Vastaus: Podcast 042: Sodan rattaat
Tämänkertainen kastike ei ollut suosikkejani, pituutta oli jo hieman liikaa (vaikka maratoonit kyllä muuten maittavat) ja itse pelisarja ei kiinnosta. Mutta eipä siinä, alun pelihöpinät maittoivat taas ja vaikka Gears of War -sarja jäi vieläkin hieman etäiseksi, niin taas on hieman pelitietous lisääntynyt.
Tuhomursu totesi:"Yksinoikeuspelien tilannetta voi tarkastella hieman samalla tavalla kuin pelin, joka ei yksinkertaisesti kiinnosta: kastikkeen kuuntelun voi lopettaa ennen aiheeseen siirtymistä, sillä lätinää kyllä on muistakin aiheista."
Juurikin näin. Jos jotain peliä/pelisarjaa ei ole vielä ehtinyt pelata, voi jakson jättää kokonaan tai osittain kuuntelematta ja kuunnella sen sitten, kun pelin tai -sarjan on pelannut. Kaikkia ei voi miellyttää ja aina löytyy niitä jotka eivät ole ehtineet kaikkea pelata. Itse esim. ajattelin skipata Heavy Rainia käsittelevän jakson ja kuunnella sen sitten kun olen pelin ehtinyt pelata. Toki liian tuoreita julkaisuja ei kannata lähteä käymään läpi. 1-1/2 vuotta pelin jälkeen tai seuraavan osan ilmestyminen on mielestäni riittävä aika jolloin pelin voi ottaa LTT-jaksoon.
Odotan innolla tulevia LTTP-jaksoja, Bioshockia ja Mass Effect 2 -jaksoa (jos siis toteuvat). Olen juuri purkittamassa Massa kakkosta kasaan ja kyllä maistuu, lievistä puutteistaan huolimasta täydellistä avaruusopperaropea, tarina vie mennessään. kolmosta siis odotetaan jo ja LTTP-jakso ennen kolmososan ilmestymistä ta heti sen jälken ois kova, eli kiitos jo etukäteen. Ja miten olisi sellainen jakso, jossa keskityttäisiin videopelitutkimukseen: mitä se on (määrittelyt jne), miten se lähestyy videopelejä, mitä mieltä kastikkeen pojat ovat (akateemisesta) pelitutkimuksesta jne? Paavi ainakin on viitannut muutamiin videopeleistä kirjoitettuihin opuksiin, jossa toinen taisi kertoa videopelien historiasta ja toinen on Raph Kosterin
a Theory of Fun for Game Design.. Itseäni täm ainakin kiinnostaa, muista en sitten tiedäkään.
Vuoden ykkösosassa Jryi innostui kehumaan Home Frontia ja taitaapa mennä hankintaan, taitaa olla ensimmäinen positiivinen sana tästä sarjasta jonka olen kuullut. Mutta nyt avaruuskalsarit jalkaan ja kokka kohti Mass Effectin linnunrataa, paluu maahan tapahtunee heti kun seuraava kastike putkahtaa ulos