevat silmissä.

Ratilla ja polkimilla, kuppituolista. Jokainen hyppy tuntuu ratissa asti.

 
Kun ei Ace Combat 7 =lentelyä ole uskaltanut vielä kolmen VR-tehtävän takia hankkia, oli lohdutuksena otettava muutama erikoispätkä DiRT Rallya. Kopissa sitä istutaan myös tässä ja maisemat vilahtelevat silmissä.

Ratilla ja polkimilla, kuppituolista. Jokainen hyppy tuntuu ratissa asti.


Täytyy toivoo et Dirt Rally 2.0 sisältää VR tuen.
 
Tää menee jo supernörtteilyn puolelle, mut kysympä kuitenkin :D

Onks porukalla lisävinkkejä, miten pysyy hyvin kärryillä pelin tiimellyksessä irl kameran sunnasta/sijainnista? Esim. nyt Firewall Zero Hourissa kun kurkkii ja kääntyilee, niin sitä on kääntynyt vähän ja joutuu painelee välillä options-nappii et näkee kameran tarkan sijainnin. Se on ihan hyvä apu, mut yleensä ase on jo ehtinyt lähtee driftaa ym. haittaa varsinaista pelaamista.

Mulla on toki maton reuna jo optimi seisomapaikan kohdalla, joten se antaa vähän lisä apua, mutta onko vielä jotain kätevää kotikonstia? Vai onko vaan parempi opetella ajankanssa suuntimaan kameran paikka jedinä?
 
Minulla on sohva takana mihin aina istahtaa. Seisoen potkin aina taaksepäin, jos potkin sohvaa olen oikeinpäin. Hämmästys on joskus suuri kun takana ei olekaan mitään. Kerran istahdin oikealla puolella olevaan rallipenkkiinkin, luulin sitä sohvaksi.. :D Mokomaa kirottua penkkiä on useampaan otteeseen skyrimiä pelatessa tullu huitastua kun oikein eläytyy.

Ja tuo maton reuna on yksi apukeino myös.
 
TMulla on toki maton reuna jo optimi seisomapaikan kohdalla, joten se antaa vähän lisä apua, mutta onko vielä jotain kätevää kotikonstia? Vai onko vaan parempi opetella ajankanssa suuntimaan kameran paikka jedinä?

Kurkkaan välillä lasien alta missä päin on televisioruutu. Toinen varmistus tulee jalkapohjista, joilla etsin maton reunan. Muuten kyllä pyöritään miten sattuu ja suuntimat menee täysin sekaisin. Kiva tiukassa paikassa kun huomaat olevasi selin kameraan päin ja ase lähtee omille teilleen.
 
Hittolainen, että osaa olla vaikeata päättää. Skyrim VR kiinnostaisi kokea, mutta ostin jo pelin aikanaan PS4:lle ja jäi kesken. Nintendo switch version myötä into Skyyrimiin nousi taas kattoon ja peli on maistunut oikein mainiolta käsikonsolin parissa. Mutta voi hitto, että kiinnostus on kova päästä kokemaan vr muodossa tämä mahtavuus. Mutta jaksanko TAAS aloittaa alusta peliä? Haluaisin vain päästä samoilemaan avoimeen maailmaan ja jättää juonen kokonaan pelaamatta. Voi kun voisin siirtää switchin tallennuksen pleikkariin :D Apua! Mitä teen??
 
Noooh.. jaksaa kuka jaksaa. Nimimerkillä 1000 tuntia täynnä pc skyrimiä (eri modien kanssa) ja psvr kanssa ehkä lähemmäs 300 tuntia, vaikka sitä ei voikaan modata. On se vaan niin hauskaa vaikkapa dualwieldata kirveitä ja huitoa menemään :D
 
Voisko joku selittää mikä koko Skyrimissä on se pelin idea? Noin niinkun tiivistettynä. Mä tiedän vaan että se on seikailupeli :D
 
Mulla on Skyrimin Special editionin tallennus tallella. Jos ostan tämän VR version niin voinko käyttää tuota SE version tallennusta VR version kanssa vai pitääkö mun aloittaa TAAS alusta? :D
 
Mulla on Skyrimin Special editionin tallennus tallella. Jos ostan tämän VR version niin voinko käyttää tuota SE version tallennusta VR version kanssa vai pitääkö mun aloittaa TAAS alusta? :D
Ostin halvalla tämän pelin..ja tämä tosiaan tuntuu olevan "elämää" pidempi peli
Hieno on meininki..ja voi rakennella talon itselleen..ja adoptoida muksuja..en ole ku level 10 tietämissä..jotenki tuntuu ..et onko tätä edes järkeä pelata??ei kait tässä voi "maaliin päästä" normi elämänsä aikana
 
Ylös Bottom