Vastaus: Pro Evolution Soccer 2011 [PS3]
Tilanteen muutenkin tuntuu rakentuvan monesti barcamaisella syöttelyllä keskusalueella mutta kun ton pessiin sopivan puolustustyylin ja mekanismin hoksaa niin kyllä ne siitä alkaa sujumaan. Eli siis neuvon, että lähet heti vaan juoksemaan puolustussuuntaan pelaajalla ja katot sitten vähän tarkemmin et millä pelaajalla juokset jne. Tällä tyylillä saa monesti nopeasti pelaajat pelin alle ja katkomaan vastustajan hyökkäyksiä.
Aloin tossa illalla, ja äsken vielä paremmin miettimään tota omaa pelaamistani. Tän jälkeen tajusin et hetkonen. Demossa pystyin kuitenkin Bayernilla voittamaan Barcan. Ja nyt en oo voittanu Bayernilla, Barcalla, Milanilla, Realilla edes surkeimpia joukkueita. Et joku nyt mättää.
Pelasin sit pari matsia siinä ja yritin pelata normaalisti, mut keskityin enemmän mun pelaamiseen, kuin itse peliin. Sit välähti! Pelaan kuin fifa 10:iä.... Spurtti ja prässäysnapit pohjassa. Enhän mä demoa näin pelannut.
Sit Real Madrid joukkueeksi (katotaan huonompia joukkueita ku opitaan hiuka pelaamaan), Mestareiden Liigaan.
2-1, 3-1 ja 4-0 voitot suht keskitason joukkueita vastaan.
Pelillisesti asiat mitä muutin: Spurttinappia en käyttänyt kuin harvoin, silloin kun sillä oikeasti pääsi kaverista eroon. Rauhoitin peliä niin paljon miten pelasin demossakin, eli rauhallista syöttelyä mieheltä toiselle, jos tila tuntuu loppuvan niin palataan omalle alueelle ja uusiksi, välillä laidasta, välillä keskeltä.
Sit puolustuksessa jätin prässinapit pois, juoksin pallon alle, tulin vastaan ja näpäytyin prässi nappia kohdalla, pallo itselle. Eli puolustus alkoi toimimaan paljon paremmin.
Parasta viel oli kun kahdessa ekassa matsissa ekan 5min aikana mun päätyyn tuli maali, mutta nousin voittoihin.
Sit aloin myös taas käyttämään L2 syöttöä, sekä L1+kolmio "vippauksia" tyhjään tilaan, josta syntyi monta läheltä piti tilannetta ja tämä yksi maali:
[video=youtube;sH4TiFiMQqw]http://www.youtube.com/watch?v=sH4TiFiMQqw[/video]
Olin jotenkin pelistäni täysin jättänyt pois noi "vapaat" syötöt L2:lla, ja ne mahdollistaa kuitenkin monessa tilanteessa paljon järkevämmän syötön.
Nyt peli taas maittaa kyllä loistavasti, kun aikaisemmin mainitsemat ongelmat ei ilmene juuri ollenkaan, kun oppii pelaamaan pessimäisesti, eikä pelaa kuten fifaa.
Illalla kyl taas ihmettelin et fifassa kun vedin tolppaan, tai maalivahti torjui ilmiömäisesti, tai oli avopaikka ja kämmäsin huonolla potkulla esim. Niin fiilis oli "no jaa, uusiks vaan". Nyt pomppasin sohvalta pystyyn ja olin et "EEIIII V*TTUU" ja siltin olo oli äärimmäisen positiivinen kun oli niin hieno fiilis saada tommonen paikka ees