Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pokémon Let's go

Nyt on vajaa 3h pelattu ja kyllä maistuu. Peli jatkaa isolla ruudulla siitä mihin pokemon sun/moon jäi pienellä ruudulla. Yhdistellen Go:n hyviä puolia.
Peli itsessään on siis hyvän kaavan jatkumoa. Ja jotta ette ymmärrä väärin, niin tästä eteenpäin on pelkkää valittamista. Niin näistä huolimatta olen tykännyt pelistä todella paljon, vaikka todella moni asia ei ole tehty Nintendomaisen laadukkaasti. Mutta kyllä nuo kokonaisarvosanaa tiputtaa mun osalta. Osittain on selvää helpotusta pelissä, jotta pienempi/tai kokemattomampi pokemone (Go) yleisö pääsee koti pokemoneihin kiinni paremmin.

Mut sit noi kontrollit...puhun nyt tuon pallo-ohjaimen osalta.
Ensinnäkin tuo pallo tuntuu kädessä hyvältä, sen kanssa on kiva pelata, joskaan en sormilenkin ideaa käsitä, kun rannelenkkikin on.
Pallossa oleva kaiutin tuo todella upeaa fiilistä, kun nappaus äänet ja pokemonien äänet kuuluu sieltä, eikä telkkarista. Lisäksi saat pokemonin mukaan palloon kun lopetat pelaamisen, se kehittyy kävellessä, kuten pokemon Go:ssa.

Napit tuntuu jämäköiltä ja sinällään toimii tarkasti jne.
Mutta kun ei kuitenkaan. Tuo tatti on niin lyhyt, että vaikka se on periaatteessa tarkka, on se kuitenkin hankala ainakin isolla sormella ohjaaminen on paikoitellen epämääräistä. Yleensä tuolla ei ole väliä, mutta joissain paikoissa olen hypännyt alas jostain ja joutunut kiertämään pitkän matkaa päästäkseni takaisin. Samoin välillä kun välttelee villejä pokemoneja, niin ei tarkkuus riitä.

Sit pallossa on vain kaksi näppäintä. Tatin painallus on A ja pallon sivussa oleva nappi on B.
Valikoissa Y avaa esim asetukset. Se tapahtuu palloa heiluttamalla. Mutta esim. taisteluissa liikkeiden infot aukeaa Y:stä, niin pallon heilutus ei näytäkään infoja. En saa niitä siis mistään auki??
Toisaalta pokemoneja tutkiessa repusta pitäisi pokemon saada karjumaan painamalla + näppäintä. Ei ole siis keinoa pallolla toteuttaa tätäkään??

Sit päästään villien pokemonien nappaamiseen. Ensinnäkin tykkään siitä, että nyt ruohikossa näkyy pokemonit, eikä ne vain iske sieltä yks kaks. Eli voin vältellä niitä, mutta nyös napata haluamani.
Sit itse tekniikka, eli pallon heitto. Se on mulle ihan hepreaa. Ohjeet kertoo vain joycon heiton. Sama toki toimii pallolla, mutta ohjeet on tasan siinä.
Olen heittänyt kovaa, hiljaa ja siltä väliltä. Välillä pallo jää lyhyeksi, välillä menee kauas, mutta ei riipu tuosta oman heiton nopeudesta.
Lisäksi nappauksesta saa tekniikka pisteitä. Go:ssa on kierteitä, mutta tässä kaikennäköinen heilautus heittää pallon.
Siellä oli myös niitä perhosia jotka liikkuu sivusuunnassa. Ilmeisesti pallolla pystyy heittämään oikealle/vasemmalle, mutta se lähti ihan randomilla mun mielestä ja tässä korostui se pallon kauas/lähelle meneminen, kun ei tuntunut olevan mitään logiikkaa.

Eli miten noita kuuluu heittää? Mitä tekniikoita on? Mistä tiedän miten kauas pallo menee jne??

Ja sit se isoin ongelma, mikä pahentaa kaikkea tuossa yllämainittua. Nimittäin aivan hirvittävän iso viive. Kun lähdet heittämään palloa rinkulan ollessa isoimmillaan, se voi hyvällä tuurilla lähteä kädestä siten, että saat excelent osuman. Eli mitään tarkkuutta et tuon viiveen kanssa yksinkertaisesti saa, joten vaikka tietäisin ongelmia aiheuttavat tekniikat, viive pitää ne varmasti osittain läsnä silti.
En tiedä sit viiveetön Joyconin liiketunnistus on.

Liiketunnistuksen ongelma on myös silloin kun pokemonia silitellään. Ruudulle ilmestyy käsi mitä ohjataan liikkeellä. Se on todella epätarkka ja esim. marjan antaminen on todella hankalaa, ku niihin ei osu millään.

Lisäksi kysyisin sellaista, että miten pallolla, tai vasemmalla joyconilla lopetetaan peli? Miten pääsen Nintendon valikkoon? Ei ole kotinäppäintä, joten en keksinyt mitään tapaa. Lisäksi kun pallo oli ykkösohjain ja vaimolla vasen joycon kakkosena, ei pelin käynnissä ollessa pystynyt muita ohjaimia käynnistämään.

Tästä päästään ”kaksinpeliin”. Kiva että voi koska vain mennä jeesaamaan kaveria, mutta täytyis sen pystyä tekemään samat asiat kuin ykköspelaaja, oma party jne. Nyt oli täysin tarpeeton ja muutenkin helpot taistelut oli vielä helpompia.

Taistelut on olleet vähän typeriä. Nimittäin olen just ja just päässyt ekan metsä alueen ulkopuolelle ja itellä pokemonit leveleillä 12-13, kun vastustajilla 3-4. Kaikki taintuu yhdestä osumasta.
Pokemonit kehittyy ihan liian nopeasti siis. Lisäksi enkö voi estää pokemonin evolvausta? Haluan pitää pokemonin x taisteluissa, mutta väkisin se evolvautuu kun Level nousee itsestään.

Missä vaiheessa aukeaa mesta missä saa puhelimesta siirrettyä pokemoneja??
 
Kokeilin äsken pelata peliä tv tilassa ja se on ihan juosten kustu kontrollien osalta. Pro ohjainta ei voi käyttää vaan vaihtoehdot ovat joko yksi joycon tai se hemmetin pallo. Yhdellä joyconilla on se ongelma että joko valitset että liikutat ukkoa vasemmalla tatilla jolloin kaikki käyttö napit on siinä tatin alla, täysin luonnoton tyyli pelata. Tai sitten niin että liikutat oikealla tatilla hahmoa ja käyttö napit on siinä missä pitääkin, parempi vaihoehto mutta tuntuu silti täysin luonnottomalta liikutella ukkoa samalla sormella millä käyttää nappejakin. Toimisi paljon paremmin jos joyconia saisi pitää sivuttain mutta kun ei, se on pakko pitää pystyssä saatana. Mitä ihmettä ne on kuvitellu näitä ohjaustapoja miettiessään, käsikonsolina peli toimii täydellisesti.
 
Kokeilin äsken pelata peliä tv tilassa ja se on ihan juosten kustu kontrollien osalta. Pro ohjainta ei voi käyttää vaan vaihtoehdot ovat joko yksi joycon tai se hemmetin pallo. Yhdellä joyconilla on se ongelma että joko valitset että liikutat ukkoa vasemmalla tatilla jolloin kaikki käyttö napit on siinä tatin alla, täysin luonnoton tyyli pelata. Tai sitten niin että liikutat oikealla tatilla hahmoa ja käyttö napit on siinä missä pitääkin, parempi vaihoehto mutta tuntuu silti täysin luonnottomalta liikutella ukkoa samalla sormella millä käyttää nappejakin. Toimisi paljon paremmin jos joyconia saisi pitää sivuttain mutta kun ei, se on pakko pitää pystyssä saatana. Mitä ihmettä ne on kuvitellu näitä ohjaustapoja miettiessään, käsikonsolina peli toimii täydellisesti.
Ovat ajatelleet myydä palloja, jonka kanssa napit normi pelaamiseen on tatin alla ja etusormella.
Vielä kun keksisi miten tiettyjä juttuja käytetään.

Ajatus kai tuossa on ollut Joyconeissa se, että kaikki pääsee pelaamaan aina kaverin kanssa, mutta ois siellä voinut olla irralliset joyconit yhtenä tapana. Heitto onnistuisi silti.

Toimiiko pallon heitto muuten kosketusnäytöltä?
 
Ovat ajatelleet myydä palloja, jonka kanssa napit normi pelaamiseen on tatin alla ja etusormella.
Vielä kun keksisi miten tiettyjä juttuja käytetään.

Ajatus kai tuossa on ollut Joyconeissa se, että kaikki pääsee pelaamaan aina kaverin kanssa, mutta ois siellä voinut olla irralliset joyconit yhtenä tapana. Heitto onnistuisi silti.

Toimiiko pallon heitto muuten kosketusnäytöltä?

Meinaatko sitä ohjain palloa ? Ei harmainta aavistustakaan. Niin tuohon vaikeustasoon, kannattaa mennä sinne ekaan gymiin asti niin tajua miksi ne otukset on niin iso levelisiä. Sekä peli on vasta alussa niin kaikki tuntuu tosi helpolta, toki en usko vaikeustason nousevan kamalan korkeaksi missään vaiheessa koska kaikki pokeja voi levelittää niin nopeasti.
 
Meinaatko sitä ohjain palloa ? Ei harmainta aavistustakaan. Niin tuohon vaikeustasoon, kannattaa mennä sinne ekaan gymiin asti niin tajua miksi ne otukset on niin iso levelisiä. Sekä peli on vasta alussa niin kaikki tuntuu tosi helpolta, toki en usko vaikeustason nousevan kamalan korkeaksi missään vaiheessa koska kaikki pokeja voi levelittää niin nopeasti.
Juu sitä palloa nimenomaan itse käytän.
Tosi rentoa maata sohvalla, pallo tossa lonkan päällä ja käsi lepää pallon päällä. Sen kanssa on hyvinkin rentoa liikkua.

Olen nyt route 4:ssa, eli gymin ohi menty jo ja siellä gymillä oli
kolme vastustajaa, viimeisimpänä brock ja jokaisen pokemon kaatui yhdellä iskulla ruoho pokemonilla
Nyt menin ensimmäisen luolan jossa vastaan tuli
raketti ryhmä
ja nyt joutui jo käyttämään useampia iskuja ja pokemoneja, joskaan mitään mediciä en ole joutunut edelleenkään käyttämään.
Kaippa tätä on vain niin paljon helpotettu pokemon gosta siirtyville. Heille tämä kuitennin ensisijaisesti on tarkoitettu porttipeliksi.

Tosin vaimo pelasi mun kanssa hetken, eikä innostunut. ”On niin yksinkertainen ja simppeli peli, ei kiinnosta”

Tuosta simppelistä tuli mieleen, että graafisesti muuten täysin pätevä, mutta miksi reppu on kuin nessiltä? Kuvakkeet ja pokemonit jne pelkkää pikselimössöä tosi rujolla taustalla.
 
Yritin vielä antaa noille motion controlleille mahdollisuuden mutta ei helvetti, se on täysin randomia mihin se pallo lähtee ja palloja menee tuhottomasti hukkaan sen takia, en suosittele peliä kenellekkään jos et aio pelata käsikonsoli tilassa.
 
Yritin vielä antaa noille motion controlleille mahdollisuuden mutta ei helvetti, se on täysin randomia mihin se pallo lähtee ja palloja menee tuhottomasti hukkaan sen takia, en suosittele peliä kenellekkään jos et aio pelata käsikonsoli tilassa.
Ite tuosta valittelin tän pallon osalta, mutta kun painaa nappia ja valmistautuu heittoon, niin käden on oltava suoraan tv:tä päin. Sit vasta tekee heiton, niin nyt ainakin mulla menee jo sinne minne pitää. Oli asento vain väärä. Ja juurikin tämä liiketunnistus tekee tästä mukavan kokemuksen ja tuo jotain selkeästi uutta verrattuna 3DS pokemoneihin. Ilman liiketunnistusta tuo pallojen heittely olisi totaalisen turhaa.
 
Ite tuosta valittelin tän pallon osalta, mutta kun painaa nappia ja valmistautuu heittoon, niin käden on oltava suoraan tv:tä päin. Sit vasta tekee heiton, niin nyt ainakin mulla menee jo sinne minne pitää. Oli asento vain väärä. Ja juurikin tämä liiketunnistus tekee tästä mukavan kokemuksen ja tuo jotain selkeästi uutta verrattuna 3DS pokemoneihin. Ilman liiketunnistusta tuo pallojen heittely olisi totaalisen turhaa.

Muistin tuon kun sanoit että päivitit ohjaimet, sen jälkeen ne on alkanut lentelee suurimmaks osaks suoraan, mutta se voimakkuus jolla se heilautus pitää tehdä on niin täsmällinen etten voi silti varauksetta suositella liikeohjausta. Se on niin paljon helpompa ja rennompaa vaan painaa nappi oikeaan aikaan.
 
Jolloin siitä menee kyllä puolet hohdosta. Vähän luin golffipelit sillä napin painalluksella vs tatilla heilautus. :D
 
Lähtökohtaisesti olen samaa mieltä, mutta esim tässä pokepallojen heittelyssä liiketunnistus on oikeastaan ainut fiksu tapa toteuttaa, jotta siinä on yhtään mitään mieltä. Etenkin tuon pallon äänien/värähtelyn kera. Sama juttu esim Wii Sports aikanaan.
Kaikessa muussa ne onkin ollut kaikkea muuta kuin hyvästä. Tälläinen pallon heittely on yksi pieni osa peliä ja tuo juuri tarvittavaa vaihtelua muutoin hyvin itseään toistavaan peliin.
 
Noniin reilu 3 tuntia takana ja pääsin Cerulean cityyn asti ja onhan tämä nyt loistava peli, niin paljon QoL parannuksia pelissä että se on huomattavasti hauskempi pelata kuin alkuperäinen yellow oli. Erityismaininta pelin fantastiselle soundtrackille, vanhat kunnon pokemon pimputukset ovat saaneet massiivisen päivityksen ja se kuulostaa julmetun hyvältä. Myöskin se että taistelut ja pokemonien nappaaminen on erikseen on tosi iso parannus. Ennenhän ne pokemonit piti väsyttää jotta niitä pysty yrittää napata ja siinä sitten toivot ettei liikkeesi tapa sitä pokemonia jonka yrität pyydystää, tai sinulla ei ole tarpeeksi heikkoa pokemonia joka ei tappaisi sitä yhdestä iskusta joten eikun tietokoneelle hakemaan joku korvike :mad:

Tämän pelin kohdalla teemana tuntuu olevan QoL ja tehdään asioista simppeleitä jotta niihin ei kulu hermot. Antaisin tässä välissä pelille käsikonsolilla 9/10 ja TV pelaaminen saa 6/10, olis kiva jos tuohon TV tilaan saisi patchilla mahdollisuuden pelata ilman motion kontrolleja, vaihtoehdot eivät haittaa ketään.
 
Ei tuota meinaa pystyä lopettamaan ollenkaan. Muutamaa minuuttia vajaa 6h savessa ja 29 eri pokemonia napattu, 54 pokemonia yhteensä ja 52 eri pokemonia olen nähnyt.

Teen mitä vaan, niin kokoajan tulee ”tämä vielä”-efekti ja taas vierähtää tunti eteenpäin.
 
Hyvä peli! Aavistuksen helppo, mutta on hauska palata taas Kantoon! Viimeksi siellä on seikkailtu, joskus vuonna 1999-2000, kun sain joululahjaksi Game Boy Colorin ja Pokemon Redin.

Tykkään pelin graafisesta ilmeestä. Meillä on Eevee-versio ja Eevee on pelissä todella söpö. Pelkäsin, että Pokemonien ottaminen kiinni JoyConia heilauttamalla tulee olemaan vaikeaa, mutta hyvin tuo on pelannut!

Jos kiinnostaa, niin tässä eilinen striimi. Kuvattiin ihan suoraan testaamatta peliä etukäteen, joten luvassa aidot ensitunnelmat Pokemon Let’s Go Eevee:stä.

 
Kokeilin äsken pelata peliä tv tilassa ja se on ihan juosten kustu kontrollien osalta. Pro ohjainta ei voi käyttää vaan vaihtoehdot ovat joko yksi joycon tai se hemmetin pallo. Yhdellä joyconilla on se ongelma että joko valitset että liikutat ukkoa vasemmalla tatilla jolloin kaikki käyttö napit on siinä tatin alla, täysin luonnoton tyyli pelata. Tai sitten niin että liikutat oikealla tatilla hahmoa ja käyttö napit on siinä missä pitääkin, parempi vaihoehto mutta tuntuu silti täysin luonnottomalta liikutella ukkoa samalla sormella millä käyttää nappejakin. Toimisi paljon paremmin jos joyconia saisi pitää sivuttain mutta kun ei, se on pakko pitää pystyssä saatana. Mitä ihmettä ne on kuvitellu näitä ohjaustapoja miettiessään, käsikonsolina peli toimii täydellisesti.
Palaan tähän vielä, kun koitin tuota joyconia.
Vasen joycon käyttöön, ohjaus tatista kuten kuuluu.

A nappi, eli hyväksyntä toimii tatin painalluksesta kuten pallossakin, sekä myös L ja Zl napeista.
Suhteellisen harvoin täytyy mistään pakitella pois, ja se onnistuu ristinäppäin ylös, eli eka nappi tatin alla.
Hyvinkin luonnollinen ote oli kokoajan ja käytön kanssa ei ollut mitään ongelmaa siinäkään. Toki sama toimii oikealla, mutta siinä tatti vähän hassussa paikassa.
Toistaiseksi selvästi mukavin tuntumaltaan, mutta myös fiilikseltään on ollut pallo.
Pallo toimii myös pokemon go:n kanssa, joten sillä on muutakin käyttöä.

Itse en kyllä oikein voi suositella kuin paketin ostamista, missä tuli molemmat. Peli ja pallo. Selvästi nautittavin tapa kokea tämä pokemon.
Nyt on kahdeksasta merkistä suoritettu kolme ja ei meinaa välillä malttaa lopettaa tuota pokemonien nappaamista. Samoja kun kannattaa kerätä kun saa comboa ja ne voi lähettää proffalle, jotta saa karkkia pokemonin kehittämiselle.

Mitä enemmän tätä pelaan, sitä enemmän tästä pidän, vaikka onkin todella helppo. Joskin pokemon Sun ei tuottanut koskaan mulle pienintäkään haastetta ja nautin silti, joten enpä minä kyllä näitä sen vuoksi pelaa edes.

70 pokemonia napattu, 36 erilaista ja 60 erilaista nähtynä. 7,5h peliä takana.

Huomenna sit lasten kanssa toista savea kehiin, joten enpä tiedä koska pääsen itse omaa seikkailua jatkamaan. :)
 
Olisiko täällä joku halukas vaihtelemaan pokemoneja? Tarvisi saada vaihtamalla muuttuvat pokemonit ja version ekslusiivit pokemon let's go eeveestä?
 
Olisiko täällä joku halukas vaihtelemaan pokemoneja? Tarvisi saada vaihtamalla muuttuvat pokemonit ja version ekslusiivit pokemon let's go eeveestä?

Miulla on Let's go Eevee ja voisin vaihtaa noita eksluusiveja elukoita kunhan kaikki saan kerättyä. Lisäksi kiinnostaisi saada vaihtamalla evolvettavat myös (Machamp, Gengar yms).

Onneksi oma luuri tukee tuota Go:n ja tän pelin yhteennaittamista, mutta Go:ssa mulla ei oo kaikkia tallessa ku niitä oon karkeiks vaihtanu, enkä peliä enää aktiivisesti pelaa.

Itsellä on nyt 4 salia takana, ja on hyvältä maistunu. Eilen otin ensi maistiaiset shiny - hunttiin, mikä on sitten itsellä se loppupelin teema. Vielä ei oo niitä näkyny :D Mutta pidän pelin ominaisuuksista ja siitä, että ei oo enää random battleja. Ajattelin ennakkoon ettei se olisi hyvä juttu, mutta toisaalta on tuntunut tosi hyvältä lisältä. vaikka ehkä vähän laskeekin vaikeustasoa.
 
Ylös Bottom