Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Tuli pari päivää sitten aloitettua borderlands 2 ja se alkoikin kohtuu negatiivisissa tunnelmissa.

Aimin kanssa tuo peli oli ihan mahtava. Aiemmin julkaistuissa peleissä olisi VR-potentiaalia vaikka kuinka.

Minäkin olen muuten joskus ihmetellyt sitä miten vähän porukka pelaa ostamiaan pelejä. Assemblyn oli pelannut läpi alle neljäsosa pelaajista, vaikka se tarvitsee vaan käytännössä kävellä läpi. Haastavammissa peleissä prosentti voi olla todella pieni. Battlezonessa eri kampanjoita on päässyt läpi n. 1-2 % pelaajista, riippuen kampajan pituudesta ja vaikeusasteesta. Mutta siis todella alhainen prosentti myös helpommilla ja lyhyemmilläkin kampanjoilla.

Sikäli tunnen kyllä pienen piston, että BL2:n lisäreitä mäkään en ole pelannut. Johtuu siitä, että pelasin pelin läpi ennen kuin ne oli lisätty VR-versioon (mutta Aim-tuki oli julkaistu, sehän lisättiin myös myöhemmin).
 
Budget cuts oli erittäin hyvä hiiviskely.
Tai voiko sitä nyt hiiviskelyksi oikeastaan sanoa kun liikkuminen hoidetaan teleporttaus aseella ja kävellä ei voi ollenkaan.
Tässä tuo ei kuitenkaan ole miinus, koska koko peli on rakennettu tuon mekaniikan ympärille.
Aseella ammutaan teleportti pallo vaikka toiseen huoneeseen ja pelaajan naaman eteen avautuu portaali josta näkee millaista siellä huoneessa on joten aina ennen hyppyä voi varmistaa ettei vihollisia ole lähistöllä.
Jos siellä kuitenkin on vihollinen niin ne pystyy näkemään ja jopa ampumaan sut sen portaalin läpi joten tuossa tilanteessa kannattaa äkkiä katsoa muualle.

Aseistuksena toimii veitset ja sakset joilla voi iskeä lähietäisyydeltä tai sitten heittää kauempaa.
Tämä ei kuitenkaan avusta ollenkaan heittämisen kanssa kuten vaikka vader immortal joten mulla meni välillä parin metrin päästä heitetty veitsi komeasti ohi ja tuon takia yleensä vaan tapoin vihut lähietäisyydeltä.

Aikaa meni tarinan parissa melkein neljä tuntia ja sitten tässä on vielä arcade moodi jossa on viisi kenttää ja jokaisessa on oma tavoitteensa.
Itse pelasin nuo vaan läpi välittämättä mikä arvosana tulee ja noiden parissa meni vielä 1.5 tuntia lisää.
Vaikeustasoja on kolme ja helpoimmalla veitset ei hajoa ja vihollis robotit ampuu yhtä tarkasti kuin stormtrooperit.
Miinuksena pitkät latausajat jotka varmasti alkaa ärsyttämään jos kuolee paljon.

Hintaa nykyisissä black friday tarjouksissa 17e storessa.

 
Onko kukaan pelannut vacation simulatoria ja osaisi sanoa, että onko siinä yhtä rajattu "pelialue" mitä job simulatorissa?
Eli job simulatorin kanssa oli sama ongelma kuin arkham vr:n kanssa eli peli hyväksyy tasan yhden paikan jossa pelaajan tulee olla eikä mitään recenter nappulaa ole ja tietenkin se pelin mielestä oikea paikka oli mun sohvan selkänojan kohdalla.
Jos istuin sohvalla niin esim toimiston pöytä oli liian lähellä ja jos menin seisomaan sohvan taakse niin se oli liian kaukana.

Jos myöskään vacation simulator ei tarjoa recenter toimintoa joka siirtää pelin maailmaa pelaajan sijainnin mukaan kuten 99% vr peleistä tekee niin tiedän olla ostamatta.

edit:

Joo ei pysty.

"Can I manually move the play space? No. The PlayStation VR requires 7 feet of clear space back in order to fully track players in Vacation Simulator. Because the camera has a specific field of view, we need to be far enough back to be able to use a large space, otherwise we'd end up with a game that felt like a claustrophoic phonebooth simulator. Each level was built with the PlayStation Camera specifications in mind so that every object is reachable and the game works great for every PlayStation gamer. "
 
Viimeksi muokattu:
Ping Pong Pro on tähän asti paras VR-urheilupeli, jota olen pelannut. Pöytätennis simulaattorissa päästään miltei pelottavan lähelle aitoa asiaa.
Peli on huomattavasti lähempänä oikeaa pingistä kuin edeltäjä.
Kevyestä kuntoilustakin tämä käy. Varsinkin kun käytän ranteisiin kiinnitettäviä lisäpainoja.
Esim. Skyrimissä nuo painot tuovat lisää realismia kun aseissa on oikeasti massaa.
 
Siellä on nyt preyn digital deluxe versio tarjolla 12e hintaan.
Helvetin hyvä yli 10 tunnin kampanja, roguelike mooncrash lisäri sekä typhon hunter joka tarjoaa moninpelin (jota kukaan ei pelaa) sekä kolme pulma huonetta ja lyhyen museo kierroksen.
Kaikki typhon hunter paketin sisältö on pelattavissa vr puolella.

Pelkkä typhon hunter paketti ei kuitenkaan ole ihan 12e arvoinen, mutta kauas ei kyllä jäädä.
Tai riippuu siitä kuinka paljon tykkäsi perus pelistä sillä jo pelkästään eka pulmahuone oli mulle aikamoista fanipalvelua sillä siinä Morganin huone on vasta rakenteilla ja pelaajan tehtävä on pulmia ratkomalla saada se kämpän ikkuna kuntoon.
Peliä pelanneet tajuaa.

Mulla meni n.tunti kun tein nuo kaikki ja tsekkasin sen museon ja nyt on kova himo pelata taas se tarina läpi.

 
Kun täälläkin on joku I expect you to dien pelannut niin suosittelen läpäisyn jälkeen laittamaan päävalikossa siitä radion vierestä kommenttiraidan päälle ja käymään jokaisen kentän läpi.
Varsin kiinnostavaa infoa tarjolla pelin kehityksestä ja esim siitä millaisiksi pulmat oli alunperin suunniteltu ja miten testipelaajat reagoi joihinkin asioihin.
 
No nyt on se oikeasti vuoden viimeinen psvr video :D



Megaton rainfall 00:00
The persistence 02:35
Kowloon's gate VR: suzaku 5:41*
Pupil: Wandering 7:26*
Ark park 8:57
Summer funland 12:15
Paper dolls 14:37

*Näitä ei ole lännessä julkaistu, mutta enkku versio löytyy Hong Kong storesta.

Hieman lähti lapasesta vr pelien ostelu kun niitä on jatkuvasti ollut ties millaisella alennuksella ja viimeisen kahden kuukauden aikana onkin tullut pelattua melkein pelkästään niitä.
Nyt on tullut pelattua yli 130 psvr peliä kuluneen vuoden aikana ja mä oon tykännyt jokaisesta.
Jopa yleisesti haukuttu loading human oli mun mielestä hyvä ja haluan jatkoa.
Hintaakin sillä oli vain 4.5e viime alessa.

Joidenkin pelien kohdalla on kyllä mennyt hetki jos toinenkin jotta niihin tykästyi.
Esimerkkinä vaikka Killing floor: Incursion jonka koko eka läpipeluu oli melkein jatkuvaa kiroilua ja peli bugitti todella monta kertaa.
Toisella kierroksella mulla oli jo hauskaa ja bugejakin oli vähemmän.
 
Nyt on storessa kaksi erittäin hyvää peliä ihan pikkurahalla.
Battlezone gold edition on 3.5e ja varsin mainio pulmapeli esper 2.8e.
Sitten on paljon kehuttu pistol whip 18.5e joka tuli itsekin eilen ostettua, mutta en ole vielä testannut.

Pari peliä joita en voi suositella pelkän vr:n takia on infinite minigolf ( 6e ) ja midnight sanctuary ( 5e ).
Infinite minigolf on kyllä varsin mainio peli, mutta vr puoli on hieman juosten kustu.
Pelihän on siis edelleen kolmannesta persoonasta kuvattu kuten telkkarin kauttakin pelattuna ja puttauskin tehdään ihan dualshockin tatilla ja mulle tuo on ihan ok.
Ongelma on siinä, että lyönnin jälkeen kamera ei seuraa palloa kuten telkkarin kautta pelattuna ja tämä on aika iso vika kun osa pelin radoista keskittyy eri power uppien käyttämiseen oikeaan aikaan.

Jos kuitenkin keskittyy pelaamaan muiden tekemiä ratoja ja laittaa haku filtteriin "pure" niin tuo ei pahemmin haittaa sillä nimensä mukaan radat ei sisällä ollenkaan power uppeja.
Yhteensä muiden tekemiä ratoja on yli 40 000 tarjolla ja kuten olettaa saattaa niin iso osa on silkkaa roskaa, mutta onneksi tekijät on muutaman viime kuukauden aikana alkaneet valita niitä parempia ratoja zen's pick kategoriaan.

Jos tätä aikoo pelata ihan telkkarinkin kautta niin 6e hintaan varsin hyvä hankinta sillä tarjolla on myös online sekä saman sohvan moninpeli ja rataeditori jos itse haluaa jotain väkertää. Lisäksi tarjolla on kaksi uutta ympäristöä ihan ilmaiseksi.

Midnight sanctuary sitten taas on visual novel joka on visuaalisen antinsa suhteen vuoden oudoin peli ja tällä kertaa tämä ei ole kiertoilmaus termille "erittäin ruma" kuten voisi luulla.
Peli on kyllä erittäin simppelin näköinen ja animointi on ehkä hitusen parempaa kuin south parkissa, mutta silti pelin ruutukuvat storessa ei tee tälle oikeutta.
Tarinakin on kiinnostava hitaan alun jälkeen sillä se sijoittuu varsin uskonnolliseen kylään jossa kuolleet ei pysy kuolleina vaan jatkavat elämäänsä kohtuu normaalisti ja muiden mielestä tämä on ihan normaalia.

Ongelma onkin sitten se VR toteutus jossa isoin ongelma on tekstitys sillä tekstit tulee isoon mustaan laatikkoon joka peittää 90% hahmosta jos hahmo on lähellä kameraa ja jos hahmo liikkuu puhuessaan niin se musta laatikko seuraa sitä.
Sanomattakin selvää, että viiden minuutin jälkeen vaihdoin telkkarin kautta pelaamiseen ja kyllä tämä sen vitosen arvoinen noin oli.

Tätä videota katsoessa tilanne ilmeisesti on parempi kun hahmot on kauempana, mutta alussa ne oli melkein naamassa kiinni joten 90% hahmosta oli tuon laatikon takana.

 
20.1 tulee Hitman 1,2,3 PSVR. Saapa nähdä että miten kontrollit toimii kun pelataan DS4 eikä move tukea ole, tässä on DS4 hybridiohjaus joten tuo saattaa toimia hyvin, on se ainakin helpompi pelata pidempiä sessioita kun ei tarvi movella huitoa. Pelattavaa on kyllä aika massiivinen määrä kun kaikki 3 peliä käännetään VR:lle. Iteltä löytyy jo 1,2 gold editionit valmiina, nuo on tälläkin hetkellä kovassa tarjouksessa storessa että kannattaa nyt ostaa valmiiksi. 1 ja 2 ei pysty pelaamaan VR:llä jos 3 osaa ei omista.

 
20.1 tulee Hitman 1,2,3 PSVR. Saapa nähdä että miten kontrollit toimii kun pelataan DS4 eikä move tukea ole, tässä on DS4 hybridiohjaus joten tuo saattaa toimia hyvin, on se ainakin helpompi pelata pidempiä sessioita kun ei tarvi movella huitoa. Pelattavaa on kyllä aika massiivinen määrä kun kaikki 3 peliä käännetään VR:lle. Iteltä löytyy jo 1,2 gold editionit valmiina, nuo on tälläkin hetkellä kovassa tarjouksessa storessa että kannattaa nyt ostaa valmiiksi. 1 ja 2 ei pysty pelaamaan VR:llä jos 3 osaa ei omista.

Sääli..kun ei ole move tukea..vr lasien " suola " puuttuu..
 
Uusi Hitman III traileri, keskittyy PSVR:ään. Samoja klippejä pyöritelty jo ennenkin, mutta kyllä tätä jo odotellaan juurikin VR-ominaisuuksien takia. Hienoa, että tämän mukana tulee samalla vr-tuki, myös 1 & 2 osille. Toivotaan, että graffat yltää lähes Blood & Truth tasolle ja vr-puoli on toteutettu muutenkin laadukkaasti.

 
Uusi Hitman III traileri, keskittyy PSVR:ään. Samoja klippejä pyöritelty jo ennenkin, mutta kyllä tätä jo odotellaan juurikin VR-ominaisuuksien takia. Hienoa, että tämän mukana tulee samalla vr-tuki, myös 1 & 2 osille. Toivotaan, että graffat yltää lähes Blood & Truth tasolle ja vr-puoli on toteutettu muutenkin laadukkaasti.


Onkos tämä VR päivitys ilmainen 1&2 vai pitääkö siitä maksaa? Vai saako sen vain tuon 3 mukana?
 
^ Kolmosen mukana tulee vr päivitys edellisiin peleihin, mutta ne täytyy toki omistaa erikseen.
 
Mielenkiintoista nähdä että kuinka paljon paremmalta Hitman 3 näyttää PS5, reso nyt on ainakin isompi ja todennäköisesti 90fps. Tämä saattaa olla yksi parhaimmista VR peleistä jos kontrollit toimii, pelin luonne sopii paremmin kuin hyvin VR:lle.
 
Eilen tuli pistol whip viimein aloitettua ja oli se ihan positiivinen yllätys sillä videoiden perusteella musiikki ei iskenyt pahemmin ja muutenkin mietein, että miten jonkun dubstepin tahdissa pitäisi vihuja ampua kun se on...noh dubsteppia.
Onneksi osa kentästä ja hahmot vilkkuu biisin rytmin mukaan joten sen avulla ampuminen on helpompaa ajoittaa, mutta todella harvoin tulee tunne, että ammut niitä ihan oikeasti musan tahdissa.
Silti ampuminen ja musa toimii yhdessä yllättävänkin hyvin.

Ensin pelasin easylla kaikki biisit ja vaikka ne aika helppoja onkin niin silti pelaaminen ei ollut kertaakaan tylsää sillä jo easylla saa väistellä luoteja sekä seiniä ihan kivasti.
Normalilla sitten saikin heilua muutamissa kohdissa kuin Neo konsanaan kun se ekan kerran onnistui väistelemään luoteja.
Huomenna saattaa olla kädet, jalat ja selkä kipeänä kun sängystä nousee.

Aseita on myös paljon tarjolla kuten myös eri maalauksia ja kuvioita, mutta ne kaikki on vain kosmeettisia.
Myös eri ampumis ääniä on muutama erilainen ja itse käytän sitä joka saa aseen kuulostamaan siltä kuin siinä olisi vaimennin sillä omasta mielestä tuo ääni sopii musan sekaan paljon paremmin kuin se vakio ääni.

Tämähän taitaa vielä 20. päivään asti olla tarjouksessa 18e.

Kaksi omaa suosikki biisiä:



 
Pistol whip sai 2089 päivityksen joka sisältää viisi uutta kenttää sekä tarinan.
Samalla tehtiin kasa myös muita muutoksia:

Changelog:
  • Added “2089” Cinematic Action-Campaign:
    • "Scene 1: Revolt” (3 difficulties)
    • "Scene 2: Cage Fight" (3 difficulties)
    • "Scene 3: Metal Mincer" Scene (3 difficulties)
    • "Scene 4: The Nest" Scene (3 difficulties)
    • "Scene 5: Die by Dawn" Scene (3 difficulties)
    • 6 Cinematics
      • Revolt Intro
      • Cage Fight Intro
      • Metal Mincer Intro
      • The Nest Intro
      • Die by Dawn Intro
      • 2089 Finale
    • New enemy faction: The Metal
      • 1 Shot Android
      • 2 Shot Android
      • 4 Shot Android
    • 3 New Enemy Types
      • Auto Turret (1 Shot)
      • Minigun Turret (16 Shot)
      • Shield Trooper (melee-only)
    • A MOTHER TRUCKIN’ BOSS
    • 1 New Weapon Type
      • Smart-burst Pistol
  • Completely redesigned User Interface:
    • Added “Arcade” Section
    • Added “Campaign” Section
    • Added “Challenge” Section
    • Added “Training” Section
    • Added “Info” Section
  • Added 4 new weapon models: The Sci-Fi Collection
  • Added 3 new sci-fi inspired weapon wraps
  • Added 9 new futuristic, and 9 new tactical colour customization options
  • Added 9 new space-infused metal finishes
  • Added 1 new weapon SFX: Number 6 - Sci-Fi Revolver
  • Modifiers are no longer enabled in the tutorial
  • Fixed an issue causing weapon metals to display incorrectly when launching the game
  • Enemies were taught some rules of engagement and are less likely to shoot you in the back now

 
Storessa on nyt paljon kehuttu ja hehkutettu Sairento tarjouksessa 14.8e
Ei ole tainnut aiemmin noin halvalla lähteä.
 
Juuri sopivasti pelin ollessa tarjouksessa, Sairento sai nyt myös viimeisen sisältö päivityksensä.

Here’s what we added –

  • 10 New Maps : Cave, Depot, Marine Outpost, Research Lab, Roof Top, Sanctuary, Slum, Suburb, Subway and Training Hall
  • 5 New Weapons : Apocalypse, Disintegrator, Figment, IRM3000 and Nobunaga
  • Fixed muzzle flash not displaying correctly
  • Fixed unable to equip the same weapon as another player in multiplayer mode
  • Fixed weapon description not being translated properly
  • Fixed an error when player lands after a jump
  • Optimized lightmaps
  • Optimized textures
  • Improved memory management
 
Ylös Bottom