Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eewokki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Postin / Itellan toiminta (lähetykset/asiakaspalvelu)

Posti maksaa kadonneista lähetyksistä kiinteän kilohinnan mukaan, eli muutaman euron voi odottaa saavansa korvauksia.

Tuo kuulostaa ihan vitsiltä kun kyseessä on jotain PS3 hintaluokan tavaraa :eek:

Tuo kuulostaa ihan vitsiltä kun kyseessä on jotain PS3 hintaluokan tavaraa :eek:

Kuka lähettää satojen eurojen arvoista tavaraa postitse kirjaamatta/vakuuttamatta?

Jos Posti joutuisi korvaamaan aina täyden hinnan sen perusteella mitä joku sanoo lähettäneensä, niin eiköhän siellä olisi nopeasti pitkä jono asiakkailta, joiden 5 kilon kultaharkkolähetys oli ikävästi päässyt katoamaan.

Eikä postilla mitään monopolia ole ollut vuosikausiin, kuka tahansa saa ruveta kilpailemaan postin- ja pakettienjakelussa, ja tarjolla on jos jonkinlaista ehdokasta, kuten Ärrä-paketti.

Olen nähtävästi ollut harvinaisen onnekas, luettuani näitä muiden ''epäonnisten'' juttuja.
Omat tilatut ja lähetetyt paketit ovat löytäneet omistajansa, hinnatkaan eivät ole olleet päätä huimaavia.
Joten omat kokemukset Postin/Itellan työstä on ollut hyvä, (ja toivottavasti myös jatkossa...).

Laitanpa tähän vanhaan juttuun kommenttini minäkin. Tässähän tuo 'firma' jota haukutaan, on ihan joku muu kuin posti. Säikeen nimin Postin / Itellan toiminta..., mitä vttua posti sille voi, että joku kauppias ei LÄHETÄ tavaraa siten kuin lupaa:confused: Ja on niin kallistakin, no ihan sama juttu, toi kauppiashan se hinnan määrää ja jos haluaa rahastaa tässäkin kohtaa, niin sehän on luonnollisesti postin vika.....
Tai sitten joku on vain millintarkka ja on heti valittamassa, kun viesti on hieman aiheesta poiketen firman toimintaa moittiva. Tässä oli kuitenkin mukana posti, joten tänne ajattelin viestini sijoittaa, vaikka itse moitintani kohdistuivatkin firmaa kohtaan. Mutta mikäs sille mahtaa jos ei ole muuta tekemistä kuin kaivaa vanhoja viestejä ja niitä sitten mietiskellä, onko aihe oikea vai väärä. Luulisi, että moderaattorit ovat tätä varten ja siirtävät viestit oikeilla alueilla mikäli eivät kuulu tänne.

Kerrottakoon vielä tuon "rulianssin" lopputulos, eli peruin tilauksen kun ei kuulunut pakettia ja hain sen sitten Hesasta samalla kun suuntasin etelän lämpöön :D SmartIT oli niin pahoillaan ja lupasi hyvittää seuraavasta tilauksesta kun tilaan. Kiitos mutta ei kiitos. Tuolta en enää tilaa yhtään mitään, niin huono maku jäi suuhun paikasta.

E: Postissa kun kävin valittamassa, selittelivät lehden kuntoa sillä, että se on luultavasti ollu kasan ylimpänä. Ja lehdet ilmeisesti sidotaan ja päällimmäinen siinä kärsii. Joillekin painotaloille on kuulema ilmoitettu,että pistävät päälle jotain kovaa pahvia, etteivät lehdet kärsi. Normaalistihan tuota lehteä ei olisi saanut jakaa, mutta mahdollisesti tietämätön kesätyöläinen ollut asialla. Pyysivät saada lehden näytekappaleeksi, että mitä EI saa jakaa. En minä rikkinäisellä mitään tehnyt joten annoin pois.

Näistä lehdistä on myös omakohtaisia kokemuksia. On se vain riivaavaa, kun posteljooni oikein runnoo sen lehden siitä luukusta läpi. Sitten on lehti tuhannen rullalla ja kannet taittuneet jne. Luulis että se menee siitä luukusta läpi vähemmälläkin voimalla läpi. :mad:

Lisäksi tyttöystävältä katosi postin uumeniin tilattu kirjahylly. Ja välillä kirjeillä kestää 5-7 päivää saapua vaikka kyseessä on sentään kotimaasta lähetetty tavallinen kirje. :eek: Ihmeellistä on tuo toiminta kyllä.

Lisätään tähän nyt vielä, että nämä ongelmat ovat kaikki ilmenneet viimeisen vuoden aikana, joten kovin pitkästä ongelmasta ei ole kysymys. Toivottavasti tuo palvelu paranee tulevaisuudessa.

Välillä kyllä hirvittää lähetellä pelejä postin kautta, kun kirjattuja kirjeitä en raski käyttää. Saa nähdä milloin joku pitkäkyntinen posteljooni yhden niistä nappaa. :confused:

Kuka lähettää satojen eurojen arvoista tavaraa postitse kirjaamatta/vakuuttamatta?

Joo ei kukaan, mutta voin silti kuvitella tuon quottaamani Xbugsin viestin joltain sketsiltä 8)
Hätääntynyt lähettäjä menee tiedustelemaan Postista kadonnutta PS3:sta. "Se on valitettavasti kadonnut. Tässä olisi 1,70e korvauksena, haluatteko kuitin?"

E: Postissa kun kävin valittamassa, selittelivät lehden kuntoa sillä, että se on luultavasti ollu kasan ylimpänä. Ja lehdet ilmeisesti sidotaan ja päällimmäinen siinä kärsii.

Olen ollut Postissa jakelussa töissä pari vuotta taakspäin ja kyllä, lehdet laitetaan osotteiden mukaan päällekkäin eli jos kerrostaloihin jaetaan niin ylhäältä alaspäin menee jakelia ellei poikkeuksia kuten mm. ei hissiä.
Eikä siinä hirveästi tule mietittyä kenen lehti kärsii ja kenen ei, koska jakelualue on suuri ja kaikkien posteihin ei voi kiinnittää huomiota hyvin tarkasti, mutta eiköhän tämän piirin jakelia ole saanut kuulla asiasta hyvin piakkoin.

Näistä lehdistä on myös omakohtaisia kokemuksia. On se vain riivaavaa, kun posteljooni oikein runnoo sen lehden siitä luukusta läpi. Sitten on lehti tuhannen rullalla ja kannet taittuneet jne. Luulis että se menee siitä luukusta läpi vähemmälläkin voimalla läpi.

Välillä kyllä hirvittää lähetellä pelejä postin kautta, kun kirjattuja kirjeitä en raski käyttää. Saa nähdä milloin joku pitkäkyntinen posteljooni yhden niistä nappaa.

Tähän voin vaan sanoa, että duuni on erittäin kusista ja jakeliota ei todellakaan kiinnosta missä kunnossa postit menee perille kunhan ne menee ja on poissa omasta kärrystä.
Helsingissä päin on myös erittäin pieniä postiluukkuja ja siinä kun yrittää 40 osotteeseen jakaa jokaiseen isoja määriä laskuja, lehtiä, mainoksia, ilmaislehtiä yms. niin kyllä nopeasti hihat palaa vaikka hihattomasta paidastakin.

Tohon sitten, että jos paketti katoaa mystisesti johonkin niin esimiehet tulevat kylläkin kyselemään että missä paketti, mutta omalla kohdallani sattui paketti häviämään johonkin ja en tiedä todellakaan mihin. Pakettia tultiin kyselemään, mutta eihän sitä mistään löytynyt. Asia jäi sitten siihen, että posti korvasi paketin hinnan paketin omistajalle ja minulle ei tullut asiasta mitään. Kyllä postissa kuitenkin noin 98 % työntekijöistä on rehellisiä, että paketteja vaan sattuu katoamaan, mutta harvemmin kukaan siellä niitä nappailee taskuihinsa.

Kaikki arvokas kannattaa lähettää vakuutettuna. Se sisältää myös kirjaamisen ja on monesti halvempi kuin pelkkä kirjattuna lähettäminen. :p

Kerran on minulle tulevaa postia hävinnyt (5 arvoiset ovipahvien kiinnitysnastat) mutta kertaakaan ei lähetetty posti ole jäänyt matkalle.

Ja jos on saamassa 9 tai 14 paketin joka ei määräaikaan tule perille niin soittoa asiakaspalveluun. Parhaimmassa tapauksessa paketti tuodaan taksilla perille. Taitaa olla harvassa pakettipalvelun tarjoajat jotka antaa noin hyvää palvelua jos on mokattu...

Suomen posti on siitä hyvä, että se on
a) nopea
b) luotettava

Suomen postissa on parantamisen varaa:
a) kallis (kirja tilattuna englannista kotiin on halvempi kuin pelkän kirjan lähettäminen kotimaassa)
b) toimipisteiden jonotuskäytäntö persiistä. Siis joka paikassa. Aina palaa hermot ja moneen kertaan antanut palautetta. Ei tarvitse kuin yksi mummeli joka lähettää pakettia niin siinä menee 20min. Ei voi olla vaikeeta tehdä sellainen yksi jono, josta sitten ensimmäinen pääsee ekalle vapautuvalle kassalle. Nyt viimeksi kun annoin palautetta tätä ollaan kuulemma testaamassa jossain. Mitä ihmeen testiä se tarvii???? Lentokentillä toimii tosi hyvin. FIFO toimii ja kaikki tyytyväisiä. Prkl.

b) toimipisteiden jonotuskäytäntö persiistä. Siis joka paikassa. Aina palaa hermot ja moneen kertaan antanut palautetta. Ei tarvitse kuin yksi mummeli joka lähettää pakettia niin siinä menee 20min. Ei voi olla vaikeeta tehdä sellainen yksi jono, josta sitten ensimmäinen pääsee ekalle vapautuvalle kassalle. Nyt viimeksi kun annoin palautetta tätä ollaan kuulemma testaamassa jossain. Mitä ihmeen testiä se tarvii???? Lentokentillä toimii tosi hyvin. FIFO toimii ja kaikki tyytyväisiä. Prkl.

Tuo muuten tuntuu toimivan Tampereella Hervannassa Duon postissa hyvin. Asiakaspalvelupisteitä on käytössä yhdestä kolmeen ja aina kun olen tuolla käynyt niin jono on siinä niiden keskellä sopivasti josta sitten ensimmäinen siirtyy seuraavaksi vapautuvalle asiakaspalvelupisteelle.

onko joku lähettäny postissa tuollaista guitar hero kitaraa originaalissa paketissa? kiinnostaisi tietää mitä mahtavat postikulut olla että osaa pyytää oikein ostajalta, melko pitkähän tuo on.

onko joku lähettäny postissa tuollaista guitar hero kitaraa originaalissa paketissa? kiinnostaisi tietää mitä mahtavat postikulut olla että osaa pyytää oikein ostajalta, melko pitkähän tuo on.

8.5 tai 10.05 on siinä rajalla.

aijaa ei sen kalliimpi sitten, tolla postin laskurilla koitin jotain vääntää ja näytti lähemmäs 20 euroa, en siihen kyllä usko.

Viimeiset gh paketit on mennyt ainakin tuon 8.5 mukaan. Mutta tuo 10.05 on siis maksimi.

Mikähän olisi avuksi kun kaverin pitäisi lähettää minulle PSP ja pari peliä postissa ja minun pitäisi maksaa postimaksut kun paketti saapuu perille.

Tänään kaveri kävi kuulemma postissa ja yritti lähettää pakettia ja yritti sopia että vastaanottaja maksaa postikulut. Sanoivat siellä että se käy, mutta kaveri olisi itse joutunut maksamaan lähettämisestä saman hinnan kuin minä eli 12,5 euroa jonka lisäksi hänen olisi pitänyt maksaa 10 euroa paketissa jossa PSP ja pelit olivat, ja paketti oli vieläpä hänen oma. Sen lisäksi yrittivät veloittaa 5 euroa rahtimaksua. Eli maksettavaa olisi tullut yhteensä noin 27,5 euroa hänelle, plus minulle 12,5 euroa. Kaveri päätti olla lähettämättä.

Kävin postisivuila lukemassa hinnoittelua ja siellä sanovat että paketti jonka koko on alle 38x27x39cm ja painaa alle 30 kg, olisi noin 13 euroa. Ja siis vain toisen kuuluisi maksaa tämä hinta, ei sekä lähettäjän että vastaanottajan.

Eli eihän se voi mitenkään maksaa 30 euroa hänelle yhden pienen paketin lähettäminen kun peliliikketkin lähettävät saman kokoisia paketteja 10 eurolla. Itse asun Nurmijärvellä ja kaveri asuu Mikkelissä. Osaisiko kukaan sanoa mikä olisi neuvoksi tässä tilanteessa?

Mikähän olisi avuksi kun kaverin pitäisi lähettää minulle PSP ja pari peliä postissa ja minun pitäisi maksaa postimaksut kun paketti saapuu perille.

Tänään kaveri kävi kuulemma postissa ja yritti lähettää pakettia ja yritti sopia että vastaanottaja maksaa postikulut. Sanoivat siellä että se käy, mutta kaveri olisi itse joutunut maksamaan lähettämisestä saman hinnan kuin minä eli 12,5 euroa jonka lisäksi hänen olisi pitänyt maksaa 10 euroa paketissa jossa PSP ja pelit olivat, ja paketti oli vieläpä hänen oma. Sen lisäksi yrittivät veloittaa 5 euroa rahtimaksua. Eli maksettavaa olisi tullut yhteensä noin 27,5 euroa hänelle, plus minulle 12,5 euroa. Kaveri päätti olla lähettämättä.

Kävin postisivuila lukemassa hinnoittelua ja siellä sanovat että paketti jonka koko on alle 38x27x39cm ja painaa alle 30 kg, olisi noin 13 euroa. Ja siis vain toisen kuuluisi maksaa tämä hinta, ei sekä lähettäjän että vastaanottajan.

Eli eihän se voi mitenkään maksaa 30 euroa hänelle yhden pienen paketin lähettäminen kun peliliikketkin lähettävät saman kokoisia paketteja 10 eurolla. Itse asun Nurmijärvellä ja kaveri asuu Mikkelissä. Osaisiko kukaan sanoa mikä olisi neuvoksi tässä tilanteessa?

Mikäs tuossa on ongelmana? Lähettäjä vie vain paketin postiin postiennakolla ja laittaa postiennakkosummaksi postikulut. (~ 15e)

Mikäs tuossa on ongelmana? Lähettäjä vie vain paketin postiin postiennakolla ja laittaa postiennakkosummaksi postikulut. (~ 15e)

Pitää kokeille tuota. Mutta on silti aika ristiriitaisia nuo postin nettisivujen ja toimipisteiden hinnat.

Ylös Bottom