Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Portal 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virheraportti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Portal 2 [PS3]

Verkkokauppa, VPD, Coolshop, oikeastaan kaikki mitkä myyvät Åland-tuotteita; luulisi lähtevän 35-40 eurolla. Sori myös OT-osastosta tältä suunnalta.

Nyt puhuttiin ei-nettikaupoista eli Prismat, Gigantit, Verkkokauppa(-myymälät) jne. Halvimmat pelit kivijalkakaupoista löytyy Gigantista ja Verkkokaupasta. Netistä sitten tietty Åland / Brittein saaret, jne.

Tulipa yksinpeli läpäistyä melkein yhdeltä istumalta ja oli todella mainiota menoa.

Itse pelin mekaniikat ovat sopivan simppeleitä mutta kun samaan "testiin" yhdistetään lasereita, painikkeita, turretteja, hyppyalustoja, valosiltoja, siirtotunneleita ja kolmea eri mönjää niin alkaa pää olla räjähtämispisteessä, hyvässä mielessä. Suurimman osan "testeistä" selvitti aika nopeaan mutta tiettyissä kohdissa tuli kunnolla haastetta. Haastavien testien läpäisyn jälkeen tuli kyllä mahtava (Charlie Sheeniä lainaten) WINNING!-olo.

Vaikka pelissä ei hahmoja olekkaan paljoa niin Portal 2 on hahmojen osalta yksi parhaimmista peleistä. Mykästä sankarittaresta ei voi sanoa paljon mitään mutta kaksi 99,9prosenttisesti täydellistä hahmoa ovat ikimuistettavia ja nämä ovat tietenkin GlaD0s ja Wheatley. Ykkösen pelanneena tiesin mitä GlaD0silta voi odottaa ja odotukseni ylitettiin roimasti. GlaD0sin pistävä, sarkastinen huumori on aivan mahtavasti kirjoitettu! Hän, jos robotista voi puhua hänenä, on samalla niin ärsyttävä ja ilkeä kuin myös sympaattinen ja hauska. Wheatley on myös todella upea hahmo. Wheatleyn monet monologit ovat upeasti kirjoitettu ja lievä britti-aksentti korostaa niiden hienoutta. Myös Cave Johnsonin, Aperture Sciencen perustajan ääninauhoitteet olivat mielenkiintoisia, valaisevia ja pirun hauskoja.

Portal 2:n pelikokemus on vailla vertaa ja innolla jään odottamaan jatkoa. Kunnon puzzle-pelit ovat aika vähissä ja portalin tyylinen kokemus on mahtavaa vaihtelua esim fps-peleihin verrattuna.

Pienen kesäloma-matkan jälkeen pistetään kaverin kanssa co-oppi pelailun alle ja saa nähdä kuinka upeasti se toimii. Jos yksinpelin perusteella pitäisi arvosana antaa niin ei minun kauaa tarvitse pohtia, koska Portal 2 on 10/10 arvoinen peli.

That first (and free) downloadable content pack for Valve's Portal 2—originally announced in April for a summertime release—will be released mid-September, says the company. That's "still technically summer," Valve's Doug Lombardi assured Kotaku at Gamescom
Lähde: Kotaku

Vieläkös joku tätä pelailee? Co-op -peliseuraa kaipailisin, vai löytyykö sitä hyvin ihan randomillakin?

Tuli ostettua Portal 2. Yksinpeli tuli vedettyä jo läpi ja täytyy sanoa, että oli aivan loistava!
Voisko joku vielä vähän selventää tota PC-juttua? Eli Ps3-version mukana tuli toi pc-koodi, että voi pelata myös pc. Voidaanko minä ja kaverini mitenkään pelata co-op:ia kahdestaan, että hän on koneella (kotona tai meillä) ja minä pelaisin omalla ps3?

Tuli ostettua Portal 2. Yksinpeli tuli vedettyä jo läpi ja täytyy sanoa, että oli aivan loistava!
Voisko joku vielä vähän selventää tota PC-juttua? Eli Ps3-version mukana tuli toi pc-koodi, että voi pelata myös pc. Voidaanko minä ja kaverini mitenkään pelata co-op:ia kahdestaan, että hän on koneella (kotona tai meillä) ja minä pelaisin omalla ps3?
E: Sori, en tiennyt että cross platform multiplayer on mahdollinen tässä :(

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kyllä pitäisi onnistua.

Tässä ohjeet.

Miks mun viesti poistettiin aiemmin? Vai enkö vaan muistanu postata sitä, vaikka kyllä kirjotin sen...

Miks mun viesti poistettiin aiemmin? Vai enkö vaan muistanu postata sitä, vaikka kyllä kirjotin sen...
Ei näkynyt mitään poistoja, eli todennäköisesti et oo koskaan vaan lähettänytkään. :P

Portal 2:n PS3-versio saa Move-tuen ja Portal In Motion -nimisen DLC:n.

Sixense Studios, the developers of the Razer Hydra motion controller for PC, are bringing PlayStation Move functionality to the PlayStation 3 version of Valve's Portal 2, along with a dedicated DLC called Portal 2 In Motion.

&

P2IM features 20 test chambers that progress in difficulty from tutorial to advanced levels. Players choose to play as either Atlas or P-Body (the robots borrowed from Portal 2), and use new motion features like 1-to-1 control of objects, Portal Surfing (moving and reorienting placed portals) and scaling cubes. When used in conjunction with familiar features imported from Portal 2 (such as Excursion Funnels, Hard Light Bridges), the possibilities quickly multiply. Because Sixense is focused exclusively on developing motion content, we believe that we can deliver new experiences that will get gamers excited about motion gaming – P2IM is just the beginning.

Traileri tuosta lisurista näyttää tällaiselta.

[video=youtube;SVXOJeoF4hc]http://www.youtube.com/watch?v=SVXOJeoF4hc[/video]

Ja tässä vielä esittelyvideo tuosta Movettelusta.

[video=youtube;amt5O8QwktU]http://www.youtube.com/watch?v=amt5O8QwktU[/video]

Lähde: iWaggle3D

Tuota voinee pelata, vaikka movea ei omistakkaan? Vertaan vain siihen LBP:n yhteen lisäriin, vai oliko se ihan erillinen peli sittenkin...

Onko tuo ilmainen? Muistan joskus lukeneeni, että kaikki Portalin lisärit tulisivat olemaan ilmaisia. Vai koskikohan se sitten vain Peer Reviewiä.

...

Onko tuo ilmainen? Muistan joskus lukeneeni, että kaikki Portalin lisärit tulisivat olemaan ilmaisia. Vai koskikohan se sitten vain Peer Reviewiä.

Eiköhän tuo ole ilmainen, kerta mukana tulee myös Move-tuki. Olisi typerää, jos Move-tuesta joutuisi maksamaan. Ja muistan myös kuulleeni Valven sanovan, että kaikki tuleva Portal-DLC tulee olemaan ilmaista.

Huh huh. Pelin läpäistyäni voin vain todeta, että on olemassa huonoja sekä hyviä pelejä. Mutta sitten myös näitä Portaaleja ja Mario Galaxyjä, joissa nerokkuudella ja loistokkuudella ei ole mitään rajaa. Pointsit myös coop-modelle, jossa pelattiin täysin eri alueita yksinpeliin nähden.

Tällä hetkellä olen luvussa 3. Peli vaikuttaa todella hyvältä ja puzzlet ovat olleet vaikeusasteeltaan sopivia. Kyllä valve on tehnyt upeaa jälkeä. Tuo steam on hyvä asia pleikkarilla ja toivottavasti tulevaisuudessa saadaan valvelta lisää pelejä pleikkarille jotka hyödyntävät steamia :)

Ylös Bottom