Vastaus: Predator: Concrete Jungle
En suoraan sanottuna tajua miksi monet arvostelut ovat kertoneet pelistä pelkkää miinusta. Paitsi grafiikasta ja predatorin itsensä animaatoista.. Valittavat controlleista, latausajoista... huh,
en minä vain ole noin kiireinen pelaaja että en jaksaisi ottaa selvää mitkä controllit ovat, opetella ne ja odotella peliä 8sekuntia sen käynnistyessä. (kuten juuri lukemassani arvostelussa päiviteltiin. JOPA 8 sekuntia!! voi voi. sellaisille pitäis antaa commodore 64 kasettiasemalla eteen. )
Itselläkin tietty kesti jonkin aikaa opetella miten se teurastus luonnistuu, mutta kyllähän sen oppi ja nyt jo keräilen innolla lisää costumeita ja bonuksia koska olen jumissa yhdessä loppukentistä ja voisi kaivata jonkinsortin health upgradee. Sellainen 15min tuli mentyä niin että oli healthia 1hp, eikä medicomppeja.. Sen aikana tuli tapettua joku parikyt tyyppiä

Ja sit kuolema, miltei healthpönikän viereen. *D'OH!*.. mutta tiesipä sitten seuraavalla kerralla mihin asti pitää selvitä ilman lisäenergioita. Eli vaikka siitäkin oli valitettu, että JOUTUU pelaamaan uudestaan tehtävän alusta jos jokin kusee koska peli suostuu tallentamaan vain chaptereiden välissä, minä ainakin tykkään. Osaapa sitten seuraavalla kerralla nimenomaan mennä nopeammin, hienommin, taktisemmin ja suunnitellummin jokaisen tapon ja säädön läpi. Ja suoraan sanottuna, peli olisi TÄYSIN haasteeton enemmillä savepointeilla. Puhumattakaan vapaasta tallennusmahdollisuudesta milloin tahansa pelin aikana. TOOO EASY.
Ehkäpä olen nyt sitten epänormaali kun olen itse ihastunut peliin aivan totaalisesti. Jokainen keihäs on mielestäni helppo tähdätä päähän, vaikka sitäkin haukkuivat. Jokainen asia mitä yritän, ONNISTUU kuten haluan, eikä ole ylitsepääsemättömän vaikeaa, kuten ainakin äskeinen gamespy:n arvostelija väitti.
Ja grafiikka on vain upeaa ja tehtävät voi oikeasti SUUNNITELLA, että miten chapterin läpi pääsee parhaiten. Ja ainakin se, että on healthit turhan vähissä eikä halua mokata kaikkea mitä on juuri tehnyt, antaa yrityshalua enemmän, pitää oikeasti TAISTELLA elämänsä rippeistä toden teolla, eikä vain juosta ympäriinsä keräten jatkuvasti ilmaantuvia poweruppeja.(vaikkakin mielestäni niitä tarpeeksi onkin, mutta ei liikaa.) Ja turhautumisen estää JUURI se että sitten kun tietää mitä kuuluu tehtävässä tehdä, on se helppo toteuttaa nopeasti rutiinilla ja siirtyä kohtaan johon jäi.
No, mutta enpä nyt tätä kenellekään tämän enempiä tyrkytä, koska näemmä suurin osa ihmisistä tähän on pettynyt, mutta ehdottomasti ainakin lainaamisen arvoinen, mikäli kaveri tämän omistaa.
Jotenkin vain harmittaa, että arvostelut antaa totaalisen huonon kuvan näinkin hienosta pelistä, mistä ei olisi pari vuottakaan sitten vielä voitu edes haaveilla, eikä ihmiset kokeile sitä sitten sen takia.
Mielestäni ainakaan pelin ei aina kuulu olla mikään TAIDETEOS joka voittaa tuhansia palkintoja. Kunhan se on hauskaa. Pidetään pelit peleinä.
Kenelläkään muulla mielipidettä kyseisestä?
Eikä mielestäni kuitenkaan liian pahasti hinnalla pilattu peli..kun uudelleenpelausarvoa on kuitenkin melkoisesti kaiken unlockattavan krääsän takia.... ja mikäli predatoreista tykkää, eikä aivoton viihde haittaa, niin playerone.fi myy näemmä AvP leffan ja kyseisen pelin 59euroon.

(itse pidin leffasta vain siksi että oli hieno taas katsella mitä sellanen(/set) mörmö(t) tälläkertaa touhuaa. Juonihan oli kyllä AIVAN ulostetta, kuten melkein kaikki aina näyttelijävalinnoista lähtien.) Mutta joo meneepi offtopiciks kohta, joten lopetanpa ja meen yrittään saada pari pukua lisää kyseiseen peliin.
Niin ja juontakin haukkuivat. Siitä voisin sanoa vain sen verran että onneksi juoni on tehty predator 1 ja 2 leffoja ajatellen, EI AvP leffaa. Eli on mukana predatorien kunnia ja mitäikinä mistä leffoissakin hehkutetaan.