Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

Laitetaas tästä nyt erityismainnta tänne, tämä on kyllä peli joka lähtee itselleni suurella todennäköisyydellä hankintaan, (jahka elisan paketti saapuu), päätin et palautan nuo powerin lasit Steamissä ainakin tykätään pelistä kovasti. pelillä on tosiaan 97% positive tällä hetkellä. tämä myös vaikuttaa sellaiselta peliltä johon voi upottaa todella paljon tunteja. löytyy paljon eri buildeja ja loottia riittää. eli tämä on niin sanottu VR looter shooter roguelite. ja monet sanoneetkin että tämä on paras Roguelike peli mitä ovat pelanneet. tuolta voi sitten lukea noita steamin kommentteja pelistä. ja löytyyhän pelistä jo pari arvosteluakin
Itsellä oli tämä ennakkovarattuna ja oon pitänyt todella paljon. Kaiken hehkutuksen arvoinen jos pitää tämän tyylisistä peleistä. Yksi iso ongelma tällä hetkellä psvr2 versiossa, kahden käden riflellä tähtääminen aiheuttaa driftaamista ja tämä syö pelinautintoa todella paljon. Eli kun aseella tähtää rautatähtäimestä silmien edestä se rupeaa heilumaan ja pompahtaa miten sattuu. Tälläisessä pelissä tuo on todella paha koska sulla on todellakin nanosekunti aikaa kurkata suojasta ja läsäyttää se kuti vihuun. Oon kokeillut kaiken mahdollisen mikä auttaisi, mutta ei. Discordissa tästä oli muillakin samaa ongelmaa.

Tässä pelinkehittäjän vastaus Without Parolen Discord-kanavalta Light Brigade -ketjusta:
”Very quickly though regarding the tracking, it's not something that we really have control of, we just simply carry the controller position and orientation from their API. I would definitely recommend turning on advanced tracking in the PlayStation settings with your help remove any issues with screen glare affecting tracking. As for aiming though, I think the best way to visualize it is to draw a line from your aiming eye to the controllers through the iron sights, hope that helps”

Tuonne nyt tulee lisää noita valituksia tuosta, joten toivottavasti rupeavat tutkimaan tarkemmin, koska ei itsellä eikä muillakaan ole muissa peleissä tuollaisia tracking-ongelmia ollut.
 
Tulipa Horizonii pelattua nyt puoltoista tuntia ja onhan tuo upea tekele. Ainut vaan että se kiipeily kyllä rasittaa käsiä sen verran että pisimmät kiipeily pätkät käy ihan kunnon kuntoilusta, hiki valuu ja käsiä pitää lepuutella kun on mahdollisuus. Kerättävä löytyy ja maisemia voi ihailla. Myös eri reittejä kentistä löytyy että uudelleenpeluu arviakin saa siitä että pitää mennä se toisenkin reitin läpi jos haluaa kaikki kerättävät tavarat.

Hyvä VR kokemus ollut omasta mielestäni ja antaa ihan hyvän kokemuksen siitä millaista on kunnon VR pelaaminen verrattuna pannukakku peleihin.

Gran Turismoa myös testailin yhden kisan verran ja kyllähän se kokemus siellä auton ratissa on aika huikea verrattuna pannukakku versioon. Varmasti tulee ajeltua kisoja silloin tällöin.
 
Juuri itsekkin testailin horizonia kiipeily tosiaan ottaa vähän käsiin, grafiikka ainakin tässä pelissä on hyvä ja jos tämän tasoista grafiikkaa on myös muissa peleissä niin kyllä näillä laseilla tulee pelattua jos vaan kiinnostavaa pelattavaa tulee.
 
Horizontin demosta herahti ehdat tajunnanräjähdyskokemukset. Tall neck tuntui juuri niin massiiviselta kuin saattoi kuvitella etukäteen. Eiköhän tämä peli ole sittenkin pakko-ostos, vaikka lähdin bundlettomalla versiolla liikkeelle. Horizontin purkkien heittelyn ja rumpujen soittamisen jälkeen RE8:n pöytiin naulattu irtaimisto tuntuu kovin staattiselta.
 
Nyt ois mullakin huomenna lasit noudettavissa joten tänään latailin pari peliä. Kai näillä jo alkuun pääsee.

GT7
RE8
Moss 1&2
Kayak vr
Pistol whip
Synthriders
Puzzling places
Job / vacation simulator
After the fall
Zenith
Thumper
Call of the mountain demo jos sen kerran saa sillä koodilla muutettua koko versioksi
Tales from the galaxys edge demo

Iso lista, mutta suurin osa kuitenkin pelejä jotka mulla oli jo edelliselle psvr:lle.
Onko kellään tietoa siirtyykö star warsin demosta tallennus koko versioon?
Tiedämpähän vaan kuinka paljon koitan skippailla dialogia ja muuta jos se ei siirry niin ei tartte kaikkea kokea kahdesti.

Zenithista löysin viimein matskua psvr2 versiosta ja oli kyllä aika kova pettymys.
Niiden oma esittely traileri näyttää hemmetin hienolta, mutta sitten kun katsoo ihan oikeaa pelikuvaa niin se näyttää oikeastaan samalta mitä psvr1 versio, mutta tarkempana ja maassa on ruohoa ja sekin on niin hutaisten tehty, että sitä on myös soratiet täynnä.
Joo tuon testaaminen jää viimeiseksi kun edes maksimi tasoa ei ole nostettu melkein vuosi julkaisun jälkeen joten senkin takia motivaatio tehdä tehtäviä on aika nolla kun siitä ei mitään kuitenkaan hyödy.

Sitten täytyy vaan toivoa ettei mulle tule vittuilevat ohjaimet jotta voin oikeasti pelatakin. No gt7 toimii onneksi siltikin ratin kanssa ja mä aionkin ensin ajaa yhden kierroksen tokiossa vanhoilla laseilla ja siitä hyppään heti tekemään saman uudestaan psvr2:lla jotta näkee selvästi mikä ero niillä on.
En mä ainakaan liikoja odota kun vaan oletan sen gt sportin suhruisuuden olevan poissa.
 
Pavlov näyttäisi saaneen vihdoin julkaisupäivän tännekin. Storesta löytyy peli, 3.3. julkaisu
 
Pavlov näyttäisi saaneen vihdoin julkaisupäivän tännekin. Storesta löytyy peli, 3.3. julkaisu
Jenkeissä tuolla 25$ hintalappu. Menee kyllä ostoon heti kun saapuu. Toivottavasti lisäävät myöhemmin eye tracking tuohon aseen ostoon. On meinaa niin siisti feature, kun päässyt muutamassa pelissä testaa. Firewall menee kyllä myös ostoskoriin, kun joskus aikanaan ilmestyy. Sillä sitten jatketaan, joka miellyttää enemmän.
 
Moss pelattu läpi ja olipa ihastuttava pieni seikkailu. Tän tyylisiä VR pelejä haluan lisää. Ajattelin seuraavaksi yrittää platinoida Mossin ennenkuin siirryn Moss book 2:n pariin.

Tämä Moss on kyllä muutenkin todella hyvä peli VR puolella aloittelevalle. Tuntuu että pikkuhiljaa alkaa aivot ja silmät tottumaan tämän VR touhuun ilman että tulee erityistä huonovointisuutta, kun oma hahmo ei liiku ollenkaan. Ekana päivänä testaamani Kayak VR aiheutti todella voimakkaan pahoinvoinnin ja Horizoninkaan kanssa en täysin pahoinvoinnilta välttynyt, vaikka tilannetta onneksi helpotti tunnelinäkymä ja asteittaiset käännökset. Moss bookin kanssa olen siis enimmäkseen välttänyt pahoinvoinnin, mutta silmät on aina väsyneet aika nopeasti tai lasit alkaneet painamaan, minkä vuoksi pelisessiot ei hurjan pitkiä ole kuitenkaan olleet.
 
Ei tartte mitään latausalustoja ,powerpankista riittää virtaa
 

Liitetiedostot

  • 89B78CA9-1FED-40BF-B06D-47180E978CF2.jpeg
    89B78CA9-1FED-40BF-B06D-47180E978CF2.jpeg
    833,5 KB · Lukukerrat: 36
Drums Rockille iso suositus, jos ilmarumpalointi maistuu Guitar Hero hengessä. Ei uskois, että sohii vain ilmaa sitä pelatessa :D
 
Drums Rockille iso suositus, jos ilmarumpalointi maistuu Guitar Hero hengessä. Ei uskois, että sohii vain ilmaa sitä pelatessa :D

Miten tässä on tehty vaikeustasot?
Videoita katsonut niin kampanjaa aloittaessa eka biisi on easylla eikä kukaan edes yritä vaihtaa sitä joten mulle tulee heti mieleen, että onko tämä taas niitä rytmipelejä joissa jokaisella biisillä on oma kiinteä vaikeustaso jota ei voi vaihtaa.
Jos noin on niin jää ostamatta sillä guitar herossakin se sopivin vaikeustaso mulle rumpujen kanssa oli medium ja sen jälkeen meni liian vaikeaksi.

Oikeasti ärsyttää kun tästä ei meinaa löytää mitään arvosteluja vaikka vissiin questille tämä on ollut aika pitkään jo tarjolla ja sitten kun yhden arvostelun löydät niin siinä ei mainita vaikeustasoja sanallakaan mikä on aika helvetin tärkeä asia rytmipeleissä.
 
Miten tässä on tehty vaikeustasot?
Videoita katsonut niin kampanjaa aloittaessa eka biisi on easylla eikä kukaan edes yritä vaihtaa sitä joten mulle tulee heti mieleen, että onko tämä taas niitä rytmipelejä joissa jokaisella biisillä on oma kiinteä vaikeustaso jota ei voi vaihtaa.
Jos noin on niin jää ostamatta sillä guitar herossakin se sopivin vaikeustaso mulle rumpujen kanssa oli medium ja sen jälkeen meni liian vaikeaksi.

Oikeasti ärsyttää kun tästä ei meinaa löytää mitään arvosteluja vaikka vissiin questille tämä on ollut aika pitkään jo tarjolla ja sitten kun yhden arvostelun löydät niin siinä ei mainita vaikeustasoja sanallakaan mikä on aika helvetin tärkeä asia rytmipeleissä.

Mitä ymmärsin Steam arvosteluista pitäisi olla ihan valittava vaikeustaso.
 
Yritin alkaa platinoimaan Moss:ia ja törmäsin jännään bugiin: pelin chapter select ei toimi. Menee vähän turhan työlääksi platinointi ilman tuota, niin jätän platinaan odottelemaan mahdollista korjauspatchia tuohon bugiin.

Otinkin sitten tuon vuoksi tänään testiin taas Horizonin. Kokeilin tänään uskaltautua pelaamaan seisaaltaan ja totesin, ettei seisominen ainakaan pahentanut pahoinvointi ongelmaa. Yhä pidin päällä asteittaiset kääntymisen ja tunnelinäöt ja vähän reilun tunnin pystyin pelailemaan ilman pahempia ongelmia. Kyllä tämä tästä vielä selvästikin lähtee
 
Viimeksi muokattu:
Miten tässä on tehty vaikeustasot?
Videoita katsonut niin kampanjaa aloittaessa eka biisi on easylla eikä kukaan edes yritä vaihtaa sitä joten mulle tulee heti mieleen, että onko tämä taas niitä rytmipelejä joissa jokaisella biisillä on oma kiinteä vaikeustaso jota ei voi vaihtaa.
Jos noin on niin jää ostamatta sillä guitar herossakin se sopivin vaikeustaso mulle rumpujen kanssa oli medium ja sen jälkeen meni liian vaikeaksi.

Oikeasti ärsyttää kun tästä ei meinaa löytää mitään arvosteluja vaikka vissiin questille tämä on ollut aika pitkään jo tarjolla ja sitten kun yhden arvostelun löydät niin siinä ei mainita vaikeustasoja sanallakaan mikä on aika helvetin tärkeä asia rytmipeleissä.
Kampanja alkaa helpolla, mutta haasteissa voit valita easy, medium tai hardin.
 
Kampanja alkaa helpolla, mutta haasteissa voit valita easy, medium tai hardin.

Mitä ne haasteet sitten sisältää? Tuotakaan ei arvostelussa jostain syystä näytetty joten mulle jäi epäselväksi onko tässä yleensäkään moodia jossa voi vaan vapaasti valita sen biisin minkä haluaa ja vaan pelata ja fiilistellä ilman mitään extra tavotteita just sillä vaikeustasolla millä haluaa.
 
Mitä ne haasteet sitten sisältää? Tuotakaan ei arvostelussa jostain syystä näytetty joten mulle jäi epäselväksi onko tässä yleensäkään moodia jossa voi vaan vapaasti valita sen biisin minkä haluaa ja vaan pelata ja fiilistellä ilman mitään extra tavotteita just sillä vaikeustasolla millä
Haasteissa voit joko treenata biisejä tai kilpailla netti/kaveripisteitä vastaan.
 
No nyt se alkaa kuulostaa sellaiselta, että vois ostaakin ja nyt siitä on myös demo tarjolla joten pääsee testaamaan.
 
Tosta moss & moss book 2, miten wiinä muuten toi hiirulaisen ohjaus tapahtuu? Mitä videoita katsonut niin joku pallukka liikkuu ruudulla niin osoitetaanko siinä jotain kohdetta minne hahmo siirtyy vai ohjataanko tatilla suoraan sitä hiirtä? Vois kyllä yhden tuollaisen 3rd pelin hommata jossain vaiheessa ja vissiin ihan hyvät noi peleinäkin.
 
Hahmoa ohjataan tatilla ja sillä pallolla otetaan kiinni kaikesta mitä täytyy siirrellä ja sillä voi pitää myös vihollista hetken paikoillaan ja kakkosessa sillä annetaan Quillille myös eri aseet inventaariosta ja aktivoidaan erikoiskyvyt koskettamalla asetta kun Quill pitää sitä ilmassa.
 
Ylös Bottom