Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bandicoot
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Ensimmäinen Platina trophy tienattu VR-pelistä. Sen tarjosi Job Sumulator, joka on immersiona kärkeä tällä hetkellä. Ilmeisesti (?) samalla aukesi vetolaatikko työvoimatoimistossa, josta löytyy kaksi välikappaletta työmoduuleihin, joilla peli saa uusintakierokselle uuden ilmeen. Toinen näistä on painottomuus, joka gourme kokin keittiössä tuo kieltämättä uudenlaisia haasteita. :D

Nyt työn alla Rez Infinite. Vedin jo lopputeksteihin, mutta pomoa tuhoamatta. Miten niitä muita pelejä saa avattua? Täällä kaikki yhä lukotettuja.
 
Parhaat pelit ovat mielestäni olleet until dawn ja driveclub VR. Skyward vaikutti hyvältä kans mutten vielä ostanut.

Kyllästyin odottelemaan eurooppaan saapumista, niin ostin brookhaven experimentin jenkkistoresta. Ihan ok, muttei tunnu until dawnin veroiselta. Alkunperin kai vivelle jolla 360 asteen pelaaminen tekee tästä todella jännän. Koska ps4:sen ainoa kamera ei näe moveja kun kääntyy ympäri, on peliin tehty psvr:lle 180 asteen kännös. Tämä on sinänsä ok mutta voin helposti kuvitella miksi 360 asteisena tämä on paljon pahempi.

Niistä vuoristoratavideoista puheenollen, kannattaa ladata jenkkistoresta vrideo sovellus ja downloadata sieltä twister LR video. Vaatii ensin pään kääntämistä 90 astetta oikealle ja näytön keskittämistä sinne jotta näkee oikein eteenpäin videolla. Mutta tää onkin sitten astetta pahempi vuoristoratavideo kun littlestarin goofy....
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Netin mukaan pitäisi wayward skyn kyllä olla julkaistu euroopassakin, mutta enpä ole nähnyt storessa. Jenkkistoresta löytyy.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Tullu nyt viimeinen viikko oikeastaan pelkästään Driveclub VR:ää pelailtua VR-peleistä ja alkanut sujuakkin kivasti. Muutamassa haasteessa mitä vähän enemmän hinkkasin niin pääsin jo sinne 14-15 sijoille maailmantaulukossa ja tuo haamuauton perässä ajaminen koukuttaa kovasti (kun aina aikaparannuksen jälkeen tulee seuraava listalta edeltä vastaan jne). Tarkoitus oli myös, että hankin kaikki kultatähdet ja oikeastaan pelasin jo kaikki loppupään hyper/super-haasteet ilman ongelmia. MUTTA. Ai jumalauta nuo driftaukset. En inhoa ajopeleissä mitään muuta niin paljoa kuin driftaamista. Olen katsonut youtube-videoita ym ja koittanut tuota hetken opetella, mutta silti noista haasteista ei meinaa irrota kolmea kultatähteä.. Jotenkin tuntuu ylivoimaisesti vaikeimmilta haasteilta ja asiaa ei yhtään helpota se, että tämä tuntuu sellaiselta lasinsirujen syömiseltä, että tekee aina yhden tai kahden yrityksen jälkeen mieli paiskata ratti seinään. Kaikkia kiertueen driftaushaasteita kokeillut ja mistään en saanut kolmea tähteä..
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Ai jumalauta nuo driftaukset. En inhoa ajopeleissä mitään muuta niin paljoa kuin driftaamista. Olen katsonut youtube-videoita ym ja koittanut tuota hetken opetella, mutta silti noista haasteista ei meinaa irrota kolmea kultatähteä.. Jotenkin tuntuu ylivoimaisesti vaikeimmilta haasteilta ja asiaa ei yhtään helpota se, että tämä tuntuu sellaiselta lasinsirujen syömiseltä, että tekee aina yhden tai kahden yrityksen jälkeen mieli paiskata ratti seinään. Kaikkia kiertueen driftaushaasteita kokeillut ja mistään en saanut kolmea tähteä..
Normi driveclubissa oli driftaaminen suht helppoo - padillä. Jos ratilla noita haluaa ajaa nii vois koittaa laittaa forceja ja kääntösädettä pienemmälle, niin pystyy ohjaamaan tarpeeks nopeesti. Niin pitkä aika kun oon pelannu että tarkempia neuvoja en osaa antaa, kyllä noitten kanssa tuli tuskailtua itekkii. Ei oo kyllä driftaaminen munkaan mieleen.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Normi driveclubissa oli driftaaminen suht helppoo - padillä. Jos ratilla noita haluaa ajaa nii vois koittaa laittaa forceja ja kääntösädettä pienemmälle, niin pystyy ohjaamaan tarpeeks nopeesti. Niin pitkä aika kun oon pelannu että tarkempia neuvoja en osaa antaa, kyllä noitten kanssa tuli tuskailtua itekkii. Ei oo kyllä driftaaminen munkaan mieleen.

Pitää kyllä varmaan testata pädiä, koska ensimmäisen kiertuehaasteen parhaat pisteet on edelleen pädillä tehdyt (parilla yrityksellä). Myös moni youtube-driftaaja taitaa käyttää tuota 3rd person kameraa. On kyllä melkoista pakkopullaa ja jos joskus saan nämä haasteet tehtyä niin en takuuvarmasti niihin enää koskaan palaa.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Pitää kyllä varmaan testata pädiä, koska ensimmäisen kiertuehaasteen parhaat pisteet on edelleen pädillä tehdyt (parilla yrityksellä). Myös moni youtube-driftaaja taitaa käyttää tuota 3rd person kameraa. On kyllä melkoista pakkopullaa ja jos joskus saan nämä haasteet tehtyä niin en takuuvarmasti niihin enää koskaan palaa.

En kyllä ymmärrä miksi pitäs pelata tai hinkata jos ei kiinnosta.. Anyway, itse olen DCVR alkataipaleilla kun kohtuu voimakas tuossakin tuo huippausefekti mutta pikkuhiljaa ryömitään eteenpäin.

Hessu Hopo vuoristorata video siellä jossain appsissa oli kyllä silkkaa sontaa, pelkkä liike eteenpäin sain tuntumaan todella huonolta kun noissa ei mitään 3d efektiä ole ja liike on täysin holtiton suhteessa "oikeaan VR" kokemukseen tai siihen miten se pitää peleissä tehdä.

Muutamia kertoja on VR taustapalvelut seonneet kun on alkanut maailma liikkua ympärillä vaikka fyysinen tila tai valaistus ympärillä ei ole muuttunut..rebootti auttaa, muu ei. Samoin sonyn pitäisi kehittää taustajärjestelmää myös ongelma asentojen varalta.. mm. perus tikanheitto on PSVR:lle liikaa päällekkäisten valojen osalta. Esim Kinectihän ei olisi toiminut kummoisesti jos MS ei olisi "kouluttanut" järjestelmää ns. ihmisen mahdollisiin asentoihin jolla siis voidaan kohtuu luotettavasti oivaltaa raajojen paikat ja asennot trackkäyksen ollessa epäselvä.
Joissain peleissä tosin esim move kapuloilla osoitus taaksepäin onnistuu kohtuudella muiden sensoreiden ansiosta mutta parannettavaa on.

Tällä hetkellä kamera on raahattu n. 180cm (tarkistus..) korkeudelle niin saa pelialueen ylä ja alaosan katettua paremmin (saa siis seisoessa kädet melkein yläasentoon ja istuessa tunnistaa moven vielä lähelle lattiaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR-pelit

En kyllä ymmärrä miksi pitäs pelata tai hinkata jos ei kiinnosta.. Anyway, itse olen DCVR alkataipaleilla kun kohtuu voimakas tuossakin tuo huippausefekti mutta pikkuhiljaa ryömitään eteenpäin.

Ehkä jonkinlainen pakonomainen tarve läpäistä peli 100%. Saahan siitä jonkun autonkin palkinnoksi jos kerää kaikki tähdet.

Tällä hetkellä kamera on raahattu n. 190-200cm korkeudelle niin saa pelialueen ylä ja alaosan katettua paremmin (saa siis seisoessa kädet melkein yläasentoon ja istuessa tunnistaa moven vielä lähelle lattiaa.

Mä aluksi käytin kameraa TV-tasolla TV:n edessä, mutta nyt nostanut kans tuonne ylös ja toimii ehdottomasti paremmin ja sallii laajemmat liikealueet.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Tänään on Tetheredin lisäksi ilmestynyt Storeen myös Windlands. Mystinen liaaniseikkailu.

 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Eräänlainen ja hyvin mielenkiintoinen sosiaalinen kokeilu tämäkin. Star Trek: Bridge Crew. Tällä videolla pelaajat ovat vielä samassa huonetilassa. Tällaiset VR-lanit voisi kiinnostaa. Julkaisu maaliskuu 2017.

Porukalla kohti tuntematonta.

 
Ubisoft ei kauheasti näytä murehtivan VR peleissään sitä, miten herkästi tietyn tyyppiset pelit aiheuttaa pahoinvointia. On nimittäin juuri sen näköistä menoa, että en pysty varmaan pelaamaan 10sek kauempaa:

 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Ubisoft ei kauheasti näytä murehtivan VR peleissään sitä, miten herkästi tietyn tyyppiset pelit aiheuttaa pahoinvointia. On nimittäin juuri sen näköistä menoa, että en pysty varmaan pelaamaan 10sek kauempaa:

Näytti siltä, että pelisessiot eivät paljoa tuota pidempään kestäisikään. Eli tuollaisilta minipeleiltä muutenkin.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Tuo eagle flight kyllä kiinnostaa, hinta vaan aika kova. Olikos tuo trackmania nyt sitten VR päivitys vai uusi peli?
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Tuo eagle flight kyllä kiinnostaa, hinta vaan aika kova. Olikos tuo trackmania nyt sitten VR päivitys vai uusi peli?
Kyseessä on alkuvuodesta julkaistu Trackmania Turbo johon VR -tuki saadaan ilmaisen päivityksen kautta marraskuussa.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Lisää kuvaa peliporukoista Star Trekin komentokannella. Näissä kiinnostaa tuo pelaajien välinen yhteistyö ja kuinka pitkälle tiimi voi eläytyä virtuaalimaailmassa. Läsnäolo tulee jo pelin puolelta, kanssapelaajat omalla asenteella ratkaisevat lopulta sen miten syvällisen kokemuksen pystyy tarjoamaan.

 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Eilen illalla kun oli niin sumuinen olo mihinkään hyviin kierrosaikoihin Driveclubissa niin päätin kokeilla uudestaan noita driftihaasteita ja nyt ne vihdoin klikkasivat. 40min varmaan tuskailin Zonda-haasteen kanssa, mutta sitten kun tajusin homman niin loput haasteen (BMW en ehtinyt vielä tekemään) menivät muutamalla yrityksellä läpi ilman suurempaa tuskaa. Voisin antaa muutaman tipsin mitä tuli tajuttua jos joku muu tuskailee näiden kanssa.

- Yllättävän kova vauhti drifteihin. Vauhdista tulee todella paljon pisteitä ja ainakin itse hidastin aivan liikaa luontaisesti. Eli jos on tiukka mutka niin nopea painallus jarrusta (ettei mene pitkäksi takavalliin) ja ehkä 70% vauhdilla mutkiin ja kässäriä. Loiviin mutkiin voi vetää melkein täysillä kylki edellä usein. Mutkaan on hyvä tulla suht oikeita ajolinjoja, eli ulkoreunasta apexiin päin, jostain syystä itse aluksi tulin drifteihin ihme sisälinjoja ym.
- Opettele ja suunnittele ratapätkä, eli missä kohti mitäkin. Driftistä saa täydet pisteet jos nopeusalue alkaa siitä kohdasta missä osut kyljellä valliin, eli näihin kohtiin voi aika surutta vetää pitkäksikin tai suurella riskillä mielellään tietty vauhdin paljoa kärsimättä mutta tämä peli antaa aika paljon anteeksi valliosumia. Sama myös maaliviivan ylityksissä ja aina kannattaa tulla maaliin kylki edellä. Myös joitan driftauspaikkoja kannattaa "uhrata" nopeusalueiden takia, eli esim. marussia haasteessa oliko tokassa drifitialueessa toista mutkaa ei välttämättä kannata enää driftata vaan suosiolla ottaa paremmat pisteet nopeusalueista ja pitää vauhtia yllä, vähentää myös mahdollisia spinnauksia ym. RUF-haasteessa taisin saada 0p kakkos- ja nelosdriftialueesta ja ajoin ne suosiolla suoriksi.
- Yleensä aloitin jo driftin yhtä pienemmällä vaihteella mitä olisi voinut (eli alasvaihto jarrunapautuksen yhteydessä) ja luisua voi pitkittää loppupäästä vaihtamalla vaikka toisen kerran alas. Kaasua kannattaa pitää oikeastaan heti jarrupainalluksen jälkeen ainakin vähän - mielestäni peli rekisteröi luisun vasta sillä hetkellä kun painat kaasua tai ainakin siltä tuntuu. Jos on menossa pitkäksi niin uudestaan vaan kässäriä ja luisu jatkuu.
 
Ylös Bottom