Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Paranormal activitya tuli vedettyä eilen hieman pitempi sessio kakkahousutuksesta huolimatta ja kyllä tämä on tällä hetkellä parasta kauhua mitä VR peleissä itselläni vastaan on tullut. Vieläkään ei ole peliä läpi päästy eli ei tämä mikään minipelikään ole. Resident evil on pettymys. Ei pelillisesti vaan siksi ettei tuosta oksetusolosta tunnu pääsevän eroon. Harmi.
 


Saako muut tästä videosta KAHDEKSAA bottia? Mä saaan aina 7 :D
Ei viittis pelaa mitään kenttää vetää 50 kertaan sen takia et yks botti on jossain mitä ei millään videolla ole.
 
Olisi hyvä jos olisi listausta vr- peleistä mitkä eivät aiheuta yleisesti pahoinvointia. Yksilöstähän se vähän kiinni mutta varmasti antaisi osviittaa mitä vasta-alkajan kannattaisi kokeilla.
Tiedä sitten pystyisikö jonkinlainen siedätys toimia.

Tässä välissä löysinkin jotain enkunkielisistä saiteista listauksia mutta vanhaa sellaista tai ei ainakaan päivitettyä.
Muutaman viime vuoden aikana kuitenkin tullut aika paljon vr-pelejä ettei pysy kärryillä.
 
Olisi hyvä jos olisi listausta vr- peleistä mitkä eivät aiheuta yleisesti pahoinvointia. Yksilöstähän se vähän kiinni mutta varmasti antaisi osviittaa mitä vasta-alkajan kannattaisi kokeilla.
Tiedä sitten pystyisikö jonkinlainen siedätys toimia.

Täällä mikään VR-peli ei ole aiheuttanut heikotuksia. Aivan kuten sanoit, on se yksilöstä kiinni.

Se mitä seurannut sivusta; on Beat Saber ollut se peli, joka ei ole vielä kenelläkään tuottanut täällä oloja. Siitä turvallinen valinta?

Siedätyksellä on oma roolinsa. Peleistä löytyy nippu asetuksia, joilla erityyppiset ongelman tuojat saa kytkettyä poies. Näköalueen kavennuksia, liikkeiden hidastuksia, teleportaatiota siirtymiseen jne. Palauttelee näitä takaisin sitä mukaa kun aivot tottuvat keinotodellisuuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Se todella on ihan tapauskohtaista. Beat saberista esimerkiksi ei kellekään testaajalle ole tullut kuin vau fiilis kun taas Astro bot aiheutti yhdelle kavereistani heti alussa sen verran huimausta että oli pakko istua alas. Se tosin meni hyvin nopeasti pois ja taisi vaan olla reaktiota yleisesti virtuaalimaailmaan :D Itselläni on kaksi peliä olleet huonon olo aiheuttajia. Resident evil 7 pystyn pelaamaan pätkän kerrallaan kun taas Persistencen demoa kokeillessani piti pelaaminen lopettaa välittömästi tai olisi ykät lentäny.
 
Itse siedän aika hyvin VR pelejä. Kehnoimpia vapaan liikkuvuuden First-person kameratoteutukset vrt. Robinson, Solus ja Here they Lie.

Samaten Rigsissä mecharobon hyppely, pään kääntö tähtäyksessä ym. aiheuttivat nopeasti todella kehnon olon.

Eli nyrkkisääntönä jos pelissä liikutaan 3D maailmassa päätä kääntämällä tai liikutaan hahmolla eteenpäin first person näkymässä, ei se ole ensimmäisenä listalla.

Sivusta seurattavat, esim. Bound ja Moss ovat kokeilun arvoisia ja hyviä myös.
 
Painotus siitä miten pitäisi otella otteluissa on vaan erilainen.

Varmastikin juuri näin. Knockout Leaguen matsit ovat ennemmin reaktiopelejä kuin nyrkkeilysimulaatiota. Siinä ei ilmeisesti voi itse ottaa aloitetta vaan pitää odottaa vastustajan hyökkäystä, reagoida siihen oikein ja sitten voi itse mätkiä. Ensi alkuun vastustaja tuntuu vaikealta mutta homma muuttuu huomattavasti helpommaksi kun tietää mitä hyökkäyksiä on tulossa ja mitä pitää tehdä.

Olkapäät ja yläselkä huutavat nyt että tämä on oikein tehokasta liikuntaa.
 
Odottelen vieläkin omaa vr pakettia... Tänään vasta lähti tulemaan. Mietin, onko teillä kokemuksia farpointista, et onko kokemisen arvoinen. Ei meinaan olisi paha hinta storessa tuo 12.95e, muuten ostoskorissa olisi jo RE7 jonka pelasin jo julkkarissa,mutta pitäähän se kokea vielä VR:llä, paranormal activity ja harkinnassa on beat saber (jos hinta vaikka vähä putois). Toivottovasti ei itselle aiheuttaisi pahoinvointia tuo RE7, mitä täällä monet puhui et se ois sellanen mikä aiheuttaa. Saa nähdä.
 
Mietin, onko teillä kokemuksia farpointista, et onko kokemisen arvoinen.

Toivottovasti ei itselle aiheuttaisi pahoinvointia tuo RE7, mitä täällä monet puhui et se ois sellanen mikä aiheuttaa. Saa nähdä.

Farpoint on sopiva peli aseohjaimeen totuteltaessa. Sopivan verkkainen ja jättää tilaa oivaltamiselle. Ahaa-elämys on taattu kun huomaa miten hyvin aseohjain toimii virtuaalitodellisuudessa. Siihen Farpoint on omiaan.

Resident Evli 7:n vedin läpi portaittaisella kääntymisellä, joka herkillä voi toimia paremmin kuin tasainen vaihtoehto. Totuin tuohon siinä määrin, jotta olen käyttänyt myös muissa peleissä vaikka siihen ei olisi ollut tarvetta.

 
Viimeksi muokattu:
Odottelen vieläkin omaa vr pakettia... Tänään vasta lähti tulemaan. Mietin, onko teillä kokemuksia farpointista, et onko kokemisen arvoinen. Ei meinaan olisi paha hinta storessa tuo 12.95e, muuten ostoskorissa olisi jo RE7 jonka pelasin jo julkkarissa,mutta pitäähän se kokea vielä VR:llä, paranormal activity ja harkinnassa on beat saber (jos hinta vaikka vähä putois). Toivottovasti ei itselle aiheuttaisi pahoinvointia tuo RE7, mitä täällä monet puhui et se ois sellanen mikä aiheuttaa. Saa nähdä.
Kyllä farpoint pitää aseohjaimella pelata..
Aluksi pelasin istuen..
Seisomaan noustessa aluksi vähän kummitteli oma varjo..
Mut tottu siihen ..
Itsellä auttaa. kun tatilla rintamasuuntaa kääntäessä samalla kääntää hitaasti omaa päätään..jokaisella on eri jutut..mut kannattaa kokeilla..
Re 7 on jo valttia saada nopeat liikkeet..voihan sitä sulkea vaikka silmät käännöksissä
 
Olkapäät ja yläselkä huutavat nyt että tämä on oikein tehokasta liikuntaa.
Täällä sama juttu Olkapäät ja ojentajat on vähän hellänä jos tosissaan pelaa. Varsinki kaverilla joka normaalisti ei oo väkivaltanen :D
Mutta tiettyä hauskuutta tämmösissä nyrkkeily peleissä on.

Mulla on kans ollu monesti harkinnassa ostaa se AIM mut sitten se et onko niitä muita Farpointin ja Doomin lisäksi? Kun moninpelit ei oo se mun juttu.
 
Mulla on kans ollu monesti harkinnassa ostaa se AIM mut sitten se et onko niitä muita Farpointin ja Doomin lisäksi? Kun moninpelit ei oo se mun juttu.

Arizona Sunshine oli aika ok yksinpeli. Mä latasin tarjouksesta myös Brookhaven Experimentin, mutta sitä en oo vielä ehtinyt kokeilemaan.

Firewall Zero Houria voi muuten pelata yksinkin. Itse ajattelin vähän opetella karttoja ja taitoja, etten heti mene turaamaan kokeneempien sessioita. Se tuntuu kyllä laadukkaalta peliltä.
 
Noin yleisesti näistä VR peleistä tuli mieleen että saako näitä todella näin huonosti fyysisenä?
Mulla on tällä hetkellä esimerkiksi 8 eri peliä kovolla ja yksikään niistä ei ole mulla fyysisenä levynä koska niitä ei yksinkertasesti löydy fyysisenä.

Vai käykö tässä aina vaan huono tuuri ja joutuu ostamaan nimikkeen X Konsolin omasta Storesta.
 
Noin yleisesti näistä VR peleistä tuli mieleen että saako näitä todella näin huonosti fyysisenä?
Mulla on tällä hetkellä esimerkiksi 8 eri peliä kovolla ja yksikään niistä ei ole mulla fyysisenä levynä koska niitä ei yksinkertasesti löydy fyysisenä.

Vai käykö tässä aina vaan huono tuuri ja joutuu ostamaan nimikkeen X Konsolin omasta Storesta.
Aikalailla tuntuvat olevan tosiaan ainoastaan Store-kamaa. Tosin, kuten täälläkin moneen kertaan on jo todettu, on VR-pelejä potentiaalisesti pelaavien määrä niin marginaalinen ja todella paljon pienempi kuin perus pelien pelaajien potentiaalinen määrä (3 miljoonaa vs 80 miljoonaa, tai jotain vastaavaa). Tässä valossa on mielestäni loogista, että koska VR-pelien potentiaalinen myynti on hyvälläkin peleillä melkoisen pieni, on kai aika selvää, ettei haluta ottaa riskejä käsiin jäävien pelien suhteen sekä aiheuttaa kustannuksia myöskään pakkaus- ja logistiikkakuluista.
 
Toisaalta, kun hyppää VR-pelistä toiseen, onnistuu se lasit silmillä helpommin kun ei tarvitse lähteä levyä vaihtamaan.

Levyversioita kuitenkin löytyy, mm. Astro Botista ja Firewallista.

Firewall Zero Houria voi muuten pelata yksinkin. Itse ajattelin vähän opetella karttoja ja taitoja, etten heti mene turaamaan kokeneempien sessioita. Se tuntuu kyllä laadukkaalta peliltä.

Toisaalta, väitän oppimisen olevan tehokkaampaa ryhmässä pelaamalla. Suomalaista peliseuraa PSN-yhteisöstä: Firewall Zero Hour Suomi
 
Viimeksi muokattu:
Laaja-alaisesti VR-maailmaa seuraava UploadVR -sivusto teki valinnat viime vuoden tarjonnasta:

Vuoden paras VR-peli: Firewall Zero Hour

This has been a big year for VR games. On the PSVR front alone there have been tons of amazing exclusives, such as Astro Bot, WipEout, and Tetris Effect, while PC VR has a fully-moddable viral sensation in Beat Saber along with the visual and audio masterpiece that is Hellblade. But at the end of the day the overall best VR game we’ve seen this year that combines extreme polish, great replay value, fantastic gameplay, and an overall big effort to push VR forward is undoubtedly Firewall Zero Hour. There simply wasn’t a better VR game this year that we felt deserved the recognition over Firewall.

Lisää: https://uploadvr.com/best-vr-2018-winners/
 
Viimeksi muokattu:
PS Storen tammialeen viimeksi lisätyistä tarjouspeleistä ei taida löytyä helmiä VR-pelaajille? Tetriksen ja Beat Saberin ajattelin hommata viimeistään alesta, mutta vielä ei ollut niiden aika.

Noin muutenhan siellä on paljonkin hyviä pelejä halvennuksessa, kannattaa tsekata jos vielä ei oo ehtinyt.
 
Ylös Bottom