Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Vastaus: PlayStation VR-pelit

Onko kukaan ostanut vielä tuota Sports Bar VR:ää?

Mikäli on - saisko fiiliksiä tänne?
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Onko kukaan ostanut vielä tuota Sports Bar VR:ää?

Mikäli on - saisko fiiliksiä tänne?

Cooppi rälläilystä ei ole vielä kokemusta mutta eilen pikaisesti testailin. Varsin toimiva kokonaisuutena kunhan pikkusen oppii miten kontrollit toimii. Pelien kontrollit vaatii hieman omaksumista esim. liikkumisessa, ainakin tikanteitossa ja pallojen heitossa kontrolli in hieman tahmea irroituksessa, eli se pitää ajottaa sopivasti.. kaikenkaikkiaan semmonen cooppi hassuttelu jossa kohtuullisesti toimivia "bilepelejä" ja hupaisaa tavaroiden heittelyä yms. Joihan tässä tosiaan yksinkin hillua mutta jotenkin enemmän cooppi hupailu. Ihan on sen 18€ arvoinen itselleni jopa tällä pienellä kokeilulla.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Ensimmäisen illan merkittävimpiä hetkiä koettiin Job Simulatorissa. Tilan tuntu oli vahvasti läsnä. Liikkumaan pääsee fyysisesti ja sieltä tulikin uudenlaisia elämyksiä. Koin silmille piirretyt asiat todeksi jopa niin että olin nojaamassa "toimistopöytään" jalkaa kutittaessa. Tein konttoripäällikön määräämiä työtehtäviä, kuten powerpoint-slideshowta, taulukkolaskentaa ja kaverille snacksiä sermin yli. Kahvin keittoa ja rinkelin syöntiä. Pomon saapuessa paikalle piti esittää olevansa kiireinen, niin tuttua. Hauskoja muistoja nousi mieleen, kun soittelin modeemilla nettiin tai käynnistelin ehtaa IBM:ä. Ohjaus toimi pääsääntöisesti hyvin. Kerran asentoni tulkittiin 180 astetta väärin ja en keksinyt muuta kuin käynnistää peli uusiksi. Siitä jatkettiin mihin jäätiin. Ehdoton iso peukku tälle! Mikäli
omistat kaksi Move-ohjainta ja pelitilaa on liikkumiseen, osta.


Tuo vähän kyllä kiinnostais mutta onko tuossa riittävästi sisältöä että tosta kannattaa melkein 30€ maksaa? Vai paljon se nyt makso..
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Pystyykö tuota Job Simulatoria pelata padilla, vai onko ihan täysin move-peli jos haluaa parhaan kokemuksen?

Gamestoppi tomitti myöhässä lasit, niin hyvityksenä sain mukaan Rush of Bloodin. Todella hyvältä tuntuu ihan padillakin.

Joku puhui (kai toisessa ketjussa) jostain pelistä, missä toisen pelaajan piti arvuutella jotain tyyppiä. Eli ilmeisesti tvssä eri kuva kuin laseissa tai jotain. Mikähän peli kyseessä?

Ja kyllähän se haidemo oli hieno kokea itse ja seisten tietty :)
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Bandicoot: Tyyppiä arvaillaan The Playroom VR:n yhdessä minipelissä. Tuo ja viisi muuta minipeliä sisältävä paketti on ilmaisena Storessa, ja onpa siinä jopa helpohko platina-Trophykin. :)
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Tuo vähän kyllä kiinnostais mutta onko tuossa riittävästi sisältöä että tosta kannattaa melkein 30€ maksaa? Vai paljon se nyt makso..

Neljä työpaikkaa hintaan 28,45 €. Se onko hinta oikea avautuu kun saa lisää pelitunteja. Uusia saattaa olla tulossa mikäli peli myy riittävästi. Tällä hetkellä gourme kokki, konttorirotta, automekaanikko ja kaupan moniosaaja-kassa.

Pystyykö tuota Job Simulatoria pelata padilla, vai onko ihan täysin move-peli jos haluaa parhaan kokemuksen?

Tämä on liikeohjaimille. Tartut ja irroitat esineitä, käytät käsiä yhdessä jne. Hyvä syy hankkia ne Move-patukat. Virtuaalitodellisuudessa operoidaan näillä luontevammin.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Bandicoot: Tyyppiä arvaillaan The Playroom VR:n yhdessä minipelissä. Tuo ja viisi muuta minipeliä sisältävä paketti on ilmaisena Storessa, ja onpa siinä jopa helpohko platina-Trophykin. :)

On myös tälläinen oma pelinsä:
https://youtu.be/gsLj2ISGCj8

Purat pommia, kaveri näkee ruudulta pomminpurkuohjeita vain. Siinä sit keskustelette et miten se puretaan. Hintaakin tais olla alle 9e.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Toimistorotan työpäivä vedetty läpi Job Simulatorissa. Lyhyt on, mutta täydellisin toiseuden kokemus tähän mennessä.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

On sen arvoista. Sieltä löytyy myös huippuarvosanat saanut Rez: Infinite, joka vedetään Movella.

Rezzia tuli aikonaan pelattua PS2:sella. Loistava peli ja upeat soundit. Tuota nyt luulis ainakin voivan pelattavan padilla?
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Job simulator osoittautui parhaaksi pelikokemukseksi. Juuri tälläistä VR pelaaminen täytyisi olla. Otan huomenna tai sunnuntaina siitä videota siten, että näkyy pelaamista.

Ja kyllä, se olin minä joka vielä pari päivää sitten sanoin, että onko porukka tosissaan kun hehkuttavat VR:n suhteen tuosta pelistä. Se on vain todella huikea kun on lasit päässä. :D

Onko muilla ollut headmasterin kanssa ongelmia? Pelasin sitä jonkun matkaa, kunnes peli kaatui. Nyt lähtee enää valikkoon, mutta kun yrittää ladata peliä, se kaatuu.

Tässä vielä pieni maistiainen kun vaimo koittaa elämänsä ensimmäistä kertaa VR laseja (leikkasin alun 10min pois). Jälkeenpäin vielä testasi mun pakottamana myös kitchenin, mutta en voinut videoida kun piti pitää kädestä kiinni. Kirkui kyllä kovaa, sen voin sanoa. :)

Tässä kuitenkin haihäkki. (Harmittavasti ohjain katkaisi virrat keskenkaiken, joten varmaan vähän fiilistä meni siihen, samoin kuin siihen ettei napit pysyneet korvilla).

 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Vähän tähän samaan Job Simulatorin kanssa saattaa osua marraskuun lopulla julkaistava Star Trek: Bridge Crew. Tuossa vain toimitaan kurinalaisemmin yhdessä muiden VR-pelaajien kanssa. Muuten tekeminen on perus suorittamista, ja se ei näköjään haittaa lainkaan kun muuten ollaan mukana täysillä.

 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Luulisi ajopelejäkin enemmän tulevan. Ainakin Dirt Rallystä ja Assettosta oli Oculus Dk2:en kanssa toimivat versiot olemassa. Eli jotain pohjia jo VR:n toteutukseen on olemassa. Toki vaatinee melkoista optimointia, jotta PS4:lla pyörii, muttei pitäisi olla mahdotonta.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Miten voikin vetää Playroomin tasoloikka niin maton alta mun ennakkoasenteilta?

En ennakkoon ymmärtänyt yhtään miksi kukaan tekisi tasoloikkaa VR laseille, mutta tuohan oli aivan huikea. Tuolla tyylillä täysiverinen peli ja maksaisin kevyesti täyden hinnan pelistä. Aivan huikea kokemus ja nautinnollinen.

Tosin huono olo siinäkin tuli kun liu'uttiin mäkeä alas, mutta muutoin pelkkää herkkua.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Täällä lauantai-päivä meni mm. Playroom VR:n party-peleillä. Robottihaku oli veivattu aikaisemmin yksin, nyt siihen sai toisen pelaajan yläilmoihin liitelemään. Olinkin ihmetellyt miten osan kolikoista voisi muka poimia ja sitä erään vaijerikojeen toimintaperiaatetta. Nyt molemmat selvisivät kun mukana oli toinen pelaaja jonka kontolle nämä jäävät.

Laseilla pelaava kilpailee muita sohvalla istujia vastaan (kissa/hiiri, takaa-ajavana ja taloja murskaavana hirviönä) tai yhteistoiminnassa (osana Ghostbusters-tiimiä ja lännen saluuna sheriffinä). Huvittavaa oli miten VR-pelaajan puheet näissä muodoissa kääntyi televisiossa filtterin läpi ihan uusille taajuuksille. Monet naurut saatiin.

Lyhyitä ovat ilmaisen Playroomin osaset. Tenavaosasto olisi kaivannut enemmän sisältöä. Tästä voisi tosiaan tulla täysihintainen versio tuhdilla sisältöpaketilla ja ostaisin heti. Erityisesti paljon esillä ollut tasoloikka on leukoja tipauttava näky ensikertalaiselle.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Eka ilta VR-pelien parissa takana. Vaikuttavia kokemuksia ja upeita elämyksiä. Illan yllättäjä oli Battlezone joka lähtee hankintaan, jos hinta tippuu pikkusen...

Totta tuo mitä Omppu sanoit ennakkoasenteista. Todella moni tätä laitetta sekä hyvien pelin puuttumista dissaa, vaikka tarjonnasta löytyy todellisia helmiä. Immersiota ei oikein voi kuvailla, se on nähtävä itse. Ja siihen PSVR jo nykytarjonnallakin pystyy hienosti.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Toinen ilta täällä nyt takana.

Ilta alkoi lapsen ensikosketuksesta VR:ään. Kerroin ennakkoon vain, että on uusi pelijuttu. En kertonut minne pääsee, mitä kokee jne. Kaikki (pelko :)) tulee aivan aidosti.
Osa1:

Osa2 päättyi liian pelottavaan hain saapumiseen:


Tämän jälkeen sain Job Simulatorin toimimaan ja tutustuin lisää. Tämä on aivan mielipuolisen hyvä peli, vaikka on yksinkertainen ja typerän näköistä vierestä katsoa. Voi siis olla toimistotyöntekijä, kokki, kaupan kassa ja automekaanikko. Pelimekaniikka toimii vain niin hienosti. (Tosin toimistossa en saanut sermin yli annettua kaverille patukkaa, kun meni kameran ulkopuolelle).
Tässä kaupan kassalta videota suoraan pelistä kaapattuna. Todella hauskaa oli.

Tässä vielä kokkaushommia ruudun tältä puolen. Valitettavan huonosti TV videolla näkyy, mutta pelimekaniikka käynee selväksi:


Sen jälkeen pelailin vielä headmasteria, kun oli tullut päivitys ja peli ei enää kaadu. Tämä on todella hauskaa, aidon oloista ja vaativaa. Ennakkoon typerää, paperilla typerää, vierestä katsoen naurettavaa. Silti yksi parhaista peleistä.


Vaimon kanssa pelailtiin playroomin tasoloikkaa, josta vaimo oli aika haltioissaan. Sen jälkeen koitettiin saman pelin hirviöjahtia. Vaimo oli lasien kanssa jahtaava hirviö, itse juoksin karkuun TV ruudun kautta. Alkuun se oli "ihan hauskaa", mutta loppuhuipennukseksi pääsin heittelemään tavaraa kohti vaimoa, eli hirviötä. Se oli mulle TV ruudulta alkuun vain heittelyä, mutta ne tavarat jotka sain suoraan päin näköä, sai vaimon pomppaamaan sohvalta huutaen. Ensin ihmettelin et mitä se nyt touhuu. Se ei tajunnut ensin, että tavaroita heittävä tyyppi olen minä ja kaikki tuli oikeasti naamalle. Tässä vaiheessa tajusin mitä toinen kokee ja vaimo ymmärsi, että se olin minä joka heittää. Sen jälkeen loppu oli multa yhtä naurua ja vaimolta yhtä kirkumista ja huutoa. Aivan huikea elämys.

Sen jälkeen koitin ihan pikaisesti Driveclubia myös ratilla (eilen pädillä) ja en jaksanut kameraa siirtää ajopenkille, vaan ajoin aivan kameran reuna-alueella. Jouduin roikkumaan ajopenkistä puoliksi ulkona, mutta ihan kivalta vaikutti.

Ku olin jo ajopenkissä, niin ajattelin koittaa muita ajopelejä cinema modessa. Se kun ei ilmeisesti vaadi kameraa ollenkaan. Ottaa liikkeen kypärän antureista.
Ensin ruutu isolle ja sit F1 ja Dirt Rally testiin.
Molemmissa fiilis oli moninverroin parempi, kuin TV:ltä pelatessa. Toki grafiikka oli resoluution takia huonompaa ja epäselvempää, mutta ison ruudun takia joutui kääntämään mutkissa päätä. Tämän seurauksena tunne oli lähes sama kuin driveclubissa ajaessa. Ei toki voinut tutkia kojelautaa tms, mutta mutkissa päänkääntö auttoi isosti ja toi tunnelmaa. Ehdottomasti kokemus oli sellainen, että pelaan jatkossa ajopelit cinema modessa!

Jossain välissä hieman koitin VR WORLDissä sitä jotai odysseytä, missä mennään sillä jollain ihme robotilla ja ammuskellaan. Liikutaan taiteilla ja tähdätään päällä. Siinä tuli noin 5min niin huono olo, että jouduin lopettamaan. Muutoin tuntui kivalta, mutta en vai pysty tuollaisiin miss itse liikutaan (autonratissa ei ongelmaa ollut).

Vielä on tutustumatta USA-demolevyn lähes kaikkiin peleihin ja videomateriaaliin.

Toivottavasti nyt se youtube saataisiin nopeasti toimimaan, sillä tänäänkin possen stuntin ois nähnyt 360-materiaalina YouTubesta.

Mitä enemmän tutustuu ja pelaa, sitä upeammaksi laite tulee.
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Toi on kyllä jännä kuulla, että pelaat muutkin ajopelit cinemamodessa mielellää. Sulla taitaa kuitenkin olla aika paljon ajopelikokemusta ja rigi, että ihan mielenkiintoista kuulla. Pitääpä itsekin testata, kun vähän meni pelkän driveclub VR:n takia pahimmat rattipoljinsetin ostohalut..
 
Vastaus: PlayStation VR-pelit

Tämän jälkeen sain Job Simulatorin toimimaan ja tutustuin lisää. Tämä on aivan mielipuolisen hyvä peli, vaikka on yksinkertainen ja typerän näköistä vierestä katsoa. Voi siis olla toimistotyöntekijä, kokki, kaupan kassa ja automekaanikko. Pelimekaniikka toimii vain niin hienosti. (Tosin toimistossa en saanut sermin yli annettua kaverille patukkaa, kun meni kameran ulkopuolelle).

Sen patukan heitin sermin yli ja hyvin kelpasi. Heti alussa kokeilin voiko naapuria moikata tällä tavoin ja onnistuuhan se. Työpöydän ylimääräinen roina onkin löytänyt uuden osoitteen sermin takaa.

Jännä oli huomata miten lapsi tykkäsi tästä pelistä eniten. Esineisiin tarttuminen ja niiden kuljettaminen oli iso asia. Koska peli oli kalibroitu minun mittoihin, joutui toinen kurottamaan tiskille ja oli näin ollen lyhyt myös virtuaalimaailmassa. Nakkien grillaamisesta ja jäätelöiden syömisestä ei meinannut loppua tulla. :D

Pelissä on ongelmansa kun haluan ottaa kokkina tilauksen katon rajasta tai kaupassa uuden vuoronumeron. Ovat kaukana yläviistossa ja usein ohjaus menee yli rajan. Onko joku keksinyt miten se pelin oma kalibrointi kannattaa tehdä?
 
Ylös Bottom