Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Ilmeisesti walking dead: onslaught:ssa ei ole ns. skyrim ohjaus.
Redditissa on AMA (ask me anything) kehittäjien kanssa.

Will we have smooth locomotion and how would the movement in the game work?

Smooth locomotion is one of the three movement modes that are all equally supported throughout the entire game. Smooth is the way I like to play! ;)
You can set the direction to be based on hand or head direction in the settings.
The controls are:
  • Move (double tap to sprint)
  • X/O - strafe left/right
  • Triangle - backpedal (handy when you are trying to retreat from a horde!)

Miksi kehittäjät vieläkin laittaa strafen ja taaksepäin kävelyn erillisille napeille kun ne kaikki voi hoitaa sitä kapulaa kallistamalla.
Toivottavasti on mennyt vaan termit sekaisin ja oikeasti tuossa tarkoitetaan kääntymistä. Sitä kun ei mainita missään.
Ehkä tuossa ei vaan mainita sitä tarpeeksi selvästi. Olihan skyrimissäkin erikseen myös taaksepäin nappi. Kuitenkin tuossa mainititaan ”hand or head” direction eli kädellä voi myös ohjata. Näin ainakin itse tuon ymmärtäisin.
Edit: Varmaan mennyt tuo strafe sekaisin vaan. Kääntymistä se tarkoittaa, näin oli Raw Datassakin (muutaman vuoden takaisessa saman studion pelissä)
 
Huomena tulee tämä
Ja kun kuuntelin tekijöiden haastattelua jossa kysyttiin onko tässä pelissä samoja elementteja Saints and sinnersin kanssa eli stamina ja käsiin lahoavat aseet ja vastaus oli ei vaan tekijät haluavat antaa pelaajan nauttia zombien lahtaamisesta. Se lause oli se joka laittoi painamaan ostonappia välittömästi :)
 
Huomena tulee tämä
Ja kun kuuntelin tekijöiden haastattelua jossa kysyttiin onko tässä pelissä samoja elementteja Saints and sinnersin kanssa eli stamina ja käsiin lahoavat aseet ja vastaus oli ei vaan tekijät haluavat antaa pelaajan nauttia zombien lahtaamisesta. Se lause oli se joka laittoi painamaan ostonappia välittömästi :)

Tämä olikin sitten todella hyvä uutinen! Jos pelattavuus on muuten edes lähelle Saints and Sinnersin pelattavuutta, niin tämä peli onkin sitten pomminvarma hankinta itselleni.
 
Yli tunnin tuota katselin ja kai se täytyy itsekin tuo ostaa kun vielä saa sen huikean kolmen euron alennuksenkin.
Ei tuossa taistelu näytä saintsin tasolle pääsevän ja tuliaseet on aivan naurettavan alitehoisia.
Tyyppi otti zombista kiinni ja ampui kiväärillä naamaan. Jäljelle jäi enää verinen pääkallo ja zombi retkahti maahan...ja nousi hetken päästä.
Pistoolillakin saa ampua kolme tai neljä kertaa päähän. Sitten jollain machetella porukkaa kaatuu kuin heinää.
 
Tunnin verran testasin Onslaughtia ja ihan hyvältä se vaikutti mutta ei tosiaan S&S tasolle pääse. Action pläjäyksenä taitaa peli toimia ihan hyvin, tykkäsin kyllä mutta mitään muuta ihmeellistä ei alun perusteella kannata odottaa. Tämän pelin pahin ongelma tulee olemaan vertaus tuohon loistavaan Saints & Sinnersiin.



Until You Fall julkaistaan myös tänään. Saman puljun tekemä kuin I Expect You to Die joka oli ihan pätevä puzzlepeli.
 
Viimeksi muokattu:
Tunnin verran testasin Onslaughtia ja ihan hyvältä se vaikutti mutta ei tosiaan S&S tasolle pääse. Action pläjäyksenä taitaa peli toimia ihan hyvin, tykkäsin kyllä mutta mitään muuta ihmeellistä ei alun perusteella kannata odottaa. Tämän pelin pahin ongelma tulee olemaan vertaus tuohon loistavaan Saints & Sinnersiin.
Valitettavasti ne lahoavat aseet pilaavat kyllä pelin kuin pelin. Ja siksi itselläni on lopulta jäänyt tuo Saints & Sinners hankkimatta. Onslaughtissa on siis potentiaalia olla ainakin itselleni parempi peli jo sillä, että siinä ei noita lahoavia aseita ole ja on pelattavuudeltaan edes sinnepäin muuten mitä S & S. Niin valtava merkitys tuollaisilla lopullisesti hajoavilla aseilla on minulle missä tahansa pelissä. Siinä kun eivät ole ainoastaan aseet silloin rikki, vaan peli ja nimenomaan pelinautinto.
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti ne lahoavat aseet pilaavat kyllä pelin kuin pelin. Ja siksi itselläni on lopulta jäänyt tuo Saints & Sinners hankkimatta. Onslaughtissa on siis potentiaalia olla ainakin itselleni parempi peli jo sillä, että siinä ei noita lahoavia aseita ole ja on pelattavuudeltaan edes sinnepäin muuten mitä S & S. Niin valtava merkitys tuollaisella lopullisesti hajoavilla aseilla on minulle missä tahansa pelissä. Siinä kun eivät ole ainoastaan aseet silloin rikki, vaan peli ja nimenomaan pelinautinto.
Joo kyllähän S&S nuo aseet meni turhan helposti hajalle. Varsinkin tuliaseiden hajoaminen niin nopeasti oli syvältä.
Onslaught vaikuttaa todellakin tälläiseltä helposti lähestyttävältä action peliltä missä voi pitää vaan hauskaa zombien lahtaamisella. Ja varmasti myös vähemmän move kapuloilla pelanneille helpommin lähestyttävä. Esim ase valikko painetaan neliöllä eikä tarvitse säätää repun kanssa. Ja skyrim ohjaus löytyy pelistä, jos joku sitä mietti.
 
Itselläni kävi lopulta niin, että tulinkin katumapäälle pelin suhteen kun katselin livestreaming lähetyksiä ja kukaan ei tuntunut antavan pelille mitään positiivista. Joten päätin peruuttaa ennakkotilaukseni. Pitää odotella kunnon arvoita pelistä ja katsella uuden kerran kun pelin hinta laskee. Voi harmi.
 
Itse meinasin ostaa heti aamulla eikä peliä löytynyt enää ollenkaan.
Sitten muutama tunti myöhemmin se taas löytyikin muutetulla hinnalla.
Ennen julkaisua perus versio oli normaalisti 35e ja plussa tarjouksena 31.4e ja nyt julkaisun jälkeen normi hinta olikin 29.95e.
Saikohan ennakkotilaajat hyvityksenä nuo muutamat eurot takaisin.
 
Mulla kävi vielä niin, että olin pelin jo ennakkotilannut ja pelin oli puoliksi ladattuna pleikkariin ja kaikki ennakkitilaajan lahjukset tietty kun katumus iski. Päätin kokeilla onneani ja tein palautuspyynnön Sonylle ja kas kummaa se meni läpi ilman ongelmia. Rahat palautui tilille heti ja peli on nyt valmiiksi ladattuna koneella mutta tottakai lukittuna. Onpahan hetivalmiina jos iskeekin innostus :)
 
.
Itselläni kävi lopulta niin, että tulinkin katumapäälle pelin suhteen kun katselin livestreaming lähetyksiä ja kukaan ei tuntunut antavan pelille mitään positiivista. Joten päätin peruuttaa ennakkotilaukseni. Pitää odotella kunnon arvoita pelistä ja katsella uuden kerran kun pelin hinta laskee. Voi harmi.

Itse samoilla linjoilla, poimin ehkä myöhemmin alesta, ehkä en. Saint & Sinner maistui itselle ihan hyvin, vaikka vieläkin kesken. Onneks tällä viikolla vielä yksi odotettu julkaisu, toivotaan että Star Warsin lentotaistelut on toteutettu hyvin, hyvä piirtoetäisyys ja riittävän tarkka kuva.
 
Ensimmäiset arvostelut on alkaneet tippumaan TWDO:sta. Tämän arvostelun mukaan kevyttä toimintaa, mikä tässä kunnossa ampuu vähän huti kohteestaan. Toivottavasti kehittäjä jaksaa fiksata esim aseiden vaikutusta yms. pientä, jolloin voisi hommata alesta.
 
Kävin pitkästä aikaa testaamassa Star Wars demoa ja ei ole kyllä mitään pelkoa grafiikoista, vielä kun oletetaan että Pro:ta on hyödynnetty.
Ainut onglema tuossa demossa oli että molemmat ohjaimen tatit oli käytössä, luonnottoman tuntuista kun alusta ei ohjata yhdellä analogi sauvalla.

Sen takia lähti välillä pää siihen liikkeeseen mukaan ja tuntui huimausta, joutui sohimaan niitä ohjaimen tatteja.
Kyllä tuo tulee olemaan VR todella intensiivinen peli, istut kuitenkin tavallaan oikeasti tuommoisen hävittäjän ohjaamossa, voi vaatia totuttelua.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pelattua vihdoin läpi, The walking dead: saints & sinners (psvr).

Omat ajatukset kokemuksesta. Varsin onnistunut tekele, graffat oli sarjis-tyylille uskolliset ja psvr mittapuulla hyvät, ohjaus toimi niin hyvin, kuin voi moveilla kuvitella. Itsellä päänvaivaa aiheutti vain 2-käden aseet, poislukien jouskari, joka toimi hyvin. Pelasin koko session seisaaltaan moveilla autenttisesti heiluen :D

Muutama rutinan aihe löytyi,
-Zombit oli tehty ihan hyvin, mutta elävien vihujen tekoäly ja havannointi bugasi usein pahasti. Selvästi niihin oli yritetty panostaa, mutta toteutus ontui.
-Aseita ei voinut korjata, tai tehdä kestävämpiä. Loppua kohden olisin toivonut niihin jotain kestävyys-tuunausta tai korjaamista kentällä. Ei kuitenkaan pilannut peli iloa ja toi mukavasti haastavuutta peliin. (Turhaa kitinää, tähän kuulemma löytyy avattava buusti, jolla aseet kestää paremmin)
-Kenttien aikaraja oli usein liian lyhyt, just kerkesi tekemään nopean taktiikan ja suorittamaan pakolliset tehtävät, mutta silloin ei jäänyt juurikaan aikaa rauhalliselle tutkimiselle. Salaisuuksien selvittämiseen olisi pitänyt välillä käyttää ihan oma reissunsa.

Loista vr-peli kaikesta huolimatta. Riittävästi vapautta ja valintoja, tehtävien suorittamiseen, hyvät kontrollit, sekä joutuisasti etenevä tarina. Arvosanaksi annan 4/5, suhteutettuna muihin psvr-peleihin.

Tarkoitus palata vielä tutkimaan maailmaa vielä tarinan jälkeen, jotta saa avattua kaikki päivitykset, tehtyä mahdolliset sivutehtävät, sekä etsimään muita salaisuuksia.

Pelin läpäisyyn käytin 13 pelin päivää, joten montaa hupireissua en ehtinyt tekemään alueille, yleensä tuli hoidettua joku päätehtävä ja kerättyä samalla reppu täyteen tavaraa. Osa jäi päivityksistä jäi vielä avaamatta, onneksi näki heti mitä voi avata.

Pitäneen pelata loppu vielä uudestaan, meni vähän reisille. Tapoin ensin Mayn ja kokeilin sen jälkeen nyhtäistä kellon narusta, sehän soi, Casey alkoi sitten kitsoilemaan, että tapatin juuri paljon viattomia, en jaksanut kuunnella sen kitinää ja upotin veitsen kalloon. Muuten olin pelannut melko hyviksenä :D

Edit. Korjasin typot.
 
Viimeksi muokattu:
Kuten joskus kirjoitin niin jambalaya parantaa aseiden kestävyyttä ja kestää koko reissun ajan.
Tekee tuollaisen bussilla valmiiksi ja ottaa mukaan ja syö heti kun se tehtävä alue on latautunut.
Vaikutus tosin saattoi loppua myös kuollessa. Reseptin löysi jonkun talon keittiöstä.
 
Ylös Bottom