Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulin vaan sanomaan, että Ragnarock on helvetin hyvä eikä siinä ole yhtään huonoa biisiä vaikka bändeistä ainoat tutut nimet oli Korpiklaani ja Alestorm.
Tuli sitten ostettua kerralla kaikki dlc kun nekin on ihan järkevästi hinnoiteltu. Esim Hellfest-paketti maksaa 12e ja siinä on 11 biisiä, uusi laiva, uudet vasarat ja uusi kenttä. Biisitkin kestää yhteensä n. 50 minsaa joten tuohan on kuin metallialbumin ostaisi.
Noissa paketeissa sitten onkin jo tuttuja nimiä kuten Blind Guardian, lisää Korpiklaania, Beast in Black, Nightwish jne ja yks paketti on pelkkää Sabatonia.

Jokainen metallimusiikin ystävä on suorastaan velvollinen testaamaan demoa :D
 
Tänään tuli aloitettua saints & sinners: retribution ja tuo tallennuksen siirto on kyllä vielä parempi mitä toivoinkaan sillä aseiden ja resurssien lisäksi jopa joku random norsu patsas ja limutölkki oli siinä bussin kojelaudalla just siinä kohdassa mihin ne ykkösen psvr 1 versiossa laitoin.
Ja onneks tässä on mahdollisuus tuohon sillä muuten olis motivaatio aika vähissä aloittaa kaikki alusta sillä tämä tuntuu melkein siltä kuin olisi vaan jatkanut ykkösen pelaamista.
 
Kävin kokeilemassa NMS uutta psvr2 päivitystä, jossa tuo foveated rendering otettu käyttöön. Ero on kuin yöllä ja päivällä, jumaliste että on hyvännäkönen peli nyt!!! Varmasti hienoimmat graffut nyt tässä tähän mennessä kokeilemistani psvr2 peleistä.
 
Kävin kokeilemassa NMS uutta psvr2 päivitystä, jossa tuo foveated rendering otettu käyttöön. Ero on kuin yöllä ja päivällä, jumaliste että on hyvännäkönen peli nyt!!! Varmasti hienoimmat graffut nyt tässä tähän mennessä kokeilemistani psvr2 peleistä.
Voi olla, että oon väärässä, mutta taitaa olla myös tällä hetkellä ainoa "kunnon" iso peli jota pystyy pelaamaan psvr2 laseilla. Toki myös Gran turismo on ihan iso kokonainen peli.

Tuntuu nuo pelit olevan pääosin näille laseille tommosia nopeita tekniikkademoja. Sen takia on hieno nähdä miten upeeta työtä No man's skyn kehittäjät on tehnyt ja varsinkin tän uusimman päivityksen jälkeen on todella hyvän näköinen ja paljon tekemistä. Tässä nähdään, että muitakin "flätti" pelejä pystyisi porttaamaan laseille ja saada homma toimimaan todella hienosti, jos vaan olisi mielenkiintoa/ostajia.

Taisin aikaisemmin jo mainita ja sama ihmetyttää edelleen. Näiden lasien markkinointi on ollut todella huonoa ja pienelläkin tason nostolla saataisiin varmasti lisää ostajia näille ja sitä myötä parempia pelejä. Pakko siellä on jotain jarrua olla vedetty jonkun tahon puolesta, kun asiat on tehty näin pienellä volyymilla. Edes sitä youtubea tai erillistä media playeria ei ole näille saatu tehtyä.
 
Voi olla, että oon väärässä, mutta taitaa olla myös tällä hetkellä ainoa "kunnon" iso peli jota pystyy pelaamaan psvr2 laseilla. Toki myös Gran turismo on ihan iso kokonainen peli.

Tuntuu nuo pelit olevan pääosin näille laseille tommosia nopeita tekniikkademoja. Sen takia on hieno nähdä miten upeeta työtä No man's skyn kehittäjät on tehnyt ja varsinkin tän uusimman päivityksen jälkeen on todella hyvän näköinen ja paljon tekemistä. Tässä nähdään, että muitakin "flätti" pelejä pystyisi porttaamaan laseille ja saada homma toimimaan todella hienosti, jos vaan olisi mielenkiintoa/ostajia.

Taisin aikaisemmin jo mainita ja sama ihmetyttää edelleen. Näiden lasien markkinointi on ollut todella huonoa ja pienelläkin tason nostolla saataisiin varmasti lisää ostajia näille ja sitä myötä parempia pelejä. Pakko siellä on jotain jarrua olla vedetty jonkun tahon puolesta, kun asiat on tehty näin pienellä volyymilla. Edes sitä youtubea tai erillistä media playeria ei ole näille saatu tehtyä.
Itseltä löytyi jo aiemmin quest 2 ja sieltä metan pelejä iso kasa joten psvr 2 tullut otettua vain näutä " niin" sanottuja isompua pelejä/ hypridejä tai muuten vain pelejä joissa standalone tehot ei riitä...eli itseltäni löytyy tähän mennessä vain 5 peliä noille..... Horizon, gt7, re8, no man sky ja saint & sinners 2 ....kyllä noi kaikki pelit ovat ihan isomman kokoluokan pelejä ja mitä tuossa tulevaa tarjontaa katselin niin wanderer, vertigo 2, re4 remake vr , low-fi ja behemoth ois seuraavat isomman kokoluokan pelit joita tuolle tulee....totta on että paljon samoja tuolle ilmestyy kuin metallekin mutta on tuolla potenttiaalia enkä vielä ainakaan ole pettynyt ole laitteeseen. Half life alyx kun saataisiin tuolle ja lisää noita ns. Hybridejä....wrc23 ala dirt rally 3 ois kyllä kovin.

Toi kyllä ollut outoa ettei edes youtubea saatu vr yhteensopivaksi tai jotain leffatoistinta...noh...näillä mennään ja toivotaan että tulevaisuudessa tilanne muuttuu.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli vuorossa synapse ja voin heti myöntää, että aina kun hyvä kierros menee vituiksi niin suljen pelin ja käynnistän uudestaan, koska tuolla tavalla saa jatkaa just siitä huoneesta missä oli.
En pode edes huonoa omaatuntoa tuosta sillä nyt on pari kertaa ollut aika bullshit hetki.
Esim yks kenttä alkoi kapealla käytävällä ja heti ekan kulman takana oli odottamassa neljä itsemurha vihollista. Ihan sama mitä tuossa tilanteessa tekee niin suurin osa kestävyydestä menee heti siinä ellei sitten lähde henki välittömästi.
Äsken pelasin toisella vaikeustasolla ja olen siellä lumi maisemissa jossa on sumua ja tietenkin siellä sumun seassa on kolme lentävää vihollista jotka ampuu sillä laaserilla tarkasti ja kovaa enkä mä edes näe missä helvetissä ne on.
Lähemmäskin oli aika paha mennä kun siinä välissä oli vielä panssaroitu minigun tyyppi.
Koitin jopa kiivetä alueelle missä mun ei pitäs edes olla, mutta ne ampui sinnekin joten päätin pitää lounas paussin jos vaikka seuraavalla yrityksellä olisi arvottu vähemmän typerät viholliset.

Eikä tuo telekinesia muutenkaan aiheuta mitään ihmeellisempiä fiiliksiä kun tuo on koettu jo vader immortalin dojossa ja siinä voi vielä heitellä valomiekkaa ja ampua salamoita käsistä joten se on paljon siistimpää mitä tässä.
Joo kohteen valinta katseella on kiva lisä, mutta en mä edes ajattele sitä, puhumattakaan että tuo aiheuttaisi jotain "wow tulevaisuus on nyt" hekumointia kuten monella redditin puolella.
 
Tänään tuli golfattua walkaboutissa ja kun ottaa huomioon kuinka mulla on everybodys golfissa käytössä se isompi reikä tornadolla varustettuna jotta pelaaminen on kivaa niin pelit sujui paremmin mitä oletin.
Ekat viisi rataa tuli pelattua ja ainoastaan yhdessä meni lyönnit plussan puolelle.
Tuon jälkeen iski jo ähky pallon lätkimisestä ja päätin alkaa etsimään niitä piilotettuja palloja ja kyllähän niitä vissiin likemmäs tunti tuli kerättyä ja lisääkin olisin pelannut, mutta alkoi tulemaan niin paska olo, että oli fiksumpaa lopettaa.

Syynä tietenkin se kun palloja etsiessä tulee käännettyä kameraa varsin hitaasti jotta ne pallot ehtii näkemäänkin ja hitaasti kääntyvä kamera on oikeastaan se ainoa asia joka mulle saattaa vr peleissä aiheuttaa pahoinvointia.
 
Sierra squad säi päivityksen jonka jälkeen se realism moodi on heti auki ja aseiden käyttämiselle on myös toggle vaihtoehto.
Varsinkin tuo toggle on mulle tervetullut lisä sillä ne grip nappulat ei tunnu oikein tykkäävän siitä kun sormet hikoaa edes hieman tai sitten niissä on oikeasti vikaa sillä mulla alkoi ase lähtemään käsistä viimeisessä taistelussa ja se oli jo tarpeeksi kaaottinen ilman tuota ongelmaa.

Ekan kerran huomasin tuon ongelman unplugged: air guitarissa kun vasen käsi ei pysynytkään suljettuna.
Se tuossa ihmetyttää, että jos tuo oikeasti johtuu vaan sormen hikoamisesta niin miksi tuo kosketuksen tunnistus menee ihan sen fyysisen napin pohjassa pitämisen edelle sillä sormet liikkui hieman itsekseen vaikka sitä nappia piti kunnolla pohjassa.
Ongelma ratkesi kun aloin vaan käyttämään neulesormikasta joten tuon perusteella en epäile rautavikaa.
Silti quest tyyliset liipaisimet olisi ollut paljon parempi ratkaisu mun mielestä sillä ne on mukavammat käyttää.
 
Demeo

Ihan helvetin kova peli. Co-opina parhaimmillaan, mutta löytyy myös yksinpelimoodi ja silläkin tavalla toimii todella hyvin. Toivoisin lautapelejä ja tällaisia vastaavia "pöydän ääressä" pelattavia moninpelikokemuksia paljon lisää VR:lle.
 
Demeo

Ihan helvetin kova peli. Co-opina parhaimmillaan, mutta löytyy myös yksinpelimoodi ja silläkin tavalla toimii todella hyvin. Toivoisin lautapelejä ja tällaisia vastaavia "pöydän ääressä" pelattavia moninpelikokemuksia paljon lisää VR:lle.
Väärä ketju mutta PCVR puolelta löytyy mm. race for the galaxy ja tietysti Tabletop Simulatorin kautta vaikka mitä. TTS tosin menee hyvin pelikohtaisesti mikä toimii paremmin flattina, mikä VR:nä.
 
Vr skater oli ihan positiivinen yllätys.
Niin paljon lukenut ja kuullut kuinka tota täytyy pelata useampi tunti ennen kuin se alkaa sujumaan edes jotenkin ja mä sain kaikesta vähintään hopeaa alle neljässä tunnissa ja useampi kulta olis vielä ollut ihan saavutettavissa, mutta päätin nyt tyytyä hopeaan kun tämä olikin fyysisesti vaativampi mitä oletin.

Enkä väitä olevani mitenkään erityisen hyvä vaan olen varma, että monet yrittää heti jotain tony hawk tyylisiä komboja ja tietenkin siinä sitten ollaan naama asfaltissa jatkuvasti.
 
Uusi wrc vain pc virtuaalilaseille. Ei psvr2.

Ei F1 eikä rallia, eikä turismoon saada tehtyä päivitystä, että näkyisi kilpailun tietoja näytössä. Voi olla et laitan kohta lasit myyntiin, kun niistä vielä jotain rahaa saa. Miten helvetissä voi näin hyvät lasit jäädä kokonaan pois rallista ja formulasta? Sony kyllä kusee tän homman erittäin pahasti ja ei voi kun ihmetellä. Lasit ois todella hyvät, mutta pelit vaan tehdään toiselle alustalle :D
 
Uusi wrc vain pc virtuaalilaseille. Ei psvr2.

Ei F1 eikä rallia, eikä turismoon saada tehtyä päivitystä, että näkyisi kilpailun tietoja näytössä. Voi olla et laitan kohta lasit myyntiin, kun niistä vielä jotain rahaa saa. Miten helvetissä voi näin hyvät lasit jäädä kokonaan pois rallista ja formulasta? Sony kyllä kusee tän homman erittäin pahasti ja ei voi kun ihmetellä. Lasit ois todella hyvät, mutta pelit vaan tehdään toiselle alustalle :D
Mä en oikeen nää että Sonya tarvii syyttää tän pelin kohdalla ettei VR tukea tule. EA:lla kyllä riittää rahaa siihen hommaan kyllä. Lasit ollu puoli vuotta markkinoilla, ei se välttämättä se tuki tuosta vaan valmistu hetkessä. Uskoisin että tämän takia ei formulaan ja tähän tule tukea. Varmaan parissa vuodessa luulisi tulevan, ehkä jo ensi vuonna jos siellä päässä oikeasti kiinnostaa edes sen tekeminen
 
Sattumalta huomasin, että Fisherman’s Talesta on julkaistu myös PSVR2-versio viime viikolla. Jos on PSVR:lle tuon pelin aikanaan hankkinut, sai PS5-version nyt 3,95 eurolla. Samapa se oli ostaa, kun en ikinä tainnut PS4:llä tuota ehtiä alkua pidemmälle kokeillakaan.
 
Onko kukaan pelannut zombielandia ja tietäis miten ne vaihtoehtoiset b-side kentät saa auki?
Mulla on esim yks alkupuolen kenttä jossa tuo on lukossa vaikka siitä perus versiosta on tehty kaikki haasteet ja sitten mulla on myöhempiä kenttiä joista olen tehnyt vain yks tai kaks haastetta ja niistä on b-side auki joten haasteisiin se ei taida liittyä.

Googlella löysin vaan arvosteluja joissa noiden olemassaolo kerrotaan ja tubessa on vaan jotain "all b-sides s rank" videoita.
Peli kun ei mitään kerro jos sitä lukittua kenttää klikkaa.

Edit: Näköjään ne aukeaa kun saa perus versiossa vähintään A-rankin.
 
Viimeksi muokattu:
Cosmonious high tuli pelattua muutama päivä sitten ja nykyään tätä voi pelata jopa istuen sillä pelissä on little student moodi ja tärkeimmissä pöydissä on myös kahvat joista niiden korkeutta voi säätää.
Kysymys kuuluu, että miksi tuo ei ollut jo julkaisussa sillä googlen perusteella tuo oli quest versiossa kuukausia ennen psvr2 version julkaisua.
Miinuksena tässä on edelleen pelkkä teleporttaus ja click turning.

Muuten kyllä hauska peli jossa on paljon kaikkea pientä tekemistä kuten job ja vacation simulatorissakin.
Sä olet siis uusi oppilas koulussa jossa kaikki on jotain alieneita. Sä olet prismi jonka erikoisominaisuus on oppia tarvittava kyky kun sille on tarvetta joten sä opit ampumaan käsistä tulta, jäätä, vettä, tuulta ja jopa lukemaan muiden ajatuksia.

Koulu on jaettu eri osioihin ja pikku tehtäviä tekemällä saadaan opintopisteitä joiden avulla avataan uusia alueita ja luokkia.
Jos kemian tunnilla olisi ollut oikeasti näin hauskaa koulussa niin se olis kiinnostanut paljon enemmän. Mitä siitä, että opettaja on ilmeisesti paennut jostain max security vankilasta, koska on tehnyt kuka ties mitä :D
Alunperin mun piti vaan tehdä sen verran kaikkea, että saan tarinan päätökseen, mutta lopulta tuli vedettyä ihan 100% läpi.
Kerättävien kamojen kanssa kylläkin turvauduin tube videoihin ja tuli huomattua kuinka headsetin pass through moodissa voi ihan tarpeeksi hyvin katsella videota läppärin ruudulta joten sitä ei tarvinnut jatkuvasti ottaa pois.

Aikaa taisi mennä n.7 tuntia ja kyllä tämä sen alle 20e ale hinnan arvoinen oli mitä tämä joskus maksoi.
 
Nyt kun jengi on käytellyt VR kikotinta jo jonkin aikaa niin onko se nyt niin hyvä kun annetaan olettaa? Mullahan oli laite hetken aikaa, mutta meni hermo siihen jatkuvaan sweetspotin metsästykseen ja laite lähti palautukseen.
 
No ei se sweetspotin löytyminen ainakaan sen helpommaksi oli maagisesti muuttunut :D
Mä ainakin avaan vaan sen ikkunan jossa voi testata miten katseen seuranta toimii ja säädän lasit niin, että teksti on tarkka ja se on just se oikea kohta.
 
Ylös Bottom