Madison vr
Viitisen tuntia pelattu ja tästä on aika kaksjakoiset fiilikset.
Silloin kun peli etenee ja onnistuu useasti säikäyttämään oikein kunnolla niin pelaaminen on kivaa.
Valitettavasti suurimman osan ajasta tämä haluaa olla escape room peli jossa ravataan pitkin samoja käytäviä ja huoneita yrittäen keksiä mitä hemmettiä seuraavaks pitäis tehdä.
Lisäksi hahmo liikkuu kuin täi tervassa ja sen juoksu nopeus on varmaan hitaampi mitä Ethanin perus kävely re7:ssa.
Lisäksi sen ääninäyttely on kammottavan huonoa, mutta onneksi sen saa pois options valikosta, mutta valitettavasti tuo ei poista hahmon raivostuttavaa huokailua.
Tiiättekö kun vaikka pelaat jotain ja muijakaveri vieressä ihan tarkoituksella huokailee kun et tajua lopettaa. Hahmo pitää just tollasta 10-15s välein koko pelin ajan ja se käy vanhaksi jo ekan 10 minuutin aikana.
Sitten on ne pulmat joihin on pitänyt katsoa jo muutaman kerran apua netistä.
Tuo ei olisi lainkaan niin iso vitutuksen aihe jos voisi suoraan pleikkarilla katsoa jotain vinkkiä kuten ps4:lla aikoinaan jolla nopea ps napin tuplanapautus vei just siihen missä oli nettiselaimella ollut ja toinen samanlainen napautus takaisin peliin. Äärimmäisen kätevää ja helppoa, mutta koska selainta ei voi käyttää vitosella niin nyt tarttee ottaa vr lasit pois ja tulla tähän koneelle.
Esim tänään mun olis pitänyt jotenkin tajuta, että puhelinvastaajaviestin kuuntelun jälkeen pitää katsoa lattialle ja seurata mihin torakat menee ja poistaa lankku lattiasta jotta saan avaimen.
Ensinnäkin kuka tuossa vaiheessa alkaa tuijottaa lattiaa ja lisäksi niitä torakoita on muutenkin mennyt pitkin lattioita ja seiniä pelin alusta asti.
Nyt kun tiesin missä se avain on niin kyllä se pari milliä sieltä lankun alta pilkisti, mutta peli ei antanut mitään promptia siitä, että sen lankun voi ottaa pois. Muutenhan jokaisen avattavan laatikonkin kohdalla on pieni ympyrä joka vielä muuttuu käden kuvaksi kun laitat käden lähelle, mutta ei tässä tapauksessa.
Sitten mun piti vielä vetää asetuksista itseni niin lyhyeksi kuin mahdollista jotta yleensäkin sain siitä lankusta kiinni.
Sitten heti pelin alussa samassa huoneessa josta saa sen kameran on riippulukko joka vaatii nelinumeroisen yhdistelmän ja tuotakin koitin aikani ratkoa kunnes googletin ja tuo on ilmeisesti koko pelin viimeinen pulma. No minkä helvetin takia se laitetaan pelin alkuun.
Itseasiassa tää on täynnä kohtia joissa et voi ratkaista jotain pulmaa kuin vasta myöhemmin, mutta sulla ei ole mitään keinoa tietää onko kyse tuosta vai missaatko jotain ja taas jumitat.
Sentään ne säikäyttelyt toimii helvetin hyvin vaikka mä luulin jo tulleeni immuuniksi niille kun mikään peli ei ole pitkään aikaan onnistunut pahemmin edes säpsäyttämään ja tämä onnistuu aiheuttamaan kunnon paskahalvauksen kerta toisensa jälkeen ja on erittäin kivaa.
Kunnes tulee taas seuraava pulma johon jää jumiin.
Subside
Tuli tämänkin demoa viimeinkin kokeiltua ja pääsi kyllä ostoslistalle.
Yleensähän en tykkää ns realistista uintia käyttävistä peleistä ja tässähän siis vaan sukellellaan ja kerätään kaikki mitä kerättävissä on ja samalla ihaillaan maisemia.
Tässä voi kuitenkin jo ekalla alueella avata räpylät jonka kanssa hahmo ui eteenpäin r2:sta pohjassa pitämällä sekä sukelluspainot joiden kanssa voi säädellä syvyyttä vasemmalla tatilla.
Suorastaan reuntouttavaa pelaamista.