Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onkohan joku sitten sählännyt jotain kun niiden twiitissä kuitenkin mainitaan, että mikä tahansa niiden julkaisema peli kelpaa.
Vai onko retropolis 2 ainoa niiden diginä julkaisema peli vr skaterin lisäksi + tuo tuleva underdogs. Fyysisenä kun ne on julkaisseet myös useamman muun.

Jos joku on odotellut behemothille jonkinlaista alennusta niin se olis nyt coolshopissa 32.5e.

Jos vielä löytää jotain muutakin kiinnostavaa jotta tilauksen arvo saavuttaa 40e niin säästää 4e postikulut.
Mulla sattui olemaan vielä bonus pisteitäkin käyttämättä ja sain vielä 2.5e pois.
Pleikan jenkki storessahan tuo oli tarjouksessa 30$ muutama viikko sitten, mutta meidän storessa se ei ole ollut vielä kertaakaan alennuksessa.

Pelaan pavlov räiskintää. mut lieneekö ääniasetukset oikein. Ps5 asetuksissa on sisäänmeno laite ja ulostulolaite laite psvr2 .Mutta kun pelissä katson mikrofoni asetusta niin on vain musta palkki.Ei varmaan pitäsi olla noin ? ? Onko vinkkejä asiaan. Kun ps5 asetuksissa säädän mikrofoni asetusta niin tuntuu toimivan.

Sushi ben tuli pelattua.

Mukavan värikäs visual novel joka sijoittuu pieneen kylään jossa autellaan sushi ravintolaa menestymään ja siinä samalla muitakin asukkaita.
Liikkuminen on täysin vapaata, mutta mitään löydettävää ei ole ja tarina etenee tiukasti ohjattuna eteenpäin joten jos menet vaikka riisipellolle niin paikan omistajaa ei näy missään ellei tarina sitä vaadi.
Kalastaminenkin on mukavan helppoa ja jos sun pitää pyydystää tietty kala ravintolalle niin se nappaa kiinni ekalla yrittämällä.

Kaikki tämä oli mulle ihan ok ja pituuttakin oli kuutisen tuntia joista dialogia on varmaan 90%.
Mutta peli loppuu kuin seinään ja kun lopputekstit tuli niin ajattelin, että jos tämä on oikeasti loppu niin olen erittäin pettynyt.
No jatkui se vielä muutaman minuutin tuon jälkeen, mutta sitten tuli ihan yhtä äkillinen to be continued teksti ruutuun ja tarina jäi täysin kesken.
Sitten kun päävalikosta ottaa continue niin peli ilmoittaa tarinan olevan ohi, mutta tarjolla on vielä paljon aktiviteettejä, mutta ei siellä mitään tekemistä ole.

Katsoin vielä 9kk vanhan without parolen arvostelun ja jo silloin tähän oli lupailtu jotain sivutehtävä päivitystä, mutta vielä tähän päivään mennessä sitä ei ole tullut. Bryan ei myöskään maininnut tuosta äkillisestä, tarinan täysin kesken jättävästä lopusta mitään.
Googlella löysin vain yhden uutisen jossa mainittiin tuon päivityksen mahdollisesti tulevan tänä vuonna.

Muutenkin peli antaa olettaa, että siinä olisi kaikkea pikku tekemistä sillä aina kun sä saat uuden tavaran ja sun mukana kulkeva henki oppii muuttumaan kyseiseksi tavaraksi niin peli sanoo, että nyt sitä voi käyttää koska vaan joka antaa olettaa, että niille olisi jotain käyttöäkin.
Ötökkä verkolla taidettiin pyydystää 10 ötökkää kun tarina sitä vaati, kameralla otetaan kolme kuvaa kun tarina sitä vaati ja talttaa sekä vasaraa käytettiin kahden kivipatsaan tekemiseen. Mitään muuta käyttöä noille ei ole.
Kalastaa voi niin paljon kuin haluaa, mutta sille kalalle ei myöskään ole tarinan ulkopuolella mitään käyttöä.
Kameraakin voi käyttää, mutta niille polaroid kuville ei ole mitään käyttöä. Sä voit vaan tiputtaa ne maahan.

Kiva, persoonallinen ja värikäs peli joka on hyvä, kunhan tietää mitä on ostamassa.
Mä oletin saavani kokonaisen tarinan bryanin arvostelun perusteella ja peli vielä omilla toimillaan sai olettamaan, että tässä on jotain enemmänkin.

Madison vr

Viitisen tuntia pelattu ja tästä on aika kaksjakoiset fiilikset.
Silloin kun peli etenee ja onnistuu useasti säikäyttämään oikein kunnolla niin pelaaminen on kivaa.
Valitettavasti suurimman osan ajasta tämä haluaa olla escape room peli jossa ravataan pitkin samoja käytäviä ja huoneita yrittäen keksiä mitä hemmettiä seuraavaks pitäis tehdä.
Lisäksi hahmo liikkuu kuin täi tervassa ja sen juoksu nopeus on varmaan hitaampi mitä Ethanin perus kävely re7:ssa.
Lisäksi sen ääninäyttely on kammottavan huonoa, mutta onneksi sen saa pois options valikosta, mutta valitettavasti tuo ei poista hahmon raivostuttavaa huokailua.
Tiiättekö kun vaikka pelaat jotain ja muijakaveri vieressä ihan tarkoituksella huokailee kun et tajua lopettaa. Hahmo pitää just tollasta 10-15s välein koko pelin ajan ja se käy vanhaksi jo ekan 10 minuutin aikana.

Sitten on ne pulmat joihin on pitänyt katsoa jo muutaman kerran apua netistä.
Tuo ei olisi lainkaan niin iso vitutuksen aihe jos voisi suoraan pleikkarilla katsoa jotain vinkkiä kuten ps4:lla aikoinaan jolla nopea ps napin tuplanapautus vei just siihen missä oli nettiselaimella ollut ja toinen samanlainen napautus takaisin peliin. Äärimmäisen kätevää ja helppoa, mutta koska selainta ei voi käyttää vitosella niin nyt tarttee ottaa vr lasit pois ja tulla tähän koneelle.

Esim tänään mun olis pitänyt jotenkin tajuta, että puhelinvastaajaviestin kuuntelun jälkeen pitää katsoa lattialle ja seurata mihin torakat menee ja poistaa lankku lattiasta jotta saan avaimen.
Ensinnäkin kuka tuossa vaiheessa alkaa tuijottaa lattiaa ja lisäksi niitä torakoita on muutenkin mennyt pitkin lattioita ja seiniä pelin alusta asti.
Nyt kun tiesin missä se avain on niin kyllä se pari milliä sieltä lankun alta pilkisti, mutta peli ei antanut mitään promptia siitä, että sen lankun voi ottaa pois. Muutenhan jokaisen avattavan laatikonkin kohdalla on pieni ympyrä joka vielä muuttuu käden kuvaksi kun laitat käden lähelle, mutta ei tässä tapauksessa.
Sitten mun piti vielä vetää asetuksista itseni niin lyhyeksi kuin mahdollista jotta yleensäkin sain siitä lankusta kiinni.

Sitten heti pelin alussa samassa huoneessa josta saa sen kameran on riippulukko joka vaatii nelinumeroisen yhdistelmän ja tuotakin koitin aikani ratkoa kunnes googletin ja tuo on ilmeisesti koko pelin viimeinen pulma. No minkä helvetin takia se laitetaan pelin alkuun.
Itseasiassa tää on täynnä kohtia joissa et voi ratkaista jotain pulmaa kuin vasta myöhemmin, mutta sulla ei ole mitään keinoa tietää onko kyse tuosta vai missaatko jotain ja taas jumitat.

Sentään ne säikäyttelyt toimii helvetin hyvin vaikka mä luulin jo tulleeni immuuniksi niille kun mikään peli ei ole pitkään aikaan onnistunut pahemmin edes säpsäyttämään ja tämä onnistuu aiheuttamaan kunnon paskahalvauksen kerta toisensa jälkeen ja on erittäin kivaa.
Kunnes tulee taas seuraava pulma johon jää jumiin.

Subside

Tuli tämänkin demoa viimeinkin kokeiltua ja pääsi kyllä ostoslistalle.
Yleensähän en tykkää ns realistista uintia käyttävistä peleistä ja tässähän siis vaan sukellellaan ja kerätään kaikki mitä kerättävissä on ja samalla ihaillaan maisemia.
Tässä voi kuitenkin jo ekalla alueella avata räpylät jonka kanssa hahmo ui eteenpäin r2:sta pohjassa pitämällä sekä sukelluspainot joiden kanssa voi säädellä syvyyttä vasemmalla tatilla.
Suorastaan reuntouttavaa pelaamista.

Madison vr

Viitisen tuntia pelattu ja tästä on aika kaksjakoiset fiilikset.
Silloin kun peli etenee ja onnistuu useasti säikäyttämään oikein kunnolla niin pelaaminen on kivaa.
Valitettavasti suurimman osan ajasta tämä haluaa olla escape room peli jossa ravataan pitkin samoja käytäviä ja huoneita yrittäen keksiä mitä hemmettiä seuraavaks pitäis tehdä.
Lisäksi hahmo liikkuu kuin täi tervassa ja sen juoksu nopeus on varmaan hitaampi mitä Ethanin perus kävely re7:ssa.
Lisäksi sen ääninäyttely on kammottavan huonoa, mutta onneksi sen saa pois options valikosta, mutta valitettavasti tuo ei poista hahmon raivostuttavaa huokailua.
Tiiättekö kun vaikka pelaat jotain ja muijakaveri vieressä ihan tarkoituksella huokailee kun et tajua lopettaa. Hahmo pitää just tollasta 10-15s välein koko pelin ajan ja se käy vanhaksi jo ekan 10 minuutin aikana.

Sitten on ne pulmat joihin on pitänyt katsoa jo muutaman kerran apua netistä.
Tuo ei olisi lainkaan niin iso vitutuksen aihe jos voisi suoraan pleikkarilla katsoa jotain vinkkiä kuten ps4:lla aikoinaan jolla nopea ps napin tuplanapautus vei just siihen missä oli nettiselaimella ollut ja toinen samanlainen napautus takaisin peliin. Äärimmäisen kätevää ja helppoa, mutta koska selainta ei voi käyttää vitosella niin nyt tarttee ottaa vr lasit pois ja tulla tähän koneelle.

Esim tänään mun olis pitänyt jotenkin tajuta, että puhelinvastaajaviestin kuuntelun jälkeen pitää katsoa lattialle ja seurata mihin torakat menee ja poistaa lankku lattiasta jotta saan avaimen.
Ensinnäkin kuka tuossa vaiheessa alkaa tuijottaa lattiaa ja lisäksi niitä torakoita on muutenkin mennyt pitkin lattioita ja seiniä pelin alusta asti.
Nyt kun tiesin missä se avain on niin kyllä se pari milliä sieltä lankun alta pilkisti, mutta peli ei antanut mitään promptia siitä, että sen lankun voi ottaa pois. Muutenhan jokaisen avattavan laatikonkin kohdalla on pieni ympyrä joka vielä muuttuu käden kuvaksi kun laitat käden lähelle, mutta ei tässä tapauksessa.
Sitten mun piti vielä vetää asetuksista itseni niin lyhyeksi kuin mahdollista jotta yleensäkin sain siitä lankusta kiinni.

Sitten heti pelin alussa samassa huoneessa josta saa sen kameran on riippulukko joka vaatii nelinumeroisen yhdistelmän ja tuotakin koitin aikani ratkoa kunnes googletin ja tuo on ilmeisesti koko pelin viimeinen pulma. No minkä helvetin takia se laitetaan pelin alkuun.
Itseasiassa tää on täynnä kohtia joissa et voi ratkaista jotain pulmaa kuin vasta myöhemmin, mutta sulla ei ole mitään keinoa tietää onko kyse tuosta vai missaatko jotain ja taas jumitat.

Sentään ne säikäyttelyt toimii helvetin hyvin vaikka mä luulin jo tulleeni immuuniksi niille kun mikään peli ei ole pitkään aikaan onnistunut pahemmin edes säpsäyttämään ja tämä onnistuu aiheuttamaan kunnon paskahalvauksen kerta toisensa jälkeen ja on erittäin kivaa.
Kunnes tulee taas seuraava pulma johon jää jumiin.

Subside

Tuli tämänkin demoa viimeinkin kokeiltua ja pääsi kyllä ostoslistalle.
Yleensähän en tykkää ns realistista uintia käyttävistä peleistä ja tässähän siis vaan sukellellaan ja kerätään kaikki mitä kerättävissä on ja samalla ihaillaan maisemia.
Tässä voi kuitenkin jo ekalla alueella avata räpylät jonka kanssa hahmo ui eteenpäin r2:sta pohjassa pitämällä sekä sukelluspainot joiden kanssa voi säädellä syvyyttä vasemmalla tatilla.
Suorastaan reuntouttavaa pelaamista.
Mä oon ollu jumissa pelin puolessa välissä jo pitkään. Ja totta. Jatkuvasti täytyy kurkkia youtubesta et mitähän nyt pitäs taas tehä...En viiti tuota omasta jumista nyt mitään kertoo etten spoilaa

Viimeksi muokattu:
^Tietenkin saa.

Tänään oli vuorossa alien: rogue incursion joka oli varsin jees kaikkien päivitysten jälkeen.
En tiedä kuinka paljon vaikeustaso vaikuttaa vihollisten spawnaus tahtiin, mutta mä pelasin story tasolla ja niitä tuli kimppuun ihan järkevältä tuntuvaa tahtia ja vissiin kahdesti tartti lopettaa sähköpulman ratkaisu tai lore tekstin lukeminen tuollaisen takia.
Ihan lopussa niitä kyllä tuntui tulevan kaks kerrallaan aina parin minuutin välein joka alkoi jo hieman tympimään kun koitit vaan löytää asian jonka avulla homma etenee, mutta tuo oli just ennen loppua joten se on varmaan tarkoituksella skriptattu noin sillä ammuksiakin oli aika reilusti tarjolla.

Muutenkin lopussa oli aika selvää keinotekoista pitkitystä kun sut lähetetään hakemaan kaks energiakanisteria joista toinen on hyvän matkaa sielläpäin mistä just tulit ja heti tuon jälkeen pitää mennä taas käyttämään tietokonetta johon mennään taas saman alueen läpi, mutta vieläkin pidemmälle ja tuossa mun oli jo pakko luntata tubesta mihin mun pitäs mennä kun peli vaan kertoi päämääräksi "operations" ja pelin karttahan ei näytä paikkojen nimiä ja waypoint katosi kokonaan kartalta ekan ilmalukon jälkeen.
Olen myös aika varma ettei mitään operations aluetta ole olemassakaan ihan kuten ei ole autotalliakaan (garage) vaan tuokin paikka on nimeltään motorpool.
Kun pelissä näkee vain ovien yläpuolella olevista kylteistä mihin on menossa niin olisi suotavaa, että peli myös käyttää samoja nimiä.

Muuten mulla ei ollut mitään ongelmia tavaroiden poimimisen, aseiden käytön tai holstereiden kanssa mistä valitettiin julkaisun aikaisissa arvosteluissa.
Jos tätä ei ole vielä uskaltanut ostaa julkaisun aikaisten ongelmien vuoksi niin kyllä tätä voi nykytilassa suositella tän hetkisellä 30e hintalapulla kunhan tietää, että on ostamassa toimintapelin eikä kauhupeliä.

Ylös Bottom