^ Hyvä jos videosta oli hyötyä.
Mun piti mainita vielä the room vr: dark matter, mutta motivaatio loppui kun tuon ja cyberpunk videon parissa meni jo viisi tuntia.
Tuossa se kuitenkin on teksti muodossa kopsattuna suoraan omasta skriptistä joten siellä varmaan on kirotusvihreitä.
The room vr: dark matter on pleikkarin paras escape room tyylinen peli.
Peli koostuu viidestä kentästä joista valitettavasti vain kolme on isompia ja monimutkaisempia.
On tässä tarinakin, mutta koska mä en saa sitä kuulostamaan järkevältä niin en edes yritä selittää sitä.
Se kuitenkin vaan sitoo eri paikat jotenkin yhteen ja koko pelin pääasia on ne pulmat jotka onneksi on erittäin hyviä.
Ei ne mitään äärimmäisen vaikeita ole, mutta ne on monipuolisia ja sai ainakin meikäläisen miettimään välillä aika pitkäänkin ja vaikka pelissä on myös hieman yliluonnollisia asioita kuten kutistuminen vaikka jonkun rasian sisään niin silti tämä onnistuu tuntumaan ihan loogiselta.
Tässä ei siis ole mitään sellaisia typeryyksiä kuin 18 floors pelissä jossa seinään jotenkin maagisesti ilmestyy aukko avaimena käytettävälle valtikalle kun pelaaja syö pilaantuneita etanoita.
Ja ei...mä en keksinyt tuota omasta päästäni vaan mun oli pakko googlettaa toi kun pelasin 18 floorsin läpi.
Tämän kanssa ei kuitenkaan ole googlelle tarvetta sillä jos sattuu jäämään jumiin niin tässä on erittäin hyvä vinkki systeemi.
Jos jää jumiin niin inventaariosta voi vetää vinkin esille ja jos sekään ei riitä niin yleensä löytyy vielä kaksi vinkkiä lisää, mutta niitä ei voi heti lukea vaan peli oikeasti haluaa pelaajan ratkaisevan nuo pulmat.
Nuo vinkit ei muutenkaan suoraan kerro ratkaisua vaan lähinnä tönäisee oikeaan suuntaan kertomalla vaikka "there was something shimmerin on the table" tyylistä settiä.
Visuaalisesti peli on erittäin hieno ja ympäristöt eroaa mukavasti toisistaan.
On poliisiasemaa, museota, kirkko, pieni mökki ja kaivaukset jossain aavikolla.
Ohjaukseen voi käyttää joko move kapuloita tai dualshockia, mutta koska pelissä vain käytetään käsiä asioiden tekemiseen niin movet on se parempi vaihtoehto.
Liikkuminen hoituu teleporttaamalla ennalta määrättyihin kohtiin ja kääntyminenkin on vain asteittainen, mutta tuo ei haittaa sillä jokainen kohta johon voi liikkua liittyy jotenkin pulman ratkaisuun joten tuo poistaa kokonaan turhan harhailun.
Peli on ihan helvetin hyvä ja mulla meni hiukan alle neljä tuntia, mutta siitäkin huolimatta normaali 30e hinta on liikaa, koska tämä ei tarjoa uudelleenpeluu arvoa ollenkaan.
15e tarjous hinnalla tämä oli erittäin hyvä ostos joten jos kiinnostus heräsi niin kannattaa tarkkailla tarjouksia.