Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2 kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: Re: Vapareista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hedon
No mä sanoisin, että kierrettä laitetaan siinä vaiheessa, kun pelaaja lähtee juoksemaan vauhtia, eli sen jälkeen kun olet ensimmäisen kerran päästänyt irti vetonappulasta. Ylös/alas -päin painamisesta: ylöspäin=kovat vedot=yläbörsät/yli maalin... alaspäin=putoava lehti=lussu veto...

Saitkohan mitään selvää? tai olikohan muutenkaan mitään järkee... Aika henkien manaamisiahan noi vaparit yleensä on :p

Joo, tiiän jo nuo kikat, mutta ei vaan vapareista maaleja uppoa: Kovilla laakeilla (ylöspäin tattia vääntämällä) pallo osuu suoraan muuriin tai jos pistää enemmän voimaa, niin menee yli.

Lörpöillä (tattia alaspäin vääntämällä) lähtee sellanen luru, että maalivahti ei voi erehtyä.

Ja mistäs nappuloista sitä kierrettä saa??
 
Noniin pistetääns kehiin vapariopas :)


Eli ensinnäkin selvitetään mitä tapahtuu ja mistä:

Laukominen nappulasta neliö

Kova veto: directional-button pohjaan ylöspäin ja laukasu

Hirmu kova veto: tatti ihan niin ylös ku menee ja laukasu

Putoava lehti: directional pohjaan alaspäin ja laukasu

Lörppö: tatti puoleen väliin ales ja laukasu

Hirmu lörppö: tatti tappiin asti ales ja laukasu

Kierteet: Heti kun irroitat neliön kierre siihen suuntaan mihin sen haluat lähtevän (huom! Katsottuna vaparin vetäjän selän takaa!)

Puolinvälimerkin käyttö: Yli puolen välin menevät laukauset saattavat lähteä minne sattuu, joten sen ylittämistä tulisi välttää...

Etäisyys 16-24m: Putoavan lehden paikka ja yli muurin ja mahdollisimman kauas mokesta, varsin varma tapa, kunhan harjoittelee trainigissä kyseisellä pelaajalla, että tietää miten paljon pistetään mittariin... yleinen ohje: hivenen rakoa puolivälin merkkiin... myös hyppäävän muurin ali voi yrittää näpäyttämällä neliötä ja painamatta mitään muuta

Etäisyys 24-28m: Normaali (eli ei directional-buttonia tai tattia mihinkään suuntaan) tai kova laaki... Kierrettä kannattaa jo käyttää, mutta vaatii paljon harjotusta, jotta osaa valita kohdan oikein... Lähin kulma on varmin paikka ja ylös! Jos tältä etäisyydeltä saa juuri ristikon väliin ja kyseinen nurkka on mokesta kauempana -> lähes varma maali... myös hirmu kovaa laakia voi yrittää käyttää, mutta osuu helpoimmin muuriin... mittari puolenvälin merkin kohdalle (myös putoavalla lehdellä voi yrittää saada 24-26m)

Etäisyys 28-3*m: Kova tai hirmukova, ehdottomasti tarvitaan kierettä, voi toki mennä tuurilla suoranakin sisään... Ylänurkat kova sana, samoin puolivälin korkeus, mutta siitä on aika vaikeaa saada sisään... mittari puolenvälin merkin kohdalle tai hivenen yli

Rankkarirajan sivusta lähtevät vaparit: Keskitä tai vaihtoehtoisesti käännä pelaaja hivenen keskiympyrää kohti (ihan hivenen) ja sitten pituuden mukaan mittariin korkeutta ja kierre lähimpää ylänurkkaa kohti... allekirjoittanut on tehnyt tuolla tavalla useita maaleja...

Jos vapareita haluaa pistää sisään tappavalla tahdilla on niitä treenattava ja PALJON!!! Ja monella eri pelaajalla...

Minun treenausohjelma: Aloita yhdellä hyvällä pelaajalla (esim. Beckham), aloita läheltä harjoittelu... kokeile eri puolia... pyri valitsemaan kyseisestä pisteestä paras paikka mihin ampua ja hinkaka kyseistä kohtaa niin pitkään, että alkaa syntymään varmuutta... samaa jatketaan koko ajan kauemmaksi edeten (aina välillä on hyvä käydä vetelemästä lähempää)... testaa kierteitä eri kovuuksia jne. Tämän jälkeen vaihda pelaaja esim. R.Carlosiin joka on aivan eri tyyppinen... samat treenit jne. jne.

Sen jälkeen, kun alkaa olemaan jonkinlainen kuva miten missäkin tilanteessa mikin toiminto toimii, kannattaa siirtyä treenaamaan PTC vapareiden ampumista... kyseinen harjoittelu kehittää todella paljon, sillä tuota tahkotessa oppii vetelemään vapareita mistä tahansa mihin tahansa... beckham on ehdottomasti paras tähän...


PES1:ssä kolmion tai x:n painaminen sen jälkeen kun on päästänyt neliön, sai pallon laskeutumaan hivenen eritavalla, mutta pes2 ei tunnut olevan juuri vaikutusta...
 
Loistava ohje. Itse olen tähän mennessä pelaillut vain moninpeliä, ja tuossa olikin pari uutta asiaa.

Huomenna haen pelin ja alkaakin ankara harjoittelu.
 
Vapareista

En tiedä olenko huomannut väärin mutta mielestäni x:n painaminen auttaa saamaan lisää kierrettä ja kolmion painaminen tippumaan pallon nopeammin. Lisäksi R1:n painaminen juuri sillä hetkellä kun pelaaja potkaisee palloa saa pallon tippumaan nopeammin ja vastaavasti R2:n painaminen saa pallon hieman nousemaan ylöspäin. Kulmissa ja keskityksissähän nämä toimivat juuri näin kun keskitetään ympyrällä. Ottakaa joku, esim. teme_l kun olet myös kiinnostunut vapareista näköjään kovasti, selvää näistä olenko ihan väärässä vai onko näissä yhtään perää. Välistä tuntuu että näin asiat ovat mutta taas toisaalta sitten...
Sit viel yks vinkki vapareihin: kannattaa opetella ampumaan muurissa olevien pelaajien välistä. Vaikeaa mutta hyvin palkitsevaa jos se alkaa onnistua.
Ja voihan noita vapaapotkutyylejä vaihtaa Modify Player osiossa. Mielestäni paras potkutyyli on B jolla itse saan aika tiuhaan tehtyä maaleja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Premium
Ajaxin avauksesta puuttui ainakin Litmanen sekä Ibrahimovic
ja Auxerren avauksessa ei muistaakseni Tainiota näkynyt.
joku voi tietenkin sanoa että omistan suomi-kakkulat... :D

Syy on puhtaasti Konamin. Koska he eivät ole vaivautuneet laittamaan varsinaista siirtotoimintoa peliin (vaikka sellainen olisi ollut tehtynä jo valmiiksi!!!), siirrot täytyy tehdä hirveällä kikkailulla ja ylikirjoittamalla toisia pelaajia. Tämän takia kaikkia oikeita pelaajia ei myöskään ole saatu avauskokoonpanoihin. Ajaxin vaihtopenkiltä kyllä löytyy kyseiset sällit ja Interin vaihtopenkiltä Crespo, Realilta Ronaldo jne. Paska juttu mutta minkäs teet. Hatunnosto SUM:n jätkille että ovat kuitenkin vaivautuneet tekemään nuo siirrot ja kaikki muut editoinnit.
 
Re: Re: Re: Re: Vapareista

Nakkerton:
Vasen/oikea kun pallo on ilmassa.

teme_l:
Kierteet: Heti kun irroitat neliön kierre siihen suuntaan mihin sen haluat lähtevän (huom! Katsottuna vaparin vetäjän selän takaa!)

---------------------------------------------------------------------------------

2 erilaista vastausta..
 
Re: Re: Re: Re: Re: Vapareista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Randall
Nakkerton:
Vasen/oikea kun pallo on ilmassa.

teme_l:
Kierteet: Heti kun irroitat neliön kierre siihen suuntaan mihin sen haluat lähtevän (huom! Katsottuna vaparin vetäjän selän takaa!)

---------------------------------------------------------------------------------

2 erilaista vastausta..
Siis vasen/oikea heti kun olet ruvennut painamaan laukaisu nappia ja mitä kauemmin pidät vasen/oikea pohjassa, sitä enemmän kierrettä.

Ja itse harjoittelisin vapareita Litillä tai Riquelmella koska Beckhamilla vapareiden veto on suht helppoa. Mutta tietenkin jos sun Master liiga joukkueessa on Beckham niin se on toinen juttu. Itse pelaan Master liigaa Ajaxilla ja Barcalla niiden tämän hetkisillä real life joukkueilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Hatunnosto SUM:n jätkille että ovat kuitenkin vaivautuneet tekemään nuo siirrot ja kaikki muut editoinnit.
joo, ei voi tosiaankaan valittaa. hommassa on vierähtäny varmasti tunti jos toinenkin. ja sitäpaitsi päivityksiähän voi tippua vielä jatkossakin.
 
Onkos tietoo, onko siinä pesfan.com:in tiedostoissa tehty pelaaja siirrot? Mites HJK:n tekeminen edistyy? Alotin just ite kun ei jaksais enää ootella...
 
Re: Vapareista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Truck
En tiedä olenko huomannut väärin mutta mielestäni x:n painaminen auttaa saamaan lisää kierrettä ja kolmion painaminen tippumaan pallon nopeammin. Lisäksi R1:n painaminen juuri sillä hetkellä kun pelaaja potkaisee palloa saa pallon tippumaan nopeammin ja vastaavasti R2:n painaminen saa pallon hieman nousemaan ylöspäin. Kulmissa ja keskityksissähän nämä toimivat juuri näin kun keskitetään ympyrällä. Ottakaa joku, esim. teme_l kun olet myös kiinnostunut vapareista näköjään kovasti, selvää näistä olenko ihan väärässä vai onko näissä yhtään perää. Välistä tuntuu että näin asiat ovat mutta taas toisaalta sitten...
Sit viel yks vinkki vapareihin: kannattaa opetella ampumaan muurissa olevien pelaajien välistä. Vaikeaa mutta hyvin palkitsevaa jos se alkaa onnistua.
Ja voihan noita vapaapotkutyylejä vaihtaa Modify Player osiossa. Mielestäni paras potkutyyli on B jolla itse saan aika tiuhaan tehtyä maaleja.

Joo näin voi olla, en ole vielä kerennyt testamaan, mutta pes1 x:n painaminen sai pallon lentämään laakamaisempana (en ole kokeillut vaikuttiko kierteisiin) ja kolmio todellakin tiputti sen nopeammin... pes2 pitäs nuo r1 ja r2 toimi, en ole kerennyt kokeilemaan miten kun on olut koulukiireitä ja konekkin on ollut veljellä lainassa, mut otetaan selvää...

Luonnolisesti kannattaa opetella ampumaan välistä... hyvä ku täydennätte tota mun listaa sillä ei kaikki tainut tulla mieleen...
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vapareista

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Siis vasen/oikea heti kun olet ruvennut painamaan laukaisu nappia ja mitä kauemmin pidät vasen/oikea pohjassa, sitä enemmän kierrettä.

Ja itse harjoittelisin vapareita Litillä tai Riquelmella koska Beckhamilla vapareiden veto on suht helppoa. Mutta tietenkin jos sun Master liiga joukkueessa on Beckham niin se on toinen juttu. Itse pelaan Master liigaa Ajaxilla ja Barcalla niiden tämän hetkisillä real life joukkueilla.

Itse väittäisin, että napin painamisen aikana väännetään kovuus ja sen jälkeen kierre, jos painat vasemalle/oikealle neliön painamisen aikana lähtee normaaliveto... ainakin minulla... tosin en mene vannomaan, mutta kokeilemallahan se selviää...

Niin siis ideahan oli että aloitetaan sellaisella jolla niitä on helppo vedellä... ainakin minä opin ampumaan heikommilla pelaajilla paremmin tuolla tapaa... siis tuon treeniohjelmani tarkoitus on tehdä yleispätevä vaparin ampuja (jolla on hyvä käsitys heti kun vihellys kuullu, että minkälainen vapari tähän kohtaa), mutta totta kai kannattaa harjoitella paljon niillä pelaajilla joita omasta tiimistä löytyy...

Huom! Itse olen varmasti harjoitellut vapareita monilla eri pelaajilla jo satoja tunteja, varmasti ainakin 1/5 koko ajasta mitä olen pes:ja pelannut... yleensä kävin vetelemässä sellaisen 20-50 vetoa joka pelikerran jälkeen... ja tulosta on syntynyt
 
Ite oon saanu melkoisen vaparikunkun tittelin kavereiden kesken ja oma taktiikka on vetästä (melkein) joka paikasta d-padin kova veto ja kierteellä kulmaan tai maalin yläosaan muurin välistä.
Huom! Muuria kannattaa todellakin tarkkailla, melkein joka kerta muurissa on yksi lyhyempi pelaaja, jonka yli kannattaa vetää kova veto ja kierrettä kauempaan kulmaan.
Voima ihan siihen viivan päällä, jos suunta hyvä, maaliverkot soi, ylähirren kautta ohi tai hieman yli.

Ainakin tolla taktiikalla uponnu Masterin avauksen vaparipelaajalla(Miranda) kaks kutia yhessä pelissä 16-25m.
Ja PES:issä uppos Fortunella 39m... :p

Ja kierteet oon aina vetässy silleen, että painanu ylös/alas/ei suuntaa pohjassa, neliötä painamisen aikana siirtäny sormen vasemmalle/oikealle.
Eli perjaatteessa kierre vetomittarin täyttymisen aikana.
 

Ja kierteet oon aina vetässy silleen, että painanu ylös/alas/ei suuntaa pohjassa, neliötä painamisen aikana siirtäny sormen vasemmalle/oikealle.
Eli perjaatteessa kierre vetomittarin täyttymisen aikana. [/B]
Just noin! Eli ylös tai alas ennen kuin alkaa painamaan vetonappia(jos haluaa kovan tai lepsun vedon) ja heti kun on alkanut vetomittari täyttyä niin kierrettä siihen suuntaan mihin sitä haluaa. Jos rupeat painamaan kierrettä vasta kun olet päästänyt vetonapin pohjasta, niin kierrettä tulee vähemmän.
 
Vaparit

Jep näin on. Ekaks se voimakkuus ja heti sen jälkeen kierrettä. Ootteko huomannu kun vedätte kovan vedon ja laitatte kierteen sillee että painaa d-padia jompaan kumpaan alaviistoon ni veto "löystyy" hieman mutta pallo tippuu nopeammin alas ja päin vastoin.
Siis tolla päin vastoin tarkoitan sitä että d-padilla alaspäin veto ja kierre yläviistoon. Tällöin vetoon tulee aavistuksen verran lisää tehoa.
 
WOOPEE!

Seitsemän kauden (yht. 4 kautta 3 divarissa) jälkeen PES2 Extremellä läpi. Totuuden nimissä peli alkoi olla jo aika kuivaa kauraa, sillä viimeisellä kaudella hävisin yhteensä yhden ottelun. Hyviä pelaajia on vähän turhan helppo kerätä omaan joukkueeseen, kun freelance-pelaajista löytää niin helmiä, esim. Venäjän maajoukkueesta saa hyvä tasoisia pelaajia siivojan palkalla. Pelin alkuperäisellä kokoonpanolla pelatessa vaikeustaso olisi voinut kestää loppuun asti.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
WOOPEE!

Seitsemän kauden (yht. 4 kautta 3 divarissa) jälkeen PES2 Extremellä läpi. Totuuden nimissä peli alkoi olla jo aika kuivaa kauraa, sillä viimeisellä kaudella hävisin yhteensä yhden ottelun. Hyviä pelaajia on vähän turhan helppo kerätä omaan joukkueeseen, kun freelance-pelaajista löytää niin helmiä, esim. Venäjän maajoukkueesta saa hyvä tasoisia pelaajia siivojan palkalla. Pelin alkuperäisellä kokoonpanolla pelatessa vaikeustaso olisi voinut kestää loppuun asti.

Luojan kiitos etten ole noin hyvä niin säilyy mielenkiinto. Itse jauhan vielä normalilla 2. divisioonaa. Nousin kyllä ensimmäisellä kaudella kakkoseen joten pitää nyt tämä kausi katsoa että pitääkö nostaa vaikeustaso hardille.
 
Itse tein sen virheen,että ostin toisen pelin samaan aikaan,kun pelasin PESsiä.Kun pelasin THPS4:sen läpi,ei tehnyt enää mieli palata PESsiin,vaikka PES onki parempi.Ja vielä sain kaverilta Hitman2:sen.Saa nähä palaako kiinnostus...Ei mulla Hitmaniinkään ole ollut kauheaa innostusta pelata.Jotenkin nyt on joku joku eikiinnostapelit-aika.No,onneksi on Canalilta tulee oikeeata futista.
 
Siis PES kiinnostaa aina. Se menee siellä "pohjalla" koko ajan. Välillä vaan joku muu peli tulee pelattavaksi, ja sitten jatkuu taas PES.

___=PES2
O=Muu peli

_____O____________O__O________

:D
 
Jeb. Hurjalla 1½ viikon kokemuksellani PESsistä voin sanoa että se ainakin tuntuu pelille jota jaksaa miltei koko ajan, sillä jos pitää jalkapallosta, niin tietty haluaa pelata melkein täydellisesti futista simuloivaa peliä.
 
Ylös Bottom