Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2009 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kilpikonna 09
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Varo vaan, koht joku FIFA-fani tulee tänne avautumaan, että Henry ja Terry koskaan futista oo pelannutkaan. ;)

Eikös kyseinen kaksikko ole aikoinaan ollut pelin kansikuvassa kaksikkona (PES 5) ja olihan peli tuohon aikaan täyttä rautaa :)
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Eikös kyseinen kaksikko ole aikoinaan ollut pelin kansikuvassa kaksikkona (PES 5) ja olihan peli tuohon aikaan täyttä rautaa :)

Joo olivathan he siinä kannessa, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että ovatko pystyneet sanomaan vilpittömästi kyseisen asian.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Jos tämä olisi jonkin verran parempi, kuin demo, ja saisivat päivityksillä muutaman liigan mukaan, niin saattaisin pistää FIFAn vaihtoon, ja hankkiä tän PESsin. PES6 Masster Leaguesta hyviä muistoja PS2:n aikoina on kyllä.. :)
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Mä joudun odottamaan vielä viikon että joku ostais fifan sit pääsee pelaamaan pessiä.

Tyhmä olin kun edes yritin vaihtaa sarjaa. Pes forever ! :D
Monet ovat kyllä noilla foorumeilla kehuneet uutta pessiä .
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Mä joudun odottamaan vielä viikon että joku ostais fifan sit pääsee pelaamaan pessiä.

Tyhmä olin kun edes yritin vaihtaa sarjaa. Pes forever ! :D
Monet ovat kyllä noilla foorumeilla kehuneet uutta pessiä .

Nykyajan PES fanit näyttävät yleisesti olevan aivan "yhtä sokeita" omalle suosikkisarjallaan kuin mitä ennen oli FIFA fanit omassa leirissään, kun taannoin asetelmat vielä aivan päälaellaan olivat... näyttää se menevän varsin hupaisaksi touhu näinkin päin vuorostaan :D
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Nykyajan PES fanit näyttävät yleisesti olevan aivan "yhtä sokeita" omalle suosikkisarjallaan kuin mitä ennen oli FIFA fanit omassa leirissään, kun taannoin asetelmat vielä aivan päälaellaan olivat... näyttää se menevän varsin hupaisaksi touhu näinkin päin vuorostaan :D

Onko siinä jotain pahaa jos pitää PES:tä tai FIFA:sta vaikka peli olisi kuinka huono toisen mielestä?
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Onko siinä jotain pahaa jos pitää PES:tä tai FIFA:sta vaikka peli olisi kuinka huono toisen mielestä?

Ei mutta saattaapi pettyä melkoisesti kyseiseen tuotokseen. Nimimerkillä "iät ja ajat" PES fanina olleena.

Kyllähän meikäläinenkin pitää joistain peleistä mistä juuri kukaan muu varmaan pidä laisinkaan, esim. PS2 peli Summer Heat Beach Volleyball on saanut yleisesti todella huonoja arvosanoja mutta meikäläisen mielestä oikeasti aivan loistova peli.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Onko siinä jotain pahaa jos pitää PES:tä tai FIFA:sta vaikka peli olisi kuinka huono toisen mielestä?

Tätä en ole tosiaan koskaan ymmärtänyt. Vähän sama kuin itse tykkään Football Managerista, joka on toki lajissaan huippupeli, josta ei monikaan "peruspelaaja" pidä. Kuitenkin mielestäni muiden mielipiteillä ei sinänsä ole väliä, eikä ole oikeita tai vääriä mielipiteitä, vaan ainoastaan mielipiteitä. Tuntuu välillä että jengille on jotenkin tärkeää korostaa sitä "omaa peliään". Eikä nauttia siitä omasta pelistä niinkään, vaan sen kustannuksella lytätä muita pelejä.

Itsekkin esitän mielelläni mielipiteen pelistä, kuin pelistä. Yritän sillä tuoda vain esille pelistä asioita, mitkä voivat toisia auttaa peliin tutustumisessa tai pelin valinnassa. En yritä tavoitella mitään "olkaa samaa mieltä minun kanssani"-asennetta.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Tätä en ole tosiaan koskaan ymmärtänyt. Vähän sama kuin itse tykkään Football Managerista, joka on toki lajissaan huippupeli, josta ei monikaan "peruspelaaja" pidä. Kuitenkin mielestäni muiden mielipiteillä ei sinänsä ole väliä, eikä ole oikeita tai vääriä mielipiteitä, vaan ainoastaan mielipiteitä. Tuntuu välillä että jengille on jotenkin tärkeää korostaa sitä "omaa peliään". Eikä nauttia siitä omasta pelistä niinkään, vaan sen kustannuksella lytätä muita pelejä.

Itsekkin esitän mielelläni mielipiteen pelistä, kuin pelistä. Yritän sillä tuoda vain esille pelistä asioita, mitkä voivat toisia auttaa peliin tutustumisessa tai pelin valinnassa. En yritä tavoitella mitään "olkaa samaa mieltä minun kanssani"-asennetta.

Totta, mutta toinen asia onkin kun eräät *köh köh* nimeltä mainitsemattomat tulevat tähän ketjuun ylistämään FIFA:a ja haukkumaan PES:iä. Tottakai jokaisella on omat mielipiteensä, mutta se, että jankkaa sitä että itsellänsä on se ainoa ja oikea mielipide, on kyllä epäkypsää käytöstä.
Omistan toki itsekin sellaisia pelejä mistä kaikki eivät pidä.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Totta, mutta toinen asia onkin kun eräät *köh köh* nimeltä mainitsemattomat tulevat tähän ketjuun ylistämään FIFA:a ja haukkumaan PES:iä. Tottakai jokaisella on omat mielipiteensä, mutta se, että jankkaa sitä että itsellänsä on se ainoa ja oikea mielipide, on kyllä epäkypsää käytöstä.
Omistan toki itsekin sellaisia pelejä mistä kaikki eivät pidä.

Eli täällä pitäis vaan kehua että PES on aivan loistova peli taas tänäkin vuonna, vaikkei sitä mieltä edes olisi, siis näin sarjan todella pitkäaikaisena fanina. Jos suoraan sanotaan niin toivoisin että PES olis se kuningaspeli edelleen jota tahkoista peli toisensa perään monta kuukautta ja vähintään sen vuoden kunnes uus painos ilmestyis, olen vain itse pettynyt kun se ei enää sitä ole :(

Eikä sitten ilmeisesti sais kommentoida noihin tiettyihin asioihin joissa ei taida sinänsä perää olla, kuten tuo Terry & Henry juttu, joka on revästy joskus ikuisuuksia sitten vanhasta PES5:sta jolla ei taida tämän pelin kanssa juurikaan tekemistä olla.

Itse olen edelleen sarjan suurena ystävänä sitä mieltä että peli on ikävä kyllä melkoisen pahasti menettänyt "sen jonkin" maagisen kosketuksensa joka sillä vielä muutama vuosi sitten oli aivan omissa korkeuksissaan (vertasi sitä mihin tahansa peliin) ... tasolla joka pystyi tuottamaan vuosi vuoden perään itselleni suurena jalkapallon ystävänä aivan huikeita hetkiä&fiiliksiä virtuaalisilla futisviheriöillä.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Eli täällä pitäis vaan kehua että PES on aivan loistova peli taas tänäkin vuonna, vaikkei sitä mieltä edes olisi, siis näin sarjan todella pitkäaikaisena fanina. Jos suoraan sanotaan niin toivoisin että PES olis se kuningaspeli edelleen jota tahkoista peli toisensa perään monta kuukautta ja vähintään sen vuoden kunnes uus painos ilmestyis, olen vain itse pettynyt kun se ei enää sitä ole :(

Eikä sitten ilmeisesti sais kommentoida noihin tiettyihin asioihin joissa ei taida sinänsä perää olla, kuten tuo Terry & Henry juttu, joka on revästy joskus ikuisuuksia sitten vanhasta PES5:sta jolla ei taida tämän pelin kanssa juurikaan tekemistä olla.

Itse olen edelleen sarjan suurena ystävänä sitä mieltä että peli on ikävä kyllä melkoisen pahasti menettänyt "sen jonkin" maagisen kosketuksensa joka sillä vielä muutama vuosi sitten oli aivan omissa korkeuksissaan (vertasi sitä mihin tahansa peliin) ... tasolla joka pystyi tuottamaan vuosi vuoden perään itselleni suurena jalkapallon ystävänä aivan huikeita hetkiä&fiiliksiä virtuaalisilla futisviheriöillä.

Tottakai tässä ketjussa saa kritisoida tätä peliä, mutta tarkoitin lähinnä erästä henkilöä jolta se karkasi aivan käsistä. Olen myös samaa mieltä siitä että PES on todellakin menettänyt otettaan, valitettavasti. FIFA:sta on kumminkin jäänyt sellaiset traumat joita sen on vaikea korjata.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

MAAILMAN SUURIN PELLE???


NOniin Rakkaat foorumistit. On tullut aika antaa lopullinen tuomio.

...

Varmaankin mietitte ketä tuo Maailman suurin pelle on? Ei - se ei ole herra "Seabass" ei edes Fifan puheenjohtaja Sepp Blatter? Herra isä sentään se ei ole edes alkoholisoitunut entinen pes ystäväni, nykyinen pes-promoottori.

Tuo MSP eli Maailman Suurin Pelle olen tietenkin minä itse. Asia on kuulkaa näin.


Tarina tähän saakka:

(muisto)


Kokeilen fifan demoa. Ei tunnu missään. En saa otetta, vaikka myönnän pelin olevan 08-versiota jotenkin pes mäisempi ja parempi. Pelaajat tottelevat paremmin.... Tämä kokemus unohtuu viikossa.

....And then it all began, suddenly, I even didn't notice it...... ???


Eletään päivää 3.10.2008

Lataan pessin demon ps3 Storesta. Jo ensimmäinen peli kertoo surullista tarinaa siitä mihin on menty tai pikemminkin jätetty menemättä. Pelattavuus ei ole lupauksista huolimatta edes PS2 versioiden tasolla. Graafisesti tai ääniltään tai animaatiolta ollaan myös jäljessä ... PS 2 versioita. Hmm.. miten se voi olla edes mahdollista. Mietin hiljaa pimeässä huoneessani miten PS3 versio on voinut mennä taaksepäin kaikilla osa-alueilla PS2 pesseistä?????

Eletään päivää jälkeen pes-demo kokeilun 4.10.2008

Mietimme kuumeisesti ystävieni kanssa mitä on tapahtunut pes-sarjalle. Olemme lähes yhtä mieltä siitä, että DEMO on ala-arvoinen! Tämä on shokki. Tyhmänä odotin, että pes olisi edes pes4,5 tai 6 version tasolla, edes pes 7 tasolla, mutta kun ei lähelläkään. Paniikki on valmis.

Eletään päiviä shokin jälkeen 5.10.2008-

Jostain kumman syystä pes-järkytyksemme ajaa meidät vielä kerran vertaamaan Fifan ja Pessin demoja. Molemmat löytyvät upeasti Storesta. Kun kokeilimme ensimmäistä kertaa kauan sitten fifan demoa unohdimme sen nopeasti. Tällä kertaa asiat olivat kuitenkin täysin toisin.

Pelaamme pelin toisen jälkeen ja alamme yhdessä innostua. Tämähän on hyvä! Siis Fifa 09 demo. Harmittelemme, että on sunnuntai. Kellokin jo yli kuuden. Tämä on pakko käydä ostamassa ja testattava - Vaikka PES-miehiä olemmekin .

Eletään päivää jälkeen tuon sunnuntai illan 6.10.2008

Fifa haetaan jo aamusta, koska suurin osa kavereistani on pitkäaikaistyöttömiä kuten minäkin. Pes on ollut meille yhdistävä tekijä . . alkoholin ja muiden päihteiden lisäksi. Lopulta tuon viikon aikana Fifaa ostetaan yhteensä 4 kpl. Testaus alkaa. 1-peli, nettipeli, 1vs1, 2vs2 netissä ja peli-illassa. Peli vakuuttaa kummasti.

Jälki-reaktio tänään? 21.10.2008

Kokeilin juuri äsken vielä kerran PES 2009 Demoa. Halusin antaa pessille vielä sen 1 ainoan mahdollisuuden näiden 10 vuoden jälkeen. Kuin ex-tyttöystävä tulisi anomaan vielä viimeistä mahdollisuutta pettämisen jälkeen. Vastaus on karu - Do Not Even Think About It!. Demo on pahempi, hirveämpi kuin koskaan, siis pes on. Taika on täysin kadonnut sanovat pes-fanaatikot mitä hyvänsä. Pes sarjana on kuollut. Haikea muisto on ps2 versiot, mutta nyt pilataan jo niiden mainetta ja se saa minut raivoihin. Seabass pidä pes-välivuosi. Miettikää miten pelin saa takaisin tälle vuosituhannelle. Se pessistä

Jälki-reaktio 2 edelleen tänä iltana 23.13

FIFA 2009. Ja Huom! Älkää odottako, että alkaisin ylistämään Fifaa. Peliä nyt useampia matseja pelanneena totean. Tämä peli on upea. Te tiedätte miltä osin MUTTA, pes-miehenä on vaikea päästä sisään. Lopulta on todettava ettei Fifa korvaa pessiä. Eikä sen pidäkkään koska se on FIFA09 ja täydellinen siinä. Itse kuitenkin rakastin pessissä juuri pelattavuutta, persoonallisia hahmoja, tunteja edit-moden kimpussa ja loputonta syvyyttä ja harjoittelemista. Sitten pes-illat jolloin vain nautittiin pelin lumosta. En valitettavasti löydä samaa hauskuutta / Haastetta tästä fifa pelistä. Jotain vain puuttuu ja pes-friikit siis entiset sellaiset tietävät mistä puhun. "tuo kummallinen pes-fiilis". Kun jokainen syöttö tuntuu kun antaisi sen itse, halu päästä laukomaan, maalin tunne kymmenien hukattujen paikkojen jälkeen. Nuo nöyryyttävät hetket ja toisaalta onnistumisen ihanuus.

poikki!!!

Jälki-reaktio 3, 23.30 -> tulevaisuus 24.00.

Tosiaan olen miettinyt pitäväni fifan ja pelaavani sitä silloin tällöin kun futista haluaa pelata. Ehkä joskus pääsen peliin sisään paremmin ehkä en. Joka tapauksessa nään tulevaisuuteni Siis Toistan Harrastukseni tulevaisuuden peleissä : -> HALO3, FABLE2, GEARS OF WAR2, FAR CRY 2, COD: WORLD AT WAR, ALAN WAKE, KILLZONE 2 jne.

Nuo päivät jolloin treenasin pessiä 6-10 tuntia päivässä ovat takana. Ehkä vielä joskus pes-sarja palaa takaisin 1 seksi, mutta nyt se on numero 2 kaukana Fifa 09 takana. Vuosi 2008 on ollut minulle muutenkin raskas. Ero, niin työstä kuin tyttöystävästä. Taloudellinen romahdus maailman talouden mukana. Pessin hautaaminen siis todellakin hautaaminen kerrostalomme takapihalle, harrastukseni loppuminen darts? anyone... Noniin mitä vielä masennus/ahdistus tästä kaikesta, mutta hei kaikki mikä vahvistaa niin tappaa vai miten se meni.

Odotan jo nyt torstaita ja Far Cry 2 peliä. Lisäksi muita tulevia pelejä Ne eivät ole pes, mutta ei sen väliä, I get over it, maaam.

huh, huh..



olikohan tämä nyt lopulta tässä. Huomatkaa, että menin aloittamaan tämän blogin, joten myös lopetan sen omalta osin näihin tutuiksi käyneisiin sanoihin.

rip pes go fifa go





Niin ja lopuksi suur-kiitos tämän netti-yhteisön upeille moderaattoreille. Jos voitan missi-kisat tai lotossa 10 miljoonaa laitan osan tileillenne. Teette upeaa työtä ja me vaan marisemme. Varsinkin minä DPK aka Del Pieron Kenkä. Hyvää syksyä kaikille.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Olisi kiitollinen mikäli joku viitsisi kokeilla seuraavan asian:

Voiko pelissä pelata turnauksen siten, että kaksi pelaajaa valitsee joukkueen ja menevät eri lohkoihin. Sitten toinen pelaa aina sillä joukkueella joka sattuu tulemaan toisen omaksi valittua joukkuetta vastaan??

Edelisessä Pessissä ei pystynyt siirtämään ohjainta vastustajan (koneen) puolelle, mutta miten on tässä uudessa. PS3-pelin versiosta tahtoisin tietoa, koska eri konsolien peleissä on ollut eri ominaisuuksia.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Kyllähän tää hakkaa jälleen kerran Fifan. Pelituntuma on aivan omaa luokkaansa. Become a Legend on sata kertaa parempi kuin rupinen Be a Pro.

Jos on tosiaan vaan testannut sitä Pessin demoa ja todennut sen jälkeen paskaksi niin se on oma ongelma. Pessin kokoversio on paljon parempi kuin demo. Kyllä tätä mielellään pelaa!
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Kyllähän tää hakkaa jälleen kerran Fifan. Pelituntuma on aivan omaa luokkaansa. Become a Legend on sata kertaa parempi kuin rupinen Be a Pro.

Jos on tosiaan vaan testannut sitä Pessin demoa ja todennut sen jälkeen paskaksi niin se on oma ongelma. Pessin kokoversio on paljon parempi kuin demo. Kyllä tätä mielellään pelaa!

Hyvä tietää taidanpa käydä nyt ostamassa. :)
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Pessin kokoversiosta on maksettu se ~70 euroa, niin pakkohan se on väkisinkin olla hyvä ;)

Itse maksoin 9,90 + 10 euron arvosta vaihtopelejä ja siltikin voin sanoa, että tämän vuoden PES on oikeasti hyvä versio sarjasta.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Demon pelikoodi oli aikasta ja demosta oli aika paljon karsittu asioita... pelinopeus oli huomattavasti parempaa mitä mm. fifa 09 pystyy tarjoamaan.

Tarkennatko millä tavalla? Siis onko pelinopeutta laskettu tai jotain muuta merkittävää? Faktaa eikä MuTua, kiitos.
 
Vastaus: Pes 2009 [ps3]

Pessin kokoversiosta on maksettu se ~70 euroa, niin pakkohan se on väkisinkin olla hyvä ;)

Pessin kokoversiosta ei ole maksettu yhtään mitään.

Pelinopeus on hitaampi kuin demossa. Kokoversio on sitä tuttua pessiä. Sitä on erittäin mukava pelata. Varsinkin Become a Legendiä. Moodi on parasta mitä missään futispelissä on koskaan ollut.
 
Ylös Bottom