Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Eden-Tomorrow demo oli sinänsä mielenkiintoinen että vaikka siinä oli ns vapaa liikkuminen niin jostain syystä pystyin demon pelaamaan läpi ilman hikeä.. asteittaisella kääntymisellä toki :) "verhot" sai helpotuksista päälle mutta ne ei kyllä paljoa itse jantterin näkymässä näkyneet. Pikkurobon suuremmat "verhot" taas auttoi melkoisesti ns. vapaassa lentelyssä. Peli vaikutti olevan ihan ok rauhallista meininkiä demon perusteella.

Sitten muihin VR peleihin.. Mitä "heikkovatsa" helpotuksia Resident Evil 7:sta löytyy? Demoa pelasin aikanaa ja se oli melko välitön yrjö reaktio.. että liekkö sen jälkeen saaneet tähän helpotuksia?

Edit: Näköjään tuohon 18 Floors pakopeliin (jossa 2 kerrosta peruspelissä :D) on tullut ilmainen DLC jossa lienee 2 lisähuonetta..
 
Viimeksi muokattu:
Sitten muihin VR peleihin.. Mitä "heikkovatsa" helpotuksia Resident Evil 7:sta löytyy? Demoa pelasin aikanaa ja se oli melko välitön yrjö reaktio.. että liekkö sen jälkeen saaneet tähän helpotuksia?

Ainakin tuo vaiheittainen kääntyminen, jota itse käytin. Siihen totuin ja ollut käytössä muuallakin. Nyt vasta Arzona Sunshinen kohdalla valitsin tasaisen kääntymisen.
 
Beat Saberin tekijät kyselevät pelaajien tuntemuksia. Toiveissa olisi tähän rakennetut valmiit jumppaohjelmat.

 
Ekat PsVr tyypit otettu, suoraan yöhommien perään, ihan älyttömän siistiä! Tuli vähintään samanlaiset sävärit, kun muinoin kaverin porukoiden koneella päästiin joitain ekoja 3d pelejä pelaa, nascar, gp2, doom. Toinen mikä yhdisti noita niin resoluutio, mut olipa siistiä olla siellä pelissä sisällä, eikä kattoo pelkkää kuvaa ulkopuolisena.

Ekaks peliks otin Gran Turismo Sportin, sitä on tullut tahkottua, niin paljon ja pääs tekee hyvin vertailua perinteisen ja vr:n välillä. Kyllä se tavallinen ruutu vaan latistaa, vr näyttää korkeuserot, liikkeen ja kaiken muunkin kuin oikeasti. Neljää rataa ehdin ajaa, 3 mielikuvitus ja Suzukaa. Hitto niillä keksityillä radoilla oli ihan eri mahtavaa mennä, välillä otti mahanpohjasta ja ne ovaalin kallistukset, huh huh. Vikaks ajoin Suzukan, oli rumempi ja yllättävän lattee, luulin että se olis ollu siistimpi.

Tarttee välissä vähän nukkuu ja kokeilla jotain muuta seuraavaks. Ehkä firewall. Ei muuten tullut GTS:ssä edes pahaaoloa +++
 
Viimeksi muokattu:
Ekat PsVr tyypit otettu, suoraan yöhommin perään, ihan älyttömän siistiä! Tuli vähintään samanlaiset sävärit, kun muinoin kaverin porukoiden koneella päästiin joitain ekoja 3d pelejä pelaa, nascar, gp2, doom. Toinen mikä yhdisti noita niin resoluutio, mut olipa siistiä olla siellä pelissä sisällä, eikä kattoo pelkkää kuvaa ulkopuolisena.

Ekaks peliks otin Gran Turismo Sportin, sitä on tullut tahkottua, niin paljon ja pääs tekee hyvin vertailua perinteisen ja vr:n välillä. Kyllä se tavallinen ruutu vaan latistaa, vr näyttää korkeuserot, liikkeen ja kaiken muunkin kuin oikeasti. Neljää rataa ehdin ajaa, 3 mielikuvitus ja Suzukaa. Hitto niillä keksityillä radoilla oli ihan eri mahtavaa mennä, välillä otti mahanpohjasta ja ne ovaalin kallistukset, huh huh. Vikaks ajoin Suzukan, oli rumempi ja yllättävän lattee, luulin että se olis ollu siistimpi.

Tarttee välissä vähän nukkuu ja kokeilla jotain muuta seuraavaks. Ehkä firewall. Ei muuten tullut GTS:ssä edes pahaaoloa +++
Sinällään harmi että harvemmin enää saa uusista peleistä noita eka kerran säväreitä, muistan kyllä kuinka siistiä se oli ja ihan eri tavalla tuli tutkittua niitä pelimaailmoja. Ja just toi sama fiilis ku ekojen 3D pelien kans. Muistaakseni samanlaisen postauksen kirjoitin silloin 2016 kun VR-kakkulat eka kerran päähän laitoin. :D:cool: Muistathan nyt nautiskella ja fiilistellä!
 
Polish Paul sai Thrustmasterilta Hotas ohjaimen ja videohan siitä piti tehdä.

Pelaa eilen julkaistua Ace Combat 7, mutta samalla ohjaimella onnistuu pelaaminen myös muissa VR-lentelyissä, josta Paul kertoo lisää videon loppupuolella.




Hyllystä löytyy Saitek AV8R, SN-PS40 -Hotas, joka netin mukaan pitäisi toimia myös PS4:ssa. Hmmmm......
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin tuo vaiheittainen kääntyminen, jota itse käytin.

Tuli hommattua sitten tuo Re7.. juu kääntyminen nyt on kaikissa myös noin.. verhot on myös 3-4 eri tasolla, auto, max min ja off.. Fov nimellä tuossa joka on ehkä oikeampi. Valitettavan heikko toiminnallisuus vaan noissa, max laittaa kavennusta näkökenttää paikallaan ollessakin ja auto asetus ei kavenna normaalisti liikkuessa ollenkaan, vaan vasta kun juoksee. :( Uskomattoman vaikeaa kehittäjillä laittaa nämä toimimaan oikein.

Ehkä tunnin pystyin hiljakseen tuota pelaamaan.. saas nähdä kuinka käy jatkossa jos joutuu reippaammin liikkumaan.
 
Varoituksen sana pelistä Torn. Ostin fyysisen kopion GameStopin alesta hintaan 19,95. Ei olisi kannattanut.

Päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä: Twilight Zone- ja Black Mirror-vaikutteet, nätti ulkoasu jne. Tykkään puzzlepeleistä joten tämä vaikutti todella kiinnostavalta, mutta en ostanut heti julkaisun yhteydessä koska arvostelut olivat hämmentäviä. Pelissä on kaksi aivan fundamentaalista vikaa:

1. Ohjaus on roskaa. Tämä toimii ainoastaan Moveilla. Miksi ei DS:ia? Yleensä kaikki toimii ok, mutta välillä tulee tilanteita joissa esim. pyörään tarttuminen ja sen pyörittäminen ei vaan toimi. Liikkuminen on hidasta mikä sinänsä vielä menisi, mutta tässä ei ole tasaista kääntymistä ollenkaan. Ei pysty käsittämään.

2. Pelissä on todella vakavia bugeja. Nykimistä vielä sietäisi, mutta ei sitä että tallennettu peli saattaa heittää pelaajan väärään paikkaan. Joskus näistä selviää vaihtamalla teleporttausohjaukseen ja hyppäämällä esim. seinän sisältä takaisin pelialueelle. Itse olin pelissä jo loppusuoralla kun tallennuksen jälkeen olinkin kokonaan talon ulkopuolella sen verran kaukana että peli oli kirjaimellisesti menetetty.

Todella sääli. Stoori, taide ja musa toimivat kivasti, mutta tekniikka pettää pahasti. En voi suositella. Ja julkaisusta on sen verran aikaa että tuskinpa näitä vikoja enää korjataankaan.
 
Toinen pelisessio takana, tyyppasin eka Wipeoutin demoa, kun oli saanut kehuja grafiikoistakin ja olihan se komeeta menoo, hankintalistalle.

Testasin myös nopeesti Eve Valkyrie demoo, ihan ok. Ei tuntunut kunnon avaruudelta, vaan enemmän kulissilta ja demo oli todella lyhyt, lentoaika 5min luokkaa, kun menin heti tuputtelee vihuja. Pitää koittaa vielä uudestaan, jos vähän pidempään sais lennellä.

Sitten mietin hetken ja ajattelin pelata jotain moveilla. Otanpa ton Batmanin ja meen löhöilee sohvalle.. ei onnistu :D ensimmäiseks onkin kapuloiden kalibrointi, sitten peli suosittelee pelaamaan seisaaltaan, ok säädetään vähän kameraa ja siirtän rahin jaloista pois. Peli alkaa, OMG älyttömän makee, todellakin kannatti raahautua pystyyn. Pelasin yhdeltä istumalta lopputeksteihin, suosittelen, komeen näköinen ja meni oma vr-kokemus ihan uudelle levelille.

Ei ole tullut edelleenkään pahanolontunnetta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuossa viikonloppuna pelailtua useamman tunnin ajan Firewallia ja tosi kivaa puuhaa se kyllä on.
Pientä kritiikkiä kyllä peli saa tuon matchmakingin osalta. Voi toki johtua ehkä pienestä pelaajamäärästä, mutta aika usein tuntuu pelissä olevan pelaajia esim. Japanista ja Jenkkilästä, joten selkeää lagia on huomattavissa. Jo menussa ukkojen liikkeet varppailee ja siitä jo huomaa että nyt ei kyllä olla samalla mantereella tmjs. Lisäksi tuo hosti systeemi on ihan kuraa. En tiedä millä perusteella peli valitsee hostin ? Jokatapauksessa kun hosti päättää lopettaa pelaamisen, niin koko peli loppuu ja saa taas tuijottella main menua. Miksei ko. tilanteessa hosti voi vaihtua lennossa ?

Kokeilin muutaman kerran joinata communityn kautta suomalaisiin pelaajiin, mutta ei se kyllä toiminut ollenkaan. Ei siitä tapahtunut mitään.
 
Lisäksi tuo hosti systeemi on ihan kuraa. En tiedä millä perusteella peli valitsee hostin ? Jokatapauksessa kun hosti päättää lopettaa pelaamisen, niin koko peli loppuu ja saa taas tuijottella main menua. Miksei ko. tilanteessa hosti voi vaihtua lennossa ?

Meillä peli-ilta käynnistyy sillä, että otamme hostin eli haemme peliseuraa niin kauan kunnes olemme ainoat serverillä. Tällöin lopun iltaa voit pelata ilman että pelit keskeytyvät hostin lähdön seurauksena.

Kokeilin muutaman kerran joinata communityn kautta suomalaisiin pelaajiin, mutta ei se kyllä toiminut ollenkaan. Ei siitä tapahtunut mitään.

Onnistuu kyllä, mikäli serverillä on tilaa. Huuda chatissa onko vapaita paikkoja ja saat mahdollisesti suoraan kutsun suomalaiseen tiimiin.
 
Pari lyhyttä puolentunnin setti oon ehtinyt taas ottaa. Pikatestissä oli aim-controlleri, Doom VFR ja Firewall Zero Hour, lisäks ehdin käppäileee Re7 talossa sisälle asti, rupes eri tavalla jo kuumottaa, vertaa perus versioon demosta. Oon ilmeisen onnekas, kun ei tuu pahaaoloa vaikka käytössä oli smoothi kääntyminen ja Doomissa on vieläpä aika ripeet liikkeet. Sinänsä hauska homma, kun nykyään ei Särkänniemessä kestä mennä munanvatkaimiin, tai loppupäivä on pilalla. Muutenkin helposti tulee matkapahoinvointia, kyydissä olijana, itte voi kyllä kepittää miten lystää. Aim-controllerin kanssa on tunnustettava yksi asia, tuli vastaan pieni dilemma, oon vasuri ja ohjain on suunniteltu oikeekätisille. Päädyin lopulta pelaa oikeelta, vaikka intissä rynkkyä heiluttelin aina vasurilta, niin oon vahvassa tattien ym. kontrollien käsittely tietyn päin, helpompi totutella tähtäilee uudestaan :D

Kokonaisuutena pidän Pleikan VR:ää rahan arvoisena kokemuksena, toivottavasti panostavat 5:ssa tähän, niin päästää nauttimaan vielä paremmasta. Kovasti tuntuu olevan julkaisuiden tasoissa eroa, esim nopeen testin perusteella Dirt Rally VR:n pelaaminen jääneen aika vähälle, graaffinen ilme ainakin Kreikassa, PS2 tasoo eikä muutenkaan tullut sellaista wau-efektiä. Gran Turismossa vaikka yksityiskohdat häviää vähää kauempana pois ja tekstuurit on nopeasti suttua, niin osa radoista on todella onnistuneita ja tätä tulee hot lapattua varmasti paljon, päiväunelmat herää todellakin eloon. Normisti en oo ajopeleissä driftaamisesta perustanut, mut ai että Tsukuba ja alle vaikka Mazda RX7, tai joku vielä tykimpi vehje. Alan myös ymmärtää ettei Job Simulaattorin kaltainen grafiikka välttämättä haittaa yhtään vr-pelissä, todennäköisesti huononpi lopputulos saadaan vain kääntämällä jokin kuvankaunis hittipeli suoraan vr-muotoon.

Batmanista jo sepustin aikaisemmin ja sen pohjalta odotankin paljon muiltakin seisaaltaan pelattavista, move-ohjattavista peleistä. Mulla on muuten käytössä Slim-mallin pleikka, mikä suht hiljainen. Oli järkytys kun laitoin ekan kerran vr:n kanssa päälle, se uus prosesseriyksikkö pitää kovempaa meteliä.
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti tuntuu olevan julkaisuiden tasoissa eroa, esim nopeen testin perusteella Dirt Rally VR:n pelaaminen jääneen aika vähälle, graaffinen ilme ainakin Kreikassa, PS2 tasoo eikä muutenkaan tullut sellaista wau-efektiä. Gran Turismossa vaikka yksityiskohdat häviää vähää kauempana pois ja tekstuurit on nopeasti suttua, niin osa radoista on todella onnistuneita ja tätä tulee hot lapattua varmasti paljon, päiväunelmat herää todellakin eloon. Normisti en oo ajopeleissä driftaamisesta perustanut, mut ai että Tsukuba ja alle vaikka Mazda RX7, tai joku vielä tykimpi vehje. Alan myös ymmärtää ettei Job Simulaattorin kaltainen grafiikka välttämättä haittaa yhtään vr-pelissä, todennäköisesti huononpi lopputulos saadaan vain kääntämällä jokin kuvankaunis hittipeli suoraan vr-muotoon.

Batmanista jo sepustin aikaisemmin ja sen pohjalta odotankin paljon muiltakin seisaaltaan pelattavista, move-ohjattavista peleistä. Mulla on muuten käytössä Slim-mallin pleikka, mikä suht hiljainen. Oli järkytys kun laitoin ekan kerran vr:n kanssa päälle, se uus prosesseriyksikkö pitää kovempaa meteliä.

Tämä pisti silmään kun sanoit että graffat välillä suttua. Juttujen mukaan Ps4 Prolla graffat paranee pelistä riippuen aika paljonkin, tosin itsellä ollut käytännössä koko ajan pro käytössä niin ei ole omakohtaista oikeaa kokemusta.
 
Tämä pisti silmään kun sanoit että graffat välillä suttua. Juttujen mukaan Ps4 Prolla graffat paranee pelistä riippuen aika paljonkin, tosin itsellä ollut käytännössä koko ajan pro käytössä niin ei ole omakohtaista oikeaa kokemusta.

Voihan se olla, mitä netistä löytänyt tietoo, niin aika pientä on pro:lla graaffiset parannukset, mut toki jossain pelissä.
 
Dirt Rally VR on omaan makuun (ratilla ja ajopenkillä) kaikkein vaikuttavin VR-julkaisu. Grafiikat unohtuu noin viiden minuutin jälkeen, kun huomaa, että peliä pystyy vetämään täysin perstuntumalla aivan kuin ajaisi oikeasti autoa. Mikään muu VR-peli ei ole saanut uskomaan yhtä vahvasti "siellä olemiseen" kuin Dirt Rally VR. Se myös tuhosi ruudulta pelattavat realistisuuteen pyrkivät ajopelit, ei niitä vain ole mitään järkeä pelata enää, kun on saanut kokea niin paljon parempaa. Mutkien havainnointi, pinnanmuodot, etäisyydet, jopa sivuikkunoiden hyödyntäminen, nämä ovat täysin totaalisen eri tasolla VR vs flat screen.

Pelaan Prolla, en tiedä sitten onko normilla niin paljon huonompi ettei ole enää pelattava. Kyllä Prollakin harmitti grafiikat alkuun, mutta tosiaan meni ohi viidessä minuutissa.
 
Dirt Rally VR on omaan makuun (ratilla ja ajopenkillä) kaikkein vaikuttavin VR-julkaisu. Grafiikat unohtuu noin viiden minuutin jälkeen, kun huomaa, että peliä pystyy vetämään täysin perstuntumalla aivan kuin ajaisi oikeasti autoa. Mikään muu VR-peli ei ole saanut uskomaan yhtä vahvasti "siellä olemiseen" kuin Dirt Rally VR. Se myös tuhosi ruudulta pelattavat realistisuuteen pyrkivät ajopelit, ei niitä vain ole mitään järkeä pelata enää, kun on saanut kokea niin paljon parempaa. Mutkien havainnointi, pinnanmuodot, etäisyydet, jopa sivuikkunoiden hyödyntäminen, nämä ovat täysin totaalisen eri tasolla VR vs flat screen.

Pelaan Prolla, en tiedä sitten onko normilla niin paljon huonompi ettei ole enää pelattava. Kyllä Prollakin harmitti grafiikat alkuun, mutta tosiaan meni ohi viidessä minuutissa.
Aamen
Ei lisättävää
 
Ylös Bottom