Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2009 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilpikonna 09
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

voisin ihan hyvin mennä kauppaan ostamaan Fifan ja saisin samaa kankeaa pas*********** .

Jos väittää FIFA 09:ää kankeaksi paskaksi, niin aikamoisen umpisokeat PESsi fanilasit saa olla kyllä silmiä peittämässä ja vieläpä useamman kerroksen kera umpeen muurattuna.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Testasin tuota PES 2009:n demoa Xbox 360:llä juuri hetki sitten, ja kylläpä veti näin pitkäaikaisena PES-kannattajana aika hiljaiseksi. Nyt on tullut jo kolme next gen PESia, eikä vieläkään olla lähellä sitä mitä PES vanhoina kunnon aikoina oli. Tässä tuli kesän aikana palattua PES6:n PC-version pariin ja se maistui (maistuu edelleenkin) todella hyvälle, ja siitäkin johtuen ihmetyttää entistä enemmän, että miten monta vuotta ko. version jälkeinen "uuden sukupolven" versio voi olla näin paljon vanhempaansa jäljessä. Jossain mielessä PES6 on jopa graafisesti edellä, ainakin animaatioiden osalta.

Nykyajan PESista on aika lahjakkaasti saatu karsittua kaikki ne ominaisuudet, jotka vanhoissa PES-sarjan peleissä viehättivät, kuten esimerkiksi loistavat animaatiot, realismin ja hauskuudeen täydellinen yhdistyminen sekä tapahtumien rikkaus (aka vau!-fiilikset). PES 2009:iä ei ole demon perusteella hauska pelata eikä se ole myöskään hyvä jalkapallosimulaatio, joten jos tänä vuonna jonkin futispelin ostan, niin se tulee olemaan mitä todennäköisimmin FIFA 09. PESin pariin palaan heti kun vanha taika on saatu palautettua.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Noniin huomenta kaikille.

Pelattiin tuossa pes demoa kaverin kanssa 1vs1. Täytyy sanoa, että pessin pelaaminen ei ole enää hauskaa. Pes-fiilis on kadonnut lähes täysin. Kömpelö ja heikko tekele. Ne jotka ovat vuoden kiduttaneet itseään PES2008 pelillä ovat nyt tyytyväisiä kun "eteenpäin on menty".

On pelottavaa miten Konami PS2 alustalla oli joskus kauan sitten, niin suvereeni, että pelkkä Fifan mainitseminen aiheutti naurukohtauksia pessinisteille. Kuinka ollakkaan Seabassin tiimi on täysin pudonnut kelkasta PS3 alustalle siirryttäessä. Ei tietoakaan vanhasta kunnon pessistä... en oikein osaa selittää miltä tämä DEMO tuntuu. Jos hyvä PES edusti ennen hauskuutta, tietynlaista realismia, huippu animaatiota, sen fiiliksen, kaveriporukoita, loputtoman editoinnin ja kontrollin pelaajiin. Jokainen ottelu oli kuin uusi seikkailu. Tarkoin suunniteltu taktiikka saattoi romuttua ensimmäisen 5 pes-minuutin aikana.

"Ouh Thous gloori deis" Niinkuin Boss tapaa lausua, niin upealla äänellään. Kaukana takana ovat nuo niin rakkaat muistot tämän ainutlaatuisen peli-sarjan parissa. Pes oli minulle suuri rakkaus, jokin ihmeellinen voima, joka auttoi yli vaikeistakin ajoista. Haikeana kirjoitan tätä - olo on täysin tyhjä. Tavallaan mietin mikä peli/peli-sarja tulee pessin nyt korvaamaan. Tiedän kuitenkin ettei sellaista ole.

...Muutun ihmisenä ja alan suhtautumaan peleihin eri tavalla. Haen "kiksit" FPS netti peleistä, klaaneista.. juu.. niimpä niin. Onnitteluni Fifalle. Siellä on kuunneltu faneja jo jonkin aikaa ja tulos alkaa näkyä. Itse en pidä Fifaa kovin ihmeellisenä, mutta on se kuitenkin selkeästi parempi oikeestaan joka osa-alueella. Myös hauskuudessa.

Surullisinta tässä kaikessa on se, että pes-yhteisön pitäisi viimeistään nyt nousta täysin Konamia vastaan ja vaatia kunnon tuottetta. MUTTA mitä vielä! etsimmällä etsitään niitä positiivisia asioita itse pelistä. Kerrotaan suureen ääneen kuinka paljon parempi 2009 versio on 2008 versioon verrattuna. Jumal****** huh huh.




Ehkä tämä kirjoitus kantautuu, jonkun pes-veteraanin silmiin ja hän lukee tätä tunteella. Ihminen joka on antanut lähes 10 vuotta sarjalle. Pelannut pessiä lähes päivittäin näiden vuosien ajan. Pes on harrastus, ajanvietettä ja paljon paljon enemmän. Edit moden parissa vietetyt viikonloput. Itse tehty Saksan maajoukkue tai Del Pieron totaalinen muodon muutos. Luovuus ja hauskuus. Nähdä oman harjoittelemisen jälki, viimeistellä kuvio uskomattomalla saksipotkulla. Se fiilis... huh.. Miettikää hetki miltä tuntuu menettää kaikki toivo sarjaa kohtaan. Tunne että tämä oli nyt tässä. Ystävät joita pes toi ovat vielä läsnä, mutta mitä jakaa heidän kanssa.

Oloni on enemmän kuin tyhjä, se on lähes epätoivoinen. Sokeana uskoin ihmisten hehkutusta pallofysiikasta, siitä kuinka peliä on taas kiva pelata, kuinka tutulta kaikki taas tuntuu, siis hyvässä mielessä. Huh mitä hypeä. Demon perusteella valmis peli ei pysty millään paikkaamaan kaikkia edes tärkeimpiä ongelmakohtia.

- Magneetti pallo
- Missä kentän ja pallon välinen kitka? Kuula vierii kuin jäällä.
- Grafiikka, ruma peli
- Potkaise palloa ja kuulet äänestä! Pallo on tyhjä
- Ylärimaan osuessa tuntuu kuin maali olisi irti nurmesta...
- Kankeat pelaajat
- 8 ilmansuuntaa (käydään ne yhdessä läpi)

Pohjoinen
Koillinen
Itä
Kaakko
Etelä
Lounas
Länsi
Luode


Kun kuljettaa palloa pelaajalla. Pelaaja nytkähtelee eteenpäin. Syötöt lähtevät jalasta sadasosa sekuntissa tarkasti jalkaan. Vain hipaisu X-nappia. Ei tämä on itsensä kiduttamista..




"Kauniille muistoille, hienoille lämpimille hetkille sarjan parissa, kiitos tiimille kaikista ps2 pesseistä etenkin."






Kuinka moni tähti
jatkaakaan välkkymistään

Niin moni kysymys
ei koskaan lopeta leijumistaan

Ja kaikki olennainen maailmastani peilikirkkaasta
katoaa
Hukkuu unelmiin

Tapasin kutsua sinua
sen kauneudeksi
Kunnes huomasin kuinka kaikki
muuttuikin sinua paljon kauniimmaksi









R.I.P. PES<3
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

En nyt ymmärrä näitä huiketa haukkoja täysin. Ensinnäkin PES 2008:n suurin huonous on poissa kokonaan ainakin konetta vastaan pelatessa. Eli niistä ei enää voi vain juosta Eto'on kaltaisilla pelaajilla eli joutuu rakentaamankin peliä ja tästä olin todella positiivisesti yllättynyt, kun kaikki haukkuu "munaraviksi". :D Syötöt ja niiden äänet olivat kyllä pientä takapakkia aiempaan. Äänet jopa häiritsivät.

Jäi kuitenkin positiivinen maku, koska se oli PES ja piti rakentaa peliä, että pääsi eteenpäin. Ihan hyvältä vaikutti. :)
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Mahtavaa tekstiä DPK:lta. Nykyään niin harvoin nähdään postauksia, joihin on nähty vaivaa (itsekin syyllistynyt tähän), mutta tuohon oli syvennytty oikein kunnolla.

Itse aloitin futispelien pelaamisen PS1:llä ISS Prolla ja siitä siirryttiin Pro 98:n pariin, jonka jälkeen alkoikin ensimmäisen PES:n hakkaus. Pelisarjana PES on vienyt aivan älyttömästi tunteja, sitä pelattiin kotona, yksin, kaksin tai vaikka porukalla. Monta kertaa pleikkaa vietiin kavereille PES-turneeta varten ja pelit loppuivat suurinpiirtein sitten, kun sormet oli verillä.

PES08:n pariin päädyttiin vasta noin vuosi julkaisun jälkeen. Olihan se ihan selvää, että nyt on otettu takapakkia ja roimasti, mutta pelistä osasi silti vielä nauttia, olihan se sentään PES.
Tuon demon perusteella uskaltaa jo sanoa, että nyt tämä uusin osa saa jäädä kauppaan pölyttymään. Peli-iloa ei ainakaan omalla kohdalla ollut nimeksikään, tuollahan nuo erheet onjo lueteltu.

Se siitä juups.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Noihin nimimerkki DPK:n vuodatuksiin voin osittain yhtyä. Hieman samantyyliset fiilikset toki täälläkin.

Tuosta olen samaa mieltä että aikoinaan nuo PES fiilikset olivat jotain käsittämättömän upeata vuosi toisensa perään ja jokainen kerta syksyllä oli se suuri päivä jota odotti innosta puhkuen ja jännittyneenä jo pidemmän aikaa.

Niitä tuskin enää koskaan takaisin kuitenkaan tulee. Ainutkertainen asia oli, ja näillä näkymin nimen omaan oli. Aika kultaa muistot ja noita fiiliksiä ei enää sarja tule antamaan eikä juuri samanlaista fiilistä saa mistään muualta... meikäläiselle Fifa kuitenkin antaa tarpeeksi paljon virtuaalifutiksen osalta tällä hetkellä (toki siinä fiilis on erilainen kuin mitä Konamin tuotoksilla parhaimpina päivinään) jotta sitä jaksan pelailla. Toki ainahan nostalgikot voivat noita vanhempia versioita pelata, eipähän ne tuosta mihinkään katoa ihan hetkeen.

Tietyllä tapaa vähän sama homma kun tuntuu toi oikeakin futis ajan mittaan tuon parhaimman hohteensa ja romanttisuutensa hiljalleen nykyään menettäny mm. järjettömien rahamäärien edessä sekä tappavan tehokasta mutta varsin tylsähköä seurattavaa ulkopuoliselle jne...

...tosin tuossa se taika on että se oma joukkue on se joka ne tunteet nostattaa esiin kerta toisensa perään. Tuossa mielessä tuota tunnetta voi toki verrata siihen että sitä ei muuta saa kuin siitä PESsistä jonka aikanaan omakseen sisäisti, nykyäänhän kyseinen pelisarja luo aivan toisenlaisia fiiliksiä kuin aikanaan toi, ja siitähän tuo suru puseroon tuppaa iskemään. Kun alitajunnassa kolkuttaa että noita fiiliksiä ei enää syksyisin kokea saa.

Se mikä aikanaan oli todella kaunista, iskostui selkäytimeen ja oli lähes täydellistä nautintoa ... on muuttunut rumaksi, ärsyttäväksi ja enempi kärsimykseksi varsinkin niille suurimmille faneille.

Sarjan suurimmaksi ongelmaksi tämän hetkistä tilannetta katsastamalla taisi lopulta muodostua se että se muotoutui tietyllä tapaa jopa liian hyväksi omana aikanaan... kenties tähän pätee sanonta aika aikaansa kutakin.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Kyllä viimevuotinen PES 2008 oli PS2:sella lähes samaa tasoa kuin PES6, jollaintapaa helpompi vaan.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Ei oikeen taida partiolle mennä perille, että tämä ei ole se oikea aihe verailla pessiä, ja fifaa. kaikilla on oikeus pitää siitä pelistä, minkä itse kokee paremmaksi.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Hyllyssä on PES 2:sta lähtien jokainen peli. Mutta nyt 2009:n demon jälkeen tuntuu, että saattaa uusi Pessi jäädä kauppaan. Käsittämätöntä.

Tiesin kyllä, että PES2009:ltä ei voi odottaa mitään ihmeellistä, koska Seabass on itse sanonut haastatteluissa, että he eivät ehdi vuodessa uudistaa koko peliä ja korjaamaan kaikkia 2008:n virheitä. Minulle olisi riittänyt grafiikan sulavoittaminen ja pelituntuman hienosäätö parempaan. Hyvin toteutettu Champions Leaguekin olisi ollut bonusta. Mutta ei helvetti. Jo Pessin luukki on aivan hirveä. Valikoiden yliräikeä teini-luukki saa vituttamaan ja fiilis menee pilalle. Miten siinä voi uskotella itselleen pelaavansa tosimiesten jalkapallosimulaattoria, PESSIÄ, kun se näyttääkin noin räkäiseltä. Ja kun pääasia eli pelituntuma ei ole nautinnollista, niin peli on hävitty.

En voi kuvitella ostavani FIFAa joten futis jää näillä näkymin ostamatta. Ehkä PES 2009 tulee joskus käytettynä tähän kotiin, en tiedä. Sarja kaipaa totaalista uudistusta ja Seabasskin sen tietää kun vuosi sitten haukkui PES 2008 pelinkehityksen olevan SNES-ajan kantimissa. Olisivat saaneet jättää tämän vuosipainoksen kokonaan väliin, mutta eivät uskaltaneet. Olisi FIFA saanut liian vahvan jalansijan markkinoilla.

Poor job Konami, poor job. :(
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Nyt pääsin itsekkin pelailemaan demoa ja yhdyn kyllä Tomineen(toisessa ketjussa) ja Napakettuun. Eli vertaan nyt seuraavassa 2008 ja 2009 demoa toisiinsa


+tempo selkeästi hidastunut
+pakeilla jopa uskaltaa karvatakkin, eikä tarvitse pelätä että joka kerta hyökkääjä vie tällöin pakin ihan nakkarille-->peliä joutuu jopa rakentamaan
+vedot vaikeampia ja maalintekeminen ylipäätään(2008:ssa tuli yleensä 5 min peleissä ainakin kaksinkertainen määrä maaleja)
+EI töki!ja itse tykkään pelin lookista
+Ensimmäinen kerta kun valikoissa on hyviä biisejä(ovat ne vanhatkin biisit omalla koomisella tavallaan hyviä)
+portaaton kuvakulman säätö uusinnoissa!
+hyökkääjien täyskäännökset hidastuneet selkeästi ja haltuunotot eivät usein onnistu niin helposti

-vapareissa kauempana oleva nurmikko on kuin ps2:n peleistä
-"palloäänet" ovat kauheat
-maalivahdit ehkä laiskempia tulemaan vastaan, kuin 2008:ssa

Mielestäni HUOMATTAVASTI parempi tekele, kuin 2008 ja jos sama kehitys jatkuu, niin ensi vuoden painos saattaa ehkä jo palauttaa uskoni pessiin...
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

No siis onhan tämä 09 versio mun mielestä demon perusteella reilusti parempi kuin 08. Okei, ei ehkä paras fudispeli ikinä eikä lähellekään, mutta kaikesta huolimatta parannuksia on 08 verrattuna tapahtunut eikä huononnuksia. Animaatiokin on paljon sulavampaa kuin se 08 nykiminen. Ok, kyllä se vieläkin vähän nyppii, mutta silti paljon parempaa.
Palloäänet kyllä ihan hirveitä ja huvittava kun osuu tolppaan ni kuulostaa kun koko maali lähtis irti.. Mutta ei tää nyt niin hirvee ole.

petsku
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Hei,

Olen petturi, pes rikkuri. Ostin fifan perjantaina. Olen koettanut pitää siitä, jopa väkisin.

Heitin kirveen kaivoon kokeiltuani uutta PES demoa pari kertaa. Meinasin jo perua ennakko varaukseni PESSIN suhteen. Nyt on kyllä tehtävä niin, että kirves on kaivosta haettava, ja PESSILLE mahdollisuus annettava. Pakko testata valmista koko peliä, muuten en saa rauhaa siitä mitä futista pelaisin, ja mitä minun pitäisi pelata. Jokatapauksessa, fudista on elämässä oltava.

Nyt vaikuttaa siltä, että aikaisemman pes foorumilla esiintyneen fifa hehkutuksen myötä omat odotukseni "fifasta, tästä maailman parhaasta fudis pelistä" ovat nousseet liian korkealle, ja liian suuriin sfääreihin. Peli ei vastaa mitenkään näitä odotuksia. Peli lagaa, ja peli haisee. On siinä toki hyvät puolensa, mutta... Jotakin perustavanlaatuista mätää fifassa on. En osaa vielä paremmin selittää. Voi olla, että todellisuudessa vika on ohjaimen ja sohvan välissä. Ehkä näen vain PESSIN vaaleanpunaisten lasien läpi, kuin elämän ehtana eliksiirinä. Ehkä olen vain aivopesseytynyt näiden mahtavien PES vuosien saatossa. PES, sormeni ovat edelleen ristissä toivon merkiksi. PES2009, toimi, ja omaa toimiva nettipelikin. Please.
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Melkoista kuraa laskette mestarifutiksen päälle.

En usko että nyt kovin syvää analyysiä jaksan kirjoittaa, kuitenkin on sanottava että eteenpäin on menty :) Saattaa olla että olen epätoivoinen PES fani, joka taas kusettaa itseään ja väkisin etsii edes jotain positiivisia asioita pelistä, joka on keskinkertainen. Fifaa olen demon muodossa yrittänyt pelata ja oppia, ei vaan natsaa. Ottaisin 08 Pessin ainoaksi futispeliksi ennen fifaa.

Plussia:

- Hitaampi ja rauhallisempi tempo
- Maalivahdin vastaanotto ei enää toimi yhtä tehokkaasti
- Hyökkääminen nopeilla ja taitavilla pelaajilla on huomattavasti vaikeampaa
- Vaparit tuntuu paremmilta tarkemmilta, mikä on plussaa
- Nykiminen on poissa
- Maaliverkot menee oikein näyttävästi tötterölle
- Pitkät syötöt (keskitysnapilla) ja itse keskitykset on tarkempia, ja niitä on helpompi antaa

Valikot, lisenssit, selostus, äänet ja pelimuodot ei mulle oo koskaan merkinny pessissä mitään, pelitapahtumat on kaikki kaikessa.

Miinuksia ei nyt 08 versioon nähden tule oikein mieleen, typerästi on tosin muuteltu painikkeita valikoissa (esim pelaajan päivän kunto tulee nyt esiin R2:sta, kun se aikaisemmin tapahtui R1:stä)
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

FIFA lähti juuri vaihtoon. Kokeilin PES demoa taas pitkästä aikaa ja en ole siihen tyytyväinen, mutta silti sitä on hauskempi pelata. Kyllä se pelaajien juoksunopeus on aivan liian kova edelleen. Sen kun saa kuntoon ja animaatiot joiltain osin paremmaksi niin saatan jopa tulevaisuudessa PESsin ostaa. Taitaa tänäkin vuonna jäädä futispelit pelaamatta. Jo toisen vuoden peräkkäin yritin käännyttää itseni FIFAn puolelle, mutta ei onnistu. Jokohan sitten ensi vuonna saataisiin se ultimate futispeli:rolleyes:
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

JÄÄHYVÄISET RAKKAALLE PESSILLE


Olen jo lähes 30 vuotias Pes-fanaatikko. Yksi Pessin Suomen mestaruuskin on tullut 10 vuoden aikana voitettua. Sarjan pelaaminen alkoi tosissaan Pro Evolution Soccer 1 pelistä. PES-Sarja on tuonut minulle uusia ystäviä ja niistä vanhoista ystävistä on tullut sitäkin läheisempiä. Muistoja pelin parissa on lukuisia, niitä yhdistää kuitenkin vahvimmin yksi asia - rakkaus pessiä kohtaan, intohimo jalkapalloon.

Kun katson tänään 6.10.2008 taakseni. Voin todeta virtuaalisen futis urani alkaneen vuonna 1998. Silloin muuan Fifa -97 ja -98 olivat kilpailemassa huomiostani tuon alkavan huuman Pro Evolution Soccerin kanssa. Pelasin siis innoissani Fifaa kunnes tutut pojat ehdottivat sitä toista peliä, joka oli alkanut nostaa päätään Playstation 1 konsolilla. Seabassin näkemys virtuaali jalkapallosta oli yksinkertaisesti, niin voimakas, että se vei samassa mukanaan... Muistan hyvin, kuinka tulin uutena kasvona ensimmäiseen pes-iltaani, noin 10 vuotta sitten. Pelasin vihatulla Italiallani. Pojat repesivät nauruun kun ehdotin kamera-kuvakulmaksi Normal Long vaihtoehtoa. Wide kamerakulma oli kuulemma ainut oikea vaihtoehto. Niimpä ensimmäinen Pes-turnaus otteluni päättyi Tsekkosslovakian 4-0 murska voittoon Italiasta. Nedved & Poborsky kaksikko oli omaa luokkaansa.

Sittemmin opin pelin salat ja pääsin sisään peliin paremmin.

Ajatella, että niin monen vuoden ajan pessin pelaaminen on täyttänyt päiväni. Parhaillaan pelasin 8-10 tuntia päivässä 7 päivänä viikossa. Millainen peli saakaan pelaajasta tuollaisen voiman. Peli koukutti, siinä oli syvyyttä. Vuoden pelaamisen jälkeen saattoi havaita asian, jota ei ollut aikaisemmin nähnyt. Te tiedätte tasan mistä puhun. Pes fiilis on ainutlaatuinen jos ja kun sen löytää. Parhaimpina päivinä upotin pallon vapaapotkuista Del Pierolla maaliin paikasta kuin paikasta. Se ei ollut minun hyvyyttäni. Tunsin pelaajan kaikki ominaisuudet, painosta pituuteen, balancesta tekniikkaan, attack arvosta pelaajan tähtiin. Kierre oli 90 tarkkuus 92 laukaisuvoima 81 tekniikka 95 ja mitä vielä oliko sillä väliä.. tunsin pelaajan vahvuudet täysin. Tiesin miltä etäisyydeltä kannattaisi ampua suoraan. Millainen potku ampua vasemmalta 18 metristä. Millainen potku taas 26 metristä oikealta. Kuinka paljon kierrettä laittaa ja painaakko nuolta alas tai kolmiota. Muurissa näin aina pallon mentävän aukon. Muurin alikin pystyi viimeistellä.

Moni pessistä tietämätön kirjoittaisi minulle kovimmat mieliala lääkkeet nopeammin kuin ehtisin sanoa Del Pie... MUTTA te, jotka tiedätte täysin mitä ajan takaa ymmärrätte pelin viehätyksen. Pes OLI simulaatio. Onkin tätä vielä nostalgian hakuisille vuodessa 1980 eläville alkukantaisille ihmisille. Mikäs siinä jos pystyy nauttia esim. pes 4 pelistä vielä tänäänkin useamman tunnin ajan viikosta toiseen. Olen syvästi pahoillani. Itse en pysty.

Rakkaat pes-perheen kunnia jäsenet. Te joilla on jo vuosia takana sarjan parissa. Tämä kirjoitelma on omistettu kaikille teille. Olemme tulleet tietyn aikakauden päähän. Playstation 1 ja VARSINKIN Playstation 2 alustan Gloorian päähän. Olemme jo tovi sitten siirtyneet Playstation 3 koneen uumeniin PES 2008 ja PES 2009 pelien aikakaudelle. Jos PS 1 pelit aloittivat ja pohjustivat tulevaa, niin ehkäpä PS 3 pessit nyt jättävät sarjan taakseen. Jättävät tuon kauniin muiston, kuin eilisen.

Pes fiilis, siis se paras mahdollinen Pes fiilis ja te tiedätte tasan mitä fiilistä tarkoitan. Se on menetetty. Toistan "Paras mahdollinen Pes fiilis on menetetty". Siitä pitää huolen uusi PS 3 alusta ja Konamin tuotantotiimi. Tämä kaikki on hyvin surullista, mutta onko Pes-sarja ainoa pelisarja, joka on menettänyt hohtonsa. Minusta esim. Halo oli ainutlaatuinen eikä sen jälkeiset osat ole pystyneet vastaavaan. Samoin GTA 3 ja VICE CITY, eivät San Andreas tai GTA4 ole päässeet samalle tasolle. Varmaankin esimerkkejä on lukuisia ja toivonkin teidän niistä mainitsevan. Meidän Pes-perheen on jo korkea aika katsoa peiliin. Totuus on, että pes on jumittautunut paikoilleen sen toisen sarjan kohotessa virtuaalifutiksen ykköseksi jo toisena vuonna peräkkäin.

Mitä ensi vuonna....? Pessin vuotena 2010 ! Vuotena, jolloin kaikki muuttui. Pelattavuus oli parempaa kuin koskaan ennen, grafiikka niin kaunista, äänet melodiset ja basso jytisi. Nettipeli ei lagaa eikä valikot ole hirveät. Taustamusiikkina soi The Beatles Liverpoolin Keanen pomputellessa palloa taustalla Anfieldin nurmella. Presentaatio on niin huikeaa, että muuan entinen pes-veteraani kirjoittaa boardille 17.10.2009: "Luulin olevani itse Anfieldilla.. pallon pomputus oli niin sulavaa ja Robbie vilkkasi minulle silmää,,,,, sitten ovikello soi".





- - - - -





Kuten arvatakkin saattaa. Kriisi tilanteissa ihminen sekoaa ja alkaa puhumaan omia. Luen heistä, jotka väkisin hakevat uudesta pessistä kaikkea hyvää. Sitä löytyy paljon aivan varmasti. Pelottava FAKTA! kuitenkin on, että Konamin kaksi uusinta tuotosta PES 2008 ja PES 2009 Playstation 3 alustoilla ovat peleinä kaukana noista Pessin kulta-ajoista. Miksi näin??

Pikemminkin,,, Mitä tapahtui Seabassin tiimille uuden sukupolven konsoleille siirryttäessä? Arvauksia on monia. Itseäni raivostutti kuulla, että Seabass haluaa tehdä pessejä niin Playstation 3:lle, Playstation 2:lle, Xbox 360:lle, Wii:lle, DS:lle, PSP:lle ja kaiketi PC:lle. Mitä vielä. Tämähän on ihan normaalia. Oliko tämä kuitenkin yksi niistä tuomion hetkistä. Tiedän ainakin faktana sen, että tiimillä oli suuria vaikeuksia juuri käsikonsoleiden kanssa. Jokainen meistä tajuaa, että on valtava haaste tehdä peliä niin monelle alustalle, niin lyhyessä ajassa ILMAN AIKAISEMPAA KOKEMUSTA.

Konamilla ei panosteta tarpeeksi pes-sarjaan. Tiimi ei kuuntele fanejaan ainakaan euroopassa. Tiimi on menettänyt otteen jo kauan sitten. Valikot ja musiikki ja presentaatio tulevat olemaan ikuisesti toisarvoisia. Nettipeliä ei saada ikinä lähellekkään nykyajan standardeja vastaamaan.

GAME OVER




Tähän olisi itsekkäästi helppo lopettaa. Pes on kuitenkin antanut minulle näinä 10 vuotena valtavasti. Olen vanhentunut pelisarjan kanssa yhdessä. Tulen aina olemaan kaikesta ilosta valtavan kiitollinen. Nyt on kuitenkin tullut aika katsoa peiliin ja hyväksyä tosiasiat. Pes ei ole entisensä ei lähellekkään. Se ei ole myöskään mennyt 5 viimeisenä vuotena paljonkaan eteenpäin. Kiitokset varsinkin PES 4, PES 5 ja PES 6. Noina aikoina oli vain yksi vaihtoehto. Peli oli suvereeni, sitä ylistivät kaikki. Niin aika muuttuu eikä mikään ole ikuista. Ei edes rakas pes, vaikka niin ehdottomasti haluaisin. Ehkä joskus tulevaisuudessa saamme uuden hyvän pessin, mutta ettäkö jo ensi vuonna?



Loppuun haluan laittaa runoja, jotka kuvaavat parhaiten mielialojani näinä raskaina viikkoina. Kiitos teille kaikille.



Käyn unta kohti
vierelläni
ajatus sinusta
oi jospa
uneeni tulisit
luonani olisit





Saapuu syys
putoaa lehti
portaillesi
luitko siitä
kaipaukseni




Joo. Näin tämä elämä menee.
Aina aika raksuttaa eteenpäin.
se ei koskaan pysähdy.
Vaikka elämä pysähtyy,
aika menee eteenpäin.
Kaunistaa muistot.
Pelkkää hyvää takana,
ehkä muutama kyynelkin.

mitä jos oma elämä pysähtyy?
Jatkaako aika menoaan,

Ei. Aika ei kuole.
Vain minun elämä pysähtyy.

Nyt elämä jatkuu.
ja aika kulkee samaan tahtiin.

aika jatkaa ainaista kulkemista.











loppuun oma runoni



"Ikuisesti olet luonani
peleinä peshyllyssä
muistoina sydämessä
kuvina seinillä

Susta vielä haaveilen
vaikka tiedän etten suo enää koskaan saa
jos sut vielä kerran nähdä voisin
kertoisin kuinka paljon mulle merkitsit

olo on täysin tyhjä
yksinäisyys valtaa mieleni
tiedän toinen paikkasi vie
mutta koskaan
kukaan ei muo voi niin koskettaa








rakkaudella ja

. . . kyynelillä omistettu kaikille pesfaneille kaikkialla maailmassa
 
Vastaus: PES 2009 [PS3 Hype]

Montako DPK oot ottanut,soiko taustalla Toton I will remember :D Itsekkin aloitin pes-urani yli 10 vuotta sitten ja eiväthän nämä uusimmat kummoisia ole,mutta 2009 sentään on askel oikeaan suuntaan.2010 odotellessa. Itketään yhdessä!
 
Ylös Bottom