Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro evolution soccer 2008 (hype)

Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

ara sanoi:
En tiä jos ei oo ennen paljo pelaillu et kumpaa suosittelen, pessiä vai fifaa, mut pessimiehelle en suosittele vaihtaan fifaan :D ..

Kyllä PES:n ohjaus on helpompi sisäistää. Tämän takia itse suosittelisin PES:ä ennemmin.

Niin itse olen sitä mieltä, että jos/kun ei lisenssejä Konami helposti lisää, niin voisi sitten kyllä lisätä edes niitä "fakejoukkueita". Miksei esim. maajoukkuemäärä kasva vuosittain yhtään, vaikka uusiakin maita on tullut mukaan...

Taloudellistahan ei ole mahdollista jättää vuotta väliin, mutta muuten idea olisi kyllä todella hyvä. Sitä voi vaan miettiä nytkin, että kuinka hyvä paketti saataisiin kasaan jos voisi(unelmissaanhan saa haaveilla) yhdistää PES:n&FIFA.n parhaat puolet(PES:stä esim. omien pelaajien paikan hakeminen, erikoistilanteet, ei niin tyhmiä cutscenejä kuin FIFA:ssa, pelaajien realistisempi eläytyminen tilanteisiin, FIFA:sta lisenssit, managermode, grafiikat, siis esim. nurmen, tarkkuus, jne. ja syöttösuuntien vapaus).

Ja kiitoksia nopeasta vastauksesta, itsekkin tulee varmaan PES hankittua sitten halvemmalla myöhemmin, koska nyt ei muutenkaan olisi aikaa pelata(muiden pelien ja kiireiden takia). Mutta jos paketti on kuosissa, niin myöhemmin sitten.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

käkikotka sanoi:
Tuntuu kyl oudolt et nykyään FIFA:sta puhutaan realistisena futiksena ja PEssistä arcadena.
Mistäs käkikotka olet tällaista kuullut? Faktaa tiskiin...
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

pm83 sanoi:
Mistäs käkikotka olet tällaista kuullut? Faktaa tiskiin...

Näinhän on sanottu useissa arvosteluissa ja itsekkin olen tuota mieltä. Tai noh en nyt PES:ä puhtaana arcadena pitäisi, mutta joukkuepelaaminen on viime vuosina jäänyt selvästi taka-alalle verrattuna esim. PES5:n ja nykyisin kun pääpaino tuntuu olevan huipuissa ja näiden kikoissa jne.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Jormaaa sanoi:
Näinhän on sanottu useissa arvosteluissa ja itsekkin olen tuota mieltä. Tai noh en nyt PES:ä puhtaana arcadena pitäisi, mutta joukkuepelaaminen on viime vuosina jäänyt selvästi taka-alalle verrattuna esim. PES5:n ja nykyisin kun pääpaino tuntuu olevan huipuissa ja näiden kikoissa jne.

FIFA on niin kauan kaukana simulaatiosta kun napin painalluksen ja liikkeen välillä on vähänkään havaittavaa viivettä. Kyllä pelin pitää reagoida napin painallukseen välittömästi ja tässä PES vie FIFAA 6-0
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

keho sanoi:
FIFA on niin kauan kaukana simulaatiosta kun napin painalluksen ja liikkeen välillä on vähänkään havaittavaa viivettä. Kyllä pelin pitää reagoida napin painallukseen välittömästi ja tässä PES vie FIFAA 6-0

Sanoit tässä ehkä sen mitä oon miettiny et miten tän asian ilmaisis :D
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

keho sanoi:
FIFA on niin kauan kaukana simulaatiosta kun napin painalluksen ja liikkeen välillä on vähänkään havaittavaa viivettä. Kyllä pelin pitää reagoida napin painallukseen välittömästi ja tässä PES vie FIFAA 6-0

Nojuu, itseäni tuo viive ei sinällään kyllä ole haitannut tai sitä erityisesti huomaa. Ehkä se juontaa omasta jalkapallotaustasta, mutta luontaisesti ennakoin tilanteita. Tässä esim. tulee se että juoksen palloa vastaan automaattisesti itse, enkä valita kun äijät ei juokse suoraan vastaan. Muutenkin liikkeet ovat liiankin täydellisiä PES:ssä, varsinkin huipuilla, samoin kosketus palloon. Itseäni siis tuo pienen pieni viive ei haittaa, ennemmin saa tuntemaan olon kotoisammeksi, kun pitää miettiä ennen pallon tulemista mitä sillä tekee, eikä vaikka sitten kun se on jalassa.

Suurin ongelma FIFA:ssa ja suurin etu PES:ssä jos puhutaan simulaatiomaisesta käytöksestä on paikan hakeminen ylhäällä. Tosin molemmissa tässä ollaan vielä kaukana oikeasta jalkapallosta, mutta PES:ssä tämä on kuitenkin selkeästi parempaa.

Toki FIFA:ssa on vielä paljon parannettavaa muutenkin, mutta tänä vuonna se on mennyt selvästi(ja valtavasti) kohti simulaatiota ja Konami sensijaan on päättänyt että tärkeämpää on esim. huippupelaajien ylivoiman korostaminen. Tämä tosin vain luetun&demon perusteella. PItää edelleen odotella myöhempää ajankohtaa itse ostoon.

Itse näen kyllä, että FIFA vs PES vastakkainasettelu voisi sinällään loppua, että kummassakin on selkeitä puutteita ja vielä muutama vuosi sitten olin varma että PES on täysin ottanut voiton ja EA:lla "juna meni jo". Konami taisi vaan pysäyttää junansa ja EA ainakin näkee jo Konamin "junan valot" läheltä.

Mutta itse palaan seuraavaksi asiaan kun hankin pelin(tai pelaan sitä) sillä välin toivotan mukavia PES-pelihetkiä ja itse nautin FIFA:sta kun sitä ehdin.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Lisäilkääpä meikäläistä LIVE-listoille.

Tykkään pelailla paskemmillakin jengeillä...ei se niin vakavaa ole :p
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

m00se sanoi:
Lisäilkääpä meikäläistä LIVE-listoille.

Tykkään pelailla paskemmillakin jengeillä...ei se niin vakavaa ole :p

Sama, pitääpä ottaa matsia ku kerkee.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Vaikuttavat kyllä hemmetin hauskoilta noi achievementit, jos jossain niin siinä on menty eteenpäin viime PESsiin verrattuna :)

Joudun odottamaan omaa peliäni ainakin huomiseen asti, mutta lisäilkää ihmeessä mutkin kaverilistoille, jos hakusessa on peliseuraa keskipäivän hiljaisille tunneille..
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Kävin eilen hakee X0:lle. Jumalauta, että ne on nyt toistamiseen ryssinyt verkkopelin. Äijät warppailee miten sattuu jos on pikkasenki heikompi yhteys, ei tuu pelaamisesta mitään. Saattaa olla kentän toisella puolella tekemässä maalia kun yhtäkkiä pallo onkin kentän toisessa päässä ja asia päinvastoin. Pitäis olla molemmilla pelaajilla joku 12/3 tai 10/10 et toimis kunnolla. Yhen matsin ilman älytöntä lagia sain viidestä matsista pelattua. Ei kun patchia odottelemaan.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

PS3 versiosta on sanottu jossain, että se nykisi pelatessakin. Millaisia kokemuksia on tästä X0 kokoversiosta sen nykimisen suhteen?
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

GFx1 sanoi:
Kävin eilen hakee X0:lle. Jumalauta, että ne on nyt toistamiseen ryssinyt verkkopelin. Äijät warppailee miten sattuu jos on pikkasenki heikompi yhteys, ei tuu pelaamisesta mitään. Saattaa olla kentän toisella puolella tekemässä maalia kun yhtäkkiä pallo onkin kentän toisessa päässä ja asia päinvastoin. Pitäis olla molemmilla pelaajilla joku 12/3 tai 10/10 et toimis kunnolla. Yhen matsin ilman älytöntä lagia sain viidestä matsista pelattua. Ei kun patchia odottelemaan.

Itelle löysin useemman vastustajan hyvällä yhteydellä jolloin pelaaminen oli ihan nautittaava...tosin totta tuo että vähänkin heikommalla yhteydellä warppailu lähti käsistä. Eiköhän tuokin osa-alue patchata kohtapuoliin.

Peli itessään oli hyvä. Yksinpelissä koneesta ei tosin vastusta ollut edes edellisen osan vertaa... Tuo pelätty nykiminen tuntuu mielestäni ainoastaan välianimaatioista ja pelatessa en häiritsevää nykimistä huomannu. Edit modeen en syventynyt kuin sen verran että muutin Iloran (wtf?!?) nimen oikeaksi ja Losan vaaleahkot kutrit (ja pärstän) oikean veroisiksi. Ainakin pelaajista saa tällä kertaa pienellä työllä suht. koht. itsensä näköisiä monipuolisen muokkaustoiminnon avulla :)

Peli on huomattavasti nopeatempoisempi kuin edellinen osa mutta tähän tottuu nopeasti ja peli pysyy silti uskottavana. Pelaajien fyysisiä eroja on mielestäni korostettu, eli mörssäreillä esim. suojaaminen 150-senttisiä laitureita vastaan toimii, mikä on vain positiivista. Maalivahdit reagoivat tilanteisiin nopeammin jos reagoivat ollenkaan sillä "inhimillisiä" arviointivirheitä tuntuu tulevan aiemman taulukkolaskentatarkkuuden sijasta mukavasti. Muutenkin pelistä huokuu realistinen suurpiirteisyys esim. tuomaritulkinnoissa.

Nettipeli toimii parhaimmillaan mukavasti vaikka Pleikkarilta tuttua toimivaa aula-systeemiä ei ole ja rankkaamattomista matseista ei jää tilastoja. Yhteyden ollessa kohdillaan moninpeli on loistavaa viihdettä ja aiemmista osista tuttu "yks vielä"-ilmiö tulee tutuksi.

Kyllä tämä versio meikäläiselle uppoaa. Vihdoin voin siis laittaa Sonyn wanhuksen ansaittuun lepoon.


En jaksa statseista stressata eli pelailen mielelläni heikommillakin joukkueilla (esim. avausillan joukkueet Suomi, PSV, Bolton jne. :p )... samanhenkiset lisäilkää frendilistalle m00se79


Edit - Hahaa huomasin muuten että tuon meikäläisen PES-liigan jätkiä oli päässy jopa pelin ohjekirjaan :D ...tosin yksi näistä sankareista on ollut Briteissä mm. radio-ohjelmissakin yms.

Edit 2 - Ei Ara osuttu eilen samaan aikaan linjoille :( Sunnuntai-iltana olis tarkotus taas lätkiä
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Joo peli muuten vaikuttaa hyvältä. Ja hyvällä yhteydellä se toimikin mukavasti. Toivottavasti tosin korjaavat sen pian. Harmittaa vain, että viime vuonna oli sama juttu ja meni joku kuukausi ennen kun se korjattiin.

Menusta kun ottaa Stadium Effects - pois käytöstä, lähtee ne pahimmat lagit välianimaatioidenkin aikana.

Olen kuullut, että PS3:lla pätkii itse pelikin

"The PS3 and 360 games are going to be exactly the same, though Seabass admits he isn't sure why the PS3 version experiences some slowdown when the 360 does not. His guess is as good as ours, but we doubt it's the console."

Mielipiteitä?
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

m00se sanoi:
.

Edit 2 - Ei Ara osuttu eilen samaan aikaan linjoille :( Sunnuntai-iltana olis tarkotus taas lätkiä

Joo pitäs tod näk kans sillo ainaki..

Itellä tuli pari kertaa toi lagi paris pelis, toivottavasti se korjataa koska todella ärsyttävä, muuten kyl toimi ihan hyvin live eikä boxi versio tosiaan nyi yhtään, muutakun hidastukset joskus (outo). Tykkään pelata enemmän ku ennen, vaikka pakit on useimmin enemmän hukassa ny :eek:
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Juu-u, eilen tuli itsekin peli hankittua, ja aluksi puski kyllä pienoinen pettymys pintaan mm. tuon liian nopean pelitemmon ansiosta. Grafiikkakaan ei tosiaan kovin kummoista ole. Tähän kun vielä lisätään välianimaatioiden pienet nykimiset, niin olin kyllä ihmeissäni, että minne ne tehot on oikein hukattu. Ilmeisesti kohtuullisen laiskaa koodaamista tai sitten osaamista ei vain löydy tarpeeksi nextgen alustoille. Ilmeisesti vieläkin lead kehitysalustana toimii PS2, ja sen kyllä todellakin huomaa.

Muutaman matsin kun olin saanut alle, niin alkoi pelaaminen taas kuitenkin tuntua hauskalta. Perusohjaustuntuma on mielestäni edelleen huomattavasti Fifaa edellä, vaikka Fifassa ollaakin menty huomattavasti realistisempaan suuntaan tämän vuotisessa verisiossa. Haastetta löysin ainakin itse konetta vastaa, kunhan ei tosiaan heti ala vääntämään niillä huippuseuroilla. Heikommilla joukkueilla se maalintekeminen ei olekkaan enää niin itsestäänselvyys:).

Jups, mutta kunhan tästä kotia pääsee jossain vaiheessa, niin täytyy vääntää peliä vielä lisää.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Taitaa jäädä hankkimatta sittenkin. Pelaaja lehden haastattelun myötä kun kehittäjät itsekkään eivät ole tyytyväisiä peliin on parempi odotella kunnollista PESiä ensi vuonna. Onhan niitä muitakin pelejä olemassa.:(
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

APX sanoi:
Taitaa jäädä hankkimatta sittenkin. Pelaaja lehden haastattelun myötä kun kehittäjät itsekkään eivät ole tyytyväisiä peliin on parempi odotella kunnollista PESiä ensi vuonna. Onhan niitä muitakin pelejä olemassa.:(


Ei tää todellaka mikää huono peli oo. Seabass ei vaan oo täysin tyytyväinen ja sanoo et olis sen paremmin voinu tehdä niinku aina.. Parempi ku kutonen, ainakin boxilla.
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

Eihän tämä pelillisesti tietenkään huono ole, siitä ei ole kyse. Mutta edit mode on kuulemma aika kehno kun ei option filejä voi ladata eikä muutenkaan ole esim PES5 veroinen, se harmittaa älyttömästi PES6 360 versiosta en edes halua puhua kuinka huono se oli. Noh todennäköisesti jos tämä jossain kaupassa vastaan tulee niin luultavasti se mukaan tarttuu :)
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

APX sanoi:
Eihän tämä pelillisesti tietenkään huono ole, siitä ei ole kyse. Mutta edit mode on kuulemma aika kehno kun ei option filejä voi ladata eikä muutenkaan ole esim PES5 veroinen, se harmittaa älyttömästi PES6 360 versiosta en edes halua puhua kuinka huono se oli. Noh todennäköisesti jos tämä jossain kaupassa vastaan tulee niin luultavasti se mukaan tarttuu :)

niiii toi on totta, option filet sais kyllä saada laitettuu, pes vitosee sai täydelliset, tosin oli kyl modattu boxi ja vähä helmpompi iskee siihe..
 
Vastaus: Pro evolution soccer 2008 (hype)

360 versiossa pitäisi kyllä editoinnin olla yhtä helppoa kuin PCllä siis optionfilejä pitäisi voida jakaa pelaajien kesken kuten NHL2k8ssa voi slidereita. Kun virallisestikkaan niitä ei ilmeisesti voi jakaa kun ei ole lisenssejä. Muutenkin editointi pitäisi olla helppoa ja kaiken kattavaa turhauttaa ettei asioita voi tehdä kunnolla.
 
Ylös Bottom