Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Osaatko sanoa miten hyvin peli toimii dualshokilla pelatessa? Itsellä ei ole rattia vielä hankittuna mutta peli kyllä kiinnostaa :D

Eiköhän tuo nätisti rullaa myös dualshockilla. Itsellä on vain ratilla kokemusta.

Toinen hauska VR-kaahailu on WipEout Omega Collection.

 
Osaatko sanoa miten hyvin peli toimii dualshokilla pelatessa? Itsellä ei ole rattia vielä hankittuna mutta peli kyllä kiinnostaa :D

Toimii hyvin ds:llä ja vr tuo paljon lisää havannointikykyä, joten huomattavasti parempi tuntuma kuin töllöstä pelattuna. Pädille myös riittävät säädöt, muttei liikaa, joten saa muokattua helposti omaan näppiin sopivaksi. Itse lisäsin epälineaarisuutta paljon, niin pysyy autot näpissä myös kovemmissa vauhdeissa, esim Suomen rallissa. Pystyy pärjäämään vaikemmallakin tasolla.
 
Plääh, tuli pelattua Fisherman's tale läpi. Teknisesti puhdas grafiikka mutta voi jösses että oli lyhyen tuntuinen ja tekemistä oli vähän. Ei minusta rahan arvoinen.. 2/5
Pelaajan ja movepatukoiden träkkäyskin olisi voinut olla parempikin.
 
Pitkällisen harkinnan jälkeen sain vuodatettua näytölle omat mietteeni Beat Saberista. Samalla tein videon, mutta kuten heti alkuun totean, tämä on taas näitä tapauksia että ei video kerro oikeastaan yhtään mitään siitä, millaista tätä on pelata.

Tekstimuotoinen arvostelu: https://www.konsolifin.net/arvostelu/use-force-dj-luke-beat-saber



Hyvin höpisty. Pakkohankinta, mut venailen alennusta. Ehkä tällä pelillä saan sitten paremman puoliskon kokeilee vihdoin vr:ää.
 
Tuo Beat Saber on ehdottomasti kolmen parhaimmin vr pelin joukossa ikinä ja itellä alkaa 24 tunnin trophy lähestyä kun pelikello näyttää ihan kohta 20 tuntia. Sais kyllä tulla jo uusia kappaleita pelattavaksi. Tuo kampanja on todella vaikea, tuntuu ihan mahdottomalta saada siinä yhdessä 170000 pistettä kasaan. Pelissä yks ärsyttävimmistä asioista on ne seinät kun pitää kumartua niiden alle, kamera kusee hommat melko usein. Muutenkaan tiedä välillä missä ihmeessä sen kameran pitää olla.

Itse pelaan istuen, kokeillu seisten mutta siinä se kamera kusee vielä enemmän peliä. Tuntuu kuin itse olis jättiläinen ja pelin laatikot on sun lantion kohdalla vaikka se kamera olis katossa kiinni... Miten te seisaaltaan pelaavat olette saaneet sen toimimaan?
 
Itse pelaan istuen, kokeillu seisten mutta siinä se kamera kusee vielä enemmän peliä. Tuntuu kuin itse olis jättiläinen ja pelin laatikot on sun lantion kohdalla vaikka se kamera olis katossa kiinni... Miten te seisaaltaan pelaavat olette saaneet sen toimimaan?

Seisten täällä on aina pelattu. Siellä määriteltiin pelin asetuksissa se pelaajan pituus? Kokeiles sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Seisten täällä on aina pelattu. Siellä määriteltiin pelin asetuksissa se pelaajan pituus? Kokeiles sitä.

Pituuttakin olen kokeillut muuttaa, on koko ajan ollut muistaakseni 170cm. Olikos siinä vain valittavana tuo 170cm ja joku lyhyempi, ei vaikutusta asiaan.
 
Pituuttakin olen kokeillut muuttaa, on koko ajan ollut muistaakseni 170cm. Olikos siinä vain valittavana tuo 170cm ja joku lyhyempi, ei vaikutusta asiaan.

Olet kokeillut Options-napin painalluksella kalibroida sijainnin?

Sieltä löytyy Demo Disc kolmonen.

 
Kannattaa ehdottomasti opetella pelaamaan Beat Saberia seisten. Miten tätä voi edes istualtaan pelata? Sen verran kova on tahti vaikeammilla tasoillakin, että pakko siinä on saada koko roppaan rytmiä ja liikettä mukaan. Paremmin tulee sitä "kuntoiluakin". Itsellä ei onnistuisi istualtaan varmasti yhtään. Miten ihmeessä ne väistötkään onnistuu istualtaan?

Beat Saberia pelatessa joudun itse manuaalisesti säätää kameran kulmaa telkkarin päällä aina vähän alemmas kuin muita pelejä pelatessa. Pelin asetuksista sitten se korkeus kohdilleen ja aina alle yksi testipeli, että nimenomaan nuissa kumarruksissa ei kamera kadota sauvoja. Kannattaa myös tarkastella ettei pelaa liian lähellä kameraa, jolloin taitaa herkemmin huitoa "kamera-alueen" ulkopuolelle.
 
Olet kokeillut Options-napin painalluksella kalibroida sijainnin?

Kyllä monta kertaa.


Kannattaa ehdottomasti opetella pelaamaan Beat Saberia seisten. Miten tätä voi edes istualtaan pelata? Sen verran kova on tahti vaikeammilla tasoillakin, että pakko siinä on saada koko roppaan rytmiä ja liikettä mukaan. Paremmin tulee sitä "kuntoiluakin". Itsellä ei onnistuisi istualtaan varmasti yhtään. Miten ihmeessä ne väistötkään onnistuu istualtaan?

Beat Saberia pelatessa joudun itse manuaalisesti säätää kameran kulmaa telkkarin päällä aina vähän alemmas kuin muita pelejä pelatessa. Pelin asetuksista sitten se korkeus kohdilleen ja aina alle yksi testipeli, että nimenomaan nuissa kumarruksissa ei kamera kadota sauvoja. Kannattaa myös tarkastella ettei pelaa liian lähellä kameraa, jolloin taitaa herkemmin huitoa "kamera-alueen" ulkopuolelle.

Itse olen pelannut istuen jo sen 20 tuntia. Helposti onnistuu väistöt, keinahtaa vaan sivuille :D Olen kokeillut siirtyä kauemmas mutta en saa kokonaisuutta toimimaan seisten, aina todennut että istuen toimii paremmin.
 
Onko pleikalle tulossa jotain uusia AIM controller pelejä? Firewallia kokeilin ilmaisen viikonlopun aikana joskus eikä oikein iskenyt, codien parissa kasvanut ei oikein lämmennyt taktiselle räiskinnälle. Jokin cod tyylinen team deathmatch/domination AIM controller -peli olis toiveissa.
 
Onko välimatka kameraan ja muu sijoittuminen suunnilleen tuon aiemmin postaamani kuvan mukainen? Itse menen tuolla.

Kyllä on ollut ja tosiaan olen yrittänyt nostaa kameraakin ylemmäs hyllylle, mutta kun ei niin ei. Täytyy kokeilla tässä jossain vaiheessa uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä ylläolevasta keskustelusta tulikin mieleen, että onko tuo "teline" tuolle kameralle tarkoituksella tuollainen ihme lerppu johon kameraa ei saa kiinnitetyksi? Se vaan ikäänkuin lepää siinä päällä. Itsellä oli kaverilta lainassa vr -hässäkät, ja ihmettelin suuresti tuota ratkaisua. Vai olisikohan kaveri unohtanut laittaa jotain osia mukaan?
 
Kamera menee siihen "standiin" ihan paikoilleen loksahtamalla. Eli ei putoa siitä. Itselläni ei ole ollut vr laitteen kanssa juurikaan mitään ongelmia. Kamera lepää telkkarin päällä reilussa 170 cm korkeudessa ja pienellä teippivirityksellä ei myöskään tarvitse pelätä että kikotin pääsisi putoamaan.
 

Liitetiedostot

  • 20190217_103336.jpg
    20190217_103336.jpg
    1,1 MB · Lukukerrat: 28
  • 20190217_104011.jpg
    20190217_104011.jpg
    944,8 KB · Lukukerrat: 27
Ylös Bottom