Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Kiitokset taas mahtavasta castista! On ollut kiireistä pari viikkoa enkä ole podcasteja ehtinyt kuunnella, mutta nyt oli melkeinpä vapaapäivä ja kuuntelinkin kolme viimeisintä castia putkeen.

Taas oli pientä mukavaa pleikkavihailua, mikä on castien paras osa tälläiselle pleikkarifanipojalle. Mutta oikeasti ärsyttävä asia on se, että puhuitte taas Sly-sarjasta lapsellisena pelisarjana. Itselleni Sly on maailman paras pelisarja ja Sly trilogy on tullut pelattua jo kaksi kertaa läpi eli yhteensä sarjan jokainen osa on vedetty about viisi kertaa. Nimim. Kohta 17v sly-fani.

inFamous 2:sta voisi tehdä erikoiscastin, koska ainakin Jryi näytti olevan liekeissä kyseisestä pelistä ja varmasti muitakin löytyy. Jos tälläinen tulisi niin voisin itsekkäästi ehdottaa itseäni kyseisen castin puhujakaartiin. Olen kuitenkin Sucker Punchin fani henkeen ja vereen ja ensimmäinen iF on tullut vedettyä neljä kertaa ja iF2 betaa on tullut testailtua paljon.

Mutta kiitokset vielä kerran, että näitä jaksatte meidän iloksi tehdä ja jatkakaa samaa rataa. nimim. Paavi fanboy
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Hyvää settiä jälleen kerran, sai taas nauraa mukavasti! Olisi mielenkiintoista saada vähän tsixejä sinne castiin :p mutta taitaa Paavin paikalla olo olla liikaa naisille.

Yllätyin aika paljon tuosta jryin innostuksesta inFamous 2:sta kohtaan, kun itse pidin ensimmäistä osaa aika keskinkertaisena tapauksena.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Yllätyin aika paljon tuosta jryin innostuksesta inFamous 2:sta kohtaan, kun itse pidin ensimmäistä osaa aika keskinkertaisena tapauksena.
Nooooh, PS3:n yksinoikeus ja kaikkea. ;)
Taas oli pientä mukavaa pleikkavihailua, mikä on castien paras osa tälläiselle pleikkarifanipojalle. Mutta oikeasti ärsyttävä asia on se, että puhuitte taas Sly-sarjasta lapsellisena pelisarjana. Itselleni Sly on maailman paras pelisarja ja Sly trilogy on tullut pelattua jo kaksi kertaa läpi eli yhteensä sarjan jokainen osa on vedetty about viisi kertaa. Nimim. Kohta 17v sly-fani.
Tää on ainaki mun osalta sitä samaa kuin pleikkavihailukin. Kertoo jo jotain, että Ratchet & Clankeista olen kovin oikein pitänyt.
Boksihekumoinnille ja Pleikkavihhailulle iso miinus. *näyttää kieltä ja osoittaa mieltä*
Jep.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Noh, tovereiden konsolikökköilyhuumorille pistää joku varmaan jossain vaiheessa vastaan. Kauhun tasapaino on hyvä säilyttää. :)
Vaikka periaatteessa taikuri ei paljasta temppujaan, niin täytyy vähän kertoa jotain tästä tavasta, millä me podcasteja tehdään. Mä olen kirjoittanut "Survival Guiden", joka podcastiin osallistujia pyydetään lukemaan. Siinä mm. kannustetaan varaamaan provokatiivisia kommentteja takataskuun, josta ne voi vetäistä sopivan tilaisuuden tullen esille. Näin hommassa on vähän enemmän sähköä.

Toinen huomion arvoinen seikka on se, että tätäkin jaksoa nauhoitettaessa me istuttiin kukin tahoillamme tuollaiset kolme tuntia luurit päässä. Kun korvissa pajattaa jatkuvasti kolme muuta ääliötä ja itse yrittää saada jotain sanaa johonkin väliin, niin harkinta-aikaa ei ole ollenkaan samassa määrin kuin foorumille kirjoitettaessa. Siksi puolentoista tunnin kohdalla saattaa tulla sanottua jotain vähemmän fiksua. (Mä ainakin päästelen suustani vaikka minkälaisia sammakoita, mutta olen oppinut elämään sen kanssa ;) )

Älkää siis ottako pulttia. Ei me oikeasti olla sellaisia ilkiöitä kuin mitä podcastia kuuntelemalla voisi kuvitella.

Tämä on viimeinen puolustuspuheeni aiheesta ja jatkossa kiellän kirjoittaneeni mitään tällaista. This message will self destruct in five months.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Toinen huomion arvoinen seikka on se, että tätäkin jaksoa nauhoitettaessa me istuttiin kukin tahoillamme tuollaiset kolme tuntia luurit päässä. Kun korvissa pajattaa jatkuvasti kolme muuta ääliötä ja itse yrittää saada jotain sanaa johonkin väliin, niin harkinta-aikaa ei ole ollenkaan samassa määrin kuin foorumille kirjoitettaessa. Siksi puolentoista tunnin kohdalla saattaa tulla sanottua jotain vähemmän fiksua.

Tuossa on tosiaan ihan hyvä pointti. Yleensä tulee lauottua kaikenlaista tilanteeseen sopivaa ja välillä varmasti sopimatontakin. Mulle noita hetkiä tulee luultavasti keskimääräistä osallistujaa enemmän. Itse en tosin noita juttuja sen kummemmin mieti etukäteen, vaan niitä tulee aikalailla fiiliksen ja tilanteen mukaan. Mitään huonojen heittojen sanakirjaa ei siis löydy tältäkään suunnalta, vaikka välillä siltä saattaisi vahvasti vaikuttaakin.

ps. Se meikäläisen Sly on lastenpelisarja heitto menee tuohon samaan kategoriaan. Muistelin vaan hämärästi, että jossain aikaisemmassa castissä tuota kutsuttiin lastenpeliksi, joten ajattelin jatkaa samalla linjalla tälläkin kertaa.

E: Se tuli tässä vielä mieleen, että tuo Jyrin suosittelema inFamous sattuu tulemaan aika sopivasti ilmaiseen jakeluun noiden Sonyn tarjoamien hyvityspelien joukossa, joten sitten pääsen viimeinkin tutustumaan kyseiseen tuotokseen. Ehkäpä tuon avittamana herää kiinnostus myös jatko-osaa kohtaan. Siinä mielessä kohtuullisen mainio veto Sonyltä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Ihan hyvää materiaalia oli taas, sai nauraa ja hymyillä. Tuo provoilu on parasta tässä ja ihmettelen miten sitä on niinkin vähän tässä nyt ollut. Selkeästi porukka käyttää vain murto-osan puukoistaan. Jäykät TATIT! Ja pahinta vielä jos kaverin tattia joutuu löysyttämään samalta sohvalta. :eek:
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Todennäköisesti jotain tuolta väliltä.
Nyt tarjoiltiin yksi vähän vahvempi näkemys S4:sta kokeneemman FPS-pelimiehen suusta. Hyvä näin. Yleisesti ottaen koskaan ei kannata antaa liikaa painoarvoa yksittäiselle tuumaukselle

Sisältää henkilökohtaisia mielipiteitä:
Tuossa podcastissa en varmaan oikein osannut pukea sanoiksi sitä mitä tarkoitin. Joku varmasti löytää uudesta Socomista sen hyvän pelin itselleen. Omalle pelityylilleen ja pelimakuunsa sopivaksi.

Minulle S4, yksinpeli varsinkin, oli hyvin puolivillainen esitys. Tämä on toisaalta myös pelimekaaninen kysymys ja sen kautta hyvin hlökohtainen. Mutta kun mielipidettäni kysyttiin niin sen kerroin. Odotin Zipperin maineen tuntevana saavani kuluttajana paljon enemmän ja tuoreemman lähestymisen peliin kuin nyt sain. Tuossa Jryin kuvaamassa podcastin "kiiressä" en hoksannut sanoa, että en perustanut mielipidettäni pelkästään myyntiversioon vaan tahkosin myös online-betaa. Odotin, että S4 olisi tarjonnut minulle uutta tai ainakin riittävän erilaista/parempaa sisältöä kuin monet muut online-pelit. Todettakoon, että kaverilistallani on todella monta S2 veteraania, jotka eivät ole peliä hankkineet betan kokemustensa perusteella.

Ei jatketa enää S4-kommentointia syvällisemmin tässä ketjussa. Sille on omakin ketjunsa.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Tämä Casti oli kyllä aika surkea, ihme Xbox -hörhöjä ja Socomin haukkujia kaikki tyynni :D

Niin ja White Knight Chronicles on ilmestynyt peräti myös Suomessa ja kaikille castissa mukana olleille tietämättömille ylläpitäjille, löytyy pelin arvio myös lähempää kuin uskoisikaan.

White Knight Chronicles - Arvostelu - PlayStationFIN

Makuja on tietty monia, mutta itse pelistä tykkäsin. Pariin kertaan pelasin läpi ja onlinessä tuli Nisun, decodersnake ja Kojon kanssa pelattua. Kakkosta ja näin tarinan jatkoa tässä odotellut tähän päivään asti.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Niin ja White Knight Chronicles on ilmestynyt peräti myös Suomessa ja kaikille castissa mukana olleille tietämättömille ylläpitäjille, löytyy pelin arvio myös lähempää kuin uskoisikaan.

No hei. Korjasinhan mä asiaa sen verran, että löytyy omasta hyllystä ja olen kyseisen tuotoksen nähnyt myös ihan kaupan hyllyllä. Hämärä muistikuva oli siitäkin, että olisin lukenut KonsoliFINin arvion tuosta. Sitä en kuitenkaan tuohon hätään kehdannut alkaa varmistamaan. Ihmeen tietämättömiä kuitenkin nuo muut castiin osallistuneet kaverukset. :p
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Pariin kertaan pelasin läpi ja onlinessä tuli Nisun, decodersnake ja Kojon kanssa pelattua.
Kauanko yhteen läpipeluuseen paloi aikaa? Onko yhteispeli käytännössä pakollista, vai voiko tuota pelata tällainen kaveriton vässykkäkin?
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

No hei. Korjasinhan mä asiaa sen verran, että löytyy omasta hyllystä ja olen kyseisen tuotoksen nähnyt myös ihan kaupan hyllyllä. Hämärä muistikuva oli siitäkin, että olisin lukenut KonsoliFINin arvion tuosta. Sitä en kuitenkaan tuohon hätään kehdannut alkaa varmistamaan. Ihmeen tietämättömiä kuitenkin nuo muut castiin osallistuneet kaverukset. :p

Äläs nyt, muistin ihan oikein, että pelissä on Nolan North. Siinä taisikin olla kaikki, mitä pelistä tarvitsee tietää.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Mä olen kirjoittanut "Survival Guiden", joka podcastiin osallistujia pyydetään lukemaan. Siinä mm. kannustetaan varaamaan provokatiivisia kommentteja takataskuun, josta ne voi vetäistä sopivan tilaisuuden tullen esille. Näin hommassa on vähän enemmän sähköä.
Hieno henkiinjäämisopas onkin, kun ovat kaikki osallistujat selvinneet podcasteista kunniakkaasti. :)

Tuolla omalla kommentillani hain siis sitä, että "tunti turpaan Sonylle" -meiningin vastakappaleeksi olisi hyvä saada verevä sparraaja toisestakin nurkasta. "Vartti vatsamoukarointia Microsoftille" ja silleen. Tällöin kuittaileva kehäottelukin olisi jokseenkin tasapuolisilla hansikkailla varustettu. Nyt on vähän yksipuolista tuo poskeen ottaminen. Tätä mie koetin sopertaa yllä.

Hyvä meisinki overall. Uutta vaan putkiloon ja poks kohti taivasta!
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Tuolla omalla kommentillani hain siis sitä, että "tunti turpaan Sonylle" -meiningin vastakappaleeksi olisi hyvä saada verevä sparraaja toisestakin nurkasta. "Vartti vatsamoukarointia Microsoftille" ja silleen. Tällöin kuittaileva kehäottelukin olisi jokseenkin tasapuolisilla hansikkailla varustettu. Nyt on vähän yksipuolista tuo poskeen ottaminen. Tätä mie koetin sopertaa yllä.
Meitä oli kolme karhuketta tuossa yhden lampaan kimpussa. Tarujen mukaanhan lampaidenkin pitäisi olla vaarallisimmillaan nurkkaan ahdistettuina, mutta jryin kohdalla tämä ei taida pitää paikkaansa.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Meitä oli kolme sutta tuossa yhden lampaan kimpussa. Tarujen mukaanhan lampaidenkin pitäisi olla vaarallisimmillaan nurkkaan ahdistettuina, mutta jryin kohdalla tämä ei taida pitää paikkaansa.
Ouch. :D

Jyrille tsemppaavat terveiset täältä. Seuraavaan castiin nykäiset esiin näille kekkuloiville keritsinpukareille hihantäydeltä Sonyn villeimpiä plasma-defenssikuvioita ja taktisia kolmedee-häkkyröitä. Loppuu saksikäsieetvarttien piehtaroiminen isäntävilloissa siihen. Sus siunakkoon siihen asti.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Kastissa mainitsin tuon Insanely Twisted Shadow Planetin ja Fezin (jostain Rezistä tosin taisin tempaista tuolle HD-päätteen, wat). Tässä PAX East -videokuvaa näistä peleistä:

[video=youtube;CWUU0vvWLRo]http://www.youtube.com/watch?v=CWUU0vvWLRo[/video]

[video=youtube;1f-ul5QV3S0]http://www.youtube.com/watch?v=1f-ul5QV3S0[/video]

Linkitetään vielä tuo Crackdown 2:n loppu, jos joku haluaa sen vilkaista: YouTube - Crackdown 2 Ending +Epilogue (HD).
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Nyt on vähän yksipuolista tuo poskeen ottaminen. Tätä mie koetin sopertaa yllä.
Ei kai siinä sitten muu auta kuin ottaa välillä toiseen poskeen.

Hyvin jätkät rölläs kyllä, siitä on pakko kehua.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Kauanko yhteen läpipeluuseen paloi aikaa? Onko yhteispeli käytännössä pakollista, vai voiko tuota pelata tällainen kaveriton vässykkäkin?

Nyt me mennään itse ohi aiheen tai sitten luokitellaan podcstin jälkipyykiksi. Valta on meillä :D

Verkossa ei tarvitse pelata, mutta siellä saa itseään buustattua. Mutta ei tosiaan missään nimessä pakollista. Eli voi pelistä nauttia, vaikka ei ole kavereita.

Debugilla on näköjään ensimmäistä osaa 22h pelattu Review -versiota.

Normi konsolilla ensimmäinen * Clear Data tullut 28:55 ajassa. Toinen napsahtanut 40:21 ajassa. Tosin ei yhtään muistikuvaa, paljonko kummassakin on mukana tuota Online -pelaamista. Ja toisen kierroksen kirjaimellisesti kyllä juoksin, kun keräsin niitä pelin parempia aseita ja Trophy muistaakseni jotenkin ohjasi toiselle kierrokselle :p

Kakkosen mukana tosiaan tulee pelin ensimmäinen osa, eli voi aloittaa siitä ja sen jälkeen jatkaa toiseen osaan. Ensimmäisen osan pelaajat voi hahmonsa siirtää ja aloittaa uudestaan ykkösestä (Asetukset, nimi jne siirtyy) tai suoraan kakkosesta tallennuksella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Aihe oli ehkä vähän tylsä, mutta onneksi offtopic pelasti. Juttujen taso heitteli aika lailla mutta reilusti enemmän tuli sitä hyvää juttua. JayAr ehdottomasti jatkossakin mukaan. Tuota Vin Dieselmäistä ääntä kuuntelisi enemmänkin...

Ja kiitos terveisistä. Lämmitti mieltä.
 
Vastaus: Podcast 015: Lomakausi on pelikausi

Uutta orotellessa alakaa jo tulla viarootusoireita.Täytyypi alkaa taas kuuntelemaan toistamiseen vanhoja sitten.:confused:
Hyvähän soon kun saaraan erinäisiä mielipiteitä peleistä. Ei ne kaikille välttämättä uppoa. Ainakin meillä on isännän kans välillä kovinkin erilaiset pelit mitä pelaillaan, mutta onneksi voi sitten tylsyyren iskiessä käyrä sielä toisellakin pelihyllyllä. Juurikin sieltä lähti tuo s4 kävelemään toiseen kämppään, kun itte oon keskittynyt nyt muihin peleihin. Nettipelin puolta ei ole kyllä viälä tullut koitettua, mutta kun kuulin kommenttia kuinka "hutia" pitää ampua, niin saapi orotella päivitystä ainakin esteksi.
 
Ylös Bottom