Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Podcast 036: License to suck

Vastaus: Podcast 036: License to suck

Claudia Black lienee nykyään kaikessa. IMDb:ssä jo pikainen silmäys aika kertova.

Ihan kiva ääni, jos tykkää että nainen kuulostaa mieheltä jolla on muutama kivi kurkunpäässä. Ja kuka ei tykkäisi?
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Aamuistunnolla ne parhaat ajatukset tulee, kuten tänäänkin. Spoilercastin aiheeksi Ezion trilogia AssAssin's Creedeissä. Jäänyt kokonaan itseltäni väliin, vaikka kakkonen hyllyssä odottaakin, sillä ykkönen oli sen verran tökeröä tuubaa, ettei jaksanut kiinnostaa muutamaa tuntia pidempää. Ja kun ainakaan periaatteen tasolla kakkoseen ei kosketa ennen kuin ykkönen on koluttu, niin homehtukoot kakkonen sitten ihan neitseellisen korkkaamattomana. (Hyi teitä senkin pervot, ykkösellä ja kakkosella tarkoitin AC:ita, en sitä mitä luulitte!)

Ezion tarina taitaa kuulua tämän sukupolven pelisivistyksen tärkeimpiin aihioihin, joten selittäkääpäs laiskemmalle mitäs hemmettiä siellä tapahtuu.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Kehoitan sydämmellisesti jokaista pelaamaan ACII ja ACII Brotherhoodin. Ovat nimittäin melko helvetin kaukana ykkösen paskuudesta.

Hemmetin hyviä pelejä. Saa varmasti halvalla.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Juu AC2 on varmasti historian suurin parannus jatko-osissa ykkösestä kakkoseen ja varmaan jääkin sellaiseksi. Ykkönen on käsittämättömän kuivaa menoa, kakkonen lähellä mestariteosta. Eikä todellakaan kannata skipata kakkosta siksi, ettei ykköstä jaksanut pelata loppuun.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

AC2 on itselleni edelleen tämän sukupolven kärkipäässä olevia pelejä vaikka esim. nykypäivän jutut olivat selvästi tylsempiä kuin ykkösen. Ja vastoin yleistä kantaa: Assassin's creed 1 oli mahtava peli (ja kyllä tiedän mistä puhun, koska ykkönen vedettynä 100%:sti kaksi kertaa) ja AC2 teki mahtavasta vielä paremman.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Pidin kokeilusta. Osioiden rytmittäminen pienellä välimusiikilla toimi, ja minulle ei ainakaan tullut minkäänlainen kiirehtimisen tai keinotekoisen lyhentämisen tuntu ennen aivan loppumetrejä, pikemminkin ajatus että nyt pidetään keskustelua hiukan paremmin käsikirjoitetuilla raiteillaan eikä lähdetä aivan kaikille sivulauseista esiin pomppiville harhapoluille niin herkästi. Lopussa sitten keskustelua alettiin lyödä poikki aikarajan vuoksi juuri kun Lego-pelit otettiin esille, mikä minua hieman harmitti, sillä Traveller's Talesin Lego-peleihin minulla on varsin lämmin suhde, ja olen pelannut lähes kaikki läpi oikein hyvillä mielin. Erityisen mielenkiintoisia lisenssipelitapauksia niistä tekee se, että ovat peräti kaksinkertaisia lisenssipelejä, lisenssihän se Legokin on. Noinkohan kaksi negatiivista ennustetta yhdessä tekee yhden positiivisen tuloksen.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Tämä jakso oli aivan liian lyhyt. Podcasteille sopiva pituus on lähemmäksi kolmea tuntia.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Paistoi mielestäni turhan selkeästi läpi tuo kelloon tuijottelu. Ei huono, ei ollenkaan, mutta ainakin omalla kohdallani pidemmät ovat toimineet paremmin. Mitä siitä, jos casti kestää puoli tuntia (tai no - puolitoista) pitempään? Juttu toimii hienosti jopa ilman varsinaista aihetta. Tuntuu siltä, että hyvinkin itse peleistä (ts poijjaat on pelailleet -osio) riittää jutun juurta. Aihe on ehkä yleensä sitten se kirsikka kakun päälle.

En ole hirveästi kommentoinut menneitä jaksoja, mutta nyt alkaa olla tyyliin 90 % kuunneltuna. Kyllä tämä on selkeästi suosikkini Weekend Confirmedin ohella (kiitokset jryille vinkistä). Myös Bombcast, GWJ ja Scepticast toimivat melko hyvin. Ei castien kuunteleminen erikoista vaadi. Itselläni laitteena toimii ikivanha Nokian kännykkä ja 6 euron FM-lähetin. Näillä pystyy hyvin kuuntelemaan autossa.

Spoiler-castista kaksijakoiset fiilikset. Periaatteessa toki hyvä idea, mutta miten laajan yleisön se mahtaa saada. Ainakaan itse en haluaisi kuunnella spoilereita pelistä, jonka mahdollisesti tulen vielä hankkimaan.
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Kuuntelen hieman jälkijunassa näitä casteja, ja sain tämän kuunneltua viime yönä. Mielestäni ihan hyvä jakso sekuntikellon tuijottelusta huolimatta, mutta silti ihan hyvä, että se kellon tuijotus jäi vain tähän yhteen kokeiluun. Mieluummin kuuntelen pidempiä jaksoja, joissa juttua tulee niin paljon kuin on tullakseen. Turha sitä pituutta on keinotekoisesti rajoittaa, kun pidemmänkin jakson voi kuunnella pätkissä.
Siitä puheenollen ihmettelin kyllä, että miksi näin lyhyeen jaksoon oli laitettu peräti kaksi taukoa, kun normaalisti kolmetuntisissa jaksoissa ei ole ollenkaan taukoja. Itse kun kuuntelen näitä yöllä niin tykkäisin, että joka jaksossa olisi edes yksi tauko johon on hyvä keskeyttää kuuntelu, jos ei jaksa kerralla kuunnella, kun yleensä joutuu vaan lopettamaan kesken keskustelun.

Ja jäi vähän häiritsemään, että mistä ensimmäisen tauon musiikki oli otettu?
 
Vastaus: Podcast 036: License to suck

Siitä puheenollen ihmettelin kyllä, että miksi näin lyhyeen jaksoon oli laitettu peräti kaksi taukoa, kun normaalisti kolmetuntisissa jaksoissa ei ole ollenkaan taukoja. Itse kun kuuntelen näitä yöllä niin tykkäisin, että joka jaksossa olisi edes yksi tauko johon on hyvä keskeyttää kuuntelu, jos ei jaksa kerralla kuunnella, kun yleensä joutuu vaan lopettamaan kesken keskustelun.

Ja jäi vähän häiritsemään, että mistä ensimmäisen tauon musiikki oli otettu?
Noita taukoja on pidetty aika monessa jaksossa, mutta mä aikaisemmin leikkelin ne sillai piiloon, että niiden olemassaoloa ei edes huomannut. Tässä kokeiltiin nyt tuollaista selkeää jakoa noihin kolmeen osioon ja se tuntui hyvältä ajatukselta. Toi on nyttemmin vakiintunut käytännöksi. (Kiinnostaa muuten kuulla mietteitä muistakin muutoksista, joita hiukan nyt kuuntelemaasi jaksoa myöhemmin tehtiin.)

Taukojen musiikit pyrin valitsemaan siten, että ensimmäinen välimusiikki liittyy jotenkin MOPP-osuudessa mainittuihin peleihin ja toinen (usein paljon salamyhkäisemmin) joko uutisiin tai viikon keskusteluun. En ole vielä päättänyt, kannattaisiko biisien alkuperä mainita jakson foorumiketjussa vai onko hauskempaa jättää oivaltamisen ilo kuuntelijoille. Näin vanhan jakson kohdalla voin paljastaa, että toi eka oli Warhammer 40k Space Marinen tunnari. Jälkimmäistä en muista enää itsekään...
 
Ylös Bottom